• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen nieuwe Citroën C6, Peug 607 uitgesteld

Auteur: autoblogger, gepost 31 augustus 2009 om 14:40 – 76 Reacties

Citroen C6 2.2 HDI
Is dat een verrassing?…

Volgens de Franse krant La Tribune krijgt de Citroën C6 geen opvolger. De ontwikkeling van nieuwe/grote modellen zou bij PSA geen prioriteit hebben, daarom is oa de opvolger van de Peugeot 607 (AKA 608) uitgesteld. En bij dat andere Franse merk is men ook niet positief over grote auto’s, we lazen vorige week immers het slechte nieuws over de Renault Vel Satis.

Mocht er nog ooit een grotere Peugeot op de markt komen, dan zal dit waarschijnlijk een soort vierdeurs coupé zijn. Maar helaas, grote coupe’s van Peugeot vallen hier over het algemeen niet in de smaak.

Ook interessant!

  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

607, c6, Carmageddon, Citroen, Peugeot

Vorig bericht: « Lekker likken! Porsche postzegels
Volgend bericht: Bentley Mulsanne krijgt ongeveer 580 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benjamin1 zegt

    31 augustus 2009 om 14:46

    Peugeot komt nu eerst met de 408. Daarna kijken ze wel weer verder naar derest. Huidige modellengamma is redelijk nieuw. Denk bv aan de 107 207 en de 308.

    Geen slecht besluit lijkt me.

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    31 augustus 2009 om 14:46

    Jammer, jammer, Vind de C6 een bijzonder mooi model.

    Login om te reageren
  3. Tommy2 zegt

    31 augustus 2009 om 14:53

    @Laue: Mooi? Je maakt een grapje zeker? De meesten vinden de C6 zo lelijk als de nacht en dat begrijp ik ook wel…

    De Fransen moeten gewoon accepteren dat ze niet goed zijn in de hogere segmenten, of ze moeten een fatsoenlijke auto op de markt zetten (dus niet een C6). :D

    Login om te reageren
  4. Hardleers zegt

    31 augustus 2009 om 14:58

    De C6 is een schitterende wagen, jammer dat citroen met de grotere modellen kapt

    Login om te reageren
  5. jan1666 zegt

    31 augustus 2009 om 14:59

    de C6 staat in mijn top-5 mooiste autos die er zijn, het is alleen jammer dat hij zo duur is. daarom vind ik de reactie van tommy flauw, want fransen zijn wel degelijk goed in hogere segmenten, de meesten van ons durven helaas niet op te vallen.

    Login om te reageren
  6. lowlow zegt

    31 augustus 2009 om 15:04

    Altijd respect gehad voor de C6, vind het niet een van de mooiste wagens maar het is wel een gewaagde, geslaagde, originele en kwalitatief degelijke wagen. Ook enkele stijlelementen zijn heel knap, de achterlichten, deurpanelen, enz
    Dat er geen opvolger komt is, gezien het unieke model, en gezien de slechte verkopen zeer logisch

    Login om te reageren
  7. M5Power zegt

    31 augustus 2009 om 15:05

    Stiekem vind ik hem ook wel mooi hoor het is toch weer iets anders dan een duitser

    Login om te reageren
  8. Headhunterz zegt

    31 augustus 2009 om 15:07

    @ tommy2
    volgens mij ben jij de enigste die de C6 lelijk vind, ik vind hem anders wel mooi hoor

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    31 augustus 2009 om 15:08

    Geen verrassing!

    Trouwens wel goed nieuws dat de C6 geen opvolger zal krijgen. Waarom? Citroen kan nu zonder de druk van een nieuw model de huidige C6 veel langer in productie houden :D

    Laten we hopen dat de C6 een jaartje of 10/12 in productie blijft. En tegen die tijd is de economie vast alwee zodanig aangetrokken dat er geld is voor een opvolger.

    Login om te reageren
  10. Thomas zegt

    31 augustus 2009 om 15:14

    @tommy2

    Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een auto bestuurd aan je opmerking te zien.

    Ik heb 1 keer met de c6 mogen rijden en dat is een bijzondere ervaring. Ik rij vaak in directieautos (s-klasse, quattroporte etc.), maar de c6 is op een paar punten gewoon beter dan de rest. Een voorbeeld daarvan is het geluidsniveau. Alles in deze auto werkt ook geluidloos. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de electrische ramen. Deze maken gewoon geen geluid wanneer je ze op en neer doet! Geniaal! Tevens is het rijgenot heerlijk.

    Login om te reageren
  11. Ikkuh zegt

    31 augustus 2009 om 15:20

    Geniale auto, en werkelijk waar een streling voor het oog. Zag er laatst een rijden bij schemering en zag van een afstandje de Xenon-lampen op me afkomen, kreeg er bijna kippenvel van.
    Hoop ‘m ooit als opvolger van mijn XM te mogen rijden!

