• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groene Porsche: 550 pk V8 in RUF RGT-8

Auteur: CasperH, gepost 5 maart 2010 om 09:58 – 40 Reacties

Groene RUF


Maak niet de fout om de heren van Ruf uit te maken voor “tuner” want ze beschouwen zichzelf als supercar bouwers. In Genève staat de laatste creatie uit Pfaffenhausen: de RGT-8. Voorzien van een V8 (!) die goed is voor 550 pk. En gelukkig alleen groen qua kleur.

Nee, niet iedereen op de autosalon was bezig met groene technologie. Hoewel ze in het verleden ook wel eens wat met accu’s hebben gespeeld, was Ruf er gewoon om hun nieuwste pk monster te showen. Ergens weggestopt in een duister hoekje vond Autoblogger de heren die hun naam vestigden met onder meer de Yellow Bird. De motor uit de Porsche 997 is vervangen door een zelf ontworpen V8. Deze levert 550 pk bij 8500 toeren per minuut. En een koppel van bijna 500 Nm bij 5400 toeren. De motor is daarnaast dik 36 kilo lichter dan de standaard Porsche motor.

Om het geheel af te maken is er een rolkooi gemonteerd en het interieur is ook flink onder handen genomen. Keramische remmen achter de 19 inch Ruf wielen moeten het geheel tot stilstand brengen. Gezien de reputatie van Ruf zal ook dit weer een sensationele, tot in de puntjes verfijnde auto zijn.


Ook interessant!

  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, geneve-2010, groen, Porsche, ruf, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Nissan Leaf: Top of Flop?
Volgend bericht: Alpina toont B3s en B7 xDrive in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Seroo zegt

    5 maart 2010 om 10:01

    giftig kikkertje ^^. Zeker nice. Is dit hun eerste zelfontworpen motor?

    Login om te reageren
  2. 911GT2 zegt

    5 maart 2010 om 10:05

    Een V8 in wat in de basis een 911 is… ik vind het niet kunnen. Daarnaast is 550 pk niet een schrikbarend meer dan de 500 pk die de turbo ophoest uit een 6 cylinder.

    Doe mij dus maar gewoon orgineel. Dan hoef ik ook niet naar dat lelijke groen te kijken ;)

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      6 maart 2010 om 22:46

      @911GT2:

      Blablabla: Dat is appels met peren vergelijken: Het blok is lichter, dus een beter wegligging, en daarnaast is het een NA blok en geen turbo. Zet je op zoiets een turbo dan is het blok nog steeds iets lichter (KG of 15 ongeveer) maar heb je er minstens 150pk extra bij. Dus niet zeuren….

      Login om te reageren
  3. GeoBem007 zegt

    5 maart 2010 om 10:10

    Dan toch iets met mijn tip gedaan? ;)

    Ik vind het wel heel vet dat ze gewoon ff een 8cilinder-boxer motor maken!
    Ben benieuwd hoe die mag klinken!

    Langst de andere kant is het inderdaad jammer dat ze de 6cil vervangen :)

    Ik vind het vet, doe mij die ma boven een 911 Turbo (S)

    Login om te reageren
  4. RickB. zegt

    5 maart 2010 om 10:11

    Gaaf ding, maar volgens mij is de basis van de motor nog steeds die van de Cayenne.

    Login om te reageren
  5. Ramshoek zegt

    5 maart 2010 om 10:16

    @GeoBem007
    Check de plaatjes. Het betreft een V8 ipv een boxer.

    Login om te reageren
  6. Barnato zegt

    5 maart 2010 om 10:24

    Geweldig,
    En straks natuurlijk de rgttv8 2 turbo’s dr op ofzo hihi

    Login om te reageren
  7. Ramshoek zegt

    5 maart 2010 om 10:25

    Wel super stoer dat Ruf een compleet eigen motor bouwt!
    Daarmee kunnen ze zich als fabriekant onderscheiden van die 1001 Porsche tuners die de wereld tegenwoordig kent.

    Een V8 in een 911 hangen is natuurlijk een beetje heiligschennis. In een 911 hoort een boxer. Maar ja, Porsche is zelf van de luchtkoeling afgestapt, waarmee ze iets van hun erfgoed verloren hebben laten gaan.

