• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Genesis GV70 is vetter dan een Porsche of niet?

Auteur: willeme, gepost 8 december 2020 om 13:03 – 31 Reacties

Genesis GV70

De GV70 toont aan dat als je maar lang genoeg je best doet, er uiteindelijk wel komt.

Het neerzetten van een premium-merk is bijzonder lastig. Het duurt namelijk meestal wel even alvorens een merk als dusdanig wordt gezien. Zeker in Europa, waar we enorm traditioneel zijn, is het erg lastig.

Mede daardoor missen we een van de vetste premium-merken van het moment. We hebben het over Genesis, dat het premium luxemerk is van Hyundai. Dat merk heeft in relatief korte tijd enorme stappen voorwaarts gezet. Nu zijn we op het punt aanbelandt waar Genesis aansluiting gevonden lijkt te hebben met de gevestigde orde.

Genesis GV70

Nieuwe Genesis GV70

De auto in kwestie is de Genesis GV70. De naam is een beetje nietszeggend, maar dat doen merken expres. Dan moet je namelijk de merknaam erbij uitspreken voor de context. Collega @RubenPriest kon alvast de eerste details delen, nu zijn er meer afbeeldingen en is er meer informatie.

Genesis GV70

De G70 en GV80 passeerden al eens eerder de revue, nu is het de beurt aan de GV70. De auto concurreert met auto’s als de Audi Q5, BMW X3, Mercedes-GLC, Jaguar F-Pace en Porsche Macan. Natuurlijk, het is persoonlijk, maar de GV70 is stiekem cooler en gaver dan die modellen.

  • Genesis GV70
  • Genesis GV70
  • Genesis GV70
  • Genesis GV70
  • Genesis GV70
  • Genesis GV70

In een tijd waar BMW ernstig zoekende is naar een geslaagde vormtaal, weet Genesis een juiste snaar te raken. Met hele cleane lijnen en gave details staat er gewoon een kloek apparaat voor de deur. De chromen sierlijsten met het derde zijruitje geven de auto een opmerkelijk zijaanzicht en de achterzijde met de platte achterlichten zijn eveneens zeer herkenbaar.

Generieke neus Genesis GV70

Is het allemaal bijzonder en gaaf? Mwah, de neus is een beetje generiek. Maar al met al: heel erg gaaf. Natuurlijk, styling is persoonlijk, maar ze hebben er teminste werk van gemaakt bij Genesis. Op de foto’s zie je diverse modellen. De felrode is voorzien van het Sport Package, herkenbaar aan de ronde uitlaten, zwarte details, spoilers en grote velgen.

Interieur

Dan het interieur. Dat is bijzonder clean en luxueus. Het bedieningspaneel voor temperatuur zit onder handbereik, het scherm zit op ooghoogte op het dashboard. De bediening gaat via een knop, iets dat @jaapiyo bijzonder premium vindt. Eerlijk is eerlijk, het is wel erg gemakkelijk en je hebt minder last van vieze vette vingerafdrukken. Het stuur is overigens wel heel erg, eh, karaktervol. Mooi is anders, maar herkenbaar is het zeker. Ook hier geldt: het is smaakafhankelijk.

Techniek GV70

Rest de techniek. Genesis is niet al te scheutig met informatie. De in basis achterwielaangedreven crossover komt in elk geval met twee motoren. De instapper is een 2.5 viercilinder turbo. Deze levert 304 pk aan vermogen en 422 Nm aan trekkracht. Een stapje hoger staat de 3.5 V6 biturbo, goed voor 380 pk en 530 Nm.

Alle uitvoeringen zijn voorzien van een achttraps automaat. De viercilinder heeft in de VS standaard achterwielaandrijving, maar elders AWD. de V6 heeft altijd de aandrijving op alle vier de wielen.

De Genesis GV70 komt volgend jaar op de markt in de VS en Canada. In Nederland wordt het merk (nog) niet geleverd, helaas.

