• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+

Auteur: Loek, gepost 9 september 2019 om 17:01 – 38 Reacties

Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+Afbeelding Helemaal officieel: Bugatti Chiron Super Sport 300+

Chiron Super Sport 300+
Wie zag dat nou aankomen?

Bugatti beëindigt de twijfel over de record-heisa en zorgt ervoor dat ze het helemaal officieel kunnen maken. De Bugatti Chiron die de 305 mph (490 km/u) aantikte op Ehra-Lessien was een pre-productiemodel van wat we nog konden verwachten. Vandaag presenteert het merk uit Molsheim de Chiron Super Sport 300+. Een logische naam: de Veyron die het record jarenlang had heette ook Super Sport (SS) en de 300+ staat natuurlijk voor het feit dat de auto een topsnelheid heeft van ruim over de 300 mph.

Bugatti Chiron Supersport 300+

Wat meteen opvalt is de extra aerodynamische achterkant, het is daardoor een Chiron Longtail, zo je wilt. Verdere optische veranderingen vinden we in de scherper gelijnde voorbumper en de koolstofvezel carrosserie met oranje strepen. Dat laatste is een knipoog naar de Veyron SS, bovendien zullen andere configuraties naar wens mogelijk zijn. Ook ruilt de auto zijn centraal geplaatste pijp in voor een dubbele set dubbele uitlaten.

Onder de kap schuilt natuurlijk de 8.0 liter grote W16 met vier turbo’s, dit keer met nog eens 100 extra paarden. Dit is waarschijnlijk het bewijs dat die W16 op het toppen van zijn kunnen werkt, want de toename bij de Veyron SS was 199 pk (van 1.001 naar 1.200). Het totaal komt uit op 1.600 pk en dus die topsnelheid van 300+ mph. De auto rolt op speciale Michelins.

Verzamelaars die de Chiron SS300+ willen bezitten, moeten 3,5 miljoen euro meenemen. Overigens is deze privilege weggelegd voor slechts 30 personen. Tegen 2021 zullen de eerste de fabriek verlaten. Ook zal de auto te aanschouwen zijn op de IAA die morgen van start gaat, met de VAG preview night die vanavond al afgetrapt wordt.

Super Sport 300+

Ook interessant!

  • Video: niet 1, maar 2 Bugatti Chiron Super Sport 300+ uit de doos halen
    Video: niet 1, maar 2 Bugatti Chiron Super Sport 300+ uit de doos halen
  • Bugatti Chiron Super Sport: 1.600 pk en 440 km/u
  • Zo ziet 3.920 km/u in één foto eruit
  • Bugatti schiet de Chiron SS nogmaals naar hoge snelheden

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron, chiron-super-sport-300, iaa-2019, maximumsnelheid, record, super-sport

Vorig bericht: « Dronken Eredivisietrainer in Mercedes ontwortelt boom
Volgend bericht: Bentley dit weekend nèt iets minder goed dan Mustang »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB zegt

    9 september 2019 om 17:02

    -edit: wordt aan gewerkt-

    Login om te reageren
  2. cavin zegt

    9 september 2019 om 17:05

    Zo had de Chiron standaard moeten zijn imho… ik vind het een schitterende auto zo

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      9 september 2019 om 20:30

      @cavin: inderdaad. Ik vind de standaard chiron totaal niet mooi. Dit is daarentegen prachtig.

      Login om te reageren
      • cavin zegt

        10 september 2019 om 03:01

        @baklava: die achterkant heeft me altijd een beetje tegengestaan…. maar ik vind dit erg geslaagd zo

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 september 2019 om 17:09

    Kijk, op deze manier vallen speciaaltjes wel mee…

    Login om te reageren
  4. lithiumion zegt

    9 september 2019 om 17:09

    Zie ik nou een verschil in overhang aan de achterzijde, bij plaatje 3 en 5? En eerlijk; vind ik de overhang aan de achterzijde, het design niet ten goede komen. Maar ja met zulke monsterlijke specs, is vorm volgt functie noodzakelijk, waarschijnlijk

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      9 september 2019 om 17:11

      @lithiumion: eensch, ik hoor een grote fanbase voor de Longtail Chiron hier en daar, maar ik vind de korte Chiron veel mooier. Beter in proportie. Ik vind de Speedtail ook niet zo en dat is jammer want verder (op detailniveau) is dat best een goed ontwerp.

      Login om te reageren
    • mvdd zegt

      9 september 2019 om 17:19

      @lithiumion: Ik vind de achterkant eigenlijk in beide gevallen niet bijzonder mooi. Ik had liever een dichte, afgeronde achterkant gezien à la Veyron.

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        9 september 2019 om 18:54

        @mvdd: volledig met je eens. Ik vind de Veyron dan ook vele malen mooier dan de Chiron.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          9 september 2019 om 19:01

          @autoriteit: of een achterkant zoals de Regera, ietwat minder lomp.

          Login om te reageren
          • autoriteit zegt

            9 september 2019 om 20:05

            @drdre1: de Regera is inderdaad ook een mooiere auto dan de Chiron.

