• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goedemorgen, de verkeersboetes worden 15% hoger

Auteur: CasperH, gepost 3 september 2010 om 08:43 – 94 Reacties

Politie schrijft bon uit

Da’s lekker wakker worden of niet? Vandaag wordt er een beslissing genomen over het verhogen van de verkeersboetes met 15% dus neem vast een extra hypotheek en regel een paar van die schimmige leningen. De maatregel gaat gelden voor vrijwel alle verkeersboetes. Te hard rijden, door rood rijden, maar ook voor het niet handsfree bellen mag je wederom meer gaan betalen. De prijsverhoging gaat in per 2011 en zou pas op prinsjesdag bekend worden gemaakt.

De schatkist moet namelijk gewoon vol via het CJIB. Daarom werden in 2008 de boetes ook al zo’n twintig procent verhoogd en afgelopen jaar werden voor kleine verkeersovertredingen de beruchte en te hoge 6 euro administratiekosten ingevoerd. De verhoging van de boetes in 2011 zou de schatkist ongeveer 50 miljoen euro per jaar moeten opleveren. Officieel moet er nog een beslissing over genomen worden, maar het is nu eenmaal makkelijk verdienen over de rug van de automobilist dus ga er gerust vanuit dat de verhoging doorgaat. Goedemorgen.

Ook interessant!

  • Deze verkeersboetes worden in 2022 hoger (of lager!)
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting
  • Politie deelt vanuit de bus voor 7 ton aan boetes uit
  • Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
    Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

cjib, politie, Verkeer

Vorig bericht: « WTF: James May is The Stig?
Volgend bericht: Dit is de Chevrolet Cruze hatchback »

Lees Interacties

Reacties

  1. geelhoed zegt

    3 september 2010 om 08:46

    15% is geen 50 miljoen maar 100 miljoen, houdt men rekening met 7% minder boetes?

    Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      3 september 2010 om 13:10

      @geelhoed: Ze mogen er niet vanuit gaan van 7% minder boetes, want tegenvallende inkomsten door n bedoeld effect (meer mensen die zich aan de regels houden) mogen niet worden meegerekend in de begroting.

      Login om te reageren
  2. 2007 Corsa 1.3 CDTI zegt

    3 september 2010 om 08:49

    Vuile schoften…Het wordt echt een absurde bedoening, de hoogte van boetes….

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    3 september 2010 om 08:49

    ratten van de overheid.

    Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    3 september 2010 om 08:51

    Eehj, maar wel allemaal een bezwaarschrift blijven schrijven, want de kosten stijgen toch niet.

    Login om te reageren
  5. V-Power zegt

    3 september 2010 om 08:52

    Beter via de boetes dan via de wegenbelasting door al die kleine 3cillinder broodtrommels.
    Boetes heb je tenminste nog zelf in de hand.
    Dan zeg ik niet dat ik mij altijd keurig aan de regels houd, maar dat is wel een optie. Als ze het via de wegenbelasting zouden doen is iedereen aan de beurt, behalve die broodtrommel-eigenaren.

    Login om te reageren
    • karel zegt

      3 september 2010 om 08:54

      @V-Power: mee eensch

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      3 september 2010 om 08:54

      @V-Power: ga er gerust vanuit dat onze overheid je ook via de wegenbelasting wel weet te vinden. Dat de kilometerheffing even in de ijskast beland is betekent niet dat het definitief wordt afgeschaft natuurlijk.

      Login om te reageren
      • kane_sting zegt

        3 september 2010 om 09:08

        @CasperH:

        Ja precies, de overheid gebruikt de auto industrie net als de tabak en de benzine als een melk koe. Accijns blijven verhogen, boetes verhogen en eventueel KM heffing. Als je al leest over het aantal boetes die uitgedeeld werden op de N2.

        http://www.ed.nl/verkeer/7213736/Rijbewijzen-ingenomen-wegens-te-hard-rijden-op-N2.ece

        Tsja als overheid is het wel makkelijk verdienen: Snelheden van maximaal 80/100 km per uur op stukken waar 120/130 makkelijk haalbaar is. Iedereen gaat op een 5 baans weg gewoon hard rijden dat vraagt er om. Politie weet dat ook en zet gewoon heel de dag een laser gun neer, KASSA.

        Login om te reageren
  6. GT4Ever zegt

    3 september 2010 om 08:55

    Arme agenten. Wordt je agent om je bezig te houden met de veiligheid van Nederland, maar ondertussen mag je alleen maar de schatkist vullen. En maar blijven zeggen dat het allemaal om de veiligheid op de weg te doen is. Als dat het geval is dan heb ik nog 7 verkeerboetes om 6 uur s’ochtend op een lege snelweg die ik graag terugbetaald zou krijgen.

