• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Greenpeace wil dikke Duitse auto’s kneiterduur maken

Auteur: jaapiyo, gepost 20 november 2021 om 17:58 – 39 Reacties

Greenpeace

Vluchten kan dadelijk ook niet meer naar Duitsland. Greenpeace wil dikke Duitse auto’s namelijk ook kneiterduur maken.

Het is een bekend gegeven als je een kloeke bak met een fatsoenlijke motor wil kopen in Nederland. Als je nou niet bepaald een rijkaard (m/v) bent of dat wel bent maar geen dief wil zijn van je eigen portemonnee, kan je voor je nieuwe okkazie het beste uitwijken naar Duitsland. Vooral als het een bolide van een Duits premium merk is. Als je het goed doet, scheelt het je zomaar duizenden Euro’s.

CO2-tax

Daar zijn meerdere redenen voor. De simpelste is eigenlijk dat het aanbod in Nederland er simpelweg niet meer is. Gave auto’s met normale motoren zijn in Nederland heel duur dankzij onder andere de CO2-tax. Daarom worden deze grote gezinsbakken praktisch niet meer verkocht in Nederland. Je kan dus wel een jong gebruikte origineel Nederlandse BMW F11 535i M Sport willen kopen zoals de rest van onze landgenoten, maar vindt er maar eens een. Er zijn hooguit nog een of twee verdwaalde tandartsen die zo’n auto ooit gekocht hebben in ons land.

Vraag en aanbod

In die Heimat worden er per capita ongeveer 3 à 4 keer zoveel Duitse premiumbakken verkocht als in Nederland. Meer aanbod betekent minder hoge vraagprijzen. En daarbij schrijft de BPM-boete ook af met de jaren. Dus je ontwijkt voor een deel ook de belastingman, wat geen overbodige luxe is. Zoals bekend is de belasting op auto’s in Nederland momenteel zó fors, dat de inkomsten per jaar ironisch genoeg teruglopen. Iets wat wij van autoblog natuurlijk al lang wetenschappelijk hebben vastgesteld.

autobelasting

Vluchten kan niet meer

De vluchtroute via Duitsland wordt echter als het aan Greenpeace ligt snel gesloten. De groeneriken willen in Duitsland namelijk een toelatingstax naar Nederlands model in het leven roepen. Dat betekent dus aan de ene kant vrijstelling van belasting/subsidie op EV’s en aan de andere kant een dikke vette CO2-tax op ‘zware’ auto’s op fossiele brandstof.

Keihard aanpakken

Tevens wil Greenpeace dat auto’s van de zaak keihard aangepakt worden in Duitsland. Volgens de milieuridders worden deze auto’s nu veel minder zwaar belast dan auto’s in privébezit, waardoor ze dikker en daarmee schadelijker voor het milieu kunnen zijn. Foei toch!

In Nederland draagvlak???

Opvallend genoeg beroept Greenpeace zich op zelf uitgevoerd onderzoek in Denemarken en…in Nederland! Wij gaan immers al jaren gebukt onder deze heftige lasten. Uit dit onderzoek zou echter blijken dat er bij het volk groot draagvlak is voor de voorstellen van Greenpeace. Dan vragen wij ons meteen af waar ze de rondvraag gedaan hebben. Vermoedelijk op het partijcongres van GroenLinks…Waarvan akte!

Ook interessant!

  • Productiestart Duitse Tesla Gigafactory uitgesteld
  • Politie en FIOD
    Politie en FIOD nemen dikke auto's in beslag
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Kilometerstanden Duitse occasions
    Kilometerstanden Duitse occasions zeer vaak teruggedraaid

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

belasting, co2, duitsland, greenpeace

Vorig bericht: « Tesla sluit een boel klanten keihard buiten
Volgend bericht: Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. power369 zegt

    20 november 2021 om 18:34

    Ik word een beetje moe van alle moraalridders in de wereld. Heel fijn dat mensen minder vervuiling willen maar kijk eens verder dan de neus lang is. Alle vliegtuigen en schepen die op kerosine en ruwe scheepsolie lopen zijn prima maar euro6 auto’s in Duitsland zijn de ondergang.

