Gestolen Tesla van 170.000 euro crasht in Rotterdam

Auteur: , 108 Reacties

Diesel 1 - Elektrisch 0.

Eigenlijk is het de ideale auto voor de betere Nederlandse (of Noorse) crimineel: de Tesla Model S P100D. Je kan met vijf kornuiten boude en stoute plannen uitvoeren. Je valt absoluut niet op: of je nu de langzaamste of snelste Model S hebt: er is niets dat je eraan herinnert dat je een flink bedrag hebt stukgeslagen op een grote Amerikaanse hatchback. Welnu, je moet hem natuurlijk niet kopen.

Er zijn maar een paar kleuren en uitvoeringen leverbaar, dus overal rijden dezelfde Model S’en rond. Opvallen zul je dan ook zeker niet doen in ons land. Daarentegen accelereert de auto sneller dan menig supercar, zeker van stilstaand tot 100 km/u zijn ze bijna onverslaanbaar. Kortom: de ideale auto voor de betere plofkraak.

Of dat in dit geval ook aan de hand is weten we niet zeker, maar het feit is wel dat het boeventuig de Model S ontdekt heeft. Vanochtend is er namelijk een Tesla Model S klemgereden door de politie. Het betrof een gestolen exemplaar. En niet zo maar eentje, maar een heuse P100D van 170.000 euro! De reden van de achtervolging is niet bekend, maar het feit dat de persoon achter het stuurwiel niet de rechtmatige eigenaar was, zal niet geholpen hebben.

Ondanks het enorme sprintvermogen van de Model S wist de auto niet te ontkomen aan de Touran dieseltjes van de Firma Dienstklopper. Met enkele exemplaren van de 140 pk sterke sjoemeldiesel wisten de dienders de boef in de kraag te vatten. Omdat het een elektrische auto is, komt de brandweer even checken of alles goed is.

Fotocredit: Media-TV



108 reacties

Allicht was de batterij leeg, dat zit er dik in na een paar minuten door de stad crossen.
@danoontjepower: dit is zo’n ontzettende onzin. Tijdens wintersport terugreis heb ik de model S van mijn vrouw behandeld op dezelfde manier als ik mijn 545i rijdt. Oftewel doorduwen op de linker baan. En je komt dan prima ver. Wat je zegt is het fabeltje dat conservatieve benzine liefhebbers graag echoën. Vaak nog nooit in een Tesla gereden. Maar geen plofmotor, dus slecht.
@garp: Wooosh
@garp: dat kind maakte gewoon een grapje. Niet zo aggressief. Schijnbaar krijg je van dat electrisch rijden lange tenen.
@pielemuis: nee, het komt waarschijnlijk omdat mensen die elektrisch rijden te weinig sex hebben en daarom enorm gefrustreerd zijn… ;)
@cupsport: bouwt spanning op hè.
@pielemuis: zou je zelf niet gefrustreerd zijn als je elke dag 3u naast je auto staat te wachten om verder te kunnen rijden ?
@bpc: heb jij thuis geen stroom?
@flutterby: niet iedereen heeft een oprit met laadpaal, en de dichtsbijzijnde openbare laadpaal is 7 minuten lopen bij een winkelcentrum dat betaald parkeren is.
@blo3to3t: tja, Rome is niet in één dag gebouwd he. Dacht je soms dat een brandstofauto vanaf dag één voor iedereen was?