    Login om te reageren
  7. Boy zegt

    3 september 2010 om 08:57

    Van die 50 of 100 miljoen kunnen ze we een hoop van die allochtonen in de stad onderhouden die niet werken en 3/4x per dag of der knieen zitten te bidden.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      3 september 2010 om 11:34

      @Boy: Nee, die boertjes op het platteland kosten geen geld :’)

      Login om te reageren
  8. V-Power zegt

    3 september 2010 om 09:02

    @CasperH
    De kilometerheffing heb ik nog altijd grote twijfels bij.
    Eurlings werd gezien als ‘doorzetter’ maar ook hij kreeg het niet voor elkaar. Om het systeem gewoon veel te ingewikkeld is. Ook even een voorbeeldje: het julianaplein in Groningen. Elke ochtend een drama. Nu willen ze daar dan extra gaan heffen want dat levert meer op: want het is zo druk. Nou als ze daar extra gaan heffen zijn er genoeg andere manier om groningen in te komen.

    Achja blijft bijzonder dat autorijdend nederland altijd als melk-koe wordt gebruikt. Net als de zorg trouwens…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      3 september 2010 om 09:04

      @V-Power: wordt het niet de km-heffing, dan wordt het wel iets anders zoals benzineprijzen of gewoon belastingverhoging ;)

      Login om te reageren
  9. ardonjr zegt

    3 september 2010 om 09:08

    Moet afkloppen, maar heb dit jaar nog geen bekeuring mogen ontvangen.. dus het zal me boeien eigenlijk. Gewoon aan de regels houden en hard rijden waar het kan (’s ochtends vroeg om 5 als ik richting mn werk rijdt, staan ze echt nog niet te flitsen, dus dan kun je vlammen) als je vervolgens om 4 uur in de middag naar huis mag van de baas.. dan moet je natuurlijk wel even aan de regels houden.. ;)

    Login om te reageren
  10. 406_v6 zegt

    3 september 2010 om 09:10

    Een beetje bromsnor gaat -als dit doorgaat- per direct z’n contract inleveren…helaas zijn er geen echte bromsnorren meer vrees ik. :(

    Login om te reageren
  11. zdev zegt

    3 september 2010 om 09:10

    Ik voel me 15% veiliger!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      4 september 2010 om 08:52

      @zdev: HAHA, dát is de enige juiste ‘affik-opmerking’ die ik hiervoor gehoord heb !

      Wij kiezen de overheid zoals ze is…dat is democratie ! En dat is tevens waarom eigenlijk iedereen tégen democratie is…;-)

      Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    3 september 2010 om 09:12

    @zdev,

    OMFG, briljante opmerking :D

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      3 september 2010 om 09:53

      @jack_abarth:
      Deze mag inderdaad in de autoblog quotes hall of fame. :)

      Login om te reageren
  13. 22cm zegt

    3 september 2010 om 09:14

    Boetes hebben automobilsten domweg te slikken en zijn nergens aan gerelateerd, ze mogen in principe op Mini-Me achtige wijze elk bedrag in rekening brengen dat geen volksopstand teweegbrengt. Dus laten we blij zijn dat het geen 200% is…

    Login om te reageren
  14. Aad zegt

    3 september 2010 om 09:16

    Dit vraagt om een staatsgreep, een keer echt nieuwe bestuurders aan de macht en niet steeds dezelfde uitbuiters.

    Login om te reageren
  15. 22cm zegt

    3 september 2010 om 09:24

    Heat is een illusie te denken dat je door de poppetjes te veranderen iets aan dit gegeven verandert. Nee, laat alles aub zoals t is! Verandering kost nl. (belasting)geld

    Login om te reageren
  16. jokkem zegt

    3 september 2010 om 09:26

    zoals je wel vaker hoort. je hoeft geen behoefte meer te hebben aan sex want uw overheid naait je iedere dag!

    Login om te reageren
  17. TDI-goeroe zegt

    3 september 2010 om 09:39

    als agent ben je ho*r van de pooier die zich overheid noemt.
    Ik rij al 6 jaar boetevrij, dus elke verhoging zal me wordt wezen.

    Login om te reageren
  18. tom zegt

    3 september 2010 om 09:45

    De overheid is onverzadigbaar!

    Blijft verbijsterend te constatereren dat die ongeneerde gegraai van de overheid nog dagelijkse praktijk is. Controleren is prima, maar het op razziachtige wijze automobilistje pakken die een paar km te hard rijdt, is gewoon IDIOOT!!!

    Wanneer stopt deze KRANKZINNIGHEID een keer? Zon schurft hekel gekregen aan de overheid!

