
Een select clubje klanten van een Hong Kongse supercardealer zouden tezamen de restanten van sportwagenfabrikant Gumpert hebben gekocht.
Dt meldt althans GTSpirit op basis van eigen bronnen. Het zou gaan om klanten van SPS Automotive Performance, een specialist in het exotische spul. Zo zouden ze onder andere een Ferrari 250 GTO hebben gerestaureerd, niet bepaald het werk dat je overlaat aan de eerste de beste beunhaas.
Gumpert heeft al meerdere malen aan de rand van de afgrond gestaan. In de zomer van 2012 werd insolventie aangevraagd, maar eind dat jaar kwamen er al weer positieve geluiden uit Duitsland. In maart 2013 was er een nieuwe investeerder, maar die kon niet verhinderen dat precies een jaar na de insolventieaanvraag het bedrijf alsnog failliet ging. Groot was dan ook ieders verbazing toen begin 2014 de Explosion de Gumpert-stand stond te decoreren op Genève. Een oerlelijk apparaat overigens, dus het is maar goed dat deze niet in productie gegaan is.
Wat dat betreft kunnen de nieuwe eigenaren zich beter gaan focussen op de prachtige door Touring getekende Tornante uit 2011. Ook die kwam nooit uit de concept-fase, maar zou met Apollo-techniek nog steeds niet misstaan in het supercarlandschap.
Mooi zo dan worden ze geel of rood of een andere opvallende kleur. en iddergeval niet saai grijs of zwart
@lexusfan: mooie zwarte lexus op je avatar
@lekkaah: iets met appels en peren…
@gitaarknul: iets met een mop niet begrijpen…
Kopen is een ding, dan moet er nog veel in geïnvesteerd worden om met iets nieuws te komen. Toch mooi initiatief.
Ach, lelijk is ook maar een subjectief begrip, klinkt een beetje als:’In elke vrouw zit iets goeds, je moet het alleen zelf er in doen.’
@reobnednab: dus als je er een of andere lul in laat rijden word hij ineens wel mooi?
@gitaarknul: ben je nog niet ingestapt dan?
Mooi zo, heb het altijd een coole auto gevonden de apollo S. Zou leuk zijn als ze weer geproduceerd zullen worden, vind ze spectaculairder om te zien en horen dan een koenigsegg…
Je supercar explosie noemen, omen est nomen
Haarspeldbocht klinkt in het Nederlands ook net iets minder goed dan in het Italiaans.
Ik blijf het een leuk merk vinden.
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je je 250 GTO laten restaureren door SPS Automotive? Als je een 250 GTO kunt betalen heb je ook wel het geld voor een goed gedocumenteerde restauratie bij Ferrari zelf lijkt me?
Desondanks: Leuk nieuws als Gumpert op deze manier kan een terugkeer kan maken. Ik hoop vooral dat ze niet te hoog van de toren blazen en niet al te veel gekke dingen gaan doen waardoor de boel weer als een kaartenhuis in elkaar zakt.
@Edge: Omdat het vaklui eerste klas zijn. Ik ben er wel eens geweest en je kijkt je ogen uit. Ze respecteren de privacy van hun klanten, dus je wordt al gauw naar buiten gebonjourd, maar wat een garage. Ze zijn ook importeur van Pagani in Hong Kong. Toen ik er was trof ik meerdere Apollo’s aan, 2x Agera R, Zonda’s, een Zonda R en de wat meer gebruikelijkere supercars. Zeker even langslopen voor een ieder die Hong Kong aandoet!
@Edge: sommigen sturen zo’n auto naar een klein dorpje in het oosten van Nederland. Misschien wel omdat de beste vaklui soms op de meest onvoorspelbare plaatsen zitten.
Niet opgraven dat mislukte supercar kadaver, gewoon lekker laten liggen
Ben benieuwd.. zolang er geen brandblusser nodig is vind ik het prima!
Pecunia non olet, Chinees geld is beter dan geen geld, qua design kunnen ze Gumpert niet verkloten en zolang er genoeg europese ingeniers aanwezig blijven om rond de zoontjes van heen te werken, zal er niets verloren gaan.
@Hupke: “qua design kunnen ze gumpert niet verkloten”
Hmmm ik weet het niet helemaal. Ik heb toch aardig wat lelijke creaties gemaakt zien worden daar in china.
Straks komen ze nog met 1 of andere kloon genaamd huqaba qw2130076 ofzo.
Maar ik hoop dat ze het merk een nieuw waardig leven bieden.
Ik vraag het me af of dit niet alleen maar een natte droom is. Van Gumpert verwacht je natuurlijk een belachelijk dikke supercar. En ik vraag het me af of ze dit kunnen realiseren…
Hopen dat het wat wordt blijft toch een apart merk Gumpert