• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geleende Porsche 911 Turbo maakt enorme klapper in Bergen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 mei 2019 om 11:03 – 37 Reacties

Geleende Porsche maakt enorme klapper in Bergen


Er is weinig van over.

Voor middernacht zijn in Bergen drie gewonden gevallen na een enorm ongeluk met een Porsche 911 Turbo. Op de Bergerweg raakte de auto met een behoorlijke vaart van het asfalt, waarop hij tegen een reeks lantaarnpalen, beton en een boom aanknalde. Een van de inzittenden was zodanig gewond geraakt bij het ongeval, dat deze met spoed naar het VU in Amsterdam gebracht moest worden.

Hoewel we enkel kunnen gissen naar de aanleiding van de klapper, is het momenteel bekend dat de bestuurder niet de eigenaar van de 911 Turbo was. Naar verluidt werd de Porsche bestuurd door de eigenaar (of een van de medewerkers) van een restaurant in het centrum van Bergen, die toestemming van de eigenaar van de sportwagen had gekregen om mensen naar Alkmaar te brengen. Onderweg zal de bestuurder op een zeker moment de controle over de bijna 600 pk sterke zescilinder zijn verloren, met alle gevolgen van dien.

Onderdelen en brokstukken van de Porsche lagen verspreid over de omgeving. Als gevolg moest de weg voor een periode van drie uur worden afgesloten om alle hulpdiensten de ruimte te bieden en de baan weer vrij en schoon te maken. Het wrak van de auto is uiteraard afgevoerd. Op onderstaande video is te zien hoe ernstig de situatie was.

UPDATE: De Porsche in kwestie is zeer waarschijnlijk dit exemplaar dat eerder in Bergen gespot werd.

Beeld: Maurice Amoureus en @soulmaster

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-turbo, 991, crash, Porsche, turbo

Vorig bericht: « Giulia Quadrifoglio van autoblad is zeldzaam onbetrouwbaar
Volgend bericht: Deze Ferrari ging op pad naar een triestig lot »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeanclaude zegt

    4 mei 2019 om 11:27

    Toch wel knap dat er geen doden zijn gevallen, meestal wint je het niet van een paar palen en een boom.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 mei 2019 om 12:08

      @jeanclaude: Zie je toch heel vaak bij dit soort ongelukken op hoge snelheid, vrijwel altijd zonder doden.

      Login om te reageren
      • MoeWat zegt

        4 mei 2019 om 12:58

        @alcantara: hoe komt dat dan eigenlijk?

        Login om te reageren
        • cossiekiller zegt

          4 mei 2019 om 14:29

          @moewat: Speed never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that’s what gets you. ;-)

          Login om te reageren
        • gtveej zegt

          4 mei 2019 om 16:55

          @moewat: iets met bouw kwaliteit van de auto.
          Auto is geconstrueerd om snel mee te rijden, er zal dus ook rekening worden gehouden met mogelijke klappers

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            5 mei 2019 om 00:17

            @gtveej: de redenering van @cossiekiller is meer op zijn plaats. De bouwkwaliteit van auto’s is van mindere invloed bij dit soort snelheden. Van mindere invloed, let wel, niet ‘geen invloed’.
            Het feit dat je snel stil komt te staan is echter een veel heftigere aanslag op je lichaam. Je kunt met 50-70km per uur al sterven als je ineens stil komt te staan.
            Ik vermoed dat er daarom veel minder doden vallen op (auto)snelwegen, omdat men daar vaak vergelijkbare snelheden rijdt en daarom is de impact van een aanrijding minder groot (ook als je op de vangrail klapt). Bij een 80 km/h-weg waar er tegenliggers en bomen zijn ligt dat heel anders bijvoorbeeld.

            Login om te reageren
      • E550 zegt

        4 mei 2019 om 13:46

        @alcantara: “vrijwel altijd zonder doden”… hou eens op met deze onzin. Deze mensen mogen over geluk spreken.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          5 mei 2019 om 08:31

          @e550: lijkt me ook. Gabriel op de schouders.

          Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        4 mei 2019 om 15:07

        @alcantara: Eh? Ik heb het helaas wel eens anders gezien, maar dat zal een uitzondering zijn geweest.

        Login om te reageren
  2. macchina zegt

    4 mei 2019 om 11:27

    With great power comes great responsibility. Mensen onderschatten vaak hoe makkelijk deze voertuigen (schijn)vertrouwen geven en hoe makkelijk dat ze accelereren naar bizarre snelheid, waar natuurkundige wetten niet je vriend zijn bij het stoppen. Maar dit is natuurlijk het laatste waar je op hoopt als iemand de controle kwijtraakt. Ik wens ze een voorspoedig herstel.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      4 mei 2019 om 11:44

      @macchina: alles wat boven 400 pk komt heb je het niet in de gaten. Vooral bochten.

