• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HAH? BMW Z4 ineens véél sneller na aankondiging Supra

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15 januari 2019 om 18:03 – 41 Reacties

HAH? BMW Z4 ineens véél sneller na aankondiging Supra


Toveren met cijfers, dat kunnen de Duitsers goed.

BMW heeft deze week een wel heel merkwaardige streek uitgehaald in de Verenigde Staten. De BMW Z4 M40i, die daar een aanzienlijk krachtigere motor heeft dan in Europa, is net na de aankondiging van de nieuwe Toyota Supra ineens flink opgewaardeerd. Volgens de Beierse autofabrikant is de sportieve cabriolet, uit het niets, een halve seconde sneller in een sprint naar de 100 km/u.

Aanvankelijk moest de Amerikaanse versie van de nieuwe Z4 in 4,4 seconden naar de 96 km/u snellen, maar na een “kleine” update blijkt dit niet helemaal meer te kloppen. Nee, volgens BMW schiet de auto in werkelijkheid in 3,9 seconden “from zero to sixty“. Met zijn nieuwe acceleratietijd accelereert de Z4 welgeteld 0,2 seconden vlotter naar de 60 mph dan de nieuwe Supra, waarvan Toyota gisteren bekendmaakte dat hij in 4,1 seconden naar het magische getal snelt.

HAH? BMW Z4 ineens véél sneller na aankondiging Supra

Hoewel het een bijzondere zet is van de Duitsers, is het niet heel verrassend dat de Z4 inderdaad sneller is dan zijn Japanse evenbeeld. Immers, in de Verenigde Staten heeft de M40i liefst 47 pk meer dan de 340 pk sterke Supra. De Beierse cabriolet is wel krap 50 kg zwaarder, maar de extra paarden die zijn 387 pk sterke drieliter zes-in-lijnmotor produceert, moeten dit enigszins compenseren. Daarbij is het ook zo dat BMW in eerste instantie vaak met tegenvallende cijfers op de proppen komt.

In Nederland lijkt de nieuwe BMW Z4 niet sneller te zijn dan eerst. Hoewel de acceleratietijd zeker iets positiever uit zal kunnen vallen dan de oorspronkelijke fabrieksopgave van BMW, verwachten we niet dat de cabriolet sneller zal zijn dan de Japanse sportauto. Immers, de nieuwe Supra heeft 50 Nm meer koppel en is daarbij ook lichter dan de Z4. Voor de duidelijkheid: de 0-100-tijd van de Europese Z4 bedraagt nog altijd 4,5 seconden, de Supra doet dezelfde sprint in 4,3 seconden.

Ook interessant!

  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, m40i, supra, Toyota, z4

Vorig bericht: « Le Mans-winnaar wordt vervanger van Verstappen
Volgend bericht: LEGO’s McLaren Senna minder hoekig dan het origineel »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotavenray zegt

    15 januari 2019 om 18:12

    Dan blijft de supra nog steeds een bmw. Maar dan iets lichter.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      17 januari 2019 om 09:33

      @toyotavenray: dus een McLaren F1 is ook een BMW? Een Rolls Royce ook? Stop met dat gelul. De Supra is gewoon een Toyota en er is niks mis mee als er een BMW blok in ligt.

      Login om te reageren
      • toyotavenray zegt

        17 januari 2019 om 12:40

        @sollie1984: de supra ziet eruit als een Toyota. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar van binnen is het een bmw en de techniek is allemaal bmw. Dus die supra is niet helemaal een Toyota. En stop zelf met dat gezeur.

        Login om te reageren
      • sollie1984 zegt

        17 januari 2019 om 19:37

        @sollie1984: Nou als de auto er als een Toyota uitzien dan is het ook gewoon een Toyota, anders zijn heel veel auto’s die BMW techniek gebruiken ook gewoon BMW’s. We mogen blij zijn dat er überhaupt nog zulke auto’s worden gemaakt voordat alles geëlektrificeerd gaat worden.

        Login om te reageren
  2. tttijn zegt

    15 januari 2019 om 18:18

    BMW Z4 coupé.

    Login om te reageren
  3. jarnobakker zegt

    15 januari 2019 om 18:19

    Die neus hebben ze goed gejat van kia

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      15 januari 2019 om 19:39

      @jarnobakker: tenminste geen aan elkaar gegroeide nieren

      Login om te reageren
  4. neleev zegt

    15 januari 2019 om 18:19

    Beiden niet de flair van hun voorgangers, helaas. Laat staan de snelheid.

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    15 januari 2019 om 18:22

    Bij de achterkant van de supra heb ik het idee dat ze halverwege het potlood van de ontwerper hadden moeten afpakken voordat hij/zij (genderneutraal he) nog meer streepjes kon zetten.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 januari 2019 om 18:50

      @JanJansen: het verhaal gaat dat hij/zij/het (vergeet de neutralen niet) de gum kwijt was, waardoor alle initiële lijnen zijn blijven staan…

      Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    15 januari 2019 om 18:23

    Schokkend.

    Login om te reageren
    • bluster zegt

      15 januari 2019 om 18:25

      @stationcar: nee, met schokbrekers

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        15 januari 2019 om 18:45

        @bluster: Een buitengewoon vermakelijke kwinkslag!

