• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ginetta G32, Ford Fiesta wil zijn deuren terug

Auteur: Dizono, gepost 24 mei 2015 om 20:27 – 23 Reacties

Ginetta G32


Kleine autofabrikanten hebben niet altijd het budget om alle onderdelen voor hun auto zelf te ontwikkelen. Begrijpelijk, maar om nu simpelweg de deuren van een oude Ford Fiesta in je sportwagen te hangen…

Toch is dat precies wat Ginetta gedaan heeft bij de G32. Toegegeven, het ziet er niet eens heel slecht uit, maar als je eenmaal de deuren van de Fiesta herkent, dan blijf je het zien. Dat is overigens niet het enige wat de G32 leende van de Fiesta, ook de voorruit en een deel van het interieur komt uit de stadsrakker van Ford. Kijk en vergelijk:

Ford Fieste versus Ginetta G32

Overigens is de G32 niet de enige Ginetta met de deuren van de Fiesta, ook de grotere G26 heeft ze, zelfs inclusief de achterste zijruiten. Dat is weer een iets anders dan de achterlichten van een Bova-bus, die haar weg vonden naar de McLaren F1, of de Citroën CX-spiegels waarmee bijna alle Franse en Engelse sportwagens uit de jaren ’80 en ’90 waren uitgerust.

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, Ford, g32, ginetta, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Is de zware straf voor Max Verstappen wel terecht?
Volgend bericht: Juan Pablo Montoya wint 99’ste Indianapolis 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    24 mei 2015 om 20:33

    Best een guitig karretje. Leuk stuk

    Login om te reageren
  2. davelepeef zegt

    24 mei 2015 om 20:41

    Doe mij de Fiesta maar, beetje lager met de velgen van de Gina eronder :)

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    24 mei 2015 om 20:42

    Schatje .. Zoiets koop ik in 2 minuten zonder proefrit .. Anyway .. Deuren zijn veruit de duurste plaatdelen van een auto .. Om te ontwikkelen en om te produceren .. Dat moet je dus gewoon aan de multinationals overlaten ..

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      24 mei 2015 om 20:45

      @lincoln: lampen zijn nou ook niet echt voordelig inclusief een fatsoenlijk motorblok.

      Login om te reageren
      • papa zegt

        24 mei 2015 om 20:53

        @jpoers: lampen zijn geen plaatdelen

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 mei 2015 om 20:59

        @jpoers: lampies van Mazda .. En blokkie van Ford .. Althans .. 70% kans aangezien Britse kitcar ..

        Login om te reageren
        • stephanotis zegt

          24 mei 2015 om 21:46

          @lincoln: X1/9 met oppervlakkige polyester modificaties?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 mei 2015 om 21:52

            @stephanotis: whaaaaa .. 1 van mijn eerste niet-Amerikaan .. Moest ik ineens iets van autotechniek leren .. Alles behalve bullitproof rainproof en foolproof .. Takkeding .. Sindsdien heb ik een zwak voor FIAT ..

            Login om te reageren
            • roppp zegt

              24 mei 2015 om 23:37

              @lincoln: hahaha, toch is het een geweldige auto. Ontworpen om te voldoen aan de strengste Amerikaanse botsproeven (in 1865). Ramen sloten niet, dat het harde dak eraf kan, is geweldig, behalve als het plotseling heel hard gaat regenen en kwa constructie schijnt het een ramp te zijn om zelf te restaureren. Maar het rijdt fantastisch.

              Login om te reageren
              • desjonnies zegt

                25 mei 2015 om 09:35

                @roppp:
                Weglopen bij zo’n ding, alleen de gloeilampen zijn betrouwbaar, heel slecht plaatstaal,ingewikkelde constructies en te veel 70’er jaren Italiaanse elektriek en het koelsysteem is allerbelabberst.

                Mensen die zo’n ding restaureerden zijn in een gekkenhuis geëindigd !

                Geloof me, koop dan een TR7 !

      • gtwillem zegt

        24 mei 2015 om 22:24

        @jpoers: nee, de deuren. Schijnt veruit het moeilijkst en het duurst te zijn om dat goed passend erin te hangen. @lincoln heeft gelijk, las het laatst in een interview met Gordon Murray.

        Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    24 mei 2015 om 20:48

    Beter goed gejat dan slecht verzonnen?

    Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    24 mei 2015 om 21:01

    Mag wel wat meer info over de G32 bij, specs bijvoorbeeld?

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      24 mei 2015 om 21:06

      @Fruitcake: http://www.g32.co.uk/images/g32_specs.jpg

      Login om te reageren
    • danmar zegt

      24 mei 2015 om 21:09

      @Fruitcake: Zoiets?
      http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=10538

      En anders: https://www.google.nl/search?q=ginetta+g32&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=6iFiVdGNNYbe7AbAyoKABw

      Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    24 mei 2015 om 21:03

    Die deuren zijn het probleem niet, de achterlichten zijn veel storender. En dan is er nog die overhang voor.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      24 mei 2015 om 21:06

      Login om te reageren
  7. danmar zegt

    24 mei 2015 om 21:08

    Leuk ding zeg. Net wat meer over gelezen, 753 kilo en 134 pk. Dat wil wel!
    Trouwens, in die periode waren er veel meer kleine autofabrikanten die onderdelen leenden. Misschien wel niet stukken plaatwerk maar lichten en spiegels en knopjes, hendels enz, wel.
    Mooiste voorbeeld is nog wel de Porsche Macan…

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    24 mei 2015 om 21:17

    Als de deurstijl iets anders liep had de daklijn wel een stuk leuker gekunnen, achja.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    24 mei 2015 om 21:32

    Kan best toch? Ik heb wel eens een bus met BMW koplampen gezien, was ook raar.

    Login om te reageren
  10. mout zegt

    24 mei 2015 om 22:55

    Ik vind het veel gekker dat allerlei onderdelen elke keer opnieuw bedacht worden, terwijl ze bij 100 fabrikanten in de rekken liggen. Zeker voor mini-fabrikantjes.
    Kom maar op met die Lotus-achtige, lichte two-seaters, gebouwd door mensen met een passie. En ga dan alsjeblieft geen miljoenen uitgeven aan het ontwerpen van een deur – als die uiteindelijk net zoiets moet worden als elke andere deur.
    Zelf rijd ik trouwens ook met zoiets: De achterportieren van mijn verlengde Volvo 245 Transfer zijn de (voor-) portieren van de 242, maar dan verkeerd om gemonteerd, en met een ander (rechthoekig) raamframe erop. Zo is de derde zitrij prima te bereiken.

    Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    25 mei 2015 om 00:02

    Best een mooie leuke auto

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    25 mei 2015 om 11:25

    Ziet er best leuk uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North