• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws en slecht nieuws over de Alfa Romeo 4C

Auteur: jaapiyo, gepost 8 december 2017 om 17:58 – 63 Reacties

rood


Wat gaat er gebeuren met de kleine carbon-flitser van Alfa Romeo.

Zelf ben ik nog altijd groot fan van de Alfa Romeo 4C (rijtest), maar het model is niet bepaald een belachelijk succes geworden voor het merk. Tenminste, niet in financiële zin. De verkoopcijfers vallen tegen en de toekomst van het model is al enige tijd twijfelachtig. Alfa Romeo zou zodoende dan ook gestopt zijn met het ontwikkelen van een opvolger.

Maar Roberto Fideli, voorheen werkzaam voor Ferrari en BMW en tegenwoordig Chief Technical Officer van Maserati en Alfa Romeo, heeft nu toch wat goed nieuws in petto voor de liefhebbers. Alfa Romeo ontwikkelt de huidige 4C nog even door. Dankzij een update moet het lichtgewicht weer de strijd aan kunnen binden met onder andere de Alpine A110. Mogelijk krijgt de ‘baby-Ferrari’ zelfs een nieuwe motor:

We are coming back to Formula 1 and we need the 4C to be our halo car.

Mensen die echter nog steeds een heel klein beetje hoopten op een versie met handbak kunnen die hoop definitief laten varen. Fideli weet namelijk uit ervaring met de Ferrari California dat daar gewoon niet voldoende vraag naar is. Naar eigen zeggen gaf Ferrari destijds tien miljoen Euro uit aan de ontwikkeling van een handgeschakelde variant van de Cali en kozen vervolgens twee klanten daadwerkelijk voor de handbak. Overigens lopen de schattingen van hoeveel Cali’s er nu echt zijn met handbak naar goed Italiaans gebruik een beetje uiteen, maar dat terzijde. Hoe dan ook was het een pijnlijke financiële misser voor het doorgaans zo winstgevende bedrijf. Fideli wil die geschiedenis niet nog eens herhalen.

Het plan voor de geupdatete 4C is dat ‘ie volgende herfst voorgesteld wordt, om vervolgens begin 2019 uitgeleverd te worden aan klanten. Bij Alfa is de haalbaarheid van dat soort doelen soms twijfelachtig, maar wij willen Fideli best wel op zijn woord vertrouwen.

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, transmissie

Vorig bericht: « Waarom Chevrolet ‘BAS’ op de 766 pk sterke LT5 schreef
Volgend bericht: Waarom bestaat woon-werkverkeer eigenlijk nog? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    8 december 2017 om 18:03

    Mini Ferrari ..
    Maxi Renault Wind ..

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      9 december 2017 om 08:55

      @lincoln: Ja je hebt helemaal gelijk hij lijkt echt erop mensen die er in hebben gereden vinden de auto vermoeiend rijden dit is geen auto voor je elke dag,

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        9 december 2017 om 11:06

        @599gto: een pure rijdersauto? Lijkt mij met handbak dan juist heel leuk. Is toch niet te vergelijken met een california?

        Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      9 december 2017 om 16:56

      @lincoln: Maxi Diahatsjoe Copen on steroids … god wat is dit ding lelijk, klein en opgepompt.
      Cabine moet zeker een tiental centimeter naar achter en die enorme zwarte bult plastic mag ook weg.
      Nee nooit wat aangevonden en zal ook nooit komen ( net als 8C btw )

      Login om te reageren
  2. ibssr zegt

    8 december 2017 om 18:07

    Ik hoor alleen maar goede berichten.

    Login om te reageren
  3. henk_he zegt

    8 december 2017 om 18:17

    Zo maak je ‘T wel heel makkelijk.

    Login om te reageren
  4. eelco74 zegt

    8 december 2017 om 18:18

    Ik ben benieuwd, op zich is de TCT een prima ding. Maar het maximale koppel is wel beperkt. Dus een sterkere motor vraagt wel om aanpassingen of misschien wel een andere bak.

    Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    8 december 2017 om 18:19

    Een van de mooiste auto’s van de voorbije 10 jaar, die 4C. Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de 6C? Komt die nog of kan ik beter stoppen met dromen?