Ook interessant!

  • Genesis GV70 Electric
    Coolste SUV van 't moment haalt 482 km op een accu
  • Gaat deze Genesis BMW-kopers over de streep trekken?
  • Genesis GV80 als statige politieauto
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

genesis, v6

Vorig bericht: « Video – Tesla Model 3 haalt ZELF een vrachtwagen in!
Volgend bericht: Ford F-150 Tremor is de geslaagde net-niet Raptor »

Lees Interacties

Reacties

  1. kroon zegt

    8 december 2020 om 13:20

    De C stijl is rommelig en had beter normaal kunnen worden i.p.v. dit.
    De uitlaten zijn, zeker in deze tijd van overgang naar volledig EV, ronduit belachelijk.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      8 december 2020 om 13:58

      @kroon: in de markten waar ze deze bolide verkopen zijn ze nog niet zo ver.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        9 december 2020 om 00:46

        @detroitv8: de belangrijkste markt van Tesla is de VS.

        Login om te reageren
    • ktm690sm zegt

      8 december 2020 om 18:33

      @kroon: Ik ben er blij mee. Zo lang het kan die uitlaten laten zien en horen. Amen.

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 december 2020 om 20:44

      @kroon: wat heeft ev uiterlijk te maken met niet ev? Je kunt de uitlaten mooi of lelijk vinden van vorm, maar waarom zou je ze nu altijd moeten verbergen?

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        9 december 2020 om 09:31

        Omdat de hele industrie druk bezig is om afscheid te nemen van fossiele brandstof. Gewoon omdat het prima kan. We hebben nu wel genoeg jaren de vieze rook en fijnstof van dat type motoren ingeademde. Met dit soort overdreven uitlaatpijpen op een nieuw model maak je het verkeerde gebaar in de trend naar schonere automobiliteit.

        Login om te reageren
    • hotze zegt

      9 december 2020 om 07:46

      De C-stijl in het zwart inderdaad. De Opel Astra heeft ook zo’n opgelegd dak op de station, vreselijk lelijk.
      Wat betreft de uitlaat, daar is niks mis mee wat mij betreft. En die achterlichten zijn ook prachtig.

      Login om te reageren
  2. deVia zegt

    8 december 2020 om 13:24

    “De auto in kwestie is de Genesis GV70. De naam is een beetje nietszeggend, maar dat doen merken expres. Dan moet je namelijk de merknaam erbij uitspreken voor de context. ”

    Ik werk al 12 jaar in de autobranche en had dit nog nooit bedacht, zo heb ik in ieder geval weer wat geleerd op deze dinsdag!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 december 2020 om 20:33

      @deVia: Mja, maar klopt niet helemaal. Bij merken met een gevestigde lijn hoeft de merknaam niet. Iedereen weet wat een A4, 5-serie of S-klasse is, ook “niet-automensen”.

      Het is vooral omdat letter- en cijfercombinaties in (bijna) elke taal werken. In de jaren ’90 had je de Fiat Cinquecento, wat gewoonweg 500 is. Fiat vond dat vast zeer chique, maar niemand buiten Italië kan dat deftig uitspreken. De Renault Captur heet in Rusland Kaptur, want anders spreken ze het uit als Saptur. Het is altijd wel iets met namen…

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        9 december 2020 om 11:02

        @Esprit_de_Flandre: Een Pajero was ook niet zo’n goed idee in Spaans sprekende landen… Zo zijn er meer voorbeelden inderdaad.

        Login om te reageren
    • hotze zegt

      9 december 2020 om 07:53

      ’t was wat geweest als ze nog een ‘D’ voor de 70 hadden geplakt; niet geschikt voor Spakenburg en omgeving…

      Login om te reageren
  3. kroon zegt

    8 december 2020 om 13:26

    Maar het interieur is prachtig!