    Login om te reageren
  12. Duidelijk zegt

    31 augustus 2009 om 15:25

    Persoonlijk vindt ik de C6 niet mooi, maar dat komt gewoon dat ik geen enkele franse auto mooi vindt. Waarom? Ben er nog steeds niet uit, maar ik hoor te veel slechte dingen over Citroën en Peugot hun klantvriendelijkheid en dergelijken.

    @Thomas: Echt? Ik heb met zowel de S, A8, pheaton en C6 mogen rijden. C6 viel bij mij het hardste tegen qua rijcomfort, vooral in de zetels. Op geluid is die idd bij de betere maar dan is de S80 nog een beter dan de C6.

    Login om te reageren
  13. Alex zegt

    31 augustus 2009 om 15:29

    Zoals bijna alle Citroens zeker geen eenheidsworst. Je vindt em mooi of helemaal niks. En ik vind em gewoon mooi.

    Login om te reageren
  14. Gionni zegt

    31 augustus 2009 om 15:41

    Oei oei, zonde! Mijn vader heeft de Vel Satis gehad, en rijdt op dit moment de C6.

    Ben de afgelopen jaren het design van de Vel Satis steeds meer gaan waarderen. Geheel eigen, en tegenwoordig kan ik ook oprecht zeggen dat ik ’t erg mooi vind. Tevens was het reiscomfort van deze wagen ongekend: ongelofelijk ruim, stil, comfortabel, en die stoelen..!

    Zo ook de rij-eigenschappen van de C6: stil, comfortabel, etc. Wat mij echter opvalt is dat de betrouwbaarheid van de C6 wel vele malen beter is dan die van de Vel Satis. Waar onze Vel Satis binnen 4 jaar 3x (!!) een nieuwe automaat nodig had, heeft de C6 na 2,5 jaar nog geen enkel probleem vertoond volgens mij.

    Vind het erg zonde dat de C6 verdwijnt. Als je ‘m vergelijkt met auto’s als BMW 5/7, Audi A6/A8, etc, vind ik ‘m echt veruit de mooiste sedan die op de markt is, echt een zeer elegante verschijning. Hopelijk houden ze de C6 nog wel een aantal jaar in productie, en blijven de reeds geproduceerde exemplaren nog lang bewaard!

    Login om te reageren
  15. marnik zegt

    31 augustus 2009 om 15:52

    De peugeot 607 is een heerlijke wagen. HEEL veel auto voor “weinig” geld( in België toch).

    Login om te reageren
  16. SjoerdMini zegt

    31 augustus 2009 om 15:55

    @Duidelijk: je vindt een auto niet mooi omdat de dealers niet klantvriendelijk zijn? Dat is duidelijk ja….

    Er komt vast wel weer een opvolger, je denkt toch niet dat Sarkozy zich in een Duitse auto laat rijden?

    Login om te reageren
  17. frari zegt

    31 augustus 2009 om 15:57

    Het verhaal van de C6 is te vergelijken met dat van de Lancia Thesis.
    Het zijn auto’s voor de individualist met gevoel voor stijl die in een redelijk unieke auto wil rijden.
    In Nederland is de afzetmarkt voor de Citroen C6 en vooral Lancia Thesis gewoon te klein voor dit soort auto’s.
    Ze zijn te zeer op de thuismarkten gericht.

    Login om te reageren
  18. KoguchiPower zegt

    31 augustus 2009 om 16:00

    Ach, de C6 zal over 25jaar nog niet gedateerd ogen… Dus paar jaar uitstellen kan best! :)

    Login om te reageren
  19. Laurens zegt

    31 augustus 2009 om 16:02

    Eigenlijk heeft PSA mazzel. De trend is downsizen, in de lagere segmenten zijn ze relatief sterk.

    Misschien hebben de “premiums” op termijn grotere problemen?

    Login om te reageren
  20. MilleMiglia zegt

    31 augustus 2009 om 16:31

    Citroën C6 is mooi, een echte citroën met gedurfde design, iets anders als de BMW’s van deze wereld waar ieder nieuw model op het vorige lijkt

    Login om te reageren
  21. Mao zegt

    31 augustus 2009 om 16:31

    @ Laurens

    Ik denk dat de grote auto’s ook wel blijven bestaan, er zijn nog genoeg mensen en bedrijven, die er nog wel geld voor hebben en de crisis duurt niet eeuwig (hopelijk :) ) De ‘premium’ merken komen ook met steeds kleinere auto’s.

    En et duurt denk ik ook niet lang voor dat de elektrische pk oorlog begint :) Lexus is er eigenlijk al mee begonnen “een v6 met de prestaties van een V8 en het verbruik van een 4 cil” of zo iets voor RX hybrid

    Login om te reageren
  22. Ricosuave zegt

    31 augustus 2009 om 16:37

    Dat is wel jammer.. de C6 is een zeer fraaie vertoning!