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    3 september 2010 om 09:45

    Ik ga volledig akkoord met deze verhoging. Het zijn namelijk overtreders, en soms kan je die niet hard genoeg aanpakken…

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      3 september 2010 om 09:51

      @Timmie:
      Hmmm… vergeet je daarbij niet, dat de overheid dit niet doet om daadwerkelijk gedrag te veranderen door overtreders harder aan te pakken? In de berichten staat namelijk niet dat ze verwachten/hopen dat het aantal overtredingen met xx% procent afneemt, maar dat de opbrengsten omhoog gaan. Dat betekent dat als iedereen zich aan de regels zou houden, de regels verscherpt moeten worden om meer overtredingen uit te lokken, de accijnzen op brandstof of andere belastingen omhoog moeten, etc. Linksom of rechtsom gaan we allemaal de komende jaren meer betalen om overheidstekorten en schulden af te bouwen en dit is niets meer of minder dan een middel om daar aan bij te dragen.

      Login om te reageren
  20. BJ zegt

    3 september 2010 om 09:46

    Op deze manier wordt het wel een elitair statussymbool om de regels te overtreden :-)

    Login om te reageren
  21. V-Power zegt

    3 september 2010 om 09:51

    @ Timmie

    Jij valt zeker onder de groep die met 90 vrachtwagens inhaalt en remt bij iedere dikke boom?

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    3 september 2010 om 09:54

    verklein het hele stasi apparaat liever!

    Login om te reageren
  23. Ramshoek zegt

    3 september 2010 om 09:55

    Duurdere boetes als bezuinigingsmaatregel?
    Verhoging van de verkeersveiligheid is klaarblijkelijk al lang niet meer het argument voor het uitdelen van verkeersboetes…

    Login om te reageren
  24. tom zegt

    3 september 2010 om 09:56

    @ Timmie

    Domme opmerking van je! De overheid overtreedt aantoonbaar ook haar eigen regels. Ik noem bijvoorbeeld de geluisoverlast op Schiphol. Maar de overheid heeft daar een trucje op verzonnen. Ze doen daar aan ‘saldering’. Google maar eens. Op plek A rond schiphol is er teveel geluidsoverlast, op plek B is er minder geluidsoverlast, en dan mag dit met elkaar gecompenseerd worden.
    De overheid mag dit soort slimme trucjes wel gebruiken voor eigen parochie (Lees: financiele en economische belangen) als automobilts hoef je hier niet mee aan te komen.

    Daarom heb ik ook altijd zon schurfthekel aan van die naive tokkies zoals jou, die totaal niet nadenken! Volk zoals jou zouden zonder pardon het stemrecht moeten worden ontzegd. Dat schaadt pas de democratie!

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    3 september 2010 om 09:56

    De verhoging van de boetes in 2011 zou de schatkist ongeveer 50 miljoen euro “EXTRA” per jaar moeten opleveren.

    Login om te reageren
  26. gedwongenleaser zegt

    3 september 2010 om 10:01

    Ik snap niet echt waar alle heisa over gaat. Met het verhogen van de boetes worden we helemaal niet genaaid. Er zijn spelregels voor het verkeer (je moet nota bene examen doen om aan het spel deel te mogen nemen) en als je je daar niet aan houdt en jezelf en anderen mogelijk in gevaar kan brengen moet je daarvoor gestraft worden.
    De discussie moet eigenlijk gaan of de toegestane snelheden uberhaupt wel terecht zijn, DAAR WORDEN WE NAMELIJK MEE GENAAID met als gevolg dat mensen harder gaan rijden dan toegestaan!

    PS… bespaar me opmerkingen in de trant van boomknuffelaar want ik zit hele dagen op de weg en krijg de ene na de andere boete wegens te hard rijden. EN DIE BOETES AN SICH ZIJN GEWOON TERECHT WANT IK HOU MIJ NIET AAN DE REGELS!

    Login om te reageren
  27. midasracer zegt

    3 september 2010 om 10:07

    Irritante linkse k#t regering. Ik heb vrijwel nooit een bekeuring, maar ik heb wel steeds meer het gevoel dat ik op eieren loop. Hoezo vrij land? Op elke hoek van de straat staat een diender die ieder excuus zal aangrijpen om je met een prent op te zadelen. Op een dag is het goedkoper om zo’n gast het licht uit de ogen te schoppen voordat hij kan schrijven, want dat komt je op hoogstens 200 uur tuintjeschoffelen te staan.