    Login om te reageren
  6. fmgarcia zegt

    8 december 2017 om 18:25

    Een California met handbak. Beter wordt het echt niet imo! Hardtop, dikste soundtrack en van binnen doet ze niet onder voor de snellere broeders. Met een 458 f12 etc ga je ook niet full pull het circuit op. Beste prijs/fun verhouding die er bestaat. En icm de handbak de betere investering onder de 3 ton.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      9 december 2017 om 08:02

      @fmgarcia: afgelopen zomer een dag in de California T gereden, een handbak heb ik echt niet gemist. De bak met dubbele koppeling van Ferrari is naar mijn mening 1 van de beste op de markt.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        9 december 2017 om 15:33

        @racerx: Absoluut! Prachtige bakken uiteraard, maar doelde meer op persoonlijke voorkeur en investering voor de toekomst! Mijn ideale auto zou ook een clk63 bs met handbak zijn. Die bestaat helaas niet:(.

        Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    8 december 2017 om 18:26

    De maximale productiecapaciteit lag bij 3000 stuks per jaar. Worden die wel of niet gefabriceerd en verkocht? Iemand die de aantallen weet?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 december 2017 om 18:33

      @w0o0dy:

      http://www.carsalesbase.com ..

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 december 2017 om 18:37

      @w0o0dy:

      Kijk ook effe bij de andere Alfa modellen ..

      Om een beetje een idee te krijgen waar de EU subsidies “goed” voor zijn ..

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 december 2017 om 18:47

      @w0o0dy: 1671 stuks in de VS (479) en 1192 in Europa in 2016.

      Niet echt veel maar meer dan 2000 wereldwijd zou dan moeten lukken lijkt me.

      Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    8 december 2017 om 18:29

    Ik ben zeer benieuwd! Eerlijk gezegd spreekt het uiterlijk van de 4C me meer aan dan dat van de Alpine, dus als de 4C nou ook zo lekker verfijnd gaat rijden als de Alpine, kunnen we mooie dingen verwachten!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 december 2017 om 18:49

      @jochempie: van de week gezien dat de 4c 10.000 duurder is dan de Alpine… Dat is wel erg veel vind ik.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        8 december 2017 om 21:52

        @w0o0dy: dat is wel erg veel ja, maar hij heeft ook een betere pk/gewichtsverhouding, 240pk op 895 kg, tegenover 250pk op 1080 kg. En dat komt door de carbon kuip, die heel wat uren kost om te maken.

        Login om te reageren
  9. connielingus zegt

    8 december 2017 om 18:29

    Het einde is nabij voor Alfa. Krampachtig wat verouderde modelletjes de markt opduwen in sportieve snit gaat daar niets aan veranderen. Nog ff t laatste geleende geld in de F1 put gooien werkt ook niet mee. RIP alfa romeo

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      8 december 2017 om 18:41

      @connielingus: riep jij laatst ook niet “rip Tesla”? Geloofde je in 2012 ook dat de wereld zou vergaan?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 december 2017 om 18:52

        @2wheeler: Hij connie meer.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          8 december 2017 om 19:06

          @viezefreddyw: maar connie veert wel weer op.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            8 december 2017 om 19:08

            @stephane8200: Nee echt, hij conniemeer. Je weet wel, dat ligt vlakbij het Comomeer.

            Login om te reageren
      • connielingus zegt

        8 december 2017 om 19:36

        @2wheeler: Tesla rip? Nee, die redden het wel. Wat is er met 2012?

        Login om te reageren
      • jeebee zegt

        8 december 2017 om 23:07

        @2wheeler: maar Tesla gaat ook dood. Hooguit een verschil in timing.

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      8 december 2017 om 20:12

      @connielingus: Als Alfa Romeo een euro kregen van iedereen die iets soortgelijks riep over dit merk, dan klotste het geld daar tegen de plinten op.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 december 2017 om 20:17

        @rikus:

        Als ze een euro kregen van alle alfacisten ook ..

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          8 december 2017 om 20:42

          @lincoln: Die hebben geen geld.. Het valt niet mee om zo’n apparaat onderhouden.

          Login om te reageren
      • connielingus zegt

        8 december 2017 om 20:23

        @rikus: Dit merk is allang dood. T zijn gewoon Fiats. Vooruit, met standardantrieb.

        Login om te reageren
  10. Foramen zegt

    8 december 2017 om 18:29

    10 miljoen naar ontwikkeling is voor een autofabrikant toch echt peanuts.

