Ginetta G32, Ford Fiesta wil zijn deuren terug

Auteur: , 23 Reacties

Kleine autofabrikanten hebben niet altijd het budget om alle onderdelen voor hun auto zelf te ontwikkelen. Begrijpelijk, maar om nu simpelweg de deuren van een oude Ford Fiesta in je sportwagen te hangen...

Ginetta G32

Toch is dat precies wat Ginetta gedaan heeft bij de G32. Toegegeven, het ziet er niet eens heel slecht uit, maar als je eenmaal de deuren van de Fiesta herkent, dan blijf je het zien. Dat is overigens niet het enige wat de G32 leende van de Fiesta, ook de voorruit en een deel van het interieur komt uit de stadsrakker van Ford. Kijk en vergelijk:

Ford Fieste versus Ginetta G32

Overigens is de G32 niet de enige Ginetta met de deuren van de Fiesta, ook de grotere G26 heeft ze, zelfs inclusief de achterste zijruiten. Dat is weer een iets anders dan de achterlichten van een Bova-bus, die haar weg vonden naar de McLaren F1, of de Citroën CX-spiegels waarmee bijna alle Franse en Engelse sportwagens uit de jaren ’80 en ’90 waren uitgerust.



23 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Best een guitig karretje. Leuk stuk
Doe mij de Fiesta maar, beetje lager met de velgen van de Gina eronder :)
Schatje .. Zoiets koop ik in 2 minuten zonder proefrit .. Anyway .. Deuren zijn veruit de duurste plaatdelen van een auto .. Om te ontwikkelen en om te produceren .. Dat moet je dus gewoon aan de multinationals overlaten ..
@lincoln: lampen zijn nou ook niet echt voordelig inclusief een fatsoenlijk motorblok.
@jpoers: lampen zijn geen plaatdelen
@jpoers: lampies van Mazda .. En blokkie van Ford .. Althans .. 70% kans aangezien Britse kitcar ..
@lincoln: X1/9 met oppervlakkige polyester modificaties?
@stephanotis: whaaaaa .. 1 van mijn eerste niet-Amerikaan .. Moest ik ineens iets van autotechniek leren .. Alles behalve bullitproof rainproof en foolproof .. Takkeding .. Sindsdien heb ik een zwak voor FIAT ..
@lincoln: hahaha, toch is het een geweldige auto. Ontworpen om te voldoen aan de strengste Amerikaanse botsproeven (in 1865). Ramen sloten niet, dat het harde dak eraf kan, is geweldig, behalve als het plotseling heel hard gaat regenen en kwa constructie schijnt het een ramp te zijn om zelf te restaureren. Maar het rijdt fantastisch.
@roppp:
Weglopen bij zo’n ding, alleen de gloeilampen zijn betrouwbaar, heel slecht plaatstaal,ingewikkelde constructies en te veel 70’er jaren Italiaanse elektriek en het koelsysteem is allerbelabberst.

Mensen die zo’n ding restaureerden zijn in een gekkenhuis geëindigd !

Geloof me, koop dan een TR7 !
@jpoers: nee, de deuren. Schijnt veruit het moeilijkst en het duurst te zijn om dat goed passend erin te hangen. @lincoln heeft gelijk, las het laatst in een interview met Gordon Murray.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen?
Leuk ding zeg. Net wat meer over gelezen, 753 kilo en 134 pk. Dat wil wel!
Trouwens, in die periode waren er veel meer kleine autofabrikanten die onderdelen leenden. Misschien wel niet stukken plaatwerk maar lichten en spiegels en knopjes, hendels enz, wel.
Mooiste voorbeeld is nog wel de Porsche Macan…
Als de deurstijl iets anders liep had de daklijn wel een stuk leuker gekunnen, achja.
Kan best toch? Ik heb wel eens een bus met BMW koplampen gezien, was ook raar.
Ik vind het veel gekker dat allerlei onderdelen elke keer opnieuw bedacht worden, terwijl ze bij 100 fabrikanten in de rekken liggen. Zeker voor mini-fabrikantjes.
Kom maar op met die Lotus-achtige, lichte two-seaters, gebouwd door mensen met een passie. En ga dan alsjeblieft geen miljoenen uitgeven aan het ontwerpen van een deur – als die uiteindelijk net zoiets moet worden als elke andere deur.
Zelf rijd ik trouwens ook met zoiets: De achterportieren van mijn verlengde Volvo 245 Transfer zijn de (voor-) portieren van de 242, maar dan verkeerd om gemonteerd, en met een ander (rechthoekig) raamframe erop. Zo is de derde zitrij prima te bereiken.
Best een mooie leuke auto
Ziet er best leuk uit

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).