
Een logge SUV boven een klassieke Ferrari.
Een Ferrari F40 bezitten is ook geen pretje. Je trekt altijd de aandacht wanneer je voor een boodschap weg moet, hij neemt nogal wat ruimte in de garage in beslag, het is angstaanjagend om in te rijden en de gewichtsbesparingen hebben het comfortniveau niet echt opgewaardeerd. Niet meer dan logisch dus dat je zo’n oude rakker inruilt voor een nieuwe SUV, toch?
Dat is waarschijnlijk ongeveer wat een Amerikaanse F40-eigenaar [foto ter illustratie] dacht. Hij bezocht een Ineos-dealer (die bestaan blijkbaar echt) in Florida, sprak er de manager aan en vroeg om zijn kostbare Ferrari in te ruilen voor een Ineos Grenadier Station Wagon. Vergis je niet: de Station Wagon-uitvoering is geen lage Touring of Avant, maar een Defender met een langere bips.

F40 inruilen op Grenadier
Voor deze klant wilde de Ineos-verkoper wel wat kopjes cappuccino inschenken. Van bovenaf krijgt de verkoper de opdracht om een deal te sluiten. ”Je haalt hem binnen en komt er zo snel mogelijk weer vanaf”, zegt George Ratcliffe, de baas van Ineos Amerika en zoon van oprichter Jim.
Vermoedelijk krijgt de verkoper een leuke bonus, want hij komt tot een deal: de Ferrari-inruiler krijgt een nieuwe Ineos Grenadier ter waarde van tenminste $ 71.000 én $ 2,4 miljoen. Dat is omgerekend ongeveer € 2 miljoen. We weten helaas niet veel meer over de F40.
Wat we wel weten, is dat de Ineos-verkoper een leuke deal heeft gesloten. Één dag na de inruil weet hij al een nieuwe eigenaar te vinden voor de klassieke Ferrari. Het verkoopbedrag? $ 2,5 miljoen of omgerekend € 2,1 miljoen. Er zijn dagen bij dat wij bij Autoblog minder omzet draaien per dag.
Liefhebber?
En zo ben je een F40 armer en 2 miljoen en een Grenadier verder. De man zou de SUV gaan gebruiken voor op zijn boerderij. Ik ga ervan uit dat de F40 niet zijn enige auto was en ik weet dat de kans groot is dat er nog wat liefhebbersauto’s in zijn garage staan. Maar doe je nog mee als auto-enthousiasteling als je het geld en een SUV verkiest boven een F40? Daar mogen jullie over oordelen.
Foto: Ferrari F40 gespot door @spotcrewda
Bron: Newsweek





Oudere man, gebruikte de F40 de laatste jaren haast nooit meer en had m al lange tijd, rijdt steeds minder ver maar wel veel rondom zijn boerderij? Zou dat scenario kunnen?
Bij Tax The Rich hadden ze geen issues met rijden rond een boerderij… 🤘🏻😎
Liever een suv dan een station
Op een boerderij wel ja. Op de weg, zoals in NL, liever een station dan een SUV pavement princes.
Hij ruilt de ene exoot in voor een andere. In ieder geval consequent dus.
Hij had die F40 ook bij Bonhams kunnen laten veilen, dan had het ding misschien meer opgebracht dan die 2,5 miljoen maar had hij er waarschijnlijk minder aan overgehouden. En het had in ieder geval heel wat langer geduurd om van de auto af te komen.
Denk dat die man zo een goede en snelle deal zonder gedoe heeft gehad. Netjes van de dealer om dit in te ruilen, en goed PR
Ze ruilen een F40 voor $2.4M + een Grenadier van minimaal $71000 = $2471000 en verkoopt de F40 voor $2500000 = netto winst van MAXIMAAL $29.000. Persoonlijk vindt ik dat dan geen geweldige marge, of er klopt iets niet aan de bedragen. 🤷🏻
Bedenk me net, inkoop Grenadier is vast geen 71 duizend, maar dan nog, met zeg 50K inkoop is er nog “maar” 50K winst.
50K winst in één dag met een paar telefoontjes? Lijkt me top voor een Ineos dealer.
Statijd 1 dag. Ton op gepakt. Denk dat menig Ineos dealer stikjaloers is.
Dit is misschien vloeken in de kerk, maar ik kan me best voorstellen dat op enig moment (en als je op leeftijd bent) zo’n F40 vooral nadelen krijgt en je de voordelen amper nog gebruikt.
Ik zou zelf ook gek worden van al die idioten die bij een verkeerslicht en stoplichtsprint willen doen in hun Tesla of GTI.