• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]

Auteur: maru, gepost 7 januari 2014 om 22:42 – 48 Reacties

Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]Afbeelding Gelekt: Seat Leon Cupra is goed voor 280 pk [updated]

Seat Leon Cupra 2014
De Seat Leon Cupra wordt morgen officieel aan het publiek getoond, maar (gelukkig voor ons) is op het Internet niets meer veilig.

Op de foto’s zien we zowel de driedeurs SC als de vijfdeurs Cupra ons met argwanende ogen aanstaren. De nieuwe voorbumper kreeg enorme gril en aan de achterkant zien we een mooie diffuser met dubbele uitlaat voor dat sportieve randje. De dakspoiler is een maatje groter geworden, maar misstaat ‘m zeker niet.

Zoals de toevoeging aan de naam al aanduidt levert de 2.0 viercilinder turbomotor 280 pk, wat de Cupra op gelijk niveau met de Opel Astra OPC plaatst en de Ford Focus ST (250 pk) en Volkswagen Golf GTi (220-230 pk) verslaat. Ik voel een vergelijkende rijtest aankomen!

UPDATE: pom, pom, pom! Alle officiële informatie is vrijgeven. Bekijk het HIER!

Ook interessant!

  • ABT Cupra Leon Sportstourer
    ABT Cupra Leon Sportstourer is 370 pk sterke familiestation
  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • Cupra Leon VZ
    Cupra Leon VZ Cup is geslaagd topmodel

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, leon, Seat

Vorig bericht: « Video: sneeuw schuiven met afstandsbestuurbare auto
Volgend bericht: Citroën DS19 barnfind heeft een beetje TLC nodig [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. focusrs zegt

    7 januari 2014 om 22:44

    Ziet er superstrak uit! Laat die test inderdaad maar komen! :)

    Login om te reageren
  2. stancedjetta zegt

    7 januari 2014 om 22:49

    Hij is lekker

    Login om te reageren
  3. vliegendetosti zegt

    7 januari 2014 om 22:55

    Ben benieuwd welke specs Seat morgen op gaat geven

    Login om te reageren
  4. oskaar7 zegt

    7 januari 2014 om 22:58

    Wauw! Wat een mooi ding!

    Login om te reageren
  5. xj12 zegt

    7 januari 2014 om 23:03

    Wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  6. quincy zegt

    7 januari 2014 om 23:06

    Mooie verschijning, maar vind 2 uitlaatpijpjes aan één kant toch wat mooier en subtieler staan. Vind dat bij de Golf GTI ook al zo jammer. Voor de Cupra kan ik het me dan nog meer voorstellen, maar zou ik een centrale uitlaat denk ik nog wel beter vinden staan.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      8 januari 2014 om 00:09

      @quincy: vind ik juist wel mooi, voor dit soort autos mag het iets uitbundiger dan zo’n slip-on stukje wat op elk model te krijgen is..

      Maar zo ver boven de golf positioneren qua pk gebeurt niet snel, alsof de cayman sneller wordt gemaakt dan de 911. Maar 280 uit een 2 liter zal niet voor enorme kilometerstanden zorgen lijkt me

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 januari 2014 om 00:44

        @darkpluisje: 2 liter met 280pk is lang niet zoveel. Een A45 doet het met 360 geloof ik. Een 328i levert standaard 245pk en een Golf R zit er ook niet ver vanaf

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          8 januari 2014 om 07:30

          @jzaero: maar hoeveel daar van halen een fatsoenlijke kilometerstand? Voor mijn idee is 260+ wel evht het blok uitwringen :p

          Login om te reageren
          • mbfanatic zegt

            8 januari 2014 om 08:42

            @darkpluisje: Maakt tegenwoordig niets meer uit…. Vriend van me heeft een E55 AMG eerste blok met 350K kilometer… Rijd als nieuw!

            Login om te reageren
            • baap zegt

              8 januari 2014 om 08:57

              @mbfanatic: Dat is een V8. Is niet te vergelijken met een vierpitter..