    Login om te reageren
  23. koreantaxiproductions zegt

    31 augustus 2009 om 16:41

    Heeft de C5 niet alles wat je zoekt in een grote fransoos? en als je echt een grote auto wilt, dan heb je een flinke bak geld en wil je een duitser, een 7 serie, A8, of S klasse is dan je keus

    Login om te reageren
  24. Snickers zegt

    31 augustus 2009 om 16:44

    Lelijke bak die nooit succes werd

    Login om te reageren
  25. Appelscha zegt

    31 augustus 2009 om 17:01

    Aangezien het ontwerp van de C6 toch voorlopig niet veroudert kunnen ze ‘m rustig (met eventuele kleine aanpassingen) blijven doorproduceren. Hopelijk kunnen ze daar capaciteit voor vrijhouden. Maar als er ook geen nieuwe grote Renault of Peugeot komt, waar moet Sarkozy dan in vervoerd worden? Voor drie grote Fransozen is geen plaats, maar eentje is onmisbaar, in het belang van la République.

    Login om te reageren
  26. Jesper zegt

    31 augustus 2009 om 17:02

    Als ik ooit geld te over heb, en een luxe auto nodig heb om lange afstanden in af te leggen, wordt het zonder twijvel een C6! Ik wil nog altijd eens met die V6 diesel gereden hebben, lijkt me heerlijk! :)

    Login om te reageren
  27. Louis R. zegt

    31 augustus 2009 om 17:49

    Gelukkig is Sarkozy zelf niet zo groot, die past ook wel in een ruime middenklasser. Carla Bruni daarentegen….

    Login om te reageren
  28. G. de Groot zegt

    31 augustus 2009 om 18:03

    Kom, de 908RC hebben ze al eens gemaakt, dus kunnen ze nog veel vaker maken. Plemp dat ding direct op de markt et voila. Peugeot-malloten.

    Login om te reageren
  29. Gerrit zegt

    31 augustus 2009 om 18:19

    Wat een gedrocht, ben blij dat er geen gevolg op komt sorry.
    Vond die reclames ook zo zeer irritant met zon zekere pipo die dan zon ding ant besturen is. Nee bedankt.
    Maar desalniettemin geeft het ding wel bekijks door de lelijkheid.

    Login om te reageren
  30. rrwentzel zegt

    31 augustus 2009 om 18:28

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  31. Jip zegt

    31 augustus 2009 om 18:28

    @Thomas
    Een stilstaande auto is ook stil en comfortabel, maar het lijkt me nogal saai in zo’n auto waarin je helemaal niks hoort, en ook (bijna) niks voelt van de weg en de besturing.

    Login om te reageren
  32. Jip zegt

    31 augustus 2009 om 18:29

    Nou, je hebt nu nog geen gelijk anoniem persoon…

    Login om te reageren
  33. Dirk zegt

    31 augustus 2009 om 18:40

    Bij het zien van een C6 heb ik altijd een gevoel van dat is een mooie auto.
    Als je nu bv de nieuwe Mercedes E bekijkt dan is die nu al verouderd tegenover de C6.
    De C6 is en blijft één van de beste reiswagens op de markt.

    Login om te reageren
  34. TDI zegt

    31 augustus 2009 om 18:43

    als veercomfort, een noemer is dan staat die op 1 net als soepelheid, maar als je dan ook vergelijkt met een C5 hoe hoog dat die op zijn poten staat, al aantal keer voor me een bocht zien nemen, dan verschiet ik toch, ik denk als je er geen sportzetels in hebt dat je eruit ligt, nu ik kan mensen begrijpen het is een ideale cruisewagen!
    Nu uiterlijk is kwestie van smaak, en nee mijn smaak is het niet.
    Wat me meest ergerde bij citroën zijn de prestaties, van de motoren gewoon ondermaats, de V6 diesel was gewoon een ramp, kwa hermeningen viel het mee, maar aan een rood licht moet je iedereen voorlaten en in die klasse in dat kansloos om een succes te worden naar mijn mening

    Login om te reageren
  35. AMG Powerrr zegt

    31 augustus 2009 om 19:04

    Joehoee!!! Hoe minder fransosen op de weg, hoe beter ik me voel! Nee, ach ja, toch wel een beetje jammer, maarja het is geen Duitse automobiel, dus bij voorbaat al kansloos (Vel Satis, Safrane, 25, 605, 607, XM en C6)…

    Login om te reageren
  36. de sjonnies zegt

    31 augustus 2009 om 19:33

    Da’s juist de grote truc van Citroen die we bij de Traction Avant 1934 – 1954, de DS 1955 – 1975 en de CX 1974 0 1991 hebben gezien, de houdbaarheids datum van een grote Cit is veel langer dan van die zogenaamde premium Duitsers.
    Mijn C6 is over 5 jaar nog een actuele verschijniong op neerlands wegen, alleen jammer van al die AMG sukkels die voor me kruipen :)

    Login om te reageren
  37. Lustigson zegt

    31 augustus 2009 om 19:51

    Als Renault noch Peugeot/Citroën een model in het E-segment heeft, laten ze die markt goeddeels aan de Duitsers, met hier en daar een Japanner. En vooral de modellen van onze Oosterburen getuigen nou niet van creativiteit. :-\

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    31 augustus 2009 om 20:06

    er zijn toch wel franse lef-gozers met serieuze centjes die een merk als Panhard of Facel-Vega opnieuw leven in kunnen blazen ..

    met stiekume hulp+vakmanschap van PSA natuurlijk ..
    gewoon om Rolls en Bentley in hun hempie te zetten ..

    moeilijkheid is om de belangerijke markten te overtuigen ..
    de niet europeese zeg maar ..

