• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komst

Auteur: willeme, gepost 20 augustus 2019 om 08:56 – 24 Reacties

Afbeelding Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komstAfbeelding Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komstAfbeelding Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komstAfbeelding Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komstAfbeelding Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komstAfbeelding Gelimiteerde en hetere i30 N Project C op komst

Hyundai i30N Project C '19
Kijk, dat ziet er smakelijk uit.

Er is een soort tweedeling qua hatchbacks op het moment. Aan de ene kant zien we zoals altijd hele verstandige hatchbacks. Allemaal heel keurig, voorzien van 100 tot 140 pk en een deugdelijke uitrusting voor een prima prijs. Dan is er een hele tijd niets in het gamma en kom je bij de rangetopper, een 250 tot 400 pk sterk kanon met prestaties waar een Ferrari zich in de jaren ’80 niet voor hoefde te schamen.

Zo ook bij de Hyundai i30. Als je de dikste motor (1.4 T-GDI) bestelt in combinatie met de meest luxe uitvoering (Premium), ben je minder dan 30 mille kwijt. Vind je dat te mager, moet je de stap maken naar de i30N van 47.095 euro. Het topmodel is de ‘N2 Performance’, waar ze bij Hyundai Nederland graag 53.595 euro voor zien. Het is dus aannemelijk om te denken dat Hyundai duikt in het gat tussen de i30 1.4 en i30 N, maar niets is minder waar.

Hyundai i30 model range '19

Er komt namelijk een model bóven de i30 N2 Performance. Hyundai noemt hem zelf i30 N Project C. De i30 N Performance C heeft voornamelijk visuele aanpassingen die de auto gaver en lichter moeten maken. Zo is er kwistig gebruikt van koolstofvezel. Tevens staat die i30 N Project C op 19″ lichtmetalen velgen in plaats van 18″. Hyundai heeft aerodnymiasche aanpassingen gemaakt aan de i30 N, waardoor de Project C nog beter moet rijden.

Hyundai i30 N Project C (PD) '19

De ‘C’ staat voor ‘Area C’, het thuiscircuit van Hyundai’s Namyang R&D centrum in Zuid-Korea. Volgens Hyundai is Area C de spirituele thuishaven van Hyundai i30N. Dat is opmerkelijk dat Hyundai dat zegt, want die ‘N’ staat voor Nürburgring… Enfin, Hyundai gaat 600 exemplaren van de i30 N Project produceren voor de Europese markt. Of de auto ook naar Nederland komt, is niet bekend.

Ook interessant!

  • Nog goedkopere Hyundai EV
    Nog goedkopere Hyundai EV is eindelijk op komst
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, i30, i30n, iaa-2019

Vorig bericht: « Deze bumpers en grille gaan een enorme hit worden
Volgend bericht: ‘Rolls-Royce lanceert binnenkort 600 pk sterke Cullinan’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    20 augustus 2019 om 09:03

    Dit is inderdaad raar ja, breng gewoon meer hatchbacks uit met 200pk ofzo, 140pk is retetraag en 280 is dan vaak weer overkill.

    Login om te reageren
    • autospotterkerkrade zegt

      23 augustus 2019 om 15:56

      @alcantara: ja dat is omdat ze geen ‘normale 2.0 liters meer maken’, vaak is het of ’n 1.2L of een 2.0L

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    20 augustus 2019 om 09:15

    De huidige is al geniaal. Benieuwd wat dit gaat worden!

    Login om te reageren
  3. polak zegt

    20 augustus 2019 om 09:30

    Is het nou project C of performance C.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    20 augustus 2019 om 09:32

    Ik vind dit echt een mooie hatch, maar ik ben hem nog nooit tegen gekomen. Weet iemand of dit een beetje verkoopt in Europa?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      20 augustus 2019 om 09:38

      @berlinetta: Kom ze in Duitsland en Zwitserland geregeld tegen. Heb het idee dat het ook echt een verrekt goed ding is.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 augustus 2019 om 10:36

        @viezefreddyw: Dat idee heb ik ook wel als ik de rijtesten mag geloven.

        Login om te reageren
      • tttijn zegt

        20 augustus 2019 om 12:31

        @viezefreddyw: dag komt doordat ze daar wèl goed te betalen zijn.

        Login om te reageren
      • bluebluered zegt

        20 augustus 2019 om 12:39

        @viezefreddyw: Heb de mijne verkocht na 6 maanden, toch te hard afgeveerd voor dagelijks gebruik en de schakelpook begon me te irriteren: ging wat stroever (test auto voordien ging veel soepeler) en soms wilde hij niet in 5 of 6. Voorruit kraakte bij elk bultje (en dat zijn er veel in België).
        Mooie praktische weekend speel-auto, maar voor dagelijks gebruik vreet hij te snel banden en zuipt hij te veel (11 liter). Maar als het toch een weekend auto is moet het toch niet praktisch zijn en dan toch liever iets lichter.

        Login om te reageren
    • aalt zegt

      20 augustus 2019 om 09:38

      @berlinetta: hier in Belgie zie je ze nog wel her en der rijden in die perskleur blauw of rood.