              Login om te reageren
            • darkpluisje zegt

              8 januari 2014 om 09:00

              @mbfanatic: ja oke maar 350 pk uit een 5.5 is wat anders dan 280 pk uit een 2.0 ;)

              Login om te reageren
      • natos zegt

        8 januari 2014 om 01:13

        @darkpluisje: Cupra R is meer een concurrent van de VW R20, de Golf GTI concurrent van de FR.

        Dat een Cupra R 280 pk heeft is heeeel goed mogelijk, dat een FR 280 pk heeft is minder waarschijnlijk.

        Login om te reageren
  7. stanny zegt

    7 januari 2014 om 23:07

    Bumper heeft wat weg van lexus. Mooie wagen.

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      8 januari 2014 om 06:30

      @stanny: daar moest ik ook aan.denken

      Login om te reageren
  8. turbotoll zegt

    7 januari 2014 om 23:09

    Moet wel iets speciaals zijn want de vorige was al erg goed…

    Login om te reageren
  9. meneer zegt

    7 januari 2014 om 23:13

    Siet dat interieur er nou zó goedkoop uit of ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      7 januari 2014 om 23:16

      @meneer: Het oogt niet alleen goedkoop, het is ook goedkoop.
      Vooral als je Porsche gewend bent.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        7 januari 2014 om 23:18

        @alcantara: Zag er een 911 in met m’n schele ogen, maar Maserati moet dat zijn nu ik goed kijk…

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      7 januari 2014 om 23:43

      @meneer: bijna alle goede rijdersauto’s hebben een simpel interieur ;-). Het moet functioneel zijn en werken, ik hoef er niet dagelijks over te aaien ofzo. Ik heb liever een goedkoop dashboard dan goedkope hardware waar het echt om gaat (diff, banden, dempers, versnellingsbak etc)

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        7 januari 2014 om 23:50

        @gtwillem: 280pk op de voorwielen zou ik niet als een goede rijdersauto willen bestempelen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          8 januari 2014 om 00:51

          @alcantara: dan heb jij nooit met een Focus RS(500) gereden… Dat stuurt beter dan veel AWD en RWD auto’s met hetzelfde vermogen!

          Login om te reageren
          • imba zegt

            8 januari 2014 om 16:59

            @gtwillem: Bij een paar regen druppels lachen evo en sti rijders zich al een ongeluk om iemand met een RS. Droom maar lekker verder.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              8 januari 2014 om 18:46

              @imba: Ik ben STI rijder en heb met een Focus RS gereden. De Focus is meer een rijders auto, de Impreza meer allrounder. Bij een rijdersauto gaat er niet om hoe capabel die is (in de regen in dit geval), maar hoe goed ie rijdt. De Focus stuurt beter (zwaarder, met meer gevoel), de motor is spectaculairder (mooier geluid, betere gasrespons), de achterkant is beweeglijker en de remmen grijpen beter aan.

              Denk aan de E30 M3, niet echt snel in de regen ook niet in zijn element. Maar wat een rijdersauto :-D Dus ik ga niet verder dromen, imba ;-)

              Login om te reageren
      • samasama zegt

        7 januari 2014 om 23:51

        @gtwillem: alleen hier hebben ze dat niet bewust gedaan hoor. T is geen Clio cup RS maar gewoon een dure auto

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          8 januari 2014 om 00:56

          @samasama: Seats hebben bewust een minder interieur dan een Golf of A3/S3. Maar qua rijden zijn ze minimaal even goed. Soms zelfs beter. Ik heb de voorlaatste Cupra R (265pk) gereden. En dat was behoorlijk goed (beter dan de Golf VI R en Audi S3, die dezelfde motor hebben).

          Login om te reageren
          • samasama zegt

            8 januari 2014 om 10:27

            @gtwillem: Dat betwist ik ook niet. Maar je kan hem vast niet zonder airco en audio bestellen.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              8 januari 2014 om 11:00

              @samasama: dat is een beetje onzinnig om niet te doen. Het merendeel van alle E46 M3 CSL’s had gewoon airco, (gratis optie), evenals alle Superlegera’s, Scuderia’s en Black Series van deze wereld. De laatste echte was de 996 GT3 RS. (Die had niets :-))

              Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    7 januari 2014 om 23:15

    Gelukkig is het niet zo’n sjonniebak als de Golf R geworden. Mooie auto!