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      8 december 2017 om 19:34

      @foramen: ligt eraan welke autofabrikant.

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 december 2017 om 19:46

      @foramen: Klopt. Vergelijk het met Saab, daar is net 4 miljard in gepompt voor de ontwikkeling van nieuwe modellen…

      Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        9 december 2017 om 12:14

        @svenska_aeroplan_ab: weggegooid geld

        Login om te reageren
  11. Boomer zegt

    8 december 2017 om 18:33

    Hoop ook dat ze hem dan een keer mooi gaan maken…

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      8 december 2017 om 22:47

      @airc: nou dat dacht ik ook. Heb dit model nooit begrepen, en zeker nooit mooi gevonden. Rare verhoudingen. Allemaal net niet hoekjes en vrouwtjes. Nee dank je.

      Login om te reageren
  12. Loek zegt

    8 december 2017 om 18:45

    “Naar eigen zeggen gaf Ferrari destijds tien miljoen Euro uit aan de ontwikkeling van een handgeschakelde variant van de Cali en kozen vervolgens twee klanten daadwerkelijk voor de handbak.”

    Wat een onzinvergelijking. Als je een Cali koopt doe je dat omdat je een comfortabele Ferrari wilt die meer bedoeld is voor flaneren dan daadwerkelijk een snelle en goed voelende auto hebben. Als je een auto koopt die grotendeels van Carbon is, bespaart op dingen zoals navi, stuurbekrachtiging, “een frunk”, en vele andere praktische zaken wiens gemis je voor lief neemt omdat die auto draait om het zijn van een driver’s car. En daar past een handbak gewoon bij.

    Dit is alsof je je afvraagt waarom er geen Golf 7 Cabrio komt om dan te zeggen: “nou, niemand wilde een Audi A8 als cabrio hebben dus dan zal ook wel niemand een Golf 7 Cabrio willen”.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 december 2017 om 18:51

      @720s:

      Tis een Italiaanse autoverkoper ..

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        8 december 2017 om 23:26

        @lincoln: Sherlock Holmes heeft ook weer een dagje internet tot zijn beschikking zo te zien.

        Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    8 december 2017 om 18:50

    Ik snap het vergelijk met de California niet zo… Dat is een heel ander type auto dan de 4C. De California is een comfortabele Ferrari die ook nog eens heel hard vooruit kan. De 4C is een volbloed sportwagen. Een handbak past daar dan ook beter bij vind ik.

    Maar de 4C is wel echt een geweldig ding. Wat heb ik er van genoten tijdens een tochtje met de F430 en de onlangs gecrashte Giulia Q die van de week langs kwam. Magistraal klein wagentje is het. Snap dan ook niet waarom het ding zo slecht verkoopt. Veel beter dan dit kan bijna niet zou je zeggen. Mooier ook niet..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      8 december 2017 om 19:00

      @viezefreddyw: de enige reden die ik kan bedenken kost beduidend minder en is Brits… ik vind de Alfa echt geweldig, maar is een Lotus stiekem niet de “betere” keuze? Ik heb in beide niet gereden, dus zou het oprecht niet weten.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 december 2017 om 19:06

        @2wheeler: Dat is wel een goed vergelijk inderdaad. Zelf weinig ervaring met een Lotus van recente modellen. Maar een vergelijkbare Elise is eigenlijk net zo snel maar kost bijna 20.000 minder… Groot verschil.

        Login om te reageren
        • poes zegt

          8 december 2017 om 19:17

          @viezefreddyw: het is wellicht wat te vroeg, maar kijk even naar de eerste tests van de nieuwe Alpine A110. Wel net een ander type auto natuurlijk, maar die lijkt wel veel meer de behoeftes van een ‘doorsnee’ klant te beantwoorden. De 4C is veel te specialistisch en inderdaad ook gewoon te duur. Daarmee prijzen ze zich totaal uit de markt. Eigenlijk typisch Alfa…

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            8 december 2017 om 19:22

            @poes: Ja, dat ding lijkt mij echt leuk, oprecht leuk. Ik ben heel benieuwd naar dat apparaat. Een van de auto’s die onlangs gepresenteerd is waar ik dolgraag eens een ritje in wilt maken.

            Login om te reageren
        • sabrerator zegt

          8 december 2017 om 19:53

          @viezefreddyw:
          En een Elise is wél mooi.