    Login om te reageren
  28. bmwm5 zegt

    3 september 2010 om 10:14

    @ gedwongenleaser

    Hoe simpel gedacht weer. Het gaat bij overtredingen niet of deze strafbaar zijn maar of deze starfwaardig zijn. Jij bent van de ‘simpele’ school dat als je een regel overteedt altijd direct ‘vout’ zit. Maar iedereen zal het er toch over eens zijn, dat als je ‘ns nachts op een brede goed verlichte baan, met zeer weinig keer 10 of 20 km/h te hard rijdt, je de wet overtreedt (strafbaar), maar dit niet als zondanig strafwaardig is.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      3 september 2010 om 14:35

      @bmwm5:
      Sorry maar als je fout met een ‘V’ schrijft dan denk ik dat jij van de simpele school bent. Het commentaar dat je levert onderbouwd mijn verhaal zelfs. Feit is dat bepaalde dingen strafbaar zijn, dat weet je en als je daar niet naar luistert kun je een boete verwachten (heb je zelf in de hand). Je moet dus JUIST kijken of de reden waarom je gestraft wordt wel realistisch is ofwel zijn de maximumsnelheden die op bepaalde trajecten worden gehanteerd wel realistisch. Zolang die maximumsnelheden niet worden aangepast, hoe onrealistisch dat ook is voor veel trajecten, ben je gewoon strafbaar (en strafwaardig).

      Login om te reageren
  29. Joop zegt

    3 september 2010 om 10:31

    Hoe hoger de boete, hoe interessanter een Stinger DSI !

    Login om te reageren
  30. Bob zegt

    3 september 2010 om 10:32

    @gedwongenleaser

    De hele dag op de weg in NL ook nog? Vreselijk lijkt me dat ook volkomen uit de tijd en de financiele risico’s nemen ook steeds meer toe blijkt wel weer.

    Login om te reageren
  31. Zodan zegt

    3 september 2010 om 10:32

    Dus gewoon te hard blijven rijden, want anders gaat een andere belasting omhoog. Het heeft gewoon geen zak meer te maken met verkeersveiligheid.
    Als iedereen twee maanden netjes de regels zou volgen gaat een hele industrie failliet.

    Login om te reageren
  32. YourVirtualGarage zegt

    3 september 2010 om 10:40

    Stapjes van 15% zijn net als de accijnsverhogingen geen methode om te ontmoedigen, maar puur om de schatkist te spekken. Daar komen ze gelukkig wel zelf voor uit. In Finland, waar ik anderhalf jaar woonde, hangt de boete voor een snelheidsovertreding van meer dan 20km te hard af van je salaris. De agent kan een SMS met je sofinummer naar een verkort nummer sturen en krijgt je salaris teruggestuurd. Daar zijn recordbedragen van enkele tonnen euros geincasseerd van boardmembers van grote bedrijven, terwijl de modale man/vrouw een ‘normaal’ bedrag betaald. Dan voel je dus wel de schade van een keertje voluit gaan.

    Nu moet je in Finland weer oppassen voor rendieren, dus hard rijden kan daar nog veel vervelender aflopen. Zelf heb ik mijn auto gewoon op Nederlands kenteken laten staan, want er is geen agent die het papierwerk wil doen voor een verkeersovertreder uit het buitenland. Dus ik kreeg alleen maar waarschuwingen. :)

    Login om te reageren
  33. Bob zegt

    3 september 2010 om 10:47

    @YourVirtuelGarage

    Hoe doen ze dat dan met zwaardere vergrijpen, iemand die een baan heeft hoeft korter de gevangenis in dan een “onrendabele”?

    Login om te reageren
  34. YourVirtualGarage zegt

    3 september 2010 om 10:50

    Volgens mij geldt het alleen voor verkeersovertredingen.

    Login om te reageren
  35. Bob zegt

    3 september 2010 om 10:51

    @YourVirtualGarage

    Ok maar lijkt wat op klassenjustitie maar dan omgekeerd.

    Login om te reageren
  36. eddyclio zegt

    3 september 2010 om 10:57

    WTF!! wat een naaiers leven er in ons land:S

    Login om te reageren
  37. Xxx zegt

    3 september 2010 om 10:58

    so what ? ? ? ? toch liever op zo’n manier dan een algehele belastingsverhoging ? je kan er nu heeeeeel bewust voor kiezen of je ‘die hoge boetes wil betalen’ : indien NEE , rij gewoon de toegestane snelheid, indien JA : gas er op en knallen maar !! zie hier echt geen enkel probleem in!

    Login om te reageren
  38. TDI-goeroe zegt

    3 september 2010 om 11:15

    ik zie het alweer gebeuren: eersdaags hebben we echt een begrotingstekort als alle automobilisten zich aan de snelheid houden. Net als in A’dam: eerst parkeergeld verhogen en dan miepen als er niemand meer de stad in komt en er dus geen parkeergelden meer de stadskas invloeien :P

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      3 september 2010 om 11:55

      @TDI-goeroe: Ja mooi he? En zo ook de middenstand om zeep geholpen. Amsterdam ghettostad no. 1. Dat krijg je als je stad bevolkt wordt door de A’s van de PvdA. Ambtenaren en Allochtonen. Maar die gasten moeten natuurlijk wel op kosten van de belastingbetaler een fatsoenlijk bootje kunnen huren op Sail. Dus toen de parkeerinkomsten kelderden (en kelderen), probeerden ze het met een stadstoegangsheffing. Helaas voor de onrendabelen stak de VVD wethouder er een stokje voor.