    Login om te reageren
  11. stefan_ijff zegt

    7 januari 2014 om 23:26

    Super super nice. ziet er echt mooi uit. Nu maar hopen dat de verkopen voor Seat hier ook weer eens mee omhoog gaan.

    Login om te reageren
  12. woot zegt

    7 januari 2014 om 23:31

    Strakke wagen, alleen vind de velgen een iets te hoog aftermarket gehalte hebben. Astra OPC is wel een stuk mooier mijn inziens.

    Login om te reageren
  13. exotic zegt

    7 januari 2014 om 23:31

    Fantastische auto. Vind het vooral gaaf dat de bumpers de sportiviteit beter accentueren dan bij de normale Leon.

    Puik staaltje werk Seat Design!

    Login om te reageren
  14. geronimo zegt

    7 januari 2014 om 23:54

    Hebben ze goed gedaan! Zou de Golf R dan 300+ pk krijgen? Het lijkt me vreemd dat Seats sportiefste meer pk krijgt dan die van VW.

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      8 januari 2014 om 00:05

      @geronimo: nee golf r heeft 300 peekaa

      Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      8 januari 2014 om 00:05

      @geronivind ik ook raar er is nog een cupra r die zal waarschijnlijk boven de 300 zijn

      Login om te reageren
    • cuprani zegt

      8 januari 2014 om 09:05

      @geronimo:

      Waarom is dat raar, dat is altijd al zo geweest. De Golf GTI heeft altijd minder PK’s gehad dan de Cupra’s. Zelfs tov de dikkere Edition 30. Volkswagen is dan ook de degelijke tak van de VAG groep, en Seat de sportieve… Vreemd is het dus niet…

      Login om te reageren
      • geronimo zegt

        8 januari 2014 om 12:08

        @cuprani: Daar heb je inderdaad een punt! Dus kunnen we ervan uit gaan dat GTI-rijders degelijkheid boven pk’s kiezen, anders zouden ze Seat rijden. Of zie ik dat verkeerd?

        Login om te reageren
        • cuprani zegt

          8 januari 2014 om 12:42

          @geronimo: Dat denk ik inderdaad wel. Qua rijeigenschappen doen ze elkaar natuurlijk bijna niet onder. De buitenkant van de Golf is altijd wat saaier, zeker niet lelijk, maar gewoon goed en degelijk. Het verschil qua kwaliteit zit hem dan vooral in het interieur. De Seat is wat gewaagder en oogt zowel van binnen als buiten wat minder degelijk, maar je krijgt wel meer “bang for your bucks”… Keuze is altijd persoonlijk.. ik zou voor de PK’s kiezen ;-)

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          8 januari 2014 om 13:15

          @geronimo:
          De GTI koop je om indruk te maken op de buren, een Cupra koop je voor je eigen plezier.

          Login om te reageren
  15. saxoke zegt

    8 januari 2014 om 00:36

    Ik zou dr geen nee tegen zeggen

    Login om te reageren
  16. loyalty zegt

    8 januari 2014 om 06:54

    Mooie auto,

    Nu nog een stationuitvoering en een cabrio.

    Prachtdinf

    Login om te reageren
  17. loyalty zegt

    8 januari 2014 om 06:55

    Prachtding

    Login om te reageren
  18. kiasoulrocks zegt

    8 januari 2014 om 07:25

    Mooiste VAG product van het moment misschien wel!

    Login om te reageren
  19. matje140 zegt

    8 januari 2014 om 07:41

    Nu nog een gifgroene kleur en t is een waardige opvolger!

    Login om te reageren
  20. kabaampje zegt

    8 januari 2014 om 08:06

    Super mooi, goed gelijnd. Wel vind ik de vorige versie radicaler voor zijn serie

    Login om te reageren
  21. mistere zegt

    8 januari 2014 om 08:19

    Eindelijk de weg terug gevonden…kom maar op met die 2.5tfsi :-)

    Login om te reageren
  22. rotaxmax zegt

    8 januari 2014 om 13:09

    Moore auto. Maar de klokken beetje saai

    Login om te reageren
  23. jessetje zegt

    8 januari 2014 om 17:45

    Die ziet er gped uit! En ook nog best veel vermogen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North