• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huppakee! Dit zijn de prijzen van de nieuwe BMW Z4

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 november 2018 om 15:23 – 62 Reacties

Huppakee! Dit zijn de prijzen van de nieuwe BMW Z4


De bedragen zijn niet mis.

Terwijl Toyota nog altijd aan het dubben is of het de nieuwe Supra nu eindelijk eens aan de wereld moet tonen, is BMW de Japanners al ver voor met het technische evenbeeld van de auto. De nieuwe Z4 is een drietal maanden geleden officieel onthuld aan de wereld en deze week nemen de Beieren de tijd om de Nederlandse prijzen van de auto te onthullen.

In tegenstelling tot de officiële onthulling van de Z4, waar we enkel de krachtige M40i te zien kregen, doet BMW ditmaal alle uitvoeringen van de vlotte Roadster uit de doeken. Dit betekent dat diep in de buidel tasten geen vereiste is, want ook de beter betaalbare sDrive20iA en sDrive30iA krijgen een prijskaartje.

We zeggen dit nu wel vol overtuiging, maar eigenlijk is ook het instapmodel van de nieuwe Z4 nog behoorlijk prijzig. De meest kale en goedkope Z4 die je kunt kopen, zet je 52.214 euro terug. Voor dit bedrag krijg je uiteraard de sDrive20iA, die voorin de 197 pk sterke tweeliter viercilinder heeft liggen. Standaard krijgt ook de goedkoopste tweezitter van het stel de achttraps Steptronic-automaat. Grappig is dat je voor praktisch hetzelfde bedrag ook de nieuwe 3 Serie kunt aanschaffen. Keuzes, mensen, keuzes.

Enfin, de meer potente sDrive30iA kost 55.844 euro. Deze uitvoering heeft exact dezelfde tweeliter benzinemotor, maar in deze bolide produceert de krachtbron 258 pk. Tevens gaat de auto 10 km/u harder (nu 250 km/u) en is hij 1,2 seconden sneller in een sprint naar de 100 km/u. De 30i heeft 5,4 seconden nodig om de klus te klaren. De drieliter zescilinder in de M40i is op zijn beurt weer 0,8 seconden sneller, wat betekent dat hij de sprint aflegt in 4,6 seconden. De 340 pk sterke Z4 is een flinke klap duurder dan zijn broers zonder BMW M-sticker. Wie een pittige zes-in-lijn voorin zijn Z4 wil hebben, moet 78.011 euro afrekenen. Kies je dan ook nog de First Edition van de M40i, dan betaal je 9.990 euro bovenop dit bedrag. Yeesh…

Meer lezen? Bekijk HIER onze vergelijking tussen de oude en de nieuwe BMW Z4.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!
  • Zo weinig gaat er veranderen bij de nieuwe BMW Z4

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, Cabrio, geld, m40i, roadster, z4

Vorig bericht: « Koop de enige aangeboden Volkswagen XL1 van het land
Volgend bericht: Zie hier, Red Bull’s cadeau aan Max Verstappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    16 november 2018 om 15:31

    Het is maar goed dat auto’s dankzij de WLTP niet duurder worden volgens de regering, moet je nagaan wat ze anders zouden moeten kosten…Oh wacht…

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      16 november 2018 om 15:34

      @jaapiyo: https://imgur.com/gallery/meftV0q

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 november 2018 om 16:03

      @jaapiyo: De meerprijs van een nieuwe sDrive20iA t.o.v. een sDrive 20i met automaat van het oude model is nog geen 1000 Euro. Instapprijzen van de lagere motoriseringen zijn lager dan bij het uitgaande model. Nou zal de standaarduitrusting ook wat kariger zijn, maar ik denk dat de WLTP-bonus voor de Z4 nog behoorlijk mee valt.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        16 november 2018 om 16:11

        @potver7: BMW’s met minder dan zes pitten bestaan voor mij niet. Muv brabham-BMW en E30 M3.

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          16 november 2018 om 18:40

          @jaapiyo: BMW 02-tjes zijn toch leuk?

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            16 november 2018 om 19:43

            @toniominestrone: vooruit.