      Login om te reageren
  39. team009.nl zegt

    3 september 2010 om 12:02

    @tom, blijkbaar voel jij je beter dan zogenaamde tokkies, doe dan ook wat aan je Nederlands.
    “Volk zoals jou”….

    Login om te reageren
  40. Svenska Aeroplan AB zegt

    3 september 2010 om 12:06

    @ tom: ’timmie een naïeve tokkie’??? Nou, jouw reactie lijkt daar meer op ‘vrind’… Klagen over geluidsoverlast terwijl je zelf naast Schiphol gaat wonen, DAT is pas ’tokkie’. En kost de economie klauwen met geld, waardoor de boetes weer omhoog moeten…

    Denk voortaan ff na voor je dit soort holle retoriek blaat.

    Login om te reageren
  41. VeniVidiVici zegt

    3 september 2010 om 12:24

    En terecht dat mobiel bellen, door rood rijden en alcohol (BERT) mag van mij keihard omhoog!
    Erger me er kapot aan om zo’n drol met een mobiel aan z’n rompuitgroei (aka hoofd) te zien. Vooral die patsers met een dikke dure wagen die dan zogenaamd geen carkit of headset kunnen betalen haha. En door rood rijden en alcohol is gewoon levensgevaarlijk, ook voor anderen :x

    De snelheid daarintegen vind ik onzin als je gewoon verantwoord zonder wegpiraterij IETS harder rijdt dan toegestaan moet dat kunnen zonder keihard extra bekeurd te worden. Daarnaast de overheid is toch VOOR snelheidsverhogingen?? :?

    Login om te reageren
    • Vince zegt

      3 september 2010 om 12:32

      @VeniVidiVici: Helemaal mee eens. Ook zou er wat meer nadruk kunnen liggen op de gevaarlijkere stukken, die je vaak in de stad kunt vinden. Er zijn overigens ook niet veiligheidsgerelateerde argumenten voor de bekeuringen van 10km te hard op een lege snelweg (geluidsoverlast, milieubelasting) maar kom op, ga dan niet langs een snelweg wonen.

      Login om te reageren
  42. VW-GROUP zegt

    3 september 2010 om 12:29

    het eerste woord wat ik dacht was

    GODVERDOMME!!!!!

    Login om te reageren
  43. BaySideBlueBoy zegt

    3 september 2010 om 12:35

    Ja, krijg nu de pleures! Als dit doorgaat ga ik emigreren, loopt de overheid lekker veel mis.
    Kunnen ze niet beter de accijnzen op tabakssartikelen met 400% verhogen lijkt mij een beter plan, als softdrugs astronomisch duur is waarom niet vrijwel net zo schadelijke pakje sigaretten net zo duur maken.

    Login om te reageren
  44. sacha zegt

    3 september 2010 om 12:37

    Het geld wordt gehaald daar waar het is. En degene die een auto heeft, heeft dus ‘overtollig budget’ (want: reist niet met OV of fiets).

    Reken er dus maar op dat de benzine accijnzen binnenkort weer ‘geïndexeerd worden vanwege inflatie’, tewijl er al 3 jaar geen inflatie is (behalve stijgende belastingen).

    Wegenbelasting gaat omhoog (enige inkomstenbron van gemeenten na de onroerend goed crisis).

    BPM a.k.a. CO2 heffing bij aankoop gaat omhoog.

    Enz. Usw. Etc. …

    Login om te reageren
    • Vince zegt

      3 september 2010 om 13:30

      @sacha: Er is wel degelijk inflatie:
      2007: 1,6%
      2009: 2,5%
      2009: 1,2%
      En in juli dit jaar lagen de prijzen gemiddeld 1,6% hoger dan juli 2009 (CBS). Daarnaast is het ov niet per definitie goedkoper dan de auto, retourtje Amsterdam-Rotterdam is ongeveer 20 euro. Bovendien zorgen hogere belastingen/boetes niet direct voor meer inkomsten (mensen letten beter op en krijgen minder bekeuringen, met hogere inkomstenbelastingen zie je bijvoorbeeld veel mensen emigreren). Bovendien is de begrootte 50 miljoen extra inkomen niet heel erg significant op een begroting van 140 miljard (= 0,035%).

      Login om te reageren
  45. handrem trekken is fijn! zegt

    3 september 2010 om 12:42

    @Boy: Geheel met je eens!