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      20 november 2021 om 18:44

      Ach joh, we rijden straks allemaal een EV met 400+ pk…..

      Login om te reageren
      • joki zegt

        21 november 2021 om 09:33

        En twee ton zwaar… Hoe lang gaan ons Belgisch asfalt dan nog meegaan… Om de twee jaar een nieuw laagje asfalt zal zeker goed zijn voor het milieu… Om nog te wijgen over hoe ze hier, in nood, met een stel oude generatoren extra elektriciteit gaan opwekken…

        Login om te reageren
    • maze zegt

      20 november 2021 om 19:05

      Anders ik ook wel ga idd wat anders doen dan euro 6 is schoon ga lekker walvissen en zo redden ipv bemoeien met dit soort dingen.

      Login om te reageren
    • jcjc zegt

      21 november 2021 om 02:41

      @power369: moraalridders inderdaad. Ik ben een groot kerstliefhebber, lekker sfeertje enzo. Vandaag naar Duiven geweest, immens grote kerstshow in een niet nader te noemen kerstcentrum. Als je ziet állemensen veel lampjes daar iedere dag branden (I love it), vraag je je toch weleens af of we ons niet druk maken om de verkeerde dingen. Verplaatsen heeft vaak een doel, economisch dan wel niet vanuit sociaal oogpunt. Lichtjes? Vinden we gewoon leuk! Red de 6 cilinders, gebruik minder licht.

      Login om te reageren
      • piedlourd zegt

        21 november 2021 om 09:57

        Dan hebben we een kilometerprijs van 12 cent, of nou ja, 35 of nou….doe maar 75 cent, gevolgd door 1 euro en 1,50 per kilometer.

        Login om te reageren
  2. tinnemans zegt

    20 november 2021 om 18:48

    Ach, nog een paar jaar en er worden alleen nog maar EV’s verkocht. Of dit nou doorgaat maakt uiteindelijk weinig uit.
    Vorige maand in Duitsland viel me op dat heel veel mensen niet eens meer 130 rijden rijden, en er zaten ook veel minder grote Mercedessen op de weg dan zeg 10 a 15 jaar geleden.

    Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    20 november 2021 om 19:01

    Zal blij zijn als iedereen een EV rijdt en we overgestapt zijn naar alternatieve energie. Ben je van dat soort zeikerds ook gelijk af.

    Login om te reageren
    • maze zegt

      20 november 2021 om 19:07

      Waarom zijn we zeikerds omdat we fossiele brandstoffen rijden ga me geld niet in een ev steken voorlopig niet zolang t niet rendabel is en betrouwbaar is.

      Login om te reageren
    • weereentankleeg zegt

      20 november 2021 om 19:14

      @Rick-dos: dat denk jij. Dan is er vast iets niet ok met een EV waarvoor die flink belast moet worden. Of alle wegen moeten afgebroken worden om bomen te planten.

      Eigen mobiliteit moet gestraft worden, jij zal toch niets iets hebben wat zij niet hebben?

      Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      20 november 2021 om 22:00

      Dan verzinnen ze wel iets anders, die leden hebben voor de rest toch niets te doen (-;

      Login om te reageren
    • misterBo zegt

      21 november 2021 om 07:36

      @Rick-dos: inderdaad daarna ook opheffen die clubjes

      Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      21 november 2021 om 10:00

      Zie mijn kilometerprijs comment hierboven (die moest eigenlijk hier)

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      22 november 2021 om 07:28

      @Rick-dos: tegen de tijd dat bijna iedereen elektrisch rijdt, komt er wel een nieuwe belastingdruk door de minst zuinige zwaarder te gaan belasten, net zoals wat er nu reeds met elektrische huishoudelijke apparaten gebeurt. Rij je eindelijk een EV, blijkt dat een jaar later een dik D label te zijn, terwijl er ook al een AA+++ muesli versies te zijn. Ze blijven ons daar in de tang houden. Geniet zolang het kan!