            Login om te reageren
  2. Rudy zegt

    16 november 2018 om 15:42

    Duurt bizar lang voordat BMW de NL prijzen van de nieuwe 3 serie bekend maakt?.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 november 2018 om 15:44

      @rudy:

      Valt wel mee:

      https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-de-prijzen-van-de-bmw-3-serie-sedan-117099

      Login om te reageren
      • Rudy zegt

        16 november 2018 om 15:48

        @willeme: ik doelde eigenlijk op de configurator ;).

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          16 november 2018 om 16:40

          @rudy: BMW.de staat ie al een tijdje op.

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            16 november 2018 om 17:37

            @berlinetta: maar daar vind je volgens mij de NL prijzen niet toch?

            Login om te reageren
  3. mashell zegt

    16 november 2018 om 15:47

    Als deze evenveel kost als een 3 serie sedan met dezelfde motor dan is de Z4 toch eigenlijk relatief goedkoop? Ik had deze echt duurder dan de 3 serie sedan verwacht.

    Login om te reageren
  4. boomhauwer zegt

    16 november 2018 om 15:47

    Wat is dat gezeik toch overal met “first edition”. Je koopt dan de auto met meeste kinderziektes en je betaalt meer.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      16 november 2018 om 16:51

      @boomhauwer: gezeik zou ik het niet willen noemen. Maar het zit als volgt, je krijgt voor een ‘geringe’ meerprijs aardig wat opties welke veel duurder zijn als je ze los aanvinkt. Resultaat de eerste auto’s zijn completer uitgerust (met dezelfde reden zijn de instapmotoren niet beschikbaar), waardoor ze na 2 á 3 jaar nog een aanzienlijke restwaarde hebben.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        16 november 2018 om 17:48

        @b088y: dit, plus de fabrikant vindt het ook wel lekker als de eerste modellen die op de weg verschijnen ‘lekker dik’ zijn. Andere mensen die ‘m dan zien denken dan toch wellicht eerder ‘hé, gaaf ding’, zodat ze naar de dealer kunnen voor een schraapversie.

        Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      16 november 2018 om 20:31

      @boomhauwer:
      Dat is nou marketing. Je kunt het stom vinden. Het werkt wel. En dat telt.

      Login om te reageren
  5. beardman zegt

    16 november 2018 om 15:53

    20k extra voor een 6 in lijn, wow.

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    16 november 2018 om 16:00

    De 3.0 lijkt me qua prijs/prestatie de beste keuze. 20k meer voor de 6 cil. is wel heel veel geld.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 november 2018 om 16:42

      @lekkerlinksrijden: Ik moest even 2x lezen wat je bedoelde, want eigenlijk is de 3.0 de zescilinder. Jij bedoelt waarschijnlijk de 30i.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        16 november 2018 om 16:55

        @berlinetta: ja sorry was ff een foutje. De 30 idd. Tijd voor een borrel

        Login om te reageren
        • 69ss zegt

          16 november 2018 om 18:41

          @lekkerlinksrijden: minder :)

          Login om te reageren
    • drf76 zegt

      16 november 2018 om 17:40

      @lekkerlinksrijden: In de 20i ligt exact dezelfde motor, maar dan met andere software. 20i + chiptuning lijkt me dan de voor de hand liggende keuze. Dat moet voor 600 euro kunnen en daarmee bespaar je 3k.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        16 november 2018 om 17:50

        @drf76: het aloude vrrrrhaal van de verloren garantie. Of je mot het bij een gerenomeerde chipboer laten dien en dan kost het weer meer…

        Login om te reageren
        • drf76 zegt

          16 november 2018 om 17:56

          @jaapiyo: maar niet meer dan 3.600 euro die nu het prijsverschil is….

          Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        16 november 2018 om 17:51

        @drf76: zal dat het enige zijn, of zitten er nog opties op de 30 die standaard niet op de 20 zitten?

        Login om te reageren
        • drf76 zegt

          16 november 2018 om 17:57

          @lekkerlinksrijden: Voor zover we nu weten verder identiek.

          Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      16 november 2018 om 18:55

      @lekkerlinksrijden: bizar idd. Misschien eens bestellen zonder motorblok. Dan maandje later nieuw blok bestellen. Zou dat werken?

      Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    16 november 2018 om 16:02

    Wel duur, maar is de prijs inclusief alle garagebezoeken? Zo ja, wil ik er wel een, de BMW-dealer in de buurt heeft een wachtzaal met een showroom waar het fijn vertoeven is!

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      16 november 2018 om 16:08

      @Volvo_440_turbo: de eerste twee jaar wel. Garantie heet dat geloof ik ;-)

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        16 november 2018 om 16:13

        @punicaoase: dank je voor je advies!

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          16 november 2018 om 16:17

          @Volvo_440_turbo: graag gedaan!

          Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            16 november 2018 om 16:26

            @punicaoase: Ik ben nu eenmaal zo wereldvreemd dat ik dit niet wist ;) , gelukkig hangen er hier nog slimmerikken rond! :D

            Login om te reageren
      • bohica zegt

        16 november 2018 om 18:47

        @punicaoase: 3 jaar

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 november 2018 om 17:52

      @volvo_440_turbo: hoe heet ze?

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        16 november 2018 om 20:53

        @jaapiyo: Vandeperre, mooie showroom, veel leuks om van te snoepen daar, uiteraard voor mensen die het dure onderhoud kunnen betalen…

        Login om te reageren
  8. tge1 zegt

    16 november 2018 om 16:04

    Ronduit gestoord. Ik vind het een leuke auto, maar als ik een vervanger voor onze MX5 wil, ga ik toch weer shoppen bij Mazda.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      16 november 2018 om 16:10

      @tge1: de 180 pk versie daarvan kost ook al 42K… Ik zou doorsparen…

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        16 november 2018 om 16:13

        @punicaoase: €10000 voor 12 PK en een BMW badge? Nee, ik blijf bij Mazda.

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          16 november 2018 om 16:16

          @tge1: Ik verwacht ook wel wat meer ruimte, comfort en luxe… hoewel je voor dat laatste waarschijnlijk nog wel wat moet bijdokken ;-)

          Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      16 november 2018 om 16:16

      @tge1: Een vervanger voor een MX5? Dan moet je toch echt een segment lager shoppen.

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        16 november 2018 om 16:19

        @skinnybmw: Als jij dat een segment lager vindt, dan shop ik daar inderdaad. €10000 voor wat extra vermogen en een BMW badge vind ik niet te verantwoorden voor mezelf.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          16 november 2018 om 16:27

          @tge1: Alleen al het aanbod in motoren is een stap hoger qua segment. Moet ik nog verdergaan?

          Login om te reageren
          • tge1 zegt

            16 november 2018 om 17:01

            @skinnybmw: Ga door! Ik ben gevoelig voor rijplezier voor een aannemelijke prijs. Varkensleer, 500pk en schermpjes en lichtjes in een roadster boeien me niet veel.

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              16 november 2018 om 17:41

              @tge1: Dat staat los van het segment, jouw rijplezier?

              Login om te reageren
              • tge1 zegt

                16 november 2018 om 19:34

                @skinnybmw: Ik zou dan graag weten wat het verschil in segment is bij deze twee auto’s? Misschien logobeleving en mogelijkheid tot aanschaffen van een overbemeten en bijzonder dure motor? Ik zie verder weinig redenen om deze, overigens best mooie, BMW te kiezen tov een, ook erg mooie, MX5. Aan je gebruikersnaam te zien ben je sowieso wel BMW liefhebber, dus ik denk dat deze discussie niet op iets gaat uitlopen. :-)

              • skinnybmw zegt

                16 november 2018 om 21:08

                @tge1: Ik heb inmiddels een paar keer in de RF mogen rijden van een collega en het is een heerlijk rijdend autootje. Geeft zeker een smile op je gezicht en zit fantastisch in elkaar. Maar wat een verschil wanneer je in de vorige generatie Z4 stapt met een heerlijk klinkende 6IL waar de 4 cilinder van de MX-5 echt niet tegenop kan. Ja, hij is van een oudere generatie dan de huidige MX-5 maar het voelt en klinkt gewoon aan als ‘meer auto’ dan de MX-5 in veel opzichten en dat is het ook. Het interieur zit beter en ergonomischer in elkaar, het is een stuk confortabeler en ruimer etc. en daar zit hem het verschil in segment. Dat staat los van hoe je een roadster ziet en wat je rijbeleving is. Ik denk persoonlijk dat dit ook zo is bij de nieuwe Z4 maar die heb ik nog niet gereden, jammer genoeg. En zo is een M850i weer een aantal segmenten hoger al is dat niet een echte roadster meer natuurlijk.