    Login om te reageren
  46. handrem trekken is fijn! zegt

    3 september 2010 om 12:44

    @ FelixF: Nee dat zijn tenminste mensen die snoei en snoeihard voor hun centen moeten werken! De verhoudingen en logica in dit land zijn volkomen zoek!!!

    Login om te reageren
  47. michiel zegt

    3 september 2010 om 12:54

    Boetes mogen van mij wel 30% omhoog, maar dan alleen met een aangepast beleid vanuit politie/justitie:

    1) alle lichte overtredingen (bijv t/m 10 km/h te hard: niet beboeten
    2) geen bewuste flitsacties op momenten waar verkeersveiligheid irrelevant is: ’s nachts etc
    3) Max snelheid naar 130
    4) boete voor het in de hand houden van een op een mobiele telefoon gelijkend voorwerp: afschaffen!!!

    Dan wordt normaal auto rijden weer leuk, en worden mensen die echt de zaak in gevaar brengen en veel te hard of dronken rijden flink gepakt: dat is de beste les!

    Login om te reageren
  48. Dariush zegt

    3 september 2010 om 12:59

    Is toch goed plan, Nederland naait altijd de goede burgers,
    Goede burgers moeten extra betalen terwijl de terroristen extra krijgen met de dag extra subsidie krijgen…..

    Login om te reageren
    • W!d zegt

      3 september 2010 om 13:20

      @Dariush: Dus je bent een goede burger als je door rood rijdt, telefoneert en met alcohol op achter het stuur zit? Dan ben je wat mij betreft een terrorist.. je zet het leven van medeweggebruikers op het spel voor je eigen egoïstische ik! Doe die boetes maar omhoog. Te hard rijden kent zijn prijs.. je hoeft het niet te doen.. HET IS EEN KEUZE!

      Login om te reageren
  49. pjoter zegt

    3 september 2010 om 13:35

    Gewoon als tegenactie plitspalen saboteren. Allemaal stingers kopen en de politie je auto uit bedreigen werkt ook bij wegmisbruikers.

    Login om te reageren
  50. Maarten zegt

    3 september 2010 om 13:38

    Het enige wat we, als autorijders, kunnen doen met zn allen, om de overheid even flink te sarren, is ons aan de verkeersregels houden!!!

    Login om te reageren
  51. Search zegt

    3 september 2010 om 14:17

    Gelukkig heb ik gisteren een bekeuring gehad (126 op snelweg door flits gestapo :|) dus nog voor de oude actieprijs.

    Login om te reageren
  52. 135i zegt

    3 september 2010 om 14:28

    Wat zou de overheid toch moeten als er geen auto’s bestaan ….

    Login om te reageren
  53. Sorcerer zegt

    3 september 2010 om 14:37

    Ik zat laatst nog te denken… Als ze de prijs van boetes 50% verhogen (afhankelijk van daadwerkelijk gevaar dan wel; parkeerboetes e.d. niet) … maar als ze dan ook ophouden met controleren op kaarsrechte brede wegen… dus als ze écht alleen gevaarlijk gedrag aanpakken. Zou dat in dát geval dan niet ok zijn?

    Login om te reageren
  54. vtec zegt

    3 september 2010 om 14:46

    Dit begint mij toch echt te irriteren al dat gedoe over verkeersveiligheid bla bla bla. Allemaal praatjes!!!En dan verwacht je respect van volk? Nee, van mij krijg je die niet. Zeker niet als het zo doorgaat.

    Login om te reageren
  55. Jaap Jansen zegt

    3 september 2010 om 14:48

    Dus iedereen begint te zeuren als ze voor hun eigen stommiteit extra moeten betalen.

    Het is toch een stommiteit om door een flitser gepakt te worden waar hij ook staat? Het is nou niet dat die flitsapparaten verstopt zijn. Staat vaak zo’n groen of blauw bussie bij…

    Login om te reageren
  56. VIP zegt

    3 september 2010 om 15:03

    Tijd voor een volksopstand! Het volk heeft het recht om de regering af te zetten…
    Wat als we allemaal ons nou eens 1 maand lang aan de snelheid houden?

    Login om te reageren
  57. the-budel-guy zegt

    3 september 2010 om 15:06

    verhoog maar maar ga dan flitsen op de plekken waar het nodig is en niet langs de snelweg waar op dat moment toch spits is ga dan in de dorpen enop de land wegen staan waar het ook echt gevaarlijk is ipv mensen die 140 rijden te pakke waar je 120 mag

    Login om te reageren
  58. edgar zegt

    3 september 2010 om 15:14

    ik denk dat ik maar in zambia ga wonen ofzo… daar kennen ze volgens mij niet eens een overheid dus dan kan er ook niet gegraaid worden… zucht!

    maar even serieus dit is toch belachelijk als je bedenkt dat een paar kilometer te hard al 50 euro kan kosten word dat dus bijna 60 euro in één keer! dan ga ik wel met het OV hoor (nee asjeblieft niet!)

    en de aankoop van een auto word ook alsmaar duurder dus als we nou met zn allen klassiekers gaan rijden gaat de overheid vanzelf een keer over de kop!