De meeste zonder oprit (waaronder ikzelf) hebben toch niet genoeg geld om een EV te kopen. Laat staan een fatsoenlijke EV. Gelukkig is het als zakelijke auto wél betaalbaar en kan ik zelf vanaf een openbare parkeerplaats laden.
@pielemuis: tja wanneer mensen een hoogspanningsmast zien roepen ze al kanker en leukemie. maar met je kont op een 400 volt accu die 570kw motor te eten geeft dan is het okay. vraag me af hoeveel electrisch rijders straks anus of darm hebben. is zeg maar toch 2x zoveel spanning als uit stopcontact en 10x de stroom die een fase kan leveren in huis. waar je misschien 3cm boven zit.
@schuimbekje3: denk dat je er met je alu-hoedje niet zoveel last van hebt.
@schuimbekje3: neem nog een snuifje uit je uitlaat.. Elektrisch rijden is niet zo gevaarlijk en dodelijk als op brandstof.
@schuimbekje3: 400V is minder dan twee keer de spanning in huis en 50x minder dan die van een 20kV leiding. Lijkt er op dat je bang bent voor niets.
@schuimbekje3: *kuch* de meeste mensen koken al op 400V..
@schuimbekje3: Een batterij is gelijkstroom. Alleen een wisselend elektrisch veld met hoge vermogens kán schadelijk zijn. Dat hoge vermogen wordt helemaal niet altijd geleverd en is nog steeds veel lager dan de straling uit een magnetron. Je brult iets over een hoogspanningsmast en over stroom in huis terwijl je op drie verschillende kennisgebieden appels met peren aan het vergelijken bent.
@garp: doorduwen op de linkerbaan…… hahaha Dan Ben je in NL zeker gefrustreerd
@slickrick: Jij gaat altijd lekker skiën op de Veluwe?
@slickrick: slechts zelden. Heel af en toe nog wel eens heimwee naar de tijd dat iedereen meteen naar rechts ging bij xenon koplampen in de achteruitkijkspiegel. Wat was dat bizar.
@garp: je hapt lekker..nieuw hier ?
@garp: och jeetje, zelf ook redelijk onder stroom? 😛
@garp: Iemand met “danoontje” in z’n nickname serieus nemen…je doet het verkeerd.
@garp: ik zou zeker een Tesla nemen als ik een gebruikte elektrische auto zou nemen, want snel, bruikbaar en mooi. Maar je moet ook wel een paar centjes op tafel leggen daarvoor.
@daniel1975:mooi?
Vond ze persoonlijk vanaf de introductie al verouderd ogen
@peke: dat wel, maar liever verouderd dan de laatste Prius look… Er zijn mooiere D en E segmented dan de Tesla, dat is zeker.
@garp: probeer eens een 550d. Die 545 benzine kom je inderdaad niet ver mee op een tank…
@peug206: diesel is voor tractoren en vliegtuigen.
@garp: boten bedoel je zeker?
@garp: en voor lekker fijne snelle auto’s met veel koppel en een grote actieradius…

En vliegtuigen vliegen op kerosine, zit net tussen diesel en benzine in de destillatietoren…
@jaapies: neh… Klinkt niet. Of een toffe bak met dito geluid (benzine) of stille kracht (elektro).
@danoontjepower: You cant outrun the radio
Die Agenten van ons ook, Pastor Maldonado is er niets bij! Je auto zal er maar langs de stoep geparkeerd staan….
@dutchdriftking: Yep, die arme Dacia….
@joejojo2012: voor de eigenaar zal het vast een aderlating zijn ja.
@rolov: hoop dat die schade van een kleine ton verhaald kan worden
@dutchdriftking: doe niet zo bekrompen joh. Politie heeft als eerste prioriteit om schade en belangrijker verwondingen te voorkomen. Het is pas echt noemenswaardig als de auto crasht en brokken maakt, maar de politie is degene die 9/10 keer erger voorkomt. Er is niemand gewond en de dader is gepakt. Blikschade aan auto’s is makkelijk op te lossen.

Ga maar eens na hoe vaak de politie uiterst professioneel een auto tot stoppen dwingt zonder een schrammetje te maken op de betrokken auto’s. Zij hebben het belang om dat zo vaak mogelijk te doen. Het zijn ook mensen en soms loopt het niet helemaal zonder kleerscheuren af. Maar jij en ik maken ook wel eens een misser.
@720s: The sarcasm is strong with this one…. Natuurlijk is het goed dat ze deze auto stoppen, en het is ook een kunst dat ze ondanks het enorme verschil in vermogen tóch de Tesla klem weten te rijden. Vandaar de Pastor Maldonado vergelijking welke ook alles kon raken. Kortom, knap werk. Maar dat neemt niet weg dat wanneer het jouw auto langs de stoep betreft is het gewoon heel vervelend is, ondanks dat het natuurlijk gewoon verzekerd en vergoed is, en de agent hiermee veel grotere ellende voorkomt.
@dutchdriftking: hoef je niet sarcastisch over te zijn. Tuurlijk is het vervelend dat er schade gereden wordt. Maar kijk eens naar een tijdje geleden die achtervolging in Antwerpen (of Brussel). Dat een gestolen Jag door het centrum raast. Die heeft twee fietsers vrij heftig verwond en een daar sneuvelden twee politieauto’s tot total loss aan toe. Niet dat ik nou perse de professionaliteit van de Belgen betwist, maar dit gebeurt nauwelijks tot niet in Nederland. Het gebeurt nauwelijks tot niet dat de politie in een achtervolging hersenloos de verdachte ramt. Het maakt mij verder niet uit of je het meende of niet, maar ik vind het niet terecht om de politie nou uit te foeteren voor wat blikschade aan een plastic Dacia.
@720s: Het was gewoon een grapje. Gewoon een sarcastisch grapje.

