
Wie het nog niet wist weet het nu: óók deze tuner is van Duitse komaf. Daarnaast had Edo Competition óók nog een raceteam, dat in 1998, 1999 en 2000 de Ferrari Porsche Challenge won. Vooralsnog staat het merk beter bekend als tuner van Porsches, Ferrari’s en Lamborghini’s, en andere dure auto´s.
Tuning is er voor alle soorten auto’s in elke prijscategorie, maar in de meeste gevallen is het eerder een manier om een auto exclusiever te maken dan dat het ècht een functie heeft. Dat geldt net zo goed voor deze door Edo Competition aangepakte Carrera GT. Wat ik wil zeggen is dat het leuk is om de Carrera GT eens in een iets andere layout te zien, maar 670, 715, of zelfs 770 pk hoeft deze auto ècht niet te hebben. Een 0-100 tijd mag dan wel een nietszeggend getal zijn, de tijd van 3,9 seconden die de Carrera GT nodig heeft schijnt korter te kunnen door de hoeveelheid grip te verbeteren, niet door een berg vermogen toe te voegen. Daarnaast is het sowieso jammer dat een kostbare, ver ontwikkelde auto als deze onder handen wordt genomen, hoe ervaren Edo Competition ook mag zijn. Porsche is hier zelf al goed genoeg in.
Zoals veel getunede supercars is Moskou de habitat van deze auto, maar in het afgelopen jaar is de auto op bezoek geweest in Warschau, Parijs, Düsseldorf, Luxemburg, Bretagne, Zürich, Berlijn, en Amsterdam, waar veel autoliefhebbers waarschijnlijk met volle teugen hebben genoten van zijn aanwezigheid. Hoeveel Carrera GT’s er door Edo Competition zijn omgebouwd, is niet bekend, maar ik schat dat het niet meer dan een dozijn is.





Lelijk die achtervleugel, dat had Porsche juist zo charmant opgelost. Nu steken er twee rare flappen uit…
@911GT2: helemaal mee eens, dit is allesbehalve elegant…
@911GT2: die flappen zijn puur functioneel, dat zorgt ervoor dat er aan de zeikant geen lucht kan ‘weglekken’ (beetje het idee van de skirts die vroeger op de formule 1 zaten).
@lambo4all: zal vast wel. Maar dat ding zit er volgens mij vooral op om lekker op te vallen.
@911GT2: uit de klauwen gelopen project door een jongen van 18. Waarschijnlijk de zoon van de baas die zijn ideeën los liet en naar zijn houten achterspoiler van zijn fiat panda keek.
Doe mij ook zo’n auto van de zaak!
(fyi, de letter ‘B’ op het kenteken indiceerd dat het een zakelijke auto is)
@TSAARno: Riekt naar belastingontduiking ;-)
@TSAARno: Yep en de grote witte kruis waar die op staat geparkeerd.. ;)
Vind dat al die tuners met hun poten af moeten blijven van die Carrera GT’s. Het is nou niet dat het Golfjes zijn waar er miljoenen van zijn..
Erg lelijk dit ook overigens.
Jammer van de vleugel, maar het geluid wat de edo carrera voortbrengt is toch wel erg lekker.
@ErikkNL: #Fail… Dat is een Gembella
Geef een mooie wagen aan een Rus, en zie hoe hij deze verkracht…
Afblijven EDO van de GT!! Of toch zeker van de vleugel.
Ik dacht dat Edo voornamelijk juist wel voor performance ipv looks gaat, zoals bijv. Gemballa.
Is gewoon een gruwlijke bak
Een van de mooiste Porsches aller tijden!