Gelekt! Het is de gloednieuwe BMW 3 Serie

Auteur: , 111 Reacties

Hallo daar.

Kijk eens aan! Het internet is vanochtend goed lek. Zagen we eerder op de morgen de nieuwe Skoda Kodiaq RS, stuiten we zojuist ineens op een auto waarnaar men écht uitkijkt. Precies, de volledig nieuwe generatie (G20) van de BMW 3 Serie is op het wereldwijde web terechtgekomen, dankzij een gebruiker van BimmerPost.

Hoewel we voorlopig nog niet te maken hebben met (uitgelekte) persfoto’s, is de nieuwe BMW 3 Serie ook in de configurator van alle kanten duidelijk te zien. Fijn is dat er bij dit lek niet een uitvoering, maar verschillende versies van de nieuwe 3 Serie te zien zijn. Daarbij kunnen we de bolide in allerlei kleuren en kleurencombinaties bekijken. Het uiterlijk van de wagen is volgens ondergetekende in positieve zin veranderd. Met name de achterkant van de wagen lijkt op de ingezoomde foto’s buitengewoon aantrekkelijk, iets waar niet iedereen het mee eens is.

Met dit lek komt geen nieuwe gedetailleerde informatie vrij over de 3 Serie. Wanneer het officiële persbericht verschijnt, dan zullen we alle ins en outs met jullie kunnen delen. Dat gezegd hebbende, we weten dat de zevende generatie van de 3 Serie 10 mm lager bij de grond zal liggen. De auto moet daarbij 55 kg minder wegen dan zijn voorganger. De bolide is eveneens stijver dan voorheen en heeft een totaal vernieuwde ophanging die zich meer richt op comfort. Uit de foto’s kunnen we overigens opmaken dat in ieder geval de wielbasis langer lijkt te zijn.

Op de foto’s kunnen we eveneens zien dat de nieuwe 3-serie direct beschikbaar zal zijn met een M Sport-pakket, Sport Line en talloze configuraties van de binnenkant. Tevens zien we op de foto dat het voorlopige topmodel hoogstwaarschijnlijk de M340i zal zijn.

We zullen spoedig meer horen over de nieuwe 3 Serie van BMW. De Duitsers zullen morgenochtend (dinsdag 2 oktober) om 9u de doeken van de auto trekken op de Paris Motor Show.

UPDATE 2 oktober 2018: het is officieel, HIER vind je alle info en foto’s van de nieuwe BMW 3 Serie.



111 reacties

Ziet er prima uit, Hofmeisterknik of geen Hofmeisterknik. Erg nette auto geworden. Vooral die achterkant is erg goed gelukt. Voorkant is een beetje meer van hetzelfde van het oude model.
@barchettadriver: Ik vind net de achterkant mislukt
Een 5-serie met Lexus achterlichten?
@dutchdriftking: de eerste drie letters die in mij opkwamen inderdaad: RCF.
Het is geen lelijke auto, maar mooi is anders.