    Login om te reageren
  59. Smokin zegt

    3 september 2010 om 15:54

    Volgende week gewoon allemaal met 60 over de snelweg, hartstikke legaal, en wedden dat we het verkeersinfarct van de eeuw hebben?

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      3 september 2010 om 16:23

      @Smokin: Volgens mij is het minimum 70km/h. Dus met 60 krijg je toch een bekeuring!

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        3 september 2010 om 16:32

        @midasracer: ik dacht dat de heer spee ooit zij dat we van de minimum af waren kan ook zijn dat ik dat vekeerd gehoort had

        Login om te reageren
  60. Smokin zegt

    3 september 2010 om 15:55

    By the way, ik dacht dat ons kabinet demissionair was, mogen ze dergelijke beslissingen dan wel nemen? En moeten de winnaars van de verkiezingen zich er niet met name mee bemoeien, die zijn hier falikant tegen.

    Login om te reageren
  61. RobinS zegt

    3 september 2010 om 17:42

    Uhm… Rutte dat was niet de afspraak…

    Login om te reageren
  62. Aad zegt

    3 september 2010 om 19:37

    De mensen die deze verhogingen verzinnen hebben allemaal een auto met chauffeur en betalen nooit bekeuringen net zoals het uitvoerende apparaat (politie) die mede deze PERVERSE vertoning in stand houden.

    Login om te reageren
  63. rebbels zegt

    3 september 2010 om 20:24

    Geen problemen mee, ik krijg nooit boetes omdat ik handsfree bel, niet door rood rij, mijn gordel draag, rechts rij, niet kleef en mij aan de maximum snelheid hou vooral in 30 km zones.
    Dat er misschien eens een keer een envelop in de bus valt van het CJIB voor een paar km te hard neem ik dan voor lief.

    Login om te reageren
  64. rebbels zegt

    3 september 2010 om 20:26

    En de minimumsnelheid op de autosnelweg is 60 km/u.

    Login om te reageren
  65. stuko zegt

    3 september 2010 om 21:23

    @ rebbels,

    gij bent een engel.

    Login om te reageren
  66. appeltje zegt

    3 september 2010 om 22:47

    Who cares? Zo lang je je, zoals de bedoeling is, aan de regels houdt, is er niets aan de hand. Als je bijvoorbeeld 6km/u te hard rijdt is dat toch echt te hard; op de snelheidsmeter is dat bovendien zo’n 10-15 km/u te hard, dus dat heb je wel door. Als je die ene keer niet op let is dat jammer voor je. Regels kun je niet overal op aanpassen. Ga dan maar veilig bewust iets onder die maximumsnelheid zitten als je ècht geen boete wilt, 110 of 120 maakt op 100 kilometer snelweg maar viereneenhalve minuut reistijd uit dus met hardrijden schiet je vaak niet echt op.

    Neem zelf maar eens de verantwoordelijkheid voor een snelheidsovertreding. Het is en blijft een feit dat een automobilist nooit voor 100% kan inschatten of zijn hardrijgedrag verantwoord/veilig is (terwijl men dat natuurlijk wèl vindt!). Daar gaat het hier namelijk om. Veel mensen die te hard rijden vinden dat het wel-eventjes-kan, en dus dat deze maatregelen en boetes belachelijk etc. zijn, maar het zijn dezelfde mensen die dan toch die ene keer een inschattingsfoutje maken en een ongeluk veroorzaken. Ben je het niet met deze regels eens, dan zou ik zeggen: pas je rijgedrag aan, of verhuis naar een milder land.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      4 september 2010 om 08:57

      @Appeltje: jammer dat Duitsland nooit wordt betrokken in de ‘wandelende snelheidsbegrenzers’ op deze pagina ! Betuttel de burgers simpelweg niet, dat geeft namelijk die oer-moederkoek-frustratie (bij mannen met name). Laat een man een man zijn, rammen op de snelweg, het gevoel van ‘jagen’ ervaren…en bij een ongeluk zal een echte man in het ziekenhuis roepen: “een mooiere opname had ik me niet kunnen wensen !”.

      Ohja, en dan heb je nog die kwakzalvers die beginnen over ‘kindertjes aanrijden’ enzo. Flikker toch op, kindertjes horen ’s nachts niet op de A2 te lopen / fietsen.

      Ohja, en dan heb je nog de IPCC-leugenaanhangers; Flikker toch op, een vulkaan braakt méér roet en CO2 de lucht in dan 30 jaar Europees verkeer….30 jaar !!!!!