    Login om te reageren
    • spartannl zegt

      8 december 2020 om 18:53

      @kroon: +1

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 december 2020 om 13:32

    Hij is gaaf. Kom maar door.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    8 december 2020 om 13:35

    Er zitten toch wat elementen in die wat wennen worden. Z’n grotere broer echter is (wordt) nog mooier.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    8 december 2020 om 13:54

    Ik vind de modellen van Genesis juist lekker ogen. Er zijn inderdaad een aantal vrij generieke elementen te zien, maar dat is in mijn ogen juist goed. Genesis etaleert zich als een premium-merk en als je ergens ziet dat de oudere klant evolutie boven revolutie verkiest is het daar wel. Volkomen logisch dus dat Hyundai de Genesis modellen niet té uitbundig maak. Desondanks lukt het Hyundai goed om het geheel niet té generiek te laten lijken, voornamelijk door die toffe koplampen en achterlichten.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 december 2020 om 20:38

      @Edge: Ik vind die “dubbele streep” lichten eigenlijk niet echt mooi. Akkoord, ze proberen tenminste een eigen smoel te creëren. Dat is nodig om niet als een slappe kopie aanzien te worden. Echter, er zijn al zoveel smoelen, dat de meeste die nog ongebruikt zijn niet bepaald mooi zijn…

      Login om te reageren
  7. imaginenl zegt

    8 december 2020 om 14:23

    Het gaat mis bij de C (en D) stijl. Ze hadden moeten kiezen om 1 van beide in carrosserie kleur te maken maar zeker niet beide. Jammer want verder best een interessant gelijnde auto!

    Login om te reageren
  8. bbfix zegt

    8 december 2020 om 14:40

    Wauw, plaatje hoor… doe mij de 6 pitter maar.

    Login om te reageren
  9. Charles Taycan 4S zegt

    8 december 2020 om 14:41

    Leuk model maar kansloos in Europa.

    Login om te reageren
  10. alper zegt

    8 december 2020 om 14:47

    Kortom een geslaagde Aston Martin voor een Koreaans prijsje.

    Wat zullen die Duitsers balen: alles ooit begonnen met Peter Schreyer (ex-Audi) in the lead. Je hoort nog “nein! nein! Nein! echoën uit Ingolstadt?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 december 2020 om 20:42

      @alper: Ik denk eerder dat in Ingolstadt “ha! ha! ha!” rondgalmt.

      Voorlopig tenminste, tot Audi in de US over een jaar of drie voorbijgestoken is door Genesis…

      Login om te reageren
  11. alloallo zegt

    8 december 2020 om 14:52

    Een Porsche 928 met 4 deuren en hoog op de wielen

    Login om te reageren
    • tommot zegt

      8 december 2020 om 17:18

      @alloallo: inderdaad

      Login om te reageren
    • spartannl zegt

      8 december 2020 om 18:54

      @alloallo: +1

      Login om te reageren
      • alloallo zegt

        8 december 2020 om 20:04

        If you have seen it, you cannot unseen it

        Login om te reageren
  12. doublechevron65 zegt

    8 december 2020 om 14:58

    Teveel Porsche lijnen, wat ook als compliment gezien mag worden. BMW zoekende ist (…) is weer spijkers op laag water zoeken, wat wederom past bij de competentie van de schrijver.

    Login om te reageren
  13. Turbo S zegt

    8 december 2020 om 15:39

    Geslaagde verschijning met het sportpakket. De ronde uitlaten en en dat stuur zien er stukken beter uit.

    Login om te reageren
  14. SvenskaAeroplanAB zegt

    8 december 2020 om 18:45

    Holy derde zijruitje Batman!! Da’s niet best… Mooi interieur, dat wel

    Login om te reageren
  15. dolledries zegt

    8 december 2020 om 21:22

    Prachtig dashboard!

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    9 december 2020 om 08:26

    Mooie originele Koreaan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North