Moet ik er heel eerlijk bij zeggen dat elke generatie 3-Serie even tijd nodig heeft. De E90 was bij introductie ook so-so, terwijl ik die nu mooi vind. Kwam laatst een F30 tegen in het zwart met mooie velgen, dan is dat ook gewoon een heel goed gelukte auto.
@dutchdriftking: eerste wat ook in mij opkwam : achterkant lijkt het op een lexus. Zij- en vooraanzicht herkenbaar BMW, maar achterkant imo niet.
@magnumsing: Die 24 miljoen verschillende lijnen in de voorbumper doen mij anders ook wel een beetje aan een Lexus denken…
@dutchdriftking: en zitter er nu ook oude mercedes benz knoppen in de middencosole?.
Mooier dan verwacht!
Tja.. ik vind hem niet lelijk, maar een beetje nietszeggend..
Ik kan hier gewoon niet meer warm van worden. De opvolgers bij bmw zijn tegenwoordig allemaal zo voorspelbaar dat er niks nieuws aan lijkt te zijn…
@autowilly: Wat had jij verwacht dan? Ieder automerk doet dit zo.
Wow, dat is een wel bijzonder lelijke voorbumper! Prima interieur. Als sport- of luxery line waarschijnlijk prima te pruimen, dan krijg je niet de lelijke voorbumper en de aanplak diffusor en ziet het er netjes en chique uit.
@mashell: voorbumper lijdt aan morbide obesitas.
Voorkant had iets strakker gemogen van mij, maar ik ben positief. Lekker strak gehouden en het interieur is erg netjes zo
Lijkt dat ze het banaan model van Mercedes hebben overgenomen. Van binnen redelijk netjes.
Nu de kwaliteit nog. Hoop dat ze daar een stap hebben gemaakt bij BMW. Ben bang van niet.
@kroon: moest ook meteen aan Mercedes denken. Met name vanwege het korte kontje en de enorme motorkap. Toch is het dankzij die banaanvorm bij Mercedes erger heb ik het idee.
@gulli: BMW a-coupe
@87sandyd: hmm eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat nu ik hem op de pc bekijk ipv op de app hij er wel minder langgerekt uitziet…
@kroon: Ik dacht het zelfde… En ben geen fan van ‘het banaan model’…
Leuk die Lexus ‘L’ achterlichten! Beter goed gejat…
Aftermarket achterlichten?
Ik vind de voorbumper wat rommelig overkomen
Gaap.
Het geheel zegt me helemaal niets, en het achter aanzicht is gewoon belachelijk. En dit is dan nog de M340i uitvoering…
Heb de indruk dat bij elk nieuw model de lezers alleen maar kritischer worden. Kom op Nederland, niet zo zuur doen!
@jerry: en toch zal een groot deel deze alsnog leasen zodra die uit is.
Meer zoals de laatste versies, de meeste mensen zullen totaal geen verschil zien. Neem hem in de zelfde kleur en je schoonmoeder denkt dat je al vele jaren in de zelfde auto rijd.
BMW gaat dezelfde kant op als Audi met weinig vernieuwende ontwerpen.
Alleen de i-serie is nog interessant.
Qua exterieur vind ik het een beetje een rommeltje, ik ben er nog niet helemaal over uit of ik hem wel mooi vind. De koplampen doen me een beetje denken aan een Peugeot vanwege de inkeping. Interieur is wel dik in orde, dat heeft echt stappen gemaakt wat ook hard nodig was.
@viezefreddyw: moest ook gelijk aan Peugeot denken idd:(
@viezefreddyw: Stappen maken in het interieur was ook niet heeeel moeilijk ofzo. Daar liepen ze echt mijlenver achter op de concurrentie.
@viezefreddyw: ik zie nochtans analoge klokken in de cockpit. Hallo! Het is 2018! Doen Audi en VW en Volvo en Mercedes toch beter.
Liever klassiek analoog dan tijdelijk digitaal cool
@henk_he:
Want digitaal is beter?
@e28forever: in ieder geval veelzijdiger en naar mijn persoonlijke mening niet slechter dan analoog.
Geen verassing qua ontwerp
De zwarte en bruine auto’s zijn ok. De Msport uitvoering heeft van de voorkant wel heel grote neusgaten. Het interieur ziet er erg clean uit. Ben benieuwd naar de materialen.
@fastforward: volgens mij zijn ze allemaal M sport. Ook de zwarte, zelfs al heeft die geen M op de flank.
Saai en voorspelbaar, met een setje Lexus achterlichten. Maar vooral de opmerking dat het onderstel (weer) meer op comfort is afgesteld doet zeer, en bevestigd mijn opmerking bij het artikel van van Meel als nieuwe BMW chef. Ze verliezen hun identiteit (en bestaansrecht)….
Ik moet de auto in het echt zien. Ik word er niet echt warm of koud van…
Ik heb meer het idee dat ik naar een redelijk gefacelifte F30 zit te kijken dan naar een geheel nieuwe 3 serie…
Wat een zooitje dat exterieur, Lexus had het niet kunnen bedenken, maar BMW heeft het wel geprobeerd te kopiëren. Het interieur is daarentegen is stuk beter te pruimen.

