• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4

Auteur: RubenPriest, gepost 6 juni 2019 om 10:59 – 16 Reacties

Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4Afbeelding Grotere actieradius voor MINI Cooper SE Countryman ALL4

Grotere actieradius voor MINI Cooper S E Countryman ALL4
Je kunt binnenkort nog meer kilometers volledig elektrisch afleggen met een nieuwe MINI Cooper S E Countryman ALL4 na een update van het merk.

MINI is van plan de capaciteit van de batterij in de Cooper S E Countryman ALL4 te vergroten. De batterijcapaciteit van de plug-in hybride stijgt van 7,7 kWh naar 9,6 kWh. De batterijgrootte wijzigt hierbij niet.

De update is vooral belangrijk voor de Belgische markt. De zakelijke rijder heeft in Nederland fiscaal niets aan een plug-in hybride. In de België is dat anders. Daar maakt de overheid onderscheid tussen een ‘neppe’ en een ‘echte’ plug-in hybride. De Belgische fiscus hanteert dat de hybride tenminste 1 kWh batterijcapaciteit moet hebben voor iedere 100 kg aan gewicht. Met 9,6 kWh voldoet de MINI aan dat criterium.

De plug-in hybride beschikt over een 1.5 driecilinder met een systeemvermogen van 224 pk en 220 Nm koppel. Met de toegenomen batterijcapaciteit kunnen er ook meer elektrische kilometers gemaakt worden. Volgens MINI bedraagt de range nu zo’n 50 kilometer. Vanaf juli is de MINI met de update beschikbaar, de plug-in hybride kost in Nederland 39.500 euro. Voor die prijs krijg je ook een thuislaadkabel, een snellaadkabel voor onderweg en een ChargeNow laadpas. Zo’n laadpas dient gekoppeld te worden aan een eigen betaalmiddel. Vervolgens kun je op de meeste publieke laadpunten de Cooper S E Countryman ALL4 opladen.

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-se, countryman, Hybride, MINI, plug-in

Vorig bericht: « Officieel: dit is de vernieuwde Renault Koleos
Volgend bericht: Opel deelt elektrostrategie voor komende vijf jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. widodh zegt

    6 juni 2019 om 11:19

    Ze halen dus gewoon het software limiet weg van de accu, leveren een beetje in op de reserves om zo aan de eisen te voldoen.

    Login om te reageren
    • w0ut zegt

      6 juni 2019 om 11:43

      @widodh: Neen, is effectief een nieuwe versie van de batterypack. Nieuwe generatie batterij ‘cellen’

      Login om te reageren
  2. alassad zegt

    6 juni 2019 om 11:29

    betekent dit dat het gewicht van deze mini maximaal 960 kg is?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      6 juni 2019 om 11:33

      @alassad: de huidige weegt meer dan 1600 kg… Obesimini.

      Login om te reageren
      • flatsixx zegt

        6 juni 2019 om 12:20

        @punicaoase: 100kg zwaarder dan een 991 Cabrio. Dat is knap

        Login om te reageren
    • gillesvda zegt

      6 juni 2019 om 14:46

      @alassad: Het artikel is ook niet juist, het moet een halve kwh per 100kg zijn.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      6 juni 2019 om 14:47

      @alassad: Dat is inderdaad ook hoe ik het lees, kortom klopt geen hout van. Maar het blijven dan ook Belgen…. @RubenPriest leg het eens uit :)

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    6 juni 2019 om 11:34

    Zo’n Countryman weegt toch wel wat meer dan 960kg?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 juni 2019 om 11:50

      @cossiekiller: misschien dat ze alleen rekenen met het batterijpakket?

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      6 juni 2019 om 13:34

      @cossiekiller: zowizo. Geen idee hoe ze het uitrekenen. Maar zal wel niet op het totaalgewicht zijn zeker?

      Login om te reageren
  4. w0ut zegt

    6 juni 2019 om 11:46

    BMW is dit trukje met al hun hybrides aan het doen. De 2 en de 5 reeks hebben ook vorige maand ook de nieuwe versie van de batterijen gekregen.

    Login om te reageren
  5. gove zegt

    6 juni 2019 om 11:49

    dat kleintje is nog wel leuk maar dit lijkt wel verdacht veel op een x1, te groot te lomp te duur,

    Login om te reageren
  6. ds3thp zegt

    6 juni 2019 om 12:07

    Inkoppertje: Die Belgen zijn wel makkelijk te foppen. Zeker gewoon het gewicht van een Classic Mini opgegeven…..

    Login om te reageren
  7. gumz zegt

    6 juni 2019 om 12:23

    Arm België.. Wat een regeltjes. Nu gaan al die mensen die nooit opladen en enkele het fiscale voordeel willen zeker beginnen met stekkeren… Not. Wel goed voor diegene die het goed menen als ze zo’n type auto rijden, extra range is altijd welkom.

    Login om te reageren
  8. dwfc zegt

    6 juni 2019 om 13:30

    Hey Ruben, er zijn “2 parameters” waar je moet aan voldoen om een “echte” Hybrid te zijn, mag de CO2-uitstoot maximaal 50 gr/km bedragen … én moet de energiecapaciteit van de batterij groter of gelijk zijn aan : de batterijcapaciteit x 100 / gewicht wagen moet > dan cijfer 6 !
    Niet elke Auto komt nu nog in aanmerking. Een Panamera Hybrid valt uit de boot, ook de huidige S klasse Hybrid … Voldoe je aan beide parameters dan betaal je geen eenmalige inschrijvingstaks (BIV) geen jaarlijkse rijtaks en is je voordeel alle aard ( VAA ) jullie BPM, maximaal 3000 € pj. Daarom BMW/Mini nu volop inzet op e modellen.
    Zo zal de nieuwe 330 e, die aan beide voorwaarden voldoet, met een systeemvermogen van +/- 260 pk in BE een lease topper worden.

    Login om te reageren
  9. cadrez zegt

    6 juni 2019 om 21:26

    Ik vind die hybrides wel een leuke oplossing. Ik woon in centrum Brussel en werk even buiten de stad. Wat dus betekend dat ik in de week elektrisch kan rijden. De auto op het werk oplaadt om in het weekend de benzinemotor aan te zwengelen. Ik rijd dus altijd met 0 uitstoot de stad door. Maakt me blij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North