Je hebt het er wel moeilijk mee. Vooral dat tranentrekkende verhaal van de fietsers erbij.
@pielemuis: dan is dit de categorie waar ik grapjes tamelijk respectloos vind. Fijn dat ik je emotioneel heb gemaakt, dat wel.
@dutchdriftking: Arme keyboard ook, je zou jouw uitspraken maar steeds moeten verwerken naar het scherm…
@stefje: heb meer medelijden met jou. Als je zo slecht sarcasme herkent moet je het wel zwaar hebben.
@pielemuis: niet zozeer sarcasme als een domme sneer die grappig moest zijn ten koste van de politie.
@stefje: ik zou de politie bellen.
Gelukkig hebben we nog de foto’s!
“Echt waar meneer de agent, het was de autopilot die wegreed”
Da’s toch kansloos. Die wagens zijn toch standaard uitegerust met Track & Trace?
@joejojo2012: ja via de tesla app kan je ook zien waar de auto is en rijdt heel apart
@dutchautomotive: en de snelheid beperken..
@joejojo2012: nou en. Plofkraak auto’s worden toch wel teruggevonden.

Een ander bijkomen voordeel, Teslas fikken nog beter dan de gemiddelde supercar
@melkkoe: vertel meer over de verhouding uitgebrande Tesla en brandstofauto’s. Ik ben erg benieuwd naar je onderbuikgevoelens.
@flutterby: ik kan je in ieder geval vertellen dat je die berekening heel wat interessanter kunt maken door ‘m per jaar uit te voeren en de verhouding verkochte auto’s erbij te betrekken. Als je daarnaast ook nog eens de tijd erbij betrekt die het kost om een brand te blussen heb je helemaal een mooi onderzoek.

Ik ben niet tegen elektrisch rijden, heb daarentegen niets met Tesla, maar ik kan niet tegen halfgebakken onderzoek. ;-)
@flutterby: Ik heb het niet over de aantallen/verhoudingen maar over hoe heftig een Tesla fikt.

Maargoed, begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Je liefde voor Elon Musk maakt je blijkbaar blind
@joejojo2012: Voor een paar tientjes koop je een GPS blocker en dan ziet niemand meer waar hij rijdt.
@joejojo2012: ja klopt maar die is pas na 24 uur beschikbaar, je kent het wel.
Dat wordt lastig uitstappen zo. Wel veel schade aangericht bij deze aktie.
Volgens totale faal app Finnik heeft de auto 108pk, iets meer dan de Dacia..Ik weet dat i meer paardjes heeft maar kan iemand mij vertellen of er een kenteken app is die niet eerst met eindeloos lulverhaal komt voordat er interessante feiten komen.
@lippie: de RDW pagina?
@lippie: die app haalt zijn info waarschijnlijk gewoon bij de RDW op. Daar staat hij namelijk ook op met 108pk. Je kunt ook gewoon de RDW Voertuiginfo app gebruiken.
@lippie: Heel wat Tesla’s hebben een beperkt vermogen op papier. Niemand kan daar uitleg over geven. Mijn roadster heeft op papier 40kW…
@morph: Papier scheurt wel lekker!
@lippie: gewoon niet meer doen, al die kentekens opvragen is nonsens. Leer gewoon de auto’s en motoriseringen uit je hoofd zoals vroeger… dat is pas autoliefhebberij!!
Een bijzonder stevige auto, zo’n Dacia Sandero.
Ach, het is maar een leasebak met belastingkorting. Next.
@tge1: Ik blijf het zeggen hoor. Wie het in Nederland over “belastingKORTING” heeft is bij voorbaat al van de pot gerukt.
@koffiekopje: Het is letterlijk een korting van 18% op de bijtelling voor 60 maanden…
@flutterby: zie m’n reactie op @tge1.
@koffiekopje: Het is een korting, wat zou je het zelf noemen? Voor die dingen hoef je geen BPM en MRB af te dragen.
@tge1: Als ik jou m’n drol aanbied voor €1000, en ik doe €500 van de prijs af, noem je het dan ook korting? Of is dat gewoon veel te duur voor wat je ervoor terug krijgt?

