Heeft Max Verstappen ruimte nodig op zijn helm?

Auteur: , 23 Reacties

Wat zou de Exacte reden zijn?

Heeft Max Verstappen ruimte nodig op zijn helm?

Het idee van sponsoring is in de Formule 1 vrij simpel: je maakt een bepaald bedrag over naar een coureur/team, waarna je bedrijfsnaam te zien zal zijn op de auto/kleding/helm/whatever. Twee weken terug kondigde Verstappen nog aan om een sponsorverband met CarNext aan te gaan. Blijkbaar moest hij daarvoor wat plek vrijmaken op zijn auto/kleding/helm/whatever, want in een vrij cryptische Instagram-post lijkt Verstappen te zeggen dat de sponsoring van Exact voorbij is.

‘Bedankt voor de reis die we samen hebben gehad’, #TrotsePartner en #VoorAltijdFans. Hij zegt het niet hardop, maar de insinuaties zijn er zeker. Toen Exact in 2017 overigens de sponsoring van Verstappen verlengde, spraken ze over eind 2019. Het lijkt er dus op dat die sponsoring nu voorbij is en niet nóg een overeenkomst komt. Misschien heeft Exact geen geld meer, of is er geen plek meer op de helm van Verstappen. Of wellicht vond Exact het na jaren van sponsoring wel genoeg geweest.

Want uiteindelijk is het IT-bedrijf wel een langlopende sponsor geweest van de Nederlander. Sterker nog, Exact was al sponsor vóór Verstappen in het Red Bull Racing-team terechtkwam. De eerste overeenkomst sloten de twee partijen namelijk al in augustus 2015. De sponsor heeft in elk geval de eerste GP-zeges van de coureur meegemaakt, maar haakt, zoals het nu lijkt, af voor hij de titel in 2020 binnensleept.

Raymon, bedankt voor de tip



23 reacties

Die zullen wel een goede deal gehad hebben destijds. Iets wat er nu denk ik niet meer in zit.
Tja, het sponsoren van 1 van de beste coureurs op aarde in een top team kost nou eenmaal te veel voor een relatief klein bedrijf.
Nou, ik heb er Exact geen enkele keer gebruik van gemaakt. Van Exact dus.

I am expecting the same for CarNext so: Next!
@stephane8200: je wilt ook echt geen Exact. Waarschijnlijk zijn ze daar nu zelf ook achter
Exact geen geld meer? Hahaha! Dit soort software toko’s verdienen zo ontzettend veel geld. Bij AFAS stroomt het geld ook binnen. Nee, daar zit het wel goed mee. Ik denk dat Exact het niet meer waard vond. Hun markt bevindt zich in Nederland. Dat terwijl de prijzen die Verstappen & Co vragen enkel uit kunnen bij international exposure.
@poes: Wat ook terecht is aangezien Verstappen ook internationale exposure heeft. 👍
Zijn vader Jos werd al door ze gesponserd, als ik me goed herinner.
@joejojo2012: Dat meldt Max inderdaad ook trots in de televisie commercials bij de F1 uitzendingen op Ziggo.
Contractverlenging zal wel bizar duur geweest zijn geweest. Dan schiet sponsoring z’n doel voorbij.
De gereserveerde plek zou overigens ook mooi passen voor Colgate. Of Kukident.
@pomoek: echt wel! Of een tandenbleker…
Max sluit het netjes af.
Zijn we dan ook af van de reclamespotjes waarvan het volume twee keer zo hard staat?
@bernoulli: WAT ZEG JE???
@brammetjedeb: die ja. 😁
@bernoulli: Was dat maar zo, snap ook niet dat TV producenten daar nog steeds niets aan gedaan hebben, elke media PC kan dat vlekkeloos, maar de electronica-bois gaan anno 2019 nog steeds door de knieën voor de reclames-bois ….
Exact is een vervelend bedrijf maar nare kleine lettertjes en belangrijker nog: er zijn veel betere alternatieven tegen marktconforme tarieven.
@deredactie: zoals? Vertel eens?
@galgootje: AFAS en Speedbooks, veel betere tarieven en fijner om mee te werken. Exact heeft zogenaamde proefabonnementen, je sluit dat voor een jaar af met een bedenktijd van 1 maand. Ga je binnen 1 maand weer weg, wat dus kosteloos zou moeten zijn, dan komen ze met allerlei bijkomende kosten. Ga je daarover in overleg dan krijg je te maken met stuitende arrogantie. Just my 2 cents…
@deredactie: ah voor online dus. Hmmm. Klinkt niet heel best. Thanks!
@deredactie: Dat klinkt als onredelijk bezwarende bedingen in hun algemene voorwaarden. Vraag me af of het dus wel zomaar mag.
@deredactie: oud zeer incoming

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).