        Login om te reageren
  7. dper4mance zegt

    15 januari 2019 om 18:26

    Vanaf nu in artikelen graag refereren aan de BMW Supra. Beestje gewoon bij de naam noemen.

    Login om te reageren
    • neleev zegt

      15 januari 2019 om 19:12

      @dper4mance: moest glimlachen!

      Login om te reageren
  8. Rohrl-fan zegt

    15 januari 2019 om 18:29

    Is het toevallig niet het verschil tussen 0-to-60 & 0-to-62mph ( = 100km/u)?

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      15 januari 2019 om 18:52

      @rohrl-fan: Dan doet ie wel verdomd lang over 2 mph extra.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        16 januari 2019 om 08:10

        @gandini: verschillden meet methode, 0-100km/h is echt van stilstand. Bij 0-60mph start men eerst de klok nadat de auto ‘one feet’ gerold heeft, dus de tijd waarin de aandrijving reageert, zich opspand, de achtervering zich een beetje zet, evt de banden een halve omwenteling slippen voordat ze grippen, wordt dus niet meegerekend. Bijkomend is er soms een extra schakelmoment juist voor 100km/h wat soms nog best wat tijd kan stelen, maar dat speelt uiteraard veel minder mee bij moderne automatische bakken.

        Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      15 januari 2019 om 22:28

      @rohrl-fan: je moet wat verzinnen om een artikel te kunnen schrijven ?

      Login om te reageren
  9. honinggraat zegt

    15 januari 2019 om 18:40

    En nu vind ik plots de supra mooier ?

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      15 januari 2019 om 20:32

      @honinggraat: De Supra is gewoon mooier, en BMW levert een prima aandrijflijn.

      Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    15 januari 2019 om 18:45

    Mja, beetje teleurstellende samenwerking tussen Toyota en BMW naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      15 januari 2019 om 19:44

      @rick-dos: Heb je er al in gereden dan?

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      16 januari 2019 om 08:14

      @rick-dos: en eerst in het echt zien. Moderne persfotos zijn zowaar onrealistisch…

      Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      17 januari 2019 om 16:52

      @Rick-dos: want?

      Login om te reageren
  11. trolle zegt

    15 januari 2019 om 18:45

    Ze trekken beiden op niets imo, zonde

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    15 januari 2019 om 19:01

    Ach ja..meer pk’s is meer CO2, is een hogere prijs..heb liever een zwaar gedowngrade blok waar je na wat chippen veel meer uit haalt. Zolang het op papier maar laag is.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      15 januari 2019 om 19:26

      @ghost: Er was een tijd in Japan waar dat inderdaad vrij normaal was.
      “280 pk” en “180 km/h”, totdat je het rietje verving voor een echte uitlaat, heerlijk.

      Login om te reageren
  13. nautique206 zegt

    15 januari 2019 om 19:08

    Gesjoemel met cijfers

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    15 januari 2019 om 19:50

    Een ordinaire pissing contest. Zoiets zou een ‘premium’ merk toch niet nodig moeten hebben…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      15 januari 2019 om 20:20

      @rrrobert: of…Toyota heeft gevraagd om BMW de cijfers wat scherper te stellen omdat hun eigen cijfers anders wat ongeloofwaardig lijken…

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      15 januari 2019 om 20:20

      @rrrobert:
      Verpissen is het bestaansrecht van de premium merken…

      Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    15 januari 2019 om 20:36

    Sorry hoor, maar gaan Bmw en Toyota voor DE hoofdprijs, ‘HET grootste belachelijke lachertje van 2019’ ofzo ??

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      17 januari 2019 om 17:01

      @venividivici: dat is maar een meninkje van jou en waarschijnlijk val je ook niet in de doelgroep kopers van dit soort mooie sportieve tweezitter cabrio’s. Ik gelukkig wel en de proefrit is al ingepland.

      Login om te reageren
  16. neymar zegt

    15 januari 2019 om 20:45

    Beide prachtige auto’s!

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    15 januari 2019 om 21:13

    Wat maakt de 0-100 tijd uit? Het is een afschuwelijk gedrocht net als de 8-serie en de Supra…
    Ze gaan van de E89 wat een van de mooiste wagens op de markt was naar een van de lelijkste…
    Hadden ze nu echt geen betere manier kunnen vinden om die motor koud te krijgen bij stationair verkeer?

    Login om te reageren
    • barkingiron zegt

      15 januari 2019 om 21:29

      @Hupke: precies dat

      Login om te reageren
  18. stribo zegt

    16 januari 2019 om 01:07

    Wat een getouwtrek om niks eigenlijk. Alsof je het op de weg ook maar iets zou merken, die 2 tiende.. PDF wedijver.. Beiden zijn snel en zal ook ze ervaren worden. Jammer dat ik het niet kan betalen..

    Login om te reageren
  19. cloverleaf zegt

    16 januari 2019 om 08:33

    Ik vindt die Supie wel geil eigenlijk. De oude is ook niet echt een “schoonheid” maar wel een geile bak. Ik heb liever ook een lekkere pornoslet dan zo’n broos bleek catwalkmodelletje

    Login om te reageren
  20. cossiekiller zegt

    16 januari 2019 om 09:49

    En mijn piet is net wat langer dan die van jullie. Zo, nu weten jullie dat ook.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      17 januari 2019 om 17:02

      @cossiekiller: bluf! :-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North