    En wat betreft het feit dat het een atmosferisch blok betreft die het met z’n 550pk op moet nemen tegen 600 / 700 / 800 en meer pk Turbo monsters; Porsche mag dan een lange geschiedenis hebben met Turbo, een echte Porsche heeft nog gewoon een lekker hoogtoerig atmosferisch blok (GT3).
    Maar misschien hadden ze hem beter in de Cayman kunnen leggen (komt vast ook nog wel)…

    Login om te reageren
  8. GeoBem007 zegt

    5 maart 2010 om 10:26

    @Ramshoek: Zag het ook na het posten.. Had thans gelezen dat het een 180° krukas was, dus nam aan dat het een boxer was.
    Jammer :)

    Login om te reageren
    • MATSS zegt

      6 maart 2010 om 12:34

      @GeoBem007:

      niet elk 180° blok is een boxer

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        6 maart 2010 om 22:51

        @MATSS:

        Idd en daarnaast is niet elke 180 graden krukas een boxer. een 4 cilinder lijnotor heeft ook een 160 graden krukas
        En italiaanse V8 meestal ook
        amerikaanse V8-en hebben weer een crossplane (90graden krukas)

        Login om te reageren
  9. Bazzl zegt

    5 maart 2010 om 10:38

    Groen monster! Love it!

    Login om te reageren
  10. Tombo zegt

    5 maart 2010 om 10:44

    Wat is de motorinhoud van dat ding?

    Login om te reageren
  11. girls_VS_cars zegt

    5 maart 2010 om 10:53

    Me like it *__*

    Gimme gimme gimme…

    Leuk werk van ze maar begrijp jullie reacties :)

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    5 maart 2010 om 10:53

    Wauw! Hang dat blok eens heel gauw in een GT3!

    Login om te reageren
  13. GeoBem007 zegt

    5 maart 2010 om 11:01

    @Tombo: 4.5 liter!

    Login om te reageren
  14. RobertJ zegt

    5 maart 2010 om 11:25

    leuk ding, beetje jammer van de hoogtoerige V8, ik ben toch wel echt een turboliefhebber (ook T(F)SI’s).
    Toch blijft de ultime porsche toch wel een beetje de 959, maar als ik er 1 moest kiezen nu, zou het waarschijnlijk toch een turbo of 4deurs-turbo( :oops: ) worden.

    Login om te reageren
  15. ErikkNL zegt

    5 maart 2010 om 11:36

    Hoogtoerige V8 in een 911 :) Chill. RUF blijft toch wel een van de vetste tuners op dat gebied qua Porsche. Je eigen motor ontwikkelen en dan in een 911 lepelen. Beetje was Brabus voor Mercedes is, is RUF voor Porsche

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    5 maart 2010 om 11:44

    Ook grappig trouwens dat RUF op Geneve op het groene paviljoen staat… ha ha de overige standhouders in dat stukje waren meer bomenknuffelaars.

    Login om te reageren
  17. stopwearingpants zegt

    5 maart 2010 om 12:07

    deze groen wordt een hit onthoudt mijn woorden

    Login om te reageren
  18. Svenska Aeroplan AB zegt

    5 maart 2010 om 12:11

    Zou Porsche er nou blij mee zijn dat iedere beunhaas zijn producten vern**kt???

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      5 maart 2010 om 12:42

      @Svenska Aeroplan AB: daarmee doe je Ruf echt tekort. Vergeet niet dat ze een tijdje de snelste in serieproductie gemaakte auto ter wereld maakten!

      Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      5 maart 2010 om 13:18

      @Svenska Aeroplan AB:

      ik denk persoonlijk dat Porsche heel graag samen werkt met gerenomeerde tuners, beetje extra onderzoek en marketing aandacht zijn nooit weg. denk bij gerenomeerd aan Gembella, RUF, en 9ff

      Login om te reageren
  19. KUYL zegt

    5 maart 2010 om 12:22

    Vind nog het meest vetjes dat het blok nog eens 36 kilo lichter is. Eens ff snel op de site kijken of er wat meer staat over die V8.

    Login om te reageren
  20. knugo zegt

    5 maart 2010 om 13:14

    Alois Ruf: mij bekend zittende in zijn blauwe 911 2.0 uit 1964, en er met de grootste passie over sprekend; staand in zijn atelier waar oude 911s tot het kleinste detailtje met originele stukken gerestaureerd worden. En nu: lepelende een V8 in een 911. op zijn minst raar te noemen.