      Login om te reageren
  4. Niels zegt

    20 november 2021 om 19:09

    Zie het al.. allemaal harde werkers achter dat spandoek die een dagje vrij konden maken voor de foto.

    Login om te reageren
    • waterisnat zegt

      20 november 2021 om 21:18

      @c597ls1: als ambtenaar krijg je vele vrije dagen en als je deze gebruikt voor verdere uitbreiding ambtenarij/communisme, dan volgevreten bonus van een betere deugroof baan snel

      Login om te reageren
  5. julian06 zegt

    20 november 2021 om 19:15

    Ik heb net powerslides gemaakt in een 600pk sterke M2 Competition, dat is toch wel leuk, zo’n dikke Duitse auto..!

    Login om te reageren
  6. superfunky zegt

    20 november 2021 om 19:53

    Ach, Greenpeace. Ga huilen joh.

    Het is eigenlijk te triest voor woorden, maar ik teken dit al zo’n 15 jaar uit en exact dat is wat er gebeurt.

    Ipv de voorkant eerst in orde te brengen: de energie-opwekking die moet switchen naar atoom (of Thorium zodra levensvatbaar) want wind en zon zijn onbetrouwbaar en leidt derhalve alleen maar tot extra productie-capaciteit, maar niet tot een lagere CO2 uitstoot van de energie-opwekking, focussen politiek en milieu-freakies zich op de achterkant.

    Gevolg: enorm stijgend gebruik van stroom met als gevolg dat er nog nooit zo veel kolen en gas verstookt zijn als nu. Zo verschrikkelijk dom!

    Als klap op de vuurpijl ook nog ff Euro6 diesels vermoord met briljante propaganda en extra belastingen en daarmee iedereen richting benzine geduwd terwijl de Euro6 diesel de by far schoonste energie-opwekker is. Geen fijnstof, laagste CO2 uitstoot en waanzinnig veel ontwikkeling. Bosch heeft fantastische motoren draaien met verbruik van 1:100/200, maar investeert niet in verder opschalen omdat de markt anti-diesel is gemaakt. Bizar, echt bizar.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      20 november 2021 om 20:09

      @superfunky: maar wel fijn je die moddervette diesels nu voor een prikkie kunt oppikken als ze een paar jaar oud zijn, dankjewel milieudrammerts! :-)

      Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      21 november 2021 om 06:30

      Waarom nadenken over morgen als je de problemen van vandaag kan oplossen.

      Login om te reageren
    • sirdrinksalotofpetrol zegt

      21 november 2021 om 08:24

      @superfunky: aan de achterkant kan de politiek geld verdienen, aan de voorkant kost het alleen maar geld. Ik bedoel: je sacht toch niet echt dat het milieu ze ook maar iets interesseert.

      Login om te reageren
    • joki zegt

      21 november 2021 om 09:22

      Plus dat Greenpeace altijd opduikt op moeilijke momenten in de samenleving, tot 2019 vond ik het redelijk stil rond hen, maar sinds Corona staan ze terug op de barricaden. Ik heb de indruk dat zij er echt op kicken om dan nog wat meer extra angst te verspreiden, zoals nu bvb met Corona. Mensen lijken wat meer schrik te hebben, dan komt Greenpeace met nog wat extra doemverhalen die er dan natuurlijk makkelijker ingaan. Je kan het zien als een strategie maar het ruikt erg naar marketing en het doet me denken aan een parasiet die overleeft op een verzwakte gastheer…

      Login om te reageren
      • NK zegt

        21 november 2021 om 09:54

        @joki: zie mijn comment over links

        Login om te reageren
  7. tysson zegt

    20 november 2021 om 20:36

    Lekker met dat Greenpeace schip beetje ruwe olie verstoken. Kun je wel 10.000 moderne auto’s voor laten rijden.