          Login om te reageren
  14. erwh zegt

    8 december 2017 om 18:54

    Ik blijf de 4C een minder geslaagd design vinden, een soort klokkenluider van de notre dame op wielen met die bochel. Daarnaast heb ik begrepen (maar niet zelf kunnen ervaren) dat het onderstel stuiterig is, de besturing aanzienlijk vager dan je van deze setup zou verwachten en de algehele rijbeleving eerder rommelig dan scherp en communicatief. Nou zou ik dat laatste eerst zelf moeten ondervinden (de looks zijn wat mij betreft ondergeschikt aan de rijbeleving), maar als dat inderdaad het geval is heeft de 4C in mijn ogen weinig bestaansrecht voor Alfa als halo car.

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    8 december 2017 om 19:02

    Wees eerlijk, eigenlijk heb je niets meer nodig dan zo’n 4C.
    Een vriend heeft onlangs een Huracan gekocht, maar eigenlijk is die 4C best wel een snoepje om te zien, en ergens net zo leuk als iets van de veel duurdere Italiaanse brigade.
    Soort van MGB Gt, die werd altijd de poor man’s Aston Martin genoemd.
    Voordeel van zo’n 4C is dat ik ermee zou rijden zonder zorgen, de onderhoudskosten zullen beduidend prettiger geprijsd zijn dan die van de boze stieren auto of die van de steigerende paardenmannen.
    Soort van Italiaanse Lotus Elise en dat die wagen niet verkoopt ligt aan ons allemaal, wij zijn de sukkeltjes die niet zien wat voor een snoepje dit Alfaatje is.
    De 1750 TBI motor is die sterk genoeg en dat afgeplatte stuurtje, ik pas er goed in met mijn 1.93, alleen als ouwe l*l uitstappen, da’s een probleem !

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 december 2017 om 19:12

      @desjonnies:

      Ten alle tijden liever een 124 spider .. A gentleman’s vehicle ..

      Alles beter dan die cheap ass agressieve Italiaanse drama queen meuk bende ..

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 december 2017 om 19:23

      @desjonnies: Maar de nieuwe Alpine A110 is toch meer wat voor jou als halve Fransman? Strak ding man:
      http://autovisie.nl/wp-content/uploads/2017/12/A110_Dynamic-11-1263×560.jpg

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        8 december 2017 om 19:30

        @viezefreddyw:
        Ik heb zijn moeder staan :
        https://www.autojunk.nl/2015/04/renault-r8s

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          8 december 2017 om 19:31

          @desjonnies: Heel erg cool! Gaaf ding zeg.

          Login om te reageren
  16. dare2think zegt

    8 december 2017 om 19:16

    Op de tweedehandsmarkt zal de 4C het best doen schat ik.. Het probleem bij Alfa is dat er bij elk model wel een paar kleine foutjes worden gemaakt. Bij dit model is de prijs simpelweg te hoog. Verder is de bagageruimte veel te krap en zitten de stoelen op lange ritten niet goed. Dat zijn dingen die simpelweg niet meer ‘mogen’ vanaf een bepaalde aanschafprijs. Als de prijs maar laag genoeg is, accepteren potentiele kopers veel sneller die ruige kantjes. Ik vind het reuze jammer want het is een enorm leuk karretje. Ik durf te wedden dat er veel meer van verkocht werden als de afwerking en verkoop op een Duitse manier gebeurt. Maarja. Italianen houden hun modellen exclusief door een volledig natuurlijk proces, zo blijkt.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      8 december 2017 om 19:21

      @dare2think: Dit is dus precies het punt. Heel erg duur en dan alsnog met allerlei fouten erin. De reviews waren eigenlijk ook dodelijk. Ja, op zich erg leuk, maar stuurt niet zoals je mag verwachten. En slecht afgewerkt. En hij klinkt ruk. En de bak is niet helemaal lekker.

      Kijk naar de eerste tests van de Alpine A110 en je ziet dat Renault er veel beter over na heeft gedacht.

      Login om te reageren
      • connielingus zegt

        8 december 2017 om 20:28

        @poes: Vergeet de dameskappersautospiegels niet. Verder kloppen de lijnen ook gewoon niet. Maar dat mag niet gezegd worden want t is n alfa.