    Login om te reageren
  39. VivelaFRANCE zegt

    31 augustus 2009 om 20:23

    NÉÉÉÉ!! Ok, Fransen zijn niet echt de marktleider in deze klasse, maar de auto’s díe ze maken zijn wel fantastisch, en dan vooral de C6!! Waar de Vel Satis en de 607 misschien niet super mooi zijn, maar vooral héél erg comfortabel, is de C6 gewoon práchtig :D !! Als de beslissing van PSA is dat er geen nieuw model op de markt komt, máár als ze wel de C6 blijven verkopen, dan vind ik dat prima! Het design is tijdloos en blijft prachtig!

    Citroën mag nóóit stoppen met het produceren van comfortabele mooie auto’s in deze klasse!

    Login om te reageren
  40. Esprit_de_Flandre zegt

    31 augustus 2009 om 20:27

    De C6 is een echte Citroën en zou van mij gerust een opvolger mogen krijgen.

    En de 607, die blijft gewoon goed. Al 10 jaar oud (!) en nog altijd zo mooi. Gelukkig zijn ze zo verstandig geweest hem geen grote-muil-facelift te geven. Van langs alle kanten gezien is het volgens mij de meest elegante betaalbare (dus Quatrroporte niet meegerekend) luxewagen.

    Login om te reageren
  41. j zegt

    31 augustus 2009 om 20:35

    Franse auto’s zijn minderwaardig t.o.v. de duitse. Dat blijkt des te duidelijker in het hogere segment. Met als prettig resultaat dat we geen dure Franse auto’s op de weg zien. Geluukig maar !

    Login om te reageren
  42. Vincenzo zegt

    31 augustus 2009 om 20:48

    Jammer, het is een leuke verschijning tussen de eenheidsworsten :(

    Login om te reageren
  43. Tommy2 zegt

    31 augustus 2009 om 20:53

    Met jullie valt niet te praten, worden jullie hiervoor betaald soms door Citroën? De C6 is een regelrecht gedrocht van de bovenste plank, de verhoudingen kloppen niet, de lijnen kloppen niet, het is gewoon om te huilen allemaal! De schredder is zijn enige bestemming in dit leven.

    Heel vreemd want Citroën KAN het wel, de nieuwe C5 mag er best wezen en is een mooie auto om te zien! De rest is dan weer tsja…

    Login om te reageren
  44. Dirk zegt

    31 augustus 2009 om 21:18

    Franse auto’s zijn al 60 jaar top alleen kortzichtige mensen als J zien dit niet.

    Login om te reageren
  45. Marius zegt

    31 augustus 2009 om 21:44

    @Tommy2
    Ja, en iedereen is gek behalve jij.. Kennelijk vinden de autoliefhebbers van autoblog de C6 wel een mooie auto.Wees een vent en accepteer dat.

    Login om te reageren
  46. Activa zegt

    31 augustus 2009 om 21:46

    Ik vind de nieuwe C5 wat mooier als de C6, die ik ook best te pruimen vind. De C6 is op zo’n speciale manier mooi dat hij niet allemans vriend is. De manier waarop sommigen hier op het blog hun gal spuwen op wat anderen mooi vinden is er echter zwaar over. Als het alleen maar te doen is om al wat Frans is de grond in te boren dan zijn jullie een echt stel oenen. Ik zou, mocht ik niet Frans rijden, een BMW kopen want vind dat die mooie wagens bouwen. In feite moet ik hier zeggen bouwden want hun laatste creaties vind in maar niks (X6 toch niet moeders mooiste hé, en over de 5GT zullen we maar niks zeggen zeker). Dat wil nog niet zeggen dat ik BMW moet gaan afkraken, het blijven ongetwijfeld goeie wagens.
    Citroën zit op kwaliteitsvlak zeer sterk in de lift, kijk maar eens naar de nieuwe C5, KLASSE en hij rijdt bangelijk goed, ook de nieuwe Laguna is kwaliteit (al is hij imo niet zo knap). Wat minder vooringenomenheid op dit blog zou niet slecht zijn!!!