Ook positief dat BMW niet vol op de touchscreen tour gaat zoals veel andere fabrikanten en de fysieke knoppen voor de belangrijkste functies blijft handhaven, net als de idrive controller die inmiddels behoorlijk volwassen geworden is.
Die ergonomisch matige en lekker spiegelende schermen waar je zo goed alle vette vingers op ziet zien er misschien mooi uit in de folder (en zijn inmiddels lekker goedkoop in ontwikkeling en productie), maar voor dagelijks gebruik is het echt een stap terug.
In kleur gespoten meegespoten buitenspiegels worden weer een optie? Of is de fotoshop afdeling deze vergeten mee te kleuren?
@mashell: is denk ik een ‘line’ kleurtje. Meestal is meegespoten kleur standaard en kan je dat ook kiezen als je een andere line hebt. Bij mijn vorige BMW was zwarte spiegels in plaats van meegspoten spiegels 314 euro.
Ziet er zo prima uit. Voorkant imo wel wat druk op deze platen.

Zoals velen het is niet een schokkende revolutie maar meer een evolutie. Alles succesnummers, zeker in volumemodellen, zijn behouden in designverandering. Maar misschien ook minder nodig. Niet duitse merken pakken het vaak anders aan maar is ook niet toekomstbestendig design
De versnellingspook is foetsie. Zijn dat nu knopjes geworden? (PRND)
@teijgher: Beter kijken, auto heeft gewoon een zwarte pook nabij de iDrive knop.
@jack_abarth: beter kijken, er zijn wel degelijk verschillende foto’s zonder pook in het middenconsole. Wellicht hebben de modellen met sporttransmissie enkel flippers? Kan me ook niet voorstellen dat ze het vergeten zijn om te renderen. Al met al geen idee, we zullen zien.
@teijgher: Op foto 7 en 16 zie ik m nu inderdaad. Maar op 21 en 22 is ie toch echt weg…
1. “De 3 Serie ziet er hetzelfde uit! Niets veranderd! Lijkt wel een facelift! Wat is er nieuw aan?”

2. “BMW is deaud, geen Hofmeisterknik meer! Lelijk!”

En we kijken allemaal naar dezelfde auto… Natuurlijk logisch dat er niet al te veel veranderd: het is een van de belangrijkste auto’s voor BMW. Daar gaan ze natuurlijk niet mee experimenteren.

