• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey belooft 1.000 pk voor Corvette Stingray (C7)

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 juli 2013 om 08:54 – 12 Reacties

Afbeelding Hennessey belooft 1.000 pk voor Corvette Stingray (C7)Afbeelding Hennessey belooft 1.000 pk voor Corvette Stingray (C7)

Hennessey C7 Stingray
De eerste exemplaren moeten nog van de band rollen, maar dat weerhoudt Hennessey Performance er niet van er alvast zijn tuningsvisie op de Corvette Stingray los te laten.

Aan de capaciteiten van Hennessey hoeven we niet te twijfelen, het bedrijf snoepte immers onlangs met de Venom GT enkele records van de Koenigsegg Agera R af.

De Texanen verwachten hun eerste getunede ‘Vette, de HPE700, in oktober te leveren. Dankzij een Eaton TVS R2300 supercharger die op 8 psi de cilinders vult en enkele andere tweaks moet het vermogen op 700 pk uitkomen, ZR1-specs in een ‘standaard’ Corvette dus. Op termijn moet de HPE 1000 de rangetopper worden. De tuner is er nog niet over uit of dit een Twin-Turbo of supercharged-model moet worden, want het noemt beide.

Het uiterlijk wordt opgesierd met een aggressieve front splitter, een spoiler, kieuwen in de panelen en een motorkap met power dome, alles van koolstofvezel. Een set 10-spakers nemen de wielkastversiering voor hun rekening.

Het afgelopen weekend was de C7 overigens voor het eerst in Nederland te zien. Op een Corvette-evenement in Valkenburg kwam de importeur met een mooie rode Stingray opdagen. Foto’s hiervan vind je op autojunk.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, Hennessey, Stingray, tuning

Vorig bericht: « Belgisch wegenvignet komt er niet
Volgend bericht: Audi RS7 Sportback: prijzen en specs »

Lees Interacties

Reacties

  1. leko zegt

    16 juli 2013 om 09:11

    Het Corvette “FAME”evenement waar de C7 te zien was werd gehouden in Valkenburg a/d Geul.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 juli 2013 om 09:32

      Lol, ik haal die twee altijd door elkaar… Fixed.

      Login om te reageren
    • gast zegt

      16 juli 2013 om 10:33

      @leko: waarom hoor ik altijd achteraf van dit soort evenementen…

      Login om te reageren
      • Bastiaan zegt

        16 juli 2013 om 11:45

        @gast: ik heb altijd precies het zelfde probleem, kan er hier geen agenda voor komen?

        Login om te reageren
        • gast zegt

          16 juli 2013 om 12:48

          @bastiaanstultjens: @autoblog… TIP TIP TIP…..

          Login om te reageren
  2. laulau zegt

    16 juli 2013 om 10:31

    Cor zegt: Wow dat vind ik vette! Bruut ding

    Login om te reageren
  3. dunhozzie zegt

    16 juli 2013 om 10:31

    Ik blijf het een mooie bak vinden. Vraag me alleen af hoe goed de kwaliteit is, ik schrok eerlijk gezegd toen Jeremy met een enkele vinger het bodywerk induwde. Maar goed, het is niet of ik weet of de andere supercars dat niet hebben.

    Iig, doe me er maar een, vind hem zeker leuk genoeg om hem op de stoep te parkeren

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      16 juli 2013 om 11:05

      @dunhozzie: Fiberglass geeft nou eenmaal mee, dat zegt niets over kwaliteit…

      Login om te reageren
  4. amglover zegt

    16 juli 2013 om 11:39

    Moooii :)

    Login om te reageren
  5. leko zegt

    16 juli 2013 om 11:58

    Veel van de Corvette gerelateerde meetings kun je vinden in de agenda van V8-meetings op internet. Het voorbeeld van Clarkson slaat zoals gewoonlijk nergens op.
    De bumpers van de Corvette zin van een zacht kunststof om schade bij zachte botsingen zoals tijdens parkeren te voorkomen. Onder de zachte “bumper” zit een heel ingenieus systeem van honingraad absorptiemateriaal en meeverende balken die bij een echte crash de klap opvangen. Als Clarkson zijn uitlatingen meer op feiten zou baseren dan op zijn persoonlijke afkeur van alles wat amerikaans is zou hij de Corvette meer waarderen. Kijk het filmpje nog maar eens terug van TopGear waar de Corvette C6 met de Audi R8 V-10 samen getest wordt, zeker naar de rondetijden van de STIG.

    Login om te reageren
    • gast zegt

      16 juli 2013 om 12:49

      @leko: gaat niet specifiek om deze meeting, meer in het algemeen…

      Login om te reageren
  6. 4x4wheels zegt

    16 juli 2013 om 15:02

    Supercharged please!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North