    Login om te reageren
    • Hardleers zegt

      1 september 2009 om 01:45

      @Activa:

      De nieuwe laguna kwaliteit? Mijn god, ik heb helaas het genoegen gehad om er een dag in te rijden en ik ben blij dat ie onder mijn bezit niet kapot is gegaan. De materialen binnenin zijn van zeer matige kwaliteit (de laguna 1 die mijn ouder 10 jaar geleden reden was nog knapper) en ik heb me moeten beheersen om het navigatie systeem niet onmiddelijk uit de auto te rossen. Wat een gebrek aan gebruiksvriendelijkheid en gebruiksgemak in die auto. Verder was het rijgedrag normaal te noemen. Wat inhoud dat het in de categorie “beige” auto’s valt.

      Ik heb de nieuwe citroen C5 nog niet mogen rijden; maar ik hoop dat het een enorme verbetering is ten opzichte van de oude. Zelfde laken een pak.

      Dit niet om citroen te bashen; maar ik heb veel en veel verschillende wagens gereden en helaas komt het bij franse auto’s vaak voor dat ze gevoelsmatig het gewoon niet halen bij de “duitse” wagens. Het argument dat een franse auto beter cruised is wat mij betreft ook allang achterhaald gezien elke auto van de grotere klasse dat prima kan.

      Login om te reageren
  47. Tommy2 zegt

    31 augustus 2009 om 22:34

    Als ik een C5 wel mooi vind maar een C6 totaal niet heeft dat toch niks met Franse achtergrond te maken? Een BMW X6 of 5-serie GT zijn ook niet om aan te zien.

    Een auto hoort gewoon een beetje strak en elegant te zijn en niet zoals een C6 van die hoekige koplampen, rechte bumper en kromme achterlichten. De achterkant van bovengenoemde BMW’s heeft ook een dikke pafferige kont, niet elegant. Ze stralen imo totaal geen klasse uit. Maarja dat vinden ze dan weer saai, terwijl een M5 ook gewoon een sedan is en dat vinden ze weer niet saai…

    Login om te reageren
  48. Bubbels zegt

    31 augustus 2009 om 22:41

    Sarkozy laat zich dus wel degelijk voeren in Audi…

    Login om te reageren
  49. Thomas Bol zegt

    31 augustus 2009 om 23:09

    Jammer, maar helaas. Kregen we laatst nog te horen dat er waarschijnlijk een hybride variant van de C6 op de markt zou komen met dieseltechniek.. Maar ach, hij werd helaas toch niet vaak gekocht dus kan de beslissing wel begrijpen. Dan maar een luxe C5 met stoelmassage :)

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    31 augustus 2009 om 23:38

    Zoals de sjonnies al zegt: Grote modellen van Citroën blijken lang houdbaar te zijn. Of althans, Citroën houdt ze lang in leven. En denk eens aan de overgang XM-C6. Daar zat ook al een aantal jaar tussen. Dat zou ook nu best weer eens het geval kunnen zijn. Lang in productie houden, en dan nog geen haast maken met een opvolger. Laat ik hopen dat het zo zit, want Citroën is toch wel een topmodel aan zijn traditie verplicht, zou ik bijna zeggen.

    Login om te reageren
  51. Marc zegt

    31 augustus 2009 om 23:50

    C6 = wonderschoon…

    Het feit dat je ze niet zo vaak ziet is een regelrechte schande. Het zou niet verkeerd wezen als mensen eens iets minder hard richting de Audi dealer rennen voor een kale lease A6 met lichtste dieselmotor eens over een compleet uitgeruste C6 voor een soortgelijk bedrag na gaan denken.

    En voor iedereen die denkt dat die C6 niet lekker rijd en dat je geen strak onderstel hebt: die Audi A6 is ook voorwielaangedreven en is maar slapjes in de bochten voor een auto die dermate stevig afgeveerd is. Kun je lekker na een lange dag werken onderweg naar huis alle kuilen in het asfalt tellen…

    Ik hou van sportief rijden, maar dat doe ik wel in mijn weekend auto. De 10+ uur die ik wekelijks voor mijn werk rij doe ik liever in alle comfort!

    Vive la difference…

    Login om te reageren
  52. GerreLekker zegt

    1 september 2009 om 08:53

    Tjah, geen wonder, wie wil er nu dergelijk bedrag neertellen voor een frans geval? Pas op ik vind de C6 een mooie wagen, maar geen haar op mijn kop die er zou aan denken om een te kopen al kon ik het betalen…

