• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het logo van Hyundai is niet zomaar een simpele ‘H’

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 juni 2018 om 20:58 – 33 Reacties

Het logo van Hyundai is niet zomaar een simpele


Klik en leer!

Logo’s zijn zalige verschijnsels. Naast het feit dat ze op duidelijke wijze moeten laten zien met welk bedrijf we nu precies te maken hebben, zitten er regelmatig diepere feiten in verstopt. Of dit nu een bedrijfsethos is of een simpele verwijzing naar de oorsprong van de onderneming, maakt niet zoveel uit. Hyundai is geen uitzondering op de regel, zo blijkt.

Waar we er aanvankelijk van overtuigd waren dat de Koreanen de letter ‘H’ ietwat gedraaid op de voorgevel van de auto plakten om enige verwarring met het logo van Honda uit de weg te gaan, blijkt er tegelijkertijd een totaal andere reden te bestaan. De Koreanen doen er echter niet geheimzinnig over. Op de Amerikaanse website van het bedrijf is doodleuk te lezen wat het logo van Hyundai nu precies aan ons probeert te laten vertellen.

“The Hyundai logo may look like the first letter of our name, but it also symbolizes two people—the company and customer—shaking hands. Nowadays, with the value of a handshake declining, our promise to customers remains intact, in the form of a 10-year/100,000-mile warranty on each and every car.”

Die overdreven klantvriendelijkheid klinkt in eerste instantie als regelrechte onzin. Echter blijkt het PR-gebrabbel helemaal niet zo vreemd wanneer we een blik werpen op een studiemodel van het logo, waarop de figuren duidelijk zijn afgebeeld. Aan de andere kant, het hangt ook af van de manier waarop je naar het logo kijkt. Is de linker de Hyundai-werknemer, dan stapt hij vriendelijk op de klant af; draai je de interactie om, dan lijkt het net alsof de vertegenwoordiger de klant op Trumpiaanse manier naar zich toetrekt en een deal probeert te forceren. Perspectief, lieve mensen. (via: Jalopnik)

Wat je nog niet wist over het logo van Hyundai

Ook interessant!

  • OMGWTF: Hyundai gaat geniaalste idee van Honda gebruiken
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, logo

Vorig bericht: « Volkswagen verplettert ALLE Pikes Peak-records
Volgend bericht: Deze 7 briljante sportcoupé’s heb je voor een ton »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    24 juni 2018 om 21:03

    Het kan aan mij liggen maar op het nieuwe logo, als diegene links de klant is, wordt er aan iets anders geschud dan de hand…

    Login om te reageren
    • alex1589 zegt

      24 juni 2018 om 21:07

      @720s: precies waar ik het eerste aan dacht…

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        24 juni 2018 om 22:17

        @alex1589: waar het hart van vol is…

        Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      24 juni 2018 om 21:12

      @720s: vanaf nu kan ik niet meer serieus naar een Hyundai logo kijken

      Login om te reageren
    • raoufff zegt

      24 juni 2018 om 22:38

      @720s: de versnellingspook van de klant

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      24 juni 2018 om 23:39

      @720s: alles voor een happy end, euh happy customer

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      25 juni 2018 om 02:51

      @720s: perspectief lieve mensen… ?

      Login om te reageren
  2. rob636 zegt

    24 juni 2018 om 21:09

    Improvisatie ten top

    Login om te reageren
  3. frank2b zegt

    24 juni 2018 om 21:10

    a Ha……

    Login om te reageren
  4. thezwart zegt

    24 juni 2018 om 21:19

    Toch is het Honda-logo een stuk fraaier dan die kromme aftrek-H van Hyundai.

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      24 juni 2018 om 21:21

      @thezwart: honda logo is gewoon 2 mannen die met de penis tegen elkaar staan

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 juni 2018 om 21:30

        @seanxtype: Aan de verhoudingen te zien hebben ze in ieder geval geen Japanse mannen als model gebruikt

        Login om te reageren
      • ruben_vandenberg zegt

        25 juni 2018 om 08:22

        @seanxtype: en Mercedes logo een vrouw met de benen wijd?