            Login om te reageren
      • roberto zegt

        9 september 2019 om 21:38

        @mvdd: vind de Chiron wel strakker, maar ik zag een foto van een Chiron die de roosters achter zilver (of wit) had gemaakt… dat had hij beter niet kunnen doen..

        Login om te reageren
  5. heer zegt

    9 september 2019 om 17:21

    Wat een gaaf ding.

    Login om te reageren
  6. x1f48 zegt

    9 september 2019 om 17:49

    Ja wat heeft meneer hennesey nu te zeggen

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      9 september 2019 om 17:55

      @x1f48: Nog steeds hetzelfde. Deze productieversie heeft 1.600pk. Of de geteste Chiron ook 1.600pk ofwel 2.000pk had zullen wij nooit weten. Maar ze hadden wel meer aangepast, en vraag me af of dat alles ook op deze variant toegepast is.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        9 september 2019 om 20:45

        @reactief: waarom zouden ze deze versie de 300+ noemen als ie geen 300 loopt?

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          9 september 2019 om 21:30

          @gwnbmw: Tjaa. Waarom zou je zeggen dat de uitstoot lager is dan die daadwerkelijk is?

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            10 september 2019 om 10:15

            @reactief: omdat de uitstoot bij het testen ook lager was :)

            Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          10 september 2019 om 08:26

          @gwnbmw: tja, wie zal het gaan proberen?

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            10 september 2019 om 10:15

            @kareljansen: top gear, the grand tour, schmee, en elk ander die zijn handen kan leggen op een exemplaar…

            Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      9 september 2019 om 17:59

      @x1f48: wat heeft Koenigseggseggsegg te zeggen?
      https://ibb.co/5BvR7fw
      (Zo fake als wat wrs)

      Login om te reageren
  7. reactief zegt

    9 september 2019 om 17:53

    Net als de Veyron wilt blijkbaar niemand de Chiron hebben… De enige reden dat ze dit doen, want vorig jaar riepen ze nog niets te zien in een recordpoging.

    Dit zal wel het begin zijn van een eindeloze reeks speciaaltjes…

    Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      9 september 2019 om 23:21

      @reactief: de chiron verkoopt prima. Ik geloof dat er nog maar een paar slots beschikbaar zijn.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        10 september 2019 om 07:09

        @gebruikersnaam3: Na 3,5 jaar zijn er 400 van de 500 verkocht. Dat vind ik niet bijster goed.
        Elk ander merk verkoopt in dit segment ongeveer direct uit.

        Ja dit is nog duurder. Maar iemand die 1 miljoen neerlegt voor de zoveelste auto legt net zo makkelijk 3 miljoen weg.

        Login om te reageren
  8. MercMeister zegt

    9 september 2019 om 17:55

    Een zetpil op wielen.

    Login om te reageren
  9. bmw2coupeeigenaar zegt

    9 september 2019 om 17:59

    Ben benieuwd wat deze in de lease kost.

    Login om te reageren
    • ekidey zegt

      9 september 2019 om 18:07

      @bmw2coupeeigenaar: Leasetarief geen idee maar met 22% bijtelling over 3,5 miljoen zal niemand hem privé gebruiken.

      Login om te reageren
  10. jpoers zegt

    9 september 2019 om 18:06

    Sorry maar nee ik wacht wel op de ss310,69 versie. Nog een beetje peper in de turbos en opnieuw een record poging.

    Login om te reageren
  11. jippie zegt

    9 september 2019 om 18:11

    Nou meneer Trust, deze wordt echt een rib uit je lijf.

    Login om te reageren
  12. jajeroenja zegt

    9 september 2019 om 18:35

    Wie had dat verwacht, moederbedrijf komt met de naam SS…

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    9 september 2019 om 18:43

    “Euh meneer Bugatti, het moet een productiemodel zijn om het record te hebben.”
    “Scheisse! Ok we maken er 30!”

    “Euh meneer Bugatti, hij moest ook nog terug rijden voor een officieel record.”
    “You have got to be kidding me…”

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      9 september 2019 om 19:10

      @gulli: “Merde” ipv Scheisse ?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        9 september 2019 om 19:48

        @stalensnuitje: ja mag ook ? Ik gok dat ze in Molsheim beide prima verstaan ?

        Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    9 september 2019 om 18:53

    En als de gelukkigen onder ons deze auto kunnen kopen staat deze stof te vangen met 300 in de garage

    Login om te reageren
  15. drdre1 zegt

    9 september 2019 om 19:04

    Krijg je er nu nog een 3e sleutel bij om tot over de 300 te gaan? Want die sleutelbos wordt zo wel errug zwaar… ?

    Login om te reageren
  16. arhanso zegt

    9 september 2019 om 19:23

    De 500 km/u grens komt dichtbij…

    Login om te reageren
    • terazino zegt

      10 september 2019 om 10:18

      @arhanso: Toch jammer dat ze dat record niet ‘gaan pakken’ zoals het nu lijkt.

      Login om te reageren
  17. birdboy zegt

    10 september 2019 om 07:55

    Volgens Manny Khoshbin komt de SS juist niet in andere kleur configuraties, alleen deze zwarte met oranje strepen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North