        Login om te reageren
  17. allesmetturbo zegt

    8 december 2017 om 19:44

    2.9 biturbo V6 erin en gas met dat ding! Gewoon een 4C Q van maken, liefst nog met awd maar dat word vast te zwaar helaas.

    Login om te reageren
  18. hans75 zegt

    8 december 2017 om 19:44

    Al die kleine onhandige ‘gebreken’, die maken nou net de 4C tot een 4C.. klinkt flauw, maar zo is het nou eenmaal. Het is een eigenwijze dondersteen, eentje die je niet los laat.. als een heerlijke vrouw.. af en toe kan je haar verwensen, maar dat duurt nooit lang..
    De ophanging is niet perfect, heeft een rauw randje, wat de 4C nerveus maakt. Ze heeft mij een paar keer goed verrast.., zeker in de regen is ze verraderlijk als een giftige slang. Nou schijnt dat met wat spacers en anders uitlijnen te verhelpen te zijn…
    Het interieur is spartaans.. de stuurbekrachtiging heb ik nooit gemist.. wel denk ik dat je er behoorlijk gebroken uit komt als je 1000km zou rijden.. de stoelen zijn behoorlijk dun.. de A110 zal dus best perfecter uitgebalanceerd zijn,.. maar boeiend… het is geen 4C.. De 4C kan je naast een batterrij Ferraris, Porsches en Lambo’s te zetten… en valt daar niet uit de toon… niet qua looks, gevoel en ook niet qua gebrul en prestaties.. Eigenlijk hoop ik natuurlijk ook dat ze snel stoppen met de 4C… laat haar maar lekker exclusief blijven.. ;-)

    Login om te reageren
  19. spiderman zegt

    8 december 2017 om 19:51

    Zeker in de spiderversie is de 4C echt een superleuk autootje. Ik ben er verliefd op, hij zit geweldig en de 1750TBi motor past perfect bij deze lichtgewicht. Maar 80 mille is heel veel geld voor zo’n piepkleine tweezitter, zonder bagageruimte (dakje pikt de laatste centimeters nog in ook), en met zelfs een radio die van de Halfords lijkt te komen. Daar verkoop je er niet veel van, want het is op zijn best je derde auto thuis, puur om te toeren. Voor een weekendje weg is hij al te krap. Zeg Alfa Romeo, waar blijft de echte opvolger van de vorige generaties Spider? Voor de nieuwe Fiat 124 haalden ze bij Alfa hun neus op, maar een beter alternatief hebben we nog niet gezien…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 december 2017 om 19:56

      @spiderman:

      Alfa’s worden louter en alleen nog maar in Italië gemaakt ..
      Heeft te maken met “heritage” ..

      Puur ouderwets Italiaans subsidie harken dus ..

      Login om te reageren
  20. roland78 zegt

    8 december 2017 om 21:30

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  21. noosaheads zegt

    8 december 2017 om 21:31

    In de vier jaar dat ik Alfa romeo’s heb verkocht kwam de 4C het laatste jaar en wij kregen/moesten er een als demo en eentje in de showroom hebben.De directie ging er vol in om geen gekentende 4C in te moeten zetten zonder wat meer ondersteuning van de importeur.Aangezien de showroom voor een gedeelte was omgebouwd naar Abarth gedoe.Nieuwe vloergedeelte in al een megagroot pand aan de A2 etc etc.De voorraad 4C is gekomen uiteindelijk verkocht maar de echte centjes werden verdiend door KIA(ja want die hadden we ook) en Abarth.

    Login om te reageren
  22. amrwd zegt

    8 december 2017 om 21:43

    Typerend voor Alfa,
    Geen opvolging voor bestaand model, eventuele kopers gaan (terug) naar de concurrent, zo bouw je nooit geen kopersnetwerk op, ben bang dat voor de Gullia hetzelfde zal gelden.

    Login om te reageren
  23. bluebird zegt

    8 december 2017 om 21:49

    De 4C, echt love-it-or-hate-it, zo moet iedere Alfa Romeo zijn ?

    Login om te reageren
  24. choi zegt

    9 december 2017 om 07:47

    Prachtige auto, maar veel te duur.

    Login om te reageren
  25. seicilindri zegt

    9 december 2017 om 21:03

    Schitterende auto , absoluut Alfa waardig. Ik was van plan een gebruikte erbij te kopen als de kop er af was maar ze willen nog niet echt zakken qua waarde

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North