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      20 augustus 2019 om 09:57

      @berlinetta: In Duitsland ben ik er een heel aantal tegengekomen tijdens mijn vakantie 2 weken terug.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      20 augustus 2019 om 11:10

      @berlinetta: gisteren nog een gezien, een onvervalste N. Wel op Duits kenteken…

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      20 augustus 2019 om 11:29

      @berlinetta: de mensen die hem tof vinden kunnen hem niet betalen. En de mensen die hem kunnen betalen vinden hem niet tof.

      Het ligt denk ik aan een paar dingen. Ten eerste: die aanschafprijs. Bijna 50 ruggen stukslaan op een versie van een auto die in de basis voor 20.000 euro van eigenaar wisselt. Ten tweede: Hyundai maakt grote stappen en het feit dat ze een hete hatchback in de showrooms hebben zorgt ervoor dat het stoffige imago echt wel aan het verdwijnen is. Betekent echter niet dat het direct de beste auto is. Ja, het stuurt prima en qua kracht zit het ook wel snor, maar het is nou niet dat de ‘bekende’ keuzes, bijvoorbeeld de Golf GTI of Megane RS waardeloos sturende auto’s zijn. En die hebben zichzelf al lang en breed bewezen.

      Ten derde: je hebt toch nog een beetje een twijfelachtig gevoel bij de ‘sleutels-in-de-bar-scène’, waar je toch altijd even moet uitleggen dat je gave, nieuwe hatchback een Hyundai is. Ik vind Hyundai een tof merk en van i20 tot Santa Fe zitten die auto’s geweldig in elkaar op veel gebieden, maar zoals al gezegd is de gevestigde orde moordend in dit segment.

      Ten vierde is er ook een alternatief wat de ‘conservatieve’ autokoper denk ik wel een leuke vind: geef jezelf eens een virtueel budget van 50.000 euro en stel een Mercedes A-Klasse samen. Dan kom je een heel eind en dan heb je een riante Mercedes onder de bips. Kenners die het niet kunnen betalen weten wel dat de Hyundai sterker, sneller, dynamischer (en subjectief gezien ook mooier) is. Maar dan krijg je weer het ‘wanneer-gebruik-je-nou-275-pk-argument’.

      TL;DR je moet een gevoel hebben voor die i30 N en gevoelsmatig is het een fantastisch ding. Maar voor de prijsklasse waarin hij helaas geplaatst wordt door onze overheid, slaat de rationele autokoper hem, je zou bijna zeggen terecht, over. Bij de Oosterburen en voornamelijk het Verenigd Koninkrijk zijn het bijna stuntprijzen waarvoor je een i30 N onder de carport kan zetten, dan is het echt een leuke keuze. Sterker nog: ik zou hem willen als ik ervoor in de markt was. Gevoelsmatig, dan.

      Login om te reageren
      • geenidee zegt

        20 augustus 2019 om 12:29

        @720s: Er zijn teveel mensen die een auto kopen voor het oog van andere mensen dan daadwerkelijk voor zichzelf. Premium is nog nooit zo saai geweest.

        Login om te reageren
    • sanderz28 zegt

      20 augustus 2019 om 11:44

      @berlinetta: rijden er zat rond, vooral in Duitsland. Ik weet niet of dat ding ook gewoon 5 jaar garantie heeft net zoals de rest van hun gamma maar dat is natuurlijk wel goed verkoopargument.

      Login om te reageren
      • amauryg zegt

        20 augustus 2019 om 14:17

        @sanderz28: De 5 jaar garantie heeft ie inderdaad ook. Sterker nog, de garantie geldt zelfs bij gebruik op circuit, waar andere fabrikanten vaak een ander idee op nahouden.

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      20 augustus 2019 om 12:30

      @berlinetta: ja, Europa is nu eenmaal groter dan Nederland. Niet elk land heeft van debiele bijtelling of bpm regels.. ‘

      Login om te reageren
    • michelF zegt

      20 augustus 2019 om 20:57

      @berlinetta: ik ben op dit moment is Luxemburg op vakantie en heb er vandeweek 3 op 1 dag gezien hier ? daarbij moet ik wel ook zeggen dat ze hier allerlei dik spul rijden hoor.

      Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    20 augustus 2019 om 09:56

    Het enige wat ontbreekt en wat ze nu hadden kunnen goedmaken is een iets uitbunderige styling, zoals de bredere voorschermen van een Megane RS. Nu blijven het wel schaapskleren…

    Login om te reageren
  6. JamesBond007 zegt

    20 augustus 2019 om 10:44

    Hierna de i30N project C version SPA edition LM?

    Login om te reageren
  7. stephane8200 zegt

    20 augustus 2019 om 10:56

    Grappig. Daar reed ik gisteren nog. Op de fiets notabene ;)

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 augustus 2019 om 12:51

      @stephane8200: wat was je snelste rondetijd?

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        20 augustus 2019 om 14:19

        @willeme: 50 minuten voor GPS en Nordschleife samen.

        Login om te reageren
  8. ds3thp zegt

    20 augustus 2019 om 11:19

    Ben benieuwd wat ze allemaal aanpassen aan deze variant. Zo op het eerste gezicht zie je natuurlijk niet zoveel, maar onderhuids kan het des te meer zijn!

    Velgen lijken op de OZ Hyper GT velgen, dus zullen stukje gewicht wegnemen. Remmen zien er hetzelfde uit. Dus wellicht stukje aero, onderstel en vermogen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North