Gespot: Porsche op stap in Rotterdam [kies maar]

Auteur: , 56 Reacties

Toegegeven, heel exclusief zijn Porsches al lang niet meer, hoewel dat niet wil zeggen dat Jan Modaal er een kan kopen. Maar hoe vaak komt het voor dat je drie verschillende types achter elkaar geparkeerd ziet staan?

Porsche-combootje

De overeenkomsten zijn duidelijk: het zijn alledrie Porsches, en ze hebben alledrie een stemmig kleurtje. Een beetje buiten de lijntjes kleuren zal een Porsche-eigenaar niet zo snel doen. Bovendien hebben ze alledrie AWD en minimaal 400 pk.

Dan de verschillen: de een is een traditionele sportwagen, naar een 50 jaar oud recept dat nog steeds populair is, met de motor achterin. Deze 911 Carrera 4S is hagelnieuw, beschikt over 400 pk, 440 Nm, en een prima dosis grip en tractie.

De Panamera 4S heeft eveneens 400 pk, maar de motor levert met 500 Nm wat meer koppel. De reden hiervoor is dat de krachtbron geen zescilinder boxer is, maar een heerlijk roffelende 4,8 liter V8. Geniet er nog maar even van, want in de volgende Panamera S is hij foetsie. Ten opzichte van de 911 biedt de auto meer GT-beleving, en je kunt er fatsoenlijk achterin zitten.

Tot slot de Cayenne GTS, een PC Hooft-tractor pur sang, maar wel eentje die godse lekker klinkt, en ook nog eens niet zo verkeerd lijkt te sturen. De GTS-treatment die Porsche haar modellen geeft valt bij ondergetekende zeker in goede aarde, en bij kopers ook, want je ziet hem regelmatig rond rijden. Met 420 pk en 515 Nm is hij bovendien de krachtigste van het stel.

De spot, van kenner, vind je op autojunk. Als het een van de drie moest worden, welke Porsche zou jij dan het komende jaar op je oprit/in je garage/voor je flat/naast je kartonnen doos willen hebben staan? Kies maar!



56 reacties

De 991 C4S graag, dank u.
@lemans96: What the heck, doe die Panamera er maar bij als gezinswagen.
@lemans96: kan niet, die heb ik al;-)
@rufctr01: Oehw lekker. Mazzelaar ! ;-)
De Carrera 4S!
gewoon prachtig en dan die heerlijke boxer sound!
Ik zou dan wel voor de gewone carrera S gaan.
@jrmpower24:
Maandag kwam ik nog een originele 911 RS tegen, die heeft pas een sound. Daar kunnen de huidige gesjeesde accountants bakkies echt niet aan tippen.
Doe maar een Cayman S, houdt je 60K in je broekzak en rijdt beter!
De Elfer, ondanks dat de andere twee veel praktischer zijn. Ik koop een auto voor mezelf niet om de mogelijkheid te hebben er met 5 man in te zitten. Overigens oppassen voor je koplampen in de meest criminele stad van NL!
De cayenne gts! Driving like a boss
@mercedesgl:
. looking like an idiot….
@mercedesgl: a big fucking boss you know
Die grijze Focus.
@E34M5Touring: Dan neem ik die A-Klasse:D
@azuli: Had ik gezien, die witte. Was de obvious choise natuurlijk :)
Geen van alle drie.
Doet me denken aan Kim Dotcom, maar dan op z’n Hollands. Kleiner, knus en kneuterig, iets als Kim Holland.
Carrera 4s natuurlijk.
Komkommertijd?
God de tering, wat zitten er allemaal rijke/verwende (of liegende) kindertjes hier zeg! :)
@kaasboerin: Cayenne GTS is er al. Panamera vind ik niet mooi en de 911 is niet mijn auto. Dus dan de Focus. Of de A klasse iets verderop.
@E34M5Touring: Ho ho ho, ondernemert!
Pak de duurste en ruil hem voor 5 Focusjes in! =’D
@kaasboerin: 5? 15 zul je bedoelen. Nou, welke voor jou dan. Die 911 zeker :)
@E34M5Touring: Hah, yeah!
Heb geen kinders, dus die andere 2 sws niet nodig.
@kaasboerin: Makelaar :)
@E34M5Touring: Bijna.. :) Brokert
@kaasboerin: Still, zelfde doelgroep :)
@E34M5Touring: Hahah, snap je punt, maar die cultuur heerst er bij ons gelukkig niet echt. :)
@kaasboerin: Haha nee joh was maar grapje :)
@E34M5Touring: I know mate :)
Porsches…

Leuk verhaaltje; Eergisteren ging ik met mijn vader in zijn carrera 4s een rondje rijden. Na veel zeuren mocht ik ook eens rijden. Heb mn rijbewijs nu een maand maar mag nog niet zonder bevoegde ernaast rijden. Maar, ik rij dus langs de polder bij breda de bocht in, begint die auto te slippen. Ik, zonder enige slip(?)ervaring, glij met de auto volop tegen de vangrail.

