• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Hamilton wil nog vijf jaar bij Mercedes blijven’

Auteur: hayte, gepost 25 januari 2020 om 15:03 – 15 Reacties

'Hamilton wil nog vijf jaar bij Mercedes blijven'

Tot je veertigste achter het stuur blijven?

Formule 1 wordt – net als de meeste topsporten – gezien als een young man’s game. Als je pas op je dertigste besluit om mee te gaan doen aan het hoogste niveau, ben je eigenlijk al te laat. Inmiddels is levende en racende legende Lewis Hamilton ‘al’ 35 jaar en dus niet meer piepjong. Het is dan ook nog de vraag hoe lang hij mee wil doen. Papa Hamilton zei in november nog dat Lewis vijf of zes seizoenen door kan gaan, kennelijk deelt Lewis die mening ook.

Het Italiaanse Corriere dello Sport schrijft volgens Racingnews365 namelijk dat Hamilton een contract van 4 á 5 jaar wil. Eerdere geruchten gingen nog uit van een verlenging van twee jaar. Je zou denken dat Hamilton daartegenover wat minder geld vraagt, maar niets is minder waar. Zijn vraagprijs is omhoog gegaan van 40 miljoen naar 60 miljoen euro. Een duur contractje, dus.

In ruil voor dit exorbitant voorstel, zou Hamilton bereid zijn om zichzelf ook na zijn carrière als F1-coureur te verbinden aan Mercedes. Denk aan marketingsmogelijkheden.

Niet overtuigd

De renstal lijkt nog niet volledig overtuigd te zijn van dit aanbod. Teambaas Toto Wolff geeft namelijk aan dat Hamilton de grootste prioriteit is voor Mercedes, maar dat ze altijd de mogelijkheid hebben om uit een ander te kiezen. Wel zegt hij nog niet naar een andere coureur te willen kijken, tot er duidelijkheid is over de toekomst van Hamilton.

Het team zou wel akkoord willen gaan met 60 miljoen euro per jaar, mits het een tweejarig contract is. Een langer contract is ook prima, maar dan moet het bedrag weer omlaag.

Ferrari

Een vijfjarig contract bij Mercedes zou opvallend zijn, aangezien de renstal onlangs nog openlijk twijfelde aan een langere deelname. ‘We hebben niets meer te bewijzen’, zei Wolff destijds. Het is dan ook geen wonder dat Hamilton de contacten met Ferrari lekker warm houdt…

Ook interessant!

  • BREEK: Lewis Hamilton blijft bij Mercedes!
  • Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
    Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
  • Mercedes suggereert dat Hamilton gewoon in de F1 blijft
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff

Vorig bericht: « Duitse politie stopt Nederlandse deelnemers junkyardrun
Volgend bericht: Ex-MotoGP rijder: “Rossi en Marquez wonnen door corruptie” »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    25 januari 2020 om 15:30

    5 jaar voor 300 miljoen? Dat is zelfs voor een coureur als Hamilton te veel geld. Zijn marketing waarde na zijn race loopbaan is natuurlijk ook niet echt hoog.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      25 januari 2020 om 16:21

      @pomoek: koopje in vergelijking met het voetbal.

      Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      25 januari 2020 om 17:12

      @pomoek: Vergis je niet in deze man, hij heeft grote bedrijven waaronder Hilfiger en Bose achter zich staan, waardoor het marketingverhaal juist wel interessant kan worden. Daarnaast is hij dan hoogstwaarschijnlijk ‘recordkampioen’ in de Formule 1, wat uiteraard ook z’n waarde heeft.

      Login om te reageren
  2. supertjeduc zegt

    25 januari 2020 om 16:22

    Ik vraag me af wat er gebeurt op het moment dat hij niet een veruit de beste auto onder zijn kont heeft
    Als je nu al hoort hoe hij zit te piepen als een concurrent een beetje in de buurt komt
    Weet dat het waarschijnlijk ijdele hoop is maar misschien is het al over met de pret
    Vindt het altijd opvallend dat bottas best in de buurt kan blijven in de kwalificatie
    Qua racen als alles goed is is Hamilton beter , en eerlijk gezegd de laatste race was klasse al zou het zomaar kunnen zijn dat Max opdracht heeft gekregen om een beetje te sandbaggen om ze ( Mercedes met een te goed gevoel de winter in te laten gaan )

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 januari 2020 om 00:03

      @supertjeduc: je kunt Max wel vragen om de gaan “zandzakken” die gaat dat never nooit doen, elke seconde telt voor Max.
      Hoe dik de glazen in onze oranje brillen ook zijn, als we eerlijk zijn is Hamilton gewoon nog steeds de beste coureur in de F1. Hij gaat maar zo hard als nodig is, komt er concurrentie in de buurt dan kan hij nog wel even sneller.

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        26 januari 2020 om 06:53

        @mashell: max is ook een paar jaar ouder geworden en zal dus ook het belang van strategie begrijpen.

        Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    25 januari 2020 om 16:48

    Mercedes nog 1 jaar en dan stopt het fabrieksteam en gaan ze als leverancier voor McLaren verder, denk ik nog steeds. Mercedes heeft alles gewonnen en kan vanaf 2021 eigenlijk alleen maar verliezen met de nieuwe regels

    Login om te reageren
    • jwcroy82 zegt

      25 januari 2020 om 17:53

      @lekkerlinksrijden: I hope so en Hamilton dan ook exit , vindt het een prima coureur maar deze ijdele pauw heeft al vaak genoeg op het erepodium gestaan.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      25 januari 2020 om 18:29

      @lekkerlinksrijden: als dat zo is en HAM tekent voor 5 jaar gaat hij terug naar McLaren……

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        25 januari 2020 om 19:36

        @erik2907: dat is zeker een mogelijkheid

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 januari 2020 om 00:09

      @lekkerlinksrijden: Mercedes rijdt zo gemakkelijk vooraan, die maken zich om zo’n regelwijziging (waar de zwakkeren al hun hoop op vestigen) niet eens druk. Ze hebben ook nog eens de beste coureur in huis. Stoppen zou waanzin zijn, het is eigenlijk goedkope marketing voor hen. Mercedes stapt over naar de formule E als elektrische auto’s meer verkopen dan auto’s met verbrandingsmotoren.

      Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    25 januari 2020 om 19:35

    “According to Mercedes, its team made a $17.2 million (£13.3 million) net profit in 2017 and generated $3.4 billion in AVE giving it a turbocharged return.”

    Zijn cijfers voor 2017 maar zie niet echt reden voor Mercedes om de pijp aan maarten te geven

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 januari 2020 om 00:15

      @cloverleaf: nu is zo’n team ook maar een separate BV. Als van de omzet 75% als sponsor gelden van Daimler komt en ze prijzengeld scoren dan kan het team winst maken maar de hoofdsponsor en eigenaar Daimler het nog steeds te duur vinden en de stekker trekken. Maar als je slogan “das Beste oder nichts” is en je wint alles wat er te winnen valt, bent in de F1 dus duidelijk de beste dan ben je wel gek natuurlijk als je de stekker trekt.

      Login om te reageren
  5. notsobig zegt

    26 januari 2020 om 02:00

    Hamilton zegt zo veel en ik geloof er zo weinig van…

    Login om te reageren
  6. Dutchcarwizard zegt

    26 januari 2020 om 08:30

    Hamilton moet lekker en bio boerderij beginnen, samen met Rosberg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North