• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muil

Auteur: Loek, gepost 21 juni 2019 om 17:39 – 20 Reacties

Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muilAfbeelding Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muil

Mercedes-AMG GT3 2019
Gelukkig maar dat ‘ie de weg niet op mag, hij slokt zo een voetganger op.

Fan van autoracen, maar niet van Formule 1? Dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. Een leuke is bijvoorbeeld de GT-klasse. Hier strijden coureurs tegen elkaar in auto’s die net niet straatlegaal zijn, maar wel daarop gebaseerd zijn. Want anders dan de F1, waar de teams zelf elk jaar een auto bouwen, zijn de GT-teams vaak afhankelijk van wat autofabrikanten voor hun bouwen. Vele teams vielen voor het wapenfeit van Mercedes-AMG: de AMG GT3.

Uiteraard gebaseerd op de AMG GT, maar dan extremer vormgegeven. Kijk maar eens naar de enorme vleugel achterop, samen met de splitters en bumpers die de auto nogal verbreden. Alles om nog sneller te kunnen uiteraard, maar er is nog één verborgen talent aan de GT3. Waar de reguliere AMG GT slachtoffer valt aan downsizing en nu een 4.0 liter grote V8 met twee turbo’s heeft, krijgt de AMG GT3 de 6.2 liter atmosferische V8 uit de SLS AMG. Mercedes vertelt niet hoeveel pk eruit komt, reken maar op ergens tussen de 570 en 600 pk, zoals de SLS AMG had.

AMG GT3 2019

Goed nieuws: de vernieuwde AMG GT3 is alleen wat bijgepunt, dus die 6.2 liter grote atoombom gaat nergens heen. Vooral het gemak waarop het team de GT3 rijdende kan houden speelde een rol bij de vernieuwingen. Het kost teams enorm veel geld om de motor steeds opnieuw in elkaar te zetten, wat bij een raceauto eerder het geval is dan een straatauto. Betere bescherming van de componenten moet ervoor zorgen dat niet bij elke kleine aanrijding er een reparatie van duizenden euro’s volgt. Ook gaat Mercedes een nieuw trackingsysteem inbouwen, waardoor de auto zijn data zelf meet en kan opsturen naar de teams. Dit zorgt ervoor dat de teams geen geavanceerde systemen zelf hoeven te ontwikkelen, zoals nu het geval is.

Optisch krijgt de auto wat elementen mee van zijn straatversie, wat niet alleen de looks ten goede komt. De koplampen zijn de bekende Mercedes Multibeam-units die ervoor zorgen dat je optimaal zicht hebt op de weg. Een esthetisch dingetje wat gelijk opvalt: de grille. Zo’n beetje de hele voorkant van de AMG GT3 is een gapend gat met verticale spijlen. Een angstaanjagend grote muil.

Vanaf eind 2019 kunnen de teams de nieuwe AMG GT3 bestellen. Daarmee zullen ze voor het eerst worden gebruikt in 2020: precies tien jaar nadat Mercedes ‘Customer Racing’ in het leven geroepen werd. Raceteams die de vorige AMG GT3 nog hebben: omdat de wijzigingen vrij klein zijn, kunnen de technische details van de nieuwe AMG GT3 overgezet worden naar de oude. Zo kost het de teams niet opnieuw bijna vier ton om de GT3 te bemachtigen.

AMG GT3 2019

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-gt, amg-gt3, GT3, Mercedes, mercedes-amg, Racing

Vorig bericht: « Vrije Trainingen Frankrijk: momentje tussen HAM en VER
Volgend bericht: Geen hybride-aandrijving voor GT-modellen Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. pietertjep85d zegt

    21 juni 2019 om 17:51

    Haha, dit moet een grap zijn. Een sneer naar BMW oid.

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      21 juni 2019 om 17:55

      @pietertjep85d: Of die rare grote Lexus. Wat een smoel zeg.

      Login om te reageren
    • Svensson zegt

      21 juni 2019 om 23:45

      @pietertjep85d: Een grote mond is nog altijd beter dan een grote neus.

      Login om te reageren
      • dsdh zegt

        22 juni 2019 om 03:20

        @Svensson: met een grote neus kan tenminste nog een sigaret onder de douche roken !

        Login om te reageren
        • dsdh zegt

          22 juni 2019 om 03:21

          @dsdh: je..

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 juni 2019 om 17:54

    Vooral het geluid moet toch fantastisch zijn!

    Login om te reageren
    • Daanvk911 zegt

      21 juni 2019 om 21:53

      @dutchdriftking: Klopt! Ik was vorige week bij de 24H van Le Mans, en voor de “echte” race knalden er een paar GT3’s en LMP3’s over het circuit waaronder een paar AMG GT3’s, heel dik??

      Login om te reageren
  3. shibby zegt

    21 juni 2019 om 18:07

    Luke, I am your father?

    Login om te reageren
  4. vetnek zegt

    21 juni 2019 om 18:07

    M’n vrouw ook maar die heet geen Mercedes.

    Login om te reageren
  5. tinusdijksman zegt

    21 juni 2019 om 18:12

    Waarom zit er een motorafdekking op een gt3 auto

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      21 juni 2019 om 18:27

      @tinusdijksman: Dat is een inlaat spruitstuk van een SLS.

      Login om te reageren
      • tinusdijksman zegt

        21 juni 2019 om 23:43

        @reistje: oooh ja tuurlijk

        Login om te reageren
  6. AstonMartinDriver zegt

    21 juni 2019 om 18:20

    Lijkt wel erg veel op de muil van DBS superleggera…

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      21 juni 2019 om 18:28

      @astonmartindriver: lijkt meer op de muil van een walvishaai

      Login om te reageren
      • emping zegt

        21 juni 2019 om 21:48

        @sirprize: meh die is nog veel groter

        Login om te reageren
  7. str8six zegt

    21 juni 2019 om 18:37

    ?

    Login om te reageren
  8. Daanvk911 zegt

    21 juni 2019 om 21:56

    Het zou toch geweldig zijn om even over de snelweg te knallen met dat gebrul en die look van zo’n apparaat?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      22 juni 2019 om 00:08

      @daanvankooij: ik zou wel bang worden van zo’n meervalbek in m’n achteruitkijkspiegel. ?

      Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    21 juni 2019 om 23:28

    Hahah wat lelijk

    Login om te reageren
  10. daniel1975 zegt

    22 juni 2019 om 11:11

    Wel dik die GT3’s, maar eigenlijk wijken ze allemaal te veel af van serie “GT3’s” voor een productie klasse.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North