      Login om te reageren
  67. Smokin zegt

    3 september 2010 om 23:35

    Ja appeltje, en als jij vergeet je hand uit te steken als je met je fiets de bocht om gaat ben jij ook fout, alleen krijg je daar geen bekeuring voor. Terwijl dat een veel gevaarlijkere actie is dan 10 km te hard rijden.

    Maar dat zei ik al eerder, het is willekeur. Hardrijders zijn makkelijk te pakken, je hoeft ze niet te woord te staan (want da’s eng), de prent valt vanzelf op de mat.

    Dit land maakt zichzelf ronduit belachelijk, en jij trouwens ook appeltje (heb je momenteel trouwens wel je identiteitsbewijs op zak? Anders ben je ook strafbaar).

    Login om te reageren
  68. ante zegt

    4 september 2010 om 01:25

    uit protest tegen dergelijke plannen zou de gehele samenleving de auto, vrachtwagen, bus, trein, en motorfiets eens 1 dag laten staan.
    collectief als weggebruiker protesteren tegen dergelijke kleinzerige maatregelen.
    het wordt tijd om terug te pesten.
    geen regering? geen inkomsten uit transport en mislopen van inkomsten belasting!

    Login om te reageren
  69. lincoln zegt

    4 september 2010 om 10:07

    waarom niet ??

    nederlanders zijn tenslotte impotente schaapjes ..
    een beetje mekkeren is het enige dat ze doen ..
    je stuurt ze een rekening en ze betalen wel ..

    die sukkels hebben geen flauw benul wat en waarom ze betalen ..
    ze krijgen er dan ook werkelijk nix voor terug ..

    niemand weet dan ook wat de basis is van de hoogte van hun boete ..
    da,s eenzijdig besloten door de ontvanger ..

    kunnen die sukkels een stukje “veiligheid” kopen ..

    Login om te reageren
  70. lincoln zegt

    4 september 2010 om 10:24

    en maak ALTIJD gebruik van het “opmerkingen” gedeelte bij het overmaken van het totaal fictieve bedrag ..

    “landverraders” volstaat ..

    Login om te reageren
  71. Rick-dos zegt

    4 september 2010 om 10:39

    CDA, toch? En dan maar roepen dat “rechts” zo goed is voor dit land…

    Login om te reageren
  72. Peter zegt

    4 september 2010 om 16:49

    Wie z’n billen brandt,moet op de blaren zitten…

    Als iedereen zich gaat gedragen, kan het geld ergens anders vandaan gehaald worden.

    Moest erg lachen om de reactie van de ANWB: “Het is net alsof de automobilist gestraft wordt…” Boetes zijn inderdaad een straf!

    Login om te reageren
  73. george zegt

    5 september 2010 om 05:32

    Ik was op top snelheid de politie voorbij gereden op een binnenweg. Pas in het dorp konden ze naast mij komen omdat er een lange file tot op de weg stond voor de ijscoboer. Ze keken nog even met bewondering naar mijn fiets en staken een duim op. Prettige dag en niet zo snel fietsen hoor. Echtwaar, de politie is mijn beste vriend.

    Login om te reageren
  74. Pim Brussee zegt

    5 september 2010 om 09:59

    Als je de maximum snelheid overtreed loop je de kans een bekeuring te krijgen.
    Doe je dat niet, dan krijg je dus geen bekeuring. Simpel toch? Als iedereen zich aan de regels houd, dan kan je het CJIB opdoeken. Ander voordeel is dat je een lager brandstofgebruik hebt. Van deze besparing op brandstof en bekeuringen kun je andere leuke dingen doen. Daarbij komt dat je in ons land met alle files geen minuut winst hebt als je te snel rijd, je remt alleen vaker.

    Login om te reageren
  75. Benz.. zegt

    5 september 2010 om 12:52

    Liever RECHT(s)doorzee dan links gehuichel..

    Login om te reageren
  76. Peter zegt

    6 september 2010 om 11:46

    Liever je houden aan de WET, dan dat gehuichel over de straffen..

    Login om te reageren
  77. vtec zegt

    8 september 2010 om 18:13

    Sorry maar door schapen die denken zoals appeltje komt het nooit goed hier. Laat me raden; je bent ook van die automobilisten die hele tijd links aanhouden omdat ze over een km of 2 linksaf moeten slaan? Dat is ook strafbaar; onnodig links aanhouden. Daar hoor je ze nooit over he? En trouwens ” of meedoen of weggaan”is wel erg kortzichtig vind ik. Het is een democratisch land toch? Dus iedereen mag zeggen wat ie wilt, anders moet jij ook je mel houden want niet iedereen denkt zoals jij. Stelletje schapen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North