    Login om te reageren
    • misterBo zegt

      21 november 2021 om 07:37

      @tysson: maar de regels gelden nooit voor henzelf…. Hypocrisie ten top

      Login om te reageren
  8. ericc zegt

    20 november 2021 om 20:38

    Valt wel op dat groen links steeds diegene wil belasten die arbeidsplaatsen verschaft. Want wie rijdt met dikke bakken? Inderdaad, werkgevers. Gelukkig zitten Greampeace niet in de politiek!

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      20 november 2021 om 21:33

      @ericc: dus als ze niet meer in een dikke auto kunnen rijden, gaan ze niet meer voor werk zorgen?

      Login om te reageren
  9. Ot92 zegt

    20 november 2021 om 21:00

    En ik wil dat Greenpeace verbannen wordt uit de hele wereld, maar helaas gaat dat ook niet gebeuren.

    Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    20 november 2021 om 22:21

    Wanneer stapt Greenpeace zelf over op roeiboten in plaats van gebruik te maken van overjarige schepen met dieselmotoren?

    Login om te reageren
  11. turbotoll zegt

    21 november 2021 om 00:44

    Import uit US of Japan dan maar?, zoals ik heb gedaan. Er is inderdaad bijna niets meer te koop hier dus helaas maar een exoot. Een Jap is eigenlijk zo slecht nog niet: weinig km en met handschoenen bereden.

    Login om te reageren
  12. NK zegt

    21 november 2021 om 09:53

    Alles wat links is is gevaarlijk, altijd al geweest
    De oude truc rechts is het kwaad werkt niet meer
    Uit links en linksdenkers zijn alle oorlogen ontstaan.

    Login om te reageren
  13. schreute01 zegt

    21 november 2021 om 10:17

    @jaapiyo. Stop toch met je achterhoedegevecht. De wereld verandert. Kijk liever hoe je nieuwe ontwikkelingen kunt omarmen.

    Login om te reageren
  14. wessel04 zegt

    21 november 2021 om 10:23

    Als die idioten zich nu eens zouden richten op zaken die er wel toe doen of een verschil maken zou ik misschien nog enig respect voor ze hebben.

    Login om te reageren
  15. net10 zegt

    21 november 2021 om 11:12

    Dikke Duitse auto’s zijn nu al duur om te rijden.

    Ik heb er zelf geen moeite mee om schone auto’s minder te belasten en vervuilende auto’s meer, mits het niet erg ingewikkeld wordt.

    Uiteindelijk gaan we toch over op elektrisch rijden, en er komt langzaam maar zeker steeds meer aanbod.

    Login om te reageren
  16. Kylian Vanstaen zegt

    21 november 2021 om 11:19

    Ik begrijp nu wel waarom er zo veel Amerikanen hun auto aanpassen zodat ze bij EVs kunnen ‘coal runnen’
    Hoe meer je dit soort waanzin in mensen hun strot probeert te stampen, hoe erger (dommer) ze terug reageren.

    Ik heb een audi s6 10 cilinder, helaas benzine..

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      21 november 2021 om 13:20

      Je begrijpt dat mensen in ev’s gewoon consumenten zijn die op basis van de voor- en nadelen een EV hebben genomen en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de belastingen, wetten en dergelijke die dergelijke auto’s stimuleren. Ik begrijp dan totaal niet de logica om te gaan coal runnen op willekeurige auto’s maar ik verwacht nu ook wel niet te veel te begrijpen van types die dit doen, denk dat zij zelf immers niet veel begrijpen.

      Los daarvan, leuke auto, die S6.

      Login om te reageren
  17. MarcoM zegt

    21 november 2021 om 11:23

    Ach ja, we willen allemaal wel eens wat.

    Login om te reageren
  18. Groninger zegt

    21 november 2021 om 11:30

    Ga zeehondjes redden stelletje stakkers…

    Login om te reageren
    • Redrum zegt

      21 november 2021 om 17:32

      Hoe zit het daarmee eigenlijk? Worden die dingen nog steeds neergeknuppeld of … ?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North