      Login om te reageren
    • duderuud zegt

      4 mei 2019 om 11:56

      @macchina: Ik zie het ook als ik andere mensen in mijn auolto laat rijden met ruim 400pk. Grofweg 2 kampen: de kant die schrikt van zoveel vermogen en dus heel rustig opbouwt en het andere kamp…gas erop want “hij heeft toch traction control?”…

      Login om te reageren
      • TimD zegt

        4 mei 2019 om 13:49

        @duderuud: exact dat ?

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        4 mei 2019 om 20:46

        @duderuud: idd. Met natwegdek en 300+ pk op de achterwielen en dan niet doorhebben dat ze de “hele” bocht moeten sturen want hun auto’s hebben enkel FWD…

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 mei 2019 om 12:24

      @macchina: Power is nothing without control..

      Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    4 mei 2019 om 11:29

    “Hoewel we enkel kunnen gissen naar de aanleiding van de klapper”… Ja, dat vraag ik mij ook af als je je gewoon netjes aan de maximum snelheid houd…

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 mei 2019 om 08:33

      @venividivici: vol op ’t gas.

      Login om te reageren
  4. fmgarcia zegt

    4 mei 2019 om 12:29

    ??????????

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    4 mei 2019 om 12:34

    Alsof met een blikopener de zijkant geopend en naar achteren geklapt is. Nasty.
    Die zwaargewonde zal wel in de passagiersstoel gezeten hebben.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      4 mei 2019 om 12:49

      @harrie: Ik denk achterin zonder gordel.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        4 mei 2019 om 12:50

        @fmgarcia: Aangezien de andere twee alleen beetje beurs zijn. In een 911 een gordel om doen achterin is al niet te doen. Vandaar dus!

        Login om te reageren
    • staszzz zegt

      4 mei 2019 om 12:50

      @harrie: Ik gok eerder de gene die op de achterbank zat/lag…volgens de lokale media zijn er namelijk 3 gewond.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        4 mei 2019 om 13:20

        @staszzz: Bijrijder. Armpje eraf naar verluid.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          4 mei 2019 om 14:00

          @karaya: nu maar hopen, dat-ie linkshandig is.

          Login om te reageren
          • langejohn zegt

            4 mei 2019 om 14:35

            @amghans: hij heeft de rest van zijn leven de tijd om te oefenen.

            Login om te reageren
          • hotze zegt

            5 mei 2019 om 08:34

            @amghans: tenzij de linkerarm eraf is.

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              5 mei 2019 om 12:13

              @hotze: Arm is gered hoorde ik op de tamtam.

              Login om te reageren
  6. mpgc zegt

    4 mei 2019 om 12:52

    Mijn ervaring is dat je dit soort schade krijgt als er meerdere impacts zijn. Na de eerste impact heeft de structuur van de veiligheidskooi al een opdonder gehad. Bij een vervolgimpact begeeft de structuur het. Zelfs bij zeer veilige auto’s. De schade lijkt dan groter maar soms is de overlevingskans gek genoeg ook groter omdat de vertraging bij de eerste impact minder groot is gewwest doordat de auto is afgeketst/doorgetold tegen het volgende opstakel. Een echt frontale botsing tegen een boom met 80 a 100 km is heel vaak dodelijk.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      4 mei 2019 om 14:36

      @mpgc: No shit. Dat is precies wat in het artikel staat…

      Login om te reageren
      • mpgc zegt

        4 mei 2019 om 15:57

        @langejohn: misschien even eerst de comments lezen

        Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 mei 2019 om 08:37

      @mpgc: als je zo snel tot stilstand komt gasn de organen aan de wandel. “Overleden aan interne verwondingen” er staat er dan vaak bij.

      Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    4 mei 2019 om 13:15

    Welke video?

    Login om te reageren
  8. mvdd zegt

    4 mei 2019 om 13:54

    In de eerste plaats erg voor de inzittenden, laat ik dat vooropstellen, maar toch ook zonde van de auto, want het was echt een mooi exemplaar: https://www.autojunk.nl/2017/07/ferrari-488-gtb-200827

    Login om te reageren
    • raceboy23 zegt

      4 mei 2019 om 16:54

      @mvdd: Indd daar dacht ik ook aan. Foto’s van de Porsche in betere tijden.https://www.autogespot.nl/porsche-991-turbo-s-mkii/2017/06/19

      Login om te reageren
  9. ericd zegt

    4 mei 2019 om 14:00

    Je moet mensen niet een auto met zoveel pk zomaar toevertrouwen, blijkt maar weer.

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    4 mei 2019 om 17:32

    Bij lenen zeg ik altijd: Brokken is dokken! Dokken it is dus!

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 mei 2019 om 08:41

      @ghost: voor de verzekeraar…Misschien volgende keer eerst eens een stukje meerijden en ook bij daglicht beginnen. ‘S avonds zie je bochten e.d. toch een stuk later op je afkomen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North