    Login om te reageren
  53. Activa zegt

    1 september 2009 om 08:55

    Als je eens op websites van gebruikers gaat kijken (zoals Myrevieuw op Autoweek om maar een v.b. te geven) dan zal je zien dat die Laguna toch een erg mooie tevredenheid schenkt aan zijn gebruikers. Hetzelfde trouwens voor de nieuwe C5. Vergeleken met b.v. een Audi A4, zit die Renault gewoon weg even goed kwa gebruikerstevredenheid (en hij is bovendien véééél beter betaalbaar).
    Ben eens snel gaan kijken op die site van autoweek.
    Van beide modellen ong. 35 gebruikers, wagens van 08-09, van zo goed als nieuw tot ong. 75000 km gereden.
    Score Laguna van 3 1/2 ster tot 5 sterren, die van Audi van 3 sterren tot 5 sterren. dus héél vergelijkbaar resultaat.
    U heeft het over het navigatiesysteem van de Laguna, wel ik citeer hier één van de A4 gebruikers: Het navigatiesysteem vind ik erg tegenvallen. Voor een auto met deze prijs had ik daar toch wel wat meer van verwacht. Zo blijkt de standaard uitvoering niet te beschikken over een kaartje zodat je moet vertrouwen op de aanwijzingen die getoond worden en in het engels (Nederlands niet beschikbaar!!!) gesproken worden. Het systeem is echter niet nauwkeurig waardoor het gemis aan het kaartje met route informatie groot is. Tevens beschikt de navigatie alleen informatie over de Benelux waardoor het navigeren naar een plaats in Frankrijk een dure extra cd vereist.
    Ik heb het stratenboek inmiddels weer in de auto gelegd!
    En ook nog deze: Vandaag heb ik besloten een los navigatiesysteem te kopen. De MMI-1 blijft wat mij betreft een teleurstelling.
    Zo ziet u maar weer eens: Zoveel mensen, Zoveel meningen. 8)
    O,ja ik heb helemaal niks tegen Audi, dat zijn best goeie wagens en nog mooi ook. Maar ’t was gewoon de eerste Duitse wagen in de lijst (alfabetisch).

    Login om te reageren
  54. Het lelijke eendje zegt

    1 september 2009 om 10:32

    De C6 was een aparte verschijn, eens iets anders.
    maar kopen zou ik hem nooit doen, veel te duur en veel te traag met een oud interieur.
    Geef mij maar een Jaguar XF of Audi A6. Die zijn veel mooier.

    Login om te reageren
  55. michiel zegt

    1 september 2009 om 11:05

    Iedereen kijkt naar duitse auto. Ze worden zo de norm. Maar bedenk wel dat het naast de kwaliteiten van de auto’s OOK de kwaliteiten van de afdelingen marketing is.
    Ik vind een BMW 3 serie een fijne auto, zeker als je op wintersport met 180km/u wil knallen. Maar rij je 100km/u, dan is een BMW 3 echt niet beter dan bijvoorbeeld eenn 407. Een 3 is dan klein en stoterig.

    Auto’s uit andere landen worden door de hegemonie van de duitse auto’s niet meer objectief beoordeeld. Dat is knap gedaan door de duitsers, maar zegt weinig over de kwaliteiten van niet-duitse auto’s.

    Qua tijdloos design en vernieuwing staan de engelse, franse en italiaanse auto nog steeds boven de duitsers. Met name qua vormgeving zijn de duitsers slechts bekwaam in het bedienen van de zakelijke ‘rat-race’ klant. Het zijn knappe, degelijke en snelle auto’s voor de hyper consument.

    Voor liefhebbers van design en karakter is er in duitsland weinig aanbod.

    Over 20 jaar staat een audi A6 niet eens in de schaduw van de C6. Al ben ik de eerste om te zeggen dat als geheel de A6 waarscijnlijk de betere auto is.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      1 september 2009 om 11:35

      @michiel: heel goed gezegd :)

      Ik kan zo’n C6 alleen maar toejuigen. Lelijk op foto’s (vooral de recht van voor en achter) maar irl een bijzondere en chique verschijning. Mensch, onderscheid u! Alleen dat interieur is zo hopelijk suf

      Login om te reageren
  56. Lotus-Omega zegt

    1 september 2009 om 15:17

    das goed voor de rest waarde van een c6!
    als je kijkt wat een XM in de juiste uitvoering nog waard is soms! :shock:

    Login om te reageren
  57. René zegt

    1 september 2009 om 17:02

    gelukkig, altijd al een gedrocht gevonden.

    Login om te reageren
  58. Boring zegt

    1 september 2009 om 21:12

    Wat een fanboy geblaat zeg. Als het een goede auto was, dan zag je ‘m wel meer op de weg rijden. Het is gewoon een oerlelijke, trage, gevoelloze, a-proportionele, luchtgeveerde gadget van 60K … En je ziet er ook nooit mensen “met style” in rijden, alleen wandelende lijken …

    De C5 is juist wel schitterend (omdat het ontwerp daar wel proportioneel is), maar krap van binnen en lang niet zo degelijk. En ook daar is de luchtvering erg goed (als je niet van lekker sturen, maar van comfi cruisen houdt).

    Over 20 jaar is iedereen die C6 allang vergeten joh, doe mij maar mij dan maar liever een Oldschool CX Break !