    Login om te reageren
  21. Ramshoek zegt

    5 maart 2010 om 13:30

    @bakkerst
    RUF is geen tuner !!!
    RUF is een erkend autofabriekant.
    Een RUF krijgt bijvoorbeeld ook een compleet eigen chassisnummer (hoewel ze hun product natuurlijk wel baseren op die van fabriekant Porsche)…

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      5 maart 2010 om 13:39

      @Ramshoek:
      Ja, als je 20% van de buiten kant van je auto veranderd mag je je auto ook een andere naam geven op papier…

      Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    5 maart 2010 om 14:30

    Zijn we wat verwend of ben ik de enige die die 550 pk voor die porsche niet zo veel vind…( Er zit al 500pk in de turbo….)

    Login om te reageren
    • Tombo zegt

      5 maart 2010 om 15:24

      @Dimglor:
      Dit is een ongeblazen 4.5 liter V8. Dat is totaal niet te vergelijken (ook kwa rij-ervaring) met een geblazen motor.

      Login om te reageren
  23. spykerboy zegt

    5 maart 2010 om 14:41

    zeer mooie auto, maar idd zoals dimglor zecht, kan dr niet wat meer pk in? RUF maakt altijd extreem krachtige autos waarom nu niet? beetje groen aan het doen heren?

    Login om te reageren
  24. PCCB zegt

    5 maart 2010 om 16:11

    Indrukwekkend blok voor in een 911. En atmosferisch ook, dus dat moet wel knallen eenmaal die op temperatuur staat!

    Login om te reageren
  25. NovaStar zegt

    5 maart 2010 om 17:03

    ene euh emissie eisen? ^^
    Ongeblaze is gewoon de ultieme rijdersauto. Enige wat je nu nog ongeblazen kunt kopen is dit of een rx8.
    (m3?)

    Login om te reageren
  26. EJS zegt

    5 maart 2010 om 17:24

    Vette actie! Zeker omdat het blok lichter is, dan is ’t een serieuze vooruitgang! En atmosferisch is altijd beter dan een turboblok.. Jammer alleen dat het geen boxer is, dat geluid heeft namelijk toch wel wat..

    Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    5 maart 2010 om 18:05

    Neehee, een 911 moet geen V8 hebben…

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    5 maart 2010 om 18:06

    Laat ze liever een luchtgekoelde 3.8 maken :mrgreen:

    Login om te reageren
  29. Bart zegt

    6 maart 2010 om 23:29

    Een Ferrari 360/430/458 heeft ook een 90 graden V8 met platte krukas. Deze 911 klinkt dus net zo! En dat is ongetwijfeld een vreemde sensatie.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      8 maart 2010 om 11:05

      @Bart:

      Je kan niet zeggen zhoe de motor klinkt. Dat hangt lang niet alleen van de krukas af en de blokhoek. Zaken als klepgrote, inlaat en uitlaat en vooral de nokkenas spelen een grote rol, samen met het toerenbereik. Want laten we eerlijk wezen: Tegenwoordig hebben de meeste auto’s 4 cilinders met een lijnmotor. Dat betekend dezeflde constructie blok en een 180 graden krukas. Klinken ze allemaal hetzelfde????

      Login om te reageren
      • Svensson zegt

        8 maart 2010 om 19:24

        @Kevski-Style:

        Misschien iets minder relevant in dit geval, maar er bestaan ook 4 cilinder lijnmotoren met een crossplane krukas, zoals de Yamaha R1 (vanaf 2009) :)

        Login om te reageren
        • Kevski-Style zegt

          8 maart 2010 om 22:15

          @Svensson:

          Ja klopt, maar bij de yamaha is het gedaan om grip te krijgen als ik me niet vergis in samenwerking met meer gelijkmatig draaiende massa in het blok. Voor een auto is dat niet van toepasing. Voor extra vermogen hoef je het niet te doen. het is alleen maar duurder….

          Login om te reageren
  30. Cantago zegt

    13 maart 2010 om 20:03

    Gruwelijk veel respect voor RUF dat ze dit op zo’n mooie en goeie manier aanpakken! En ik vind het al helemaal mooi dat ze nog een lichtere motor dan Porsche weten te maken ook!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North