        Login om te reageren
  5. sntial zegt

    24 juni 2018 om 21:28

    I call bullshit

    Login om te reageren
  6. sjonniedeluxe zegt

    24 juni 2018 om 21:40

    10 jaar garantie!?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      24 juni 2018 om 21:44

      @sjonniedeluxe: 10 jaar voor elk wissewasje naar je verkoper of andere officiële Hyundai dealer terug, want anders vervalt ie ook nog.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        24 juni 2018 om 22:02

        @awesome: nee hoor, het product is zo goed dat ze dat hiermee uitbeelden, 10 jaar / 100.000 mijl. Je hoeft dus nooit terug naar de dealer.

        Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      24 juni 2018 om 21:50

      @sjonniedeluxe: Jup en 160.000km!

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        24 juni 2018 om 22:05

        @phevtreb: op Hyundai site staat 5 jaar. Is dit nieuw, die 10 jaar?

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          24 juni 2018 om 23:55

          @sjonniedeluxe:

          In deze link van de Hyundai usa website, staat inderdaad 100.000 mijl of 10 jaar garantie.

          Blijkbaar is dat in VS dus realiteit.

          https://m.hyundaiusa.com/assurance/america-best-warranty.html

          Login om te reageren
          • phevtreb zegt

            24 juni 2018 om 23:59

            @phevtreb: ik zie dat het alleen op de aandrijflijn is.

            Login om te reageren
          • sjonniedeluxe zegt

            25 juni 2018 om 03:29

            @phevtreb: ah alleen vs. Dan was ik op verkeerde been gezet met “each and every car”

            Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      24 juni 2018 om 21:51

      @sjonniedeluxe: Jup en 160.000km!

      Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        25 juni 2018 om 00:00

        @phevtreb: waarom mijn reactie er 2x staat is mij een raadsel..

        Login om te reageren
  7. FieRo zegt

    24 juni 2018 om 22:11

    Zo heeft elk autologo wel een betekenis. Leuk voor een Willeme stukje..

    Login om te reageren
  8. lavoro zegt

    24 juni 2018 om 23:37

    Ik benieuwd naar het verhaal achter het KIA logo.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      24 juni 2018 om 23:55

      @lavoro: het oude logo was een duidelijke verwijzing naar industrie, met een rokende schoorsteen:

      https://vignette.wikia.nocookie.net/logopedia/images/5/52/Kia_11_logo.jpg

      Het schijnt dat men onder druk van de Nederlandse importeur een ander logo hebben gekozen, omdat ook midden jaren 90 rokende fabrieken hier not done waren. Heel soms zie je nog eens een oude shuma met dit logo.

      Login om te reageren
      • lavoro zegt

        25 juni 2018 om 08:57

        @Dizono: mooi weetje!

        Login om te reageren
  9. sam84 zegt

    24 juni 2018 om 23:39

    Een huisstijl is goed als je hem kunt onderbouwen. +1 voor de designers die hier goed voor betaald kregen. En leuk artikel trouwens

    Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    25 juni 2018 om 04:18

    Leuk weetje.

    Login om te reageren
  11. gove zegt

    25 juni 2018 om 08:09

    ”in the form of a 10-year/100,000-mile warranty on each and every car” misschien erbij zetten dat hyundai overal lastig doet met garantie vooral binnen europa proberen ze onder de garantie uit te komen.

    Login om te reageren
  12. lacker zegt

    25 juni 2018 om 10:09

    Hmm… Je gaat hierdoor ook ineens anders kijken naar het logo van DS Automobiles https://en.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles. Hij zit aan d’r borsten!

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    25 juni 2018 om 11:31

    Dit wordt het nieuwe logo, als ze ooit meuk gaan bouwen :
    https://www.canstockphoto.com/man-takes-his-half-1942041.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North