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      2 september 2009 om 10:06

      @Boring: Alleen al het feit dat jij denkt dat een Citroën op lucht veert zegt in dit geval al genoeg over jouw ‘kennis’, om over je smaak (niet dus) maar geeneens te reageren – ik ben zo’n lijk dat C6 rijdt.
      Verder is het misschien nooit bij jouw opgekomen dat het lease maatschappijen zijn die tegenwoordig de zakelijke markt beheersen en dicteren, ik kom zat mensen tegen die een praatje met me maken en veel liever in een C6 zouden willen rijden dan hun huidige auto, standaard antwoord is vaak het dictaat van de lease maatschappijen

      Login om te reageren
  59. Tommy2 zegt

    1 september 2009 om 22:22

    Dit slaat serieus nergens op, iederieen die hem mooi vind zegt dat gewoon omdat hij een Franse auto rijdt, fanboy geblaat idd! Kijk nou eens GOED naar die foto, dat front is toch van gekken, dat plak je niet op je auto, dat doe je niet met je gezonde verstand. Maarja de Franse geilaards kopen het toch wel want het is tenslotte Frans!

    Kwalitatief is er niks mis mee, ik heb het alleen over het mislukte plaatwerk. En zeg nou zelf, als het volgens jullie zo’n schitterende auto is, waarom zien we hem dan bijna nooit rijden? :D

    Login om te reageren
  60. Duke zegt

    1 september 2009 om 22:59

    Is in het geheel niet erg dat hiervoor geen opvolgers komen. Zie deze auto’s niet als een toevoeging alleen weer eens wat anders wat je toch nooit koopt.

    Login om te reageren
  61. Activa zegt

    2 september 2009 om 00:07

    @ Tommy2
    Jij weet ook niet rap van ophouden, hé :roll:
    Fanboygeblaat??? Dat is toch imo meer iets voor het soort mensen dat de Duitse patserige automobielen aanbidden :twisted:
    @ duke
    Een niets vertellende reactie, die meer verteld over de mens die ze heeft geschreven (kan je nog volgen?)

    Login om te reageren
  62. QPS zegt

    2 september 2009 om 11:46

    Jongens wees nou eerlijk. Nadat een nieuwe Ford Scorpio was uitgebracht was het ook snel voorbij met dat model. Geen markt meer voor. Uiteraard wel aan een handjevol mensen verkocht, dat zijn de liefhebbers. Prima hoor. Maar hetzelfde lot is gelukkig de C6 en de 607 beschoren. Passen gewoon niet in de markt. Hierboven wordt de C6 vergeleken met BMW 7 en A8. Ongekend.

    [En een geheugen-refresh: Zijn er nog mensen die zich kunnen herinneren dat de 607 in het begin kampte met een achterkant die een sprongetje kon maken in bochtenwerk? Achterwielen kwamen los van de grond.]

    Login om te reageren
    • Activa zegt

      3 september 2009 om 09:32

      @QPS:

      Ja, er waren inderdaad wat problemen met de achterophanging van de eerste 607-modellen.
      Maar voor jou ook even een geheugenopfrisser: De eerste generatie Audi TT had al eens last van een achterwielarm die gewoonweg afbrak!!! (stonden ooit foto’s van in vaktijdschriften).
      Over de perikelen die M.B. rond de eeuwwisseling kende met de electronika in de E-klasse zullen we maar zwijgen zeker (in USA hebben ze zelfs ganse wagens terug genomen).
      Ieder merk heeft ooit wel eens wat voor.

      Login om te reageren
  63. Laurens zegt

    2 september 2009 om 11:56

    De overheid heeft de autokeuze voor “hoger personeel” beperkt tot E, 5, A6, en S80. Dit na een openbare aanbesteding.

    Voor de rugklacht simulanten, en een enkele gepantserde auto, wordt een uitzondering gemaakt op de regel. Maar dan valt de keuze weer niet op de C6. Want dat vind ik ook een hele mooie auto, misschien omdat het ding zo zeldzaam blijft omdat je ze niet ziet rijden.

    Login om te reageren
  64. Peugeot zegt

    2 september 2009 om 15:41

    Prachtige auto om te zien die c6.
    Jammer dat er geen opvolger komt met zo’n c6 rij je tenminste weer eens anders dan met zo’n domme bmw-7 serie.
    @ tommy2: Wat heb jij een belachelijke uitspraak niet iedereen die franse auto’s rijd verdedigt ze. Je begrijpt nog niet zo veel van auto’s franse auto’s zijn veel mooier dan die duitse lompheid. En waarom we hem niet zien rijden omdat niemand het durft. Duitse auto’s zijn verschrikkelijk standaard mens je hebt er totaal geen verstand van.

    Login om te reageren
  65. DjiM zegt

    2 september 2009 om 17:36

    Ik vind de C6 ook een fantastische wagen en ik zou hem -als ik kon- zeker overwegen als lease-auto.

    Helaas swingen de leaseprijzen voor niet-Duitse wagens om de één of andere reden de pan uit (restwaarde?). Bovendien hebben veel werkgevers (=sponsors van de wagens) ook liever dat je met een ietwat anonieme, “deftige” Duitse dieselwagen rondrijdt (BMW, VW, Audi, Mercedes).