Pa natuurlijk boos, maar gelukkig is hij verzekerd. De auto staat nu al 4 dagen bij de garage. Ik mag denk ik nooit meer in de porsche rijden…….

OT; ik zou de cayman kiezen, de mooiste van de drie én je houdt nog wat geld over.
@felix95: Slipte hij weg over de neus of over de kont?
@felix95: Is je pa’s eigen schuld. Hij kan niet verwachten dat jij weet wat te doen in een noodsituatie met zo’n ding. Dus trek het je niet al te veel aan. Dwing een slipcursusje af, met z’n tweeën, dagje uit, father-son bonding enzo.
@bozewolf: Inderdaad, het ging perongeluk en er is niemand gewond. Mijn pa en ik hebben inderdaad een slipcursus voor mij geregeld, we willen niet dat het nog een keer voorkomt;)
@felix95: Hoe krijg je dat nou voor elkaar in een 4S…..
(Veel) te hard de bocht in gegaan dus..
Of je reed op halve slicks..
@kaasboerin: mee eens. Een normale 911 glijd al niet zomaar, laat staan een 4S. Overigens snap ik bij de meeste vierwielaangedreven auto’s niet dat mensen die dingen aan het glijden krijgen, dat ligt ongelofelijk strak op de weg. Dat is wel mijn eigen ervaring met een qua ophanging standaard Impreza GT Turbo, maar dat is ook vierwielaandrijving en krijg je écht niet (makkelijk) aan het glijden. Laat staan een 911 4S met die plakkers eronder.
@ej20g: Auto’s hebben steeds meer grip (ook RWD), kijk bijv. naar de M135i vs. de Quattro RS3 van Chris Harris.. Geeft hem gewoon billenkoek op alle vlakken.
Subaru + AWD = natuurlijk creme de la creme, maar ook een nieuwe 4S (+middenmotor) vereist aardig wat trapwerk om z’n kontje te laten gaan..
Maar goed, misschien lag er wel een halve meter sneeuw, who knows.
@ej20g: Regenachtig weer, met een beetje gas gaat het al heel snel slippen. Ik spreek nu dus ook uit eigen ervaring, heel vervelend maar het kan weleens verkeerd gaan.
@kaasboerin: de achterkant slipte weg, ik weet niet precies wat ik deed
@kaasboerin: in zo’n situatie schrik je je helemaal kapot. Waarschijnlijk het gas te ver ingedrukt.
@felix95: Iig vervelend; hopen dat het op een goede manier opgelost wordt.
@felix95:neem het aan van iemand die het kan weten: vergeet die cayman s maar, als je nog geen vangrail kunt vermijden met een 4s lukt het zeker niet met die cayman,
@9114life: heeft de cayman minder grip dan?
@felix95: ja, ook geen 4×4 uiteraard.
Een Carreza GTS voor mij…
De Panamera natuurlijk. Comfort, ruimte, snelheid en het rijdt als een tiet! Op de foto geen mooie auto mar in het echt vind ik het gewoon een erg dikke automobiel.
@paulaner: ja slechte foto’s helaas, had alleen telefoon bij me.
De Panamera. Voor de fun koop je er een Boxster bij.
Doe mij de duurste maar, kan ik die mooi inruilen (/verkopen) voor iets leuks…
Dit is op de Meent ! En deze straat is een beetje de nieuwe PC Hoofdstraat van NL aan het worden. Je ziet er tegenwoordig vaak duur spul rondrijden en geparkeerd staan.
Geen enkele van de drie. Panamera is een dom ding, Cayenne is een nog dommer ding, 911 is niet mijn ding.

Kan ik er niet één inruilen voor een Cayman S?


En die kleurtjes zijn inderdaad dieptriest. Maar goed, mensen die Duitse premiums kopen zijn vaak niet gespeend van enige kleurdurf.
@bozewolf: Ik had je nog gespot op ’n N weg bij Leeuwarden in de buurt laatst..!

http://www.imcdb.org/i027699.jpg
@kaasboerin: Dat is mijn neef; blijewolf.
Zag dit trio gister nog rijden bij Blaak, ze reden flink door. De Cayenne klonk erg dik!
@Stephan: zag ze ook rijden, ben ze gevolgd. Erg dikke sound idd
Niet te geloven wat een spot, alle lampen zitten er nog in…
Oh die kenner toch

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).