Zo in het blauw met zware wielen ziet het er niet uit, maar die zwarte mag je zo voor mijn deur zetten.
@willeme: weg jij, met je ratio!
@willeme: wat een grafbak. Kijk zo moet het
http://i.wheelsage.org/pictures/b/bmw/3_series/bmw_330i_sport_sedan_uk-spec_1.jpg.
Wat een prachtig decent m-bumpertje ook.
@jaapiyo: En over 15 jaar zeg je precies hetzelfde over deze auto.
@willeme: als je kijkt wat
Mercedes voor stap heeft gemaakt met de C klasse van de w204 naar de w205. Dan weet je dat ook een forse verandering van een kern model kan leiden tot veel nieuwe klanten en omzet
Man wat zijn ze de weg kwijt daar. Ik shop wel bij Lexus, Audi of Mercedes.
@tttijn: Wanneer heeft Mercedes dan onlangs wat moois op de markt gezet. Binnenkant ziet er bij de nieuwe modellen uit als een kermis (nog net geen vitrine voor wat Swarovski) en de lampen lijken van een keke Koreaan uit een vorig decennium te komen (vooral CLS). Enige voordeel is dat MB ten op dichte van Audi en BMW vaak interessante pakketjes heeft waardoor je een completere auto krijgt voor je geld.
@tttijn: “ik shop wel” haha, alsof het om een nieuwe jas gaat…
Ben niet kapot van de deurstijl achter en imo had de rest ook mooier gekund. Maar het is wel oké-ish. Interieur lijkt me wel een upgrade, hoewel die lege ruimte tussen middenconsole en centre stack wel een beetje detoneert.
Overigens zijn de M-bumpers idd kolderiek aan het worden. En die diffuser achter (lees: lelijk stuk zwart plastic op de bumper) moeten ze zsm ditchen.
Oef, ik schrok even. Net een C-klasse, maar dan met BMW-nieren en -lampen. Er lijkt een bepaalde kromming in de zijkant te zitten en de gehele onderkant is erg dik en bol. Geen compliment, wat mij betreft. Misschien is het minder erg in het echt en zonder M-pakket, bovendien moet je het design van BMW’s even de tijd geven (oké, sommige modellen wennen nooit), maar mijn eerste reactie is niet erg positief.
@m54b25: verrek. Ik zie het nu ook. Hij is besmet met omgekeerde banaan-syndroom. Man man man…
Ik ben er nog niet uit welke voorbumper ik het lelijkste vind, ik zie gouden tijden voor een aftermarket kitje.
Hmmm… Dat is het eerste dat in me opkwam. Het is niet een auto waarvan je meteen denkt ‘Wauw’!
Gooi er een paar chromen raamlijsten tegenaan en wellicht is het al een stuk beter. Interieur hetzelfde… Ziet er nog steeds typisch BMW uit en dat is niet positief. Het zal allemaal weer dik in orde zijn qua gebruiksgemak en materialen maar het oog wilt ook wat.
De laatste keer dat ik een mooie 3-neus gezien hebt was met dit: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/2006-2010_BMW_335i_%28E92%29_coupe_%282011-07-17%29_01.jpg
Geldt overigens ook voor de M-versie van dat model. De huidige post-crashtest-look is niet aan mij besteed. Het waait ongetwijfeld wel weer over.
Ligt het aan mij of lijkt die nu wat meer op de 4-reeks? De aanpassingen hadden wat meer gemogen. Lijkt me wat te fel op de oude.
Erg niks zeggend. Zou een hele geslaagde Lexus zijn.
Staat het stuur nou scheef op de persfoto’s??
Ik mis iets. Iets BMW’s…..ik mis BMW emotie aan de achterkant. Voorkant is gewoon klein snoetje van de 5 en 7…..
Nu al verouderd zeker vanuit zijaanzicht.
Maar nu nog een foto van de standaard kalere versie zonder dikke wielen want de overheid maakt het ons veel te duur. Issie dan nog steeds zo mooi?
Achterlichten doet me denken aan de Golf 2 die kreeg op het laatst ook zwart/rode achterlichten. Maar toen was het echt iets nieuws i
(1990).
Ik vind ‘m wel mooi…
Voorbumper lijkt wel van Honda. Achterkant is wel mooi, interieur valt tegen. Was mooi geweest in 2015..
Ik was altijd wel een BMW liefhebber. Maar de laatste tijd maken ze er wel een potje van met die onnodig ingewikkelde lijnen. Ze zijn over-designed aan het worden en dat druist m.i. helemaal in tegen de principes van het merk. En deze nieuwe Dreier spant wel de kroon met die rare voorbumper, verdwenen Hofmeister knik en anonieme achterkant. Ook en profil is het een anonieme, nietszeggende dertien-in-een-dozijn auto geworden. Wat een gemiste kans.
Mooie kar! De achterlichten moet ik nog even in het echt bekijken, maar het is een sterke verbetering ten opzichte van de F30.
Ik vind hem eigenlijk wel mooi. Hier en daar zijn wel dingen die ik zelf anders had willen zien, maar dat is meestal bij BMW. Na loop van tijd ga ik het echter altijd weer waarderen. Interieur ziet er ook prima uit. Niet te strak, maar ook niet te rommelig.
Eerst maar in het echt zien. Moet er erg aan wennen. Hou het voorlopig wel bij mijn f30
@gloudertje: ja ik ook, lekker door met de facelift.
Serieus waar: het toilet op de redactie is al 55 minuten op slot en @jaapiyo is nergens te vinden…
@willeme: ff bij de plaatselijke psycholoog kijken.
Holy cows! Wat is dat voor origami aan de voorbumper? Net of ie zojuist met zoutzuur is behandeld en nu in delen uit elkaar glijdt… horror
@intimrasiert: schitterend he. Ik vind hem ook mooi
Als je me had verteld dat de F30 de opvolger was van deze auto had ik het ook geloofd.
Ik vind em wel cool. Minder anoniem dan de huidige. Interieur is ook een stuk verbeterd zo te zien.
Leuk! Eindelijk een kopie van een Audi A3 limo… wat een aanfluiting dit.
Sabeltandtijger
Geslaagd design, MAAR niemand die iets zegt over het ontbreken van de traditionele handrem :-(.
Nu de touring nog
Qua looks ‘en profile’: sportieve Mazda 121 bolhoed met keverkont en een 911 ducktail/Bangle butt…
Not my cup of Schultenbrau.