De belastingen op auto’s in Nederland zijn ronduit belachelijk. We zijn één EU, maar met betrekking tot de autobelastingen staan we héél héél hoog in de ranglijsten. De Tesla is de enige auto die (nu nog) min-of-meer normale niveaus benadert. Noem het wat je wil, maar géén korting.
Lekker. Nog 2 prive wagens van totaal onschuldige mensen meegenomen… Goed dat de boef gepakt is natuurlijk. Maar of het het aan gort rijden van 5 auto’s waard is geweest? Parel achter het stuur staat waarschijnlijk toch alweer op straat.
@trustmeiamanengineer: gelukkig wordt de schade betaald vanuit 1 of ander Fonds waar jij en ik een bijdrage aan hebben geleverd, omdat meneer de kansenparel de schade niet kan betalen en hij zielig is.
@trustmeiamanengineer: Ja, dat is het waard. Als je het niet doet plegen deze jongeren plofkraken waarbij daadwerkelijk doden kunnen vallen en waarbij reparaties vaak in de miljoenen lopen. Nu heb je het over max een ton schade aan alle betrokken voertuigen.

Maar jouw reactie en de reactie eronder over het noodsfonds zeggen wel weer genoeg. Jullie hebben zeker liever dat ze plofkraken plegen ipv dat jouw auto voor ‘the greater good’ een paar deuken en krassen heeft?
@Stefje: ik denk dat @trustmeiamanengineer en ik bedoelen dat deze kansenparels vrij snel op vrije voet komen en dat Nederland de straffen op dit soort vergrijpen veel te laag inzet, zie het aantal occurences. Dat die wagens nu Collateral damage zijn is pech, alleen die moeten weer worden betaald en wel door ons.
@trustmeiamanengineer: nee het zou beter zijn als de Vluchtende tesla een paar mensen op een zebra pad had aangereden of in een vol bushokje was gecrashed.