    Vermits -zeker in België- de leasemarkt de hoofdmoot uitmaakt van wat er in het segment van de C6 verkocht wordt, maakt Citroën helaas geen schijn van kans.
    Dit geldt trouwens voor alles wat niet Duits is: veel dikke Koreanen of Lexussen (Lexi? ;-) ) zie ik hier ook niet rondbollen.

    Ik denk dat daar (en ook in de hoge aankoopprijs) de uitleg moet gezocht worden voor het uitblijven van het succes van deze wagen, niet in de looks…

    Login om te reageren
  66. Windhoos zegt

    3 september 2009 om 12:03

    @Tommy2,

    De C6 lelijk? Apart misschien wel, en het is niet 100% mijn smaak, maar lelijk? Nee, dat gaat er bij mij niet in….

    Login om te reageren
  67. Tommy2 zegt

    4 september 2009 om 23:29

    @Windhoos: Ja hij komt zo sloom op me over op één of andere mannier, ik hou niet van slome lompe bakken, ben meer van de strakkere sportievere vormen. Kan ik het helpen! :P Maarja dat is mijn mening, je ziet er wel alleen maar oudere mannen in 3-delig pak in rijden, geen jongeren ofzo, misschien dat dat het ook is.

    Login om te reageren
    • Activa zegt

      5 september 2009 om 13:02

      @Tommy2:

      Dit is een auto voor verstandige mensen en verstand komt met de jaren, dus !!! héhé :mrgreen:

      Login om te reageren
  68. Windhoos zegt

    5 september 2009 om 15:07

    @Tommy2,

    De jongeren van tegenwoordig rijden in auto’s met vlammen, 20″ bling bling velgen, bumpers waar je een muis mee kunt scheppen, en een taartschep waar je u tegen zegt…….

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    12 september 2009 om 22:25

    @ Tommy2; Ik associeer me ook liever met mannen in een driedelig pak dan met de jeugd van tegenwoordig. En dat zeg ik als jongere… :twisted:

    @ Activa; Dat is het!

    Login om te reageren
  70. jodocus zegt

    22 oktober 2009 om 02:37

    Dat PSA de ontwikkeling van grote modellen in deze barre financiële tijden ‘on hold’ zet is meer dan begrijpelijk, temeer daar de 607, noch de C 6 potten breken op de markt.
    Maar ik mag toch hopen dat de C 6 niet uit de cataloog verdwijnt ?!
    Dat zou pas zonde zijn! Nét nu – met succes – mét de C 5 de aanval in gezet wordt op de Duitse premium-rijders – en ook op de Duitse markt – ga je je vlaggenschip niet op stal zetten – én de markt overlaten aan saaie Mercedessen en BMW’s. Temeer daar de DS-premium-reeks nog volgt.
    De C 6 – opvolger van de DS, CX en XM – biedt een weergaloos comfort dankzij de hydro-vering, en dat is een unieke Citroën-technologie die een premium-klasse wagen verdient.

    Alvorens afserveren moet Citroën toch eerst maar is denken aan een face-lift voor de C 6. De achterzijde is stevig en heeft stevige schouders maar – en dat hoor ik van meerdere liefhebbers – het design van de voorzijde is wat flets – met de al te vertikale koplampen – en verdient een update.
    Iets stoerder – a la C 5 – want in deze klasse zijn het mannen die auto’s kopen, en inderdaad dan maakt een BMW meer impressie…

    En verder moet Citroën toch maar is een voet tussen de deur zien te krijgen op de lease-markt. Mét de C 5 lijkt daar nu toch wat schot in te komen, en als de kaderleden verder promoveren, verdienen ze misschien wel een C 6-leasebak…?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      22 oktober 2009 om 14:02

      @jodocus: Een facelift zal er waarschijnlijk nog wel komen. De C6 krijgt geen opvolger (zeggen ze nu, misschien dat er over een paar jaar anders over wordt gedacht), maar een facelift is over het algemeen geen opvolger.

      Over de verandering van de voorzijde ben ik het niet helemaal eens. Zelf vind ik de voorzijde geslaagder dan de achterzijde, maar dat terzijde. Ik begrijp uit je verhaal dat je een C6 meer indruk wilt laten maken, en dan vergelijk je met BMW. Hieruit volgt volgens mij eigenlijk dat de C6 een agressiever gelijnde voorkant zou moeten krijgen. En daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat een grote verandering van de voorkant (bijv. de koplampen) het model meer schade dan goed zou doen. Het is nu een mooi optisch geheel… Ik denk dat een facelift dan ook heel bescheiden zal blijven (denk aan de XM). Áls er al een echte facelift komt… Recent zijn er al wat wijzigingen doorgevoerd bij de komst van de 3.0 HDI, geloof ik.

      En dan nog over het leasen… Ik heb geen uitrustingen gelijkgesteld oid, maar als ik even op de vanafleaseprijs van vergelijkbaar gemotoriseerde Duitsers kijk, dan komen die al gauw 200E per maand goedkoper uit. Een flink bedrag. Komt door de lage restwaarde van de C6. En zo zit je in een vicieuze cirkel…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North