Van voren lijkt het een Aziaat.
Dashboard vind ik ook niet echt typisch BMW..
Al met al is het mwa.
Had beter gekund…..
Leuk, een 3-Serie met JDM-Sport pakket.
Aparte plaatsing van het knopje voor de stuurverwarming trouwens, in de onderste spaak van je stuurwiel.
@gulli: is bij de 5 serie en andere BMWs met sportstuur ook al zo.
@Jantje_555: Ah ok, mijn 1-serie heeft de knop aan de zijkant van de stuurkolom zitten. Zeg maar aan de andere kant van waar het contactslot zou hebben gezeten. Had deze manier nog nooit gezien! In m’n Corsa zat het knopje op het dashboard volgens mij.
@Gulli:
Stuurverwarming is voor mietjes …
@e28forever: nou zeker! Lekker hoor 😊
Ik mis vroeger.
‘Gelekt’ ja, zijn er nog auto’s die wel officieel onthuld worden?
Ik wil het natuurlijk geen aartslelijke auto noemen, maar dat verandert niets aan de feiten.
Op de laatste foto staat mijn faveure interieur qua kleur en afwerking. Als het nieuwe onderstel net zo’n grote stap heeft gemaakt als het interieur , dan wordt de Beemer beter als de beste in het segment. Ik wacht even de eerste testverslagen af.
Begrijp niet goed waarom er zoveel knoppen zijn op het dashboard. In tijden dat een touch screen spotgoedkoop is…

Tesla Model 3 werd bij de onthulling verweten een overdreven sober interieur te hebben – terecht – maar zo’n scherm waar je alles op kan doen qua airco/radio/etc is gewoon een logische keuze. Minder dingen die kunnen kapotgaan. En voor het design hoef je het niet te laten, want zo’n scherm hoeft niet rechthoekig te zijn, en de knoppen die je daar digitaal opzet kan je ook ontwerpen zodat ze passen in de stijl van het merk. Meer nog, je zou verschillende versies kunnen aanbieden, want “personaliseren” is altijd hip in automarketing…
@Esprit_de_Flandre: omdat een touch screen onhandig, onveilig en onpraktisch is. Ik kan er niet aan wennen, geef mij maar fysieke knoppen die je binnen 2 ritten blindelings kunt vinden zonder je blik van de weg af te halen, in plaats van zoeken en swipen in allerlei menuutjes appjes en submenuutjes.
Wat een rommelig design. Audi achterlichten .. een interieur met een zee aan weer diezelfde goedkope plastic knopjes .. de voorbumper heeft te lang in de zon gelegen. Die is er gewoon door gesmolten.

Veilige evolutie is logisch maar hier zit niks vooruitstevends in verwerkt. Alle investeringen gaan natuurlijk op aan electrificatie.

Op naar de audi a5 .. nietszeggend dit
Oh wat is de 3-serie toch afgegleden na de e46.
De duitsers worden steeds koreaanser met al die lijntjes rondinkjes en rare fratsen terwijl de koreanen steeds europeser worden
Tot 10 jaar geleden was het nog echt mijn merk. Tegenwoordig spreekt alleen de 2 serie mij nog aan. Ik mis steeds meer BMW saus over de nieuwe modellen. Deze nieuwe 3 is echt een currywurst zonder curry…..Tut mir leid…
Gatver! 😖
Dan maar een 3-serie vanuit de voorraad
De versie zonder M-opsmuk oogt toch een stuk minder pijnlijk aan de ogen: https://i.imgur.com/vk3MQ57.jpg
Er zijn mooiere 3 series geweest

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).