Goed werk verricht
170.000. Kan iemand mij dit uitleggen en dan zo dat ook begrijp dat iemand dat op een tesla wil stukslaan…?
@brammetjedeb: Wat zijn de prijzen van andere auto’s die in 2.5 seconden naar de 100 knallen?
Voor velen is dat natuurlijk geen doel. En ze zijn nu veeeeel goedkoper dan 170K
@fanboy: dat moet het dan zijn, die 2,5 seconde… Zijn die tussenacceleraties net zo indrukwekkend, want daar heb je meer aan dan 0 tot 100 lijkt me…
@brammetjedeb: van 0..100 duurt 2,5s. Wat denk jij, zou van 50..100 of van 50..80 langer of korter duren dan 2,5s?
@mashell: ah ja, electrisch…
@mashell: *zucht*
@brammetjedeb: Dit soort elektrogeweld wint over het algemeen iedere competitie (dus ook tussensprintjes) tot een gangetje of 200km/u. Daarna krijgen de andere auto’s een kans om te winnen, al gaat het nog wel hard, maar je bereikt ook snel de max van de auto.
Komt ook omdat dit soort wagens zonder versnellingsbak worden gemaakt. En een elektromotor heeft uiteindelijk ook een ideaal werkgebied en ook een max rpm, net als een gewone brandstofmotor, alleen dan veel beter bereik en prestaties.
Met een versnellingsbak erbij zouden ze nog door kunnen stomen, maar ze konden niet makkelijk een versnellingsbak vinden die het geweld aan kan. En maakt het alleen maar weer duurder en eigenlijk onnodig.
@fanboy: goede uitleg!
@fanboy: Harder dan 250 km/u is compleet zinloos voor een personenwagen. Snap wel dat Tesla voor dat doel geen versnellingsbak gaat inbouwen. Schakelen met een elektromotor is toch al volledig ruk.
@flutterby: Nou, als ze die nieuwe Roadster 400km/u willen laten rijden moet er toch een bak in. Maar het lijkt me dat dat alleen maar kan op de Lexus manier. Een Prius heeft ook een max vanwege elektromotor, de snelle Lexussen (hyhride) en hebben hiervoor een 2e planeetwielenstelsel, zodat je soepel over gaat naar een 2e versnelling. Lijkt me de enige optie als je zo ontzettend veel pk en koppel wil schakelen.
@fanboy: in een auto kan het me niet zoveel schelen, maar als ik over moet stappen naar een elektrische motorfiets ga ik de versnellingsbak wel missen…
@brammetjedeb: hoe hoger de nieuwprijs hoe voordeliger voor de zaak want over dat deel van de omzet hoef je geen belasting te betalen. Of zoiets.
@brammetjedeb: de auto was 120.000. De boeven hadden de buit van 50.000 verstopt in de panel gaps.
@brammetjedeb: Niemand slaat ook 170k op een Tesla. In 99% van de gevallen wordt zo’n auto geleased. Daarnaast wordt zo’n auto flink gesubsidieerd. Geen subsidie = doei Tesla (Nederlandse markt).
@brammetjedeb: Niet elke euro is hetzelfde waard. In vorm van waarde heb je zwart geld, zakelijk geld en privé geld. Die 170.000 kost de zakelijke koper toendertijd misschien 40 á 50k in privé. Dan is 2.5s naar de 100 erg betaalbaar.
@brammetjedeb: niemand, want het zijn allemaal leasebakken.
@brammetjedeb: Wat nou als je de Tesla model S mooi vindt en 170k is wisselgeld voor jou? Dan koop je er 1.
Kan iemand mij uitleggen waarom die Tesla 170.000 euro kost? Die kost hier in Duitsland 120.000 euro. Waarom dan in NL 170.000?
Ik dacht dat de BPM naar CO2 uitstoot ging.
@tsteg: kom op maximaal 117.580 in de NL configurator.
@tsteg: elke importeur bepaalt zijn eigen prijsbeleid en waarschijnlijk graait hier de importeur omdat de staat het verzaakt. De leasert trapt erin want 0%, 4% c.q. 8% bijtelling. Boeiend.
@tsteg: enkele maanden geleden is de prijs aanzienlijk verlaagd met iets van 40 of 50duizend voor de p100d.
@tsteg: omdat Tesla dagprijzen hanteert. Die zijn gebaseerd op het humeur van Elon Musk, de beschikbaarheid van de kleur wit in de verf silo’s van GA1, de stand van de maan in Honolulu en de prijs van de bloemkolen op de Albert Cuyp markt.
@tsteg: omdat de auto twee jaar geleden duurder was?
-edit: nutteloze bijdrage-
Voor straf de elektrische stoel!
Alleen een lekke band opgelopen dus, de rest van de krasjes n deukjes is de standaard aflever schade bij Tesla toch?
Er zou bij Tesla iets gebouwd moeten worden waarmee 1 telefoontje van de politie naar Tesla voldoende is om de betreffende Tesla compleet uit te schakelen zodat de boef niet meer verder kan rijden.
@evdw: dat zou bij elke auto een mogelijkheid zijn….
@evdw: Ik zie heel youtube al vol staan met ‘I pranked my dad…’
@towi1989: De politie zei ik, niet iedereen op youtube.
@evdw: ja of niet. Ik kan de locatie opvragen, snelheid beperken tot 80 km/u en valet-mode inschakelen via de app. Daarna kan de politie in alle rust mijn auto terughalen of krijg een nieuwe van de verzekering. Scheelt weer een wasbeurt.
Dat is wel de laatste auto die ik zou stelen maar goed
Lekker verhaal weer, staat vol met aannames en vooroordelen maar bevat bijzonder weinig feiten die de moeite waard zijn…
@vroaaar: welkom op het internet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).