• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Porsche Carrera GT Edo Competition

Auteur: appeltje, gepost 29 september 2011 om 13:30 – 16 Reacties

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk


Wie het nog niet wist weet het nu: óók deze tuner is van Duitse komaf. Daarnaast had Edo Competition óók nog een raceteam, dat in 1998, 1999 en 2000 de Ferrari Porsche Challenge won. Vooralsnog staat het merk beter bekend als tuner van Porsches, Ferrari’s en Lamborghini’s, en andere dure auto´s.

Tuning is er voor alle soorten auto’s in elke prijscategorie, maar in de meeste gevallen is het eerder een manier om een auto exclusiever te maken dan dat het ècht een functie heeft. Dat geldt net zo goed voor deze door Edo Competition aangepakte Carrera GT. Wat ik wil zeggen is dat het leuk is om de Carrera GT eens in een iets andere layout te zien, maar 670, 715, of zelfs 770 pk hoeft deze auto ècht niet te hebben. Een 0-100 tijd mag dan wel een nietszeggend getal zijn, de tijd van 3,9 seconden die de Carrera GT nodig heeft schijnt korter te kunnen door de hoeveelheid grip te verbeteren, niet door een berg vermogen toe te voegen. Daarnaast is het sowieso jammer dat een kostbare, ver ontwikkelde auto als deze onder handen wordt genomen, hoe ervaren Edo Competition ook mag zijn. Porsche is hier zelf al goed genoeg in.

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk

Zoals veel getunede supercars is Moskou de habitat van deze auto, maar in het afgelopen jaar is de auto op bezoek geweest in Warschau, Parijs, Düsseldorf, Luxemburg, Bretagne, Zürich, Berlijn, en Amsterdam, waar veel autoliefhebbers waarschijnlijk met volle teugen hebben genoten van zijn aanwezigheid. Hoeveel Carrera GT’s er door Edo Competition zijn omgebouwd, is niet bekend, maar ik schat dat het niet meer dan een dozijn is.

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk

Porsche Carrera GT Edo Competition - Foto: Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, edo-competition, Gespot, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Ginetta kondigt nieuw straatlegaal model aan [update]
Volgend bericht: Hyundai wil 10-traps automaat, lanceert DCT-bak »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911GT2 zegt

    29 september 2011 om 13:32

    Lelijk die achtervleugel, dat had Porsche juist zo charmant opgelost. Nu steken er twee rare flappen uit…

    Login om te reageren
    • automistje zegt

      29 september 2011 om 13:43

      @911GT2: helemaal mee eens, dit is allesbehalve elegant…

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      29 september 2011 om 13:45

      @911GT2: die flappen zijn puur functioneel, dat zorgt ervoor dat er aan de zeikant geen lucht kan ‘weglekken’ (beetje het idee van de skirts die vroeger op de formule 1 zaten).

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        29 september 2011 om 14:52

        @lambo4all: zal vast wel. Maar dat ding zit er volgens mij vooral op om lekker op te vallen.

        Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      29 september 2011 om 19:12

      @911GT2: uit de klauwen gelopen project door een jongen van 18. Waarschijnlijk de zoon van de baas die zijn ideeën los liet en naar zijn houten achterspoiler van zijn fiat panda keek.

      Login om te reageren
  2. TSAARno zegt

    29 september 2011 om 14:12

    Doe mij ook zo’n auto van de zaak!
    (fyi, de letter ‘B’ op het kenteken indiceerd dat het een zakelijke auto is)

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      29 september 2011 om 14:39

      @TSAARno: Riekt naar belastingontduiking ;-)

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      29 september 2011 om 15:47

      @TSAARno: Yep en de grote witte kruis waar die op staat geparkeerd.. ;)

      Login om te reageren
  3. MLTB zegt

    29 september 2011 om 14:24

    Vind dat al die tuners met hun poten af moeten blijven van die Carrera GT’s. Het is nou niet dat het Golfjes zijn waar er miljoenen van zijn..
    Erg lelijk dit ook overigens.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      29 september 2011 om 14:55

      Jammer van de vleugel, maar het geluid wat de edo carrera voortbrengt is toch wel erg lekker.

      Login om te reageren
      • ErikkNL zegt

        29 september 2011 om 14:56

        @ErikkNL: #Fail… Dat is een Gembella

        Login om te reageren
  4. MC959 zegt

    29 september 2011 om 14:42

    Geef een mooie wagen aan een Rus, en zie hoe hij deze verkracht…

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    29 september 2011 om 14:45

    Afblijven EDO van de GT!! Of toch zeker van de vleugel.

    Login om te reageren
  6. birdboy zegt

    29 september 2011 om 14:50

    Ik dacht dat Edo voornamelijk juist wel voor performance ipv looks gaat, zoals bijv. Gemballa.

    Login om te reageren
  7. arie155 zegt

    29 september 2011 om 15:44

    Is gewoon een gruwlijke bak

    Login om te reageren
  8. vwally zegt

    29 september 2011 om 16:08

    Een van de mooiste Porsches aller tijden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North