                Ps. ik ben een autoliefhebber met een voorkeur voor BMW, ja. Moet die nick eens veranderen. En ik weet hoe MX-5 rijders zijn, die zweren bij hun MX-5 net als BMW-liefhebbers bij een BMW. Geen haar beter?

            • skinnybmw zegt

              16 november 2018 om 17:46

              @tge1: Voor rijplezier kan ik ook in een kartje stappen van rond de 1000 euro.

              Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    16 november 2018 om 16:06

    Weer zo’n auto die je na de introductie met enige regelmaat zult zien op de weg, omdat ie nieuw is, en dan zakken de verkopen weer ver in en zie je het haast nooit meer.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      16 november 2018 om 16:12

      @Rick-dos: die eerder zijn verkocht rijden dan toch nog steeds? Wat bedoel je?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        16 november 2018 om 16:22

        @punicaoase: Ik mag het hopen. ?

        Misschien is het moeilijk uit te leggen als je er niet oplet, maar het valt mij op dat bij dit soort niche auto’s je de auto’s met regelmaat ziet tot ongeveer een jaar na de introductie en dan zie je ze steeds minder tot sporadisch. Het lijkt net alsof je eerst de hype hebt en dan na een jaar of zo is het er wel weer van af.

        Login om te reageren
        • deeberton zegt

          16 november 2018 om 16:41

          @rick-dos: ik denk meer dat je eigen perceptie je voor de gek houdt; de auto is nieuw dus valt jouw meer op, daarna niet meer.

          Login om te reageren
    • tjongejongejonge zegt

      17 november 2018 om 19:18

      @Rick-dos: aldus de mening van een man die aangeeft naar de hoeren te gaan

      Login om te reageren
  10. wjeurs zegt

    16 november 2018 om 17:24

    Als ie de kleinere frontoverhang en kleinere koplampen zou hebben die ik gefotoshopt op mijn AJ account heb staan, zou ik het hem wel waard vinden maar ik vind hem nu gewoon niet mooi genoeg.

    Login om te reageren
  11. tborre zegt

    16 november 2018 om 18:11

    Mij viel het geluid van de 6 cylinder tegen…. miste me toch wat beleving.

    Login om te reageren
  12. jeroenwz zegt

    16 november 2018 om 18:12

    jaja. Dat zijn dan de kale prijzen. Pleur er wat toeters en bellen op en je hebt zo 20 mille extra…

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      16 november 2018 om 20:43

      @jeroenwz: Wil je geen navi/leer/xenon/airco/elec ramen/meegespoten spiegels dan ?? :)

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        17 november 2018 om 16:08

        @robusa: zou dat er voor een vanaf-prijs van 52 mille niet gewoon op horen te zitten dan?

        Login om te reageren
  13. bmwfe zegt

    16 november 2018 om 20:09

    Ben ik blij dat in net over de grens in Duitsland woon. De basis kost daar € 46.450,—. De M4.0i staat in de prijslijst voor € 63.750,—.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      17 november 2018 om 11:03

      @bmwfe: ook dat is een smak geld voor een plezierwagen “voor erbij”

      Ik had gezien de samenwerking met Toyota en het stoffen dak een lagere prijs verwacht, naja, gehoopt.

      Login om te reageren
    • tjongejongejonge zegt

      17 november 2018 om 19:21

      @bmwfe: maar ja dan woon je wel tussen de Duitsers …. heb je de fiets van mijn oma nog gezien

      Login om te reageren
  14. bmwfe zegt

    16 november 2018 om 20:15

    O ja. De first edition kost € 74.900,—

    Login om te reageren
  15. tttijn zegt

    17 november 2018 om 07:50

    Ook ik zou lekker wat geld in mn zak houden en voor de nieuwe MX5 gaan. Dezelfde lol en er zal minder aan kapot gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North