• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Legendarische Honda Monkey terug in productie

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23 april 2018 om 20:02 – 26 Reacties

Legendarische Honda Monkey terug in productie


50 jaar geschiedenis verdwijnt (toch) niet in de prullenbak.

Honda vertelde ons vorig jaar nog dat het de iconische Monkey na 50 jaar uit de productie zou halen, maar dat blijkt inmiddels een loos alarm te zijn geweest. De Japanners brachten vandaag namelijk het nieuws naar buiten dat de motor gewoon terugkeert, en wel beter dan ooit.

Het kleintje uit het land van de rijzende zon behoudt dezelfde kenmerkende aspecten als zijn voorgangers, maar geeft er net even een eigentijdse draai aan om duidelijk te maken dat hij wel degelijk een nieuwe machine is. De Monkey krijgt bijvoorbeeld LED-lampen en digitale tellers. Daarnaast is de fiets voorzien van schijfremmen met ABS en krijgt hij een omgekeerde voorvork.

Legendarische Honda Monkey terug in productie

De Monkey is vanuit zijn oorsprong een speels apparaat. Letterlijk, zelfs, want de motorfiets begon zijn leven ooit als onderdeel van pretparken. Door de jaren heen veranderde de Monkey steeds meer in een ‘echte’ motor, maar het joviale karakter werd grotendeels behouden.

Dit is vooral te danken aan zijn grootte. De Monkey is, net als de Honda Grom, een compacte motor die voor relatief weinig geld bijzonder veel plezier weet te creëren. De Monkey krijgt nu nog meer van die vreugde mee, doordat Honda heeft besloten de 125cc van de Grom ook in de Monkey te leggen. Voorheen beschikte de Monkey slechts over 50cc, dus er is absoluut sprake van een aanzienlijke sprong.

Het is nog niet bekend wat de Monkey moet gaan kosten, of wanneer hij op de markt komt.

Legendarische Honda Monkey terug in productie

Ook interessant!

  • Honda blijft doorontwikkelen
    Honda gaat motoren doorontwikkelen voor 2022
  • Honda blijf tóch motoren leveren aan Red Bull!
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, Klassiekers, motoren

Vorig bericht: « Lil’ Kleine neemt zijn nieuwe G63 AMG in ontvangst
Volgend bericht: Dit zijn de 10 gaafste sportcoupé’s uit de jaren ’90 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikleesookoverautos zegt

    23 april 2018 om 20:13

    Mooi nieuws. Maar laat Honda aub wat meer autonieuws brengen.

    Login om te reageren
  2. ablogjunk zegt

    23 april 2018 om 20:17

    Gaaf! Altijd een dubbel gevoel gehad bij deze aapjes. Als je ze ziet staan denk je wauw. Als je dan vervolgens iemand ziet rijden lijkt het altijd alsof iemand een aangepast motorvoertuig van een mindervalide heeft gestolen.

    Wel een heel groot minpunt dat er geen 50cc meer beschikbaar komt. Nu kun je heen aapje meer rijden zonder motorrijbewijs?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      24 april 2018 om 09:53

      @ablogjunk: hier niet, elders in de wereld wordt 125cc nog niet gezien als motor en kun je daar gewoon zonder rbw mee rijden.

      Login om te reageren
  3. BMW330Ci zegt

    23 april 2018 om 20:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      23 april 2018 om 20:32

      @bmw330ci: meer meters in 1 behuizing?

      Login om te reageren
  4. napo zegt

    23 april 2018 om 21:10

    Beste Autoblog, prijs is wel bekend, 4858 eu incl alle wettelijke bijdrages.

    Login om te reageren
    • jens28 zegt

      23 april 2018 om 22:18

      @napo: valt me niet eens tegen! Maar toch wacht ik op een leuke occazi

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        24 april 2018 om 22:26

        @jens28: zelf importeren loont. Met name als je er meerdere tegelijk importeert. De nieuwprijs in Japan is rond de €3000,

        Login om te reageren
  5. hondafiel zegt

    23 april 2018 om 21:10

    Ik zeg doen…

    Login om te reageren
  6. GH zegt

    23 april 2018 om 22:50

    Voor iemand die 2 jr geleden een Skyteam Monkey (imitatie, 50cc) heeft gekocht, kan dit alleen maar toejuichen. Wel jammer dat je met een 125cc net geen ‘echte’ motor lekker kan bijhouden. Na het behalen van het motorrijbewijs toch maar eens verder oriënteren.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      24 april 2018 om 09:54

      @gh: “net” met 125cc is de koek op rond de 130kph, daar hou je bij lange na geen motor mee bij.

      Login om te reageren
      • bogaertd zegt

        24 april 2018 om 14:07

        @2wheeler: eerder rond de 105km/h ;)

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          24 april 2018 om 14:17

          @bogaertd: dat zal vast met zo’n monkey! De Duke125 en Yamaha R125 van mijn vriendin gingen tot de 130 ongeveer.

          Login om te reageren
          • bogaertd zegt

            24 april 2018 om 15:55

            @2wheeler: Het gaat hier dan ook over een monkey en niet een yamaha of ktm ;) De nieuwe monkey 125 is hetzelfde blok als een Honda MSX en gaat dus max 105 (rijd vlot 90)

            Login om te reageren
  7. volvo-s60-adept zegt

    23 april 2018 om 23:07

    Hier wordt ik ontzettend hebberig van… Ik heb een ‘bamibakje’, een Jincheng Singa. Fantastisch fietsje, 70cc, handgekoppelde 4bak.

    Login om te reageren
  8. basbasbas zegt

    23 april 2018 om 23:20

    Vroeger alleen maar bezig geweest met de Honda-bende. In deze omgeving was het populair: daxjes, monkeys, c50’s, ss-jes, cd’s. Zo nu en dan een chally als de rdw niet te moeilijk deed.

    Het kleine spul had vaak een Chinees imitatie-frame maar ook steeds meer originele
    Honda’s kwamen voorbij. In het begin, toen het schouwen net als het kenteken net werden ingevoerd was de rdw heel streng. De jaren erna werd het wat schappelijker. Goede herinneringen!!!

    Login om te reageren
  9. kauwsjotel zegt

    24 april 2018 om 00:26

    Honda ZB wat een legende

    Login om te reageren
  10. poeperman zegt

    24 april 2018 om 07:52

    Jaren terug met een z50a (het kleine broertje van deze monkey, de z50jX, zonder achtervering) op de E40 van Gent naar Brussel gereden. Het enige wat ik had aangepast was het blok: een 86cc jincheng blokje met wat langere slag en 4-bak manueel. Doodsangsten heb ik beleefd. Ik kon nét in de slipstream van de vrachtwagens blijven maar dan moest ik bijna met mijn neus op de bumper, dus dat was ook geen optie…

    Login om te reageren
  11. lacker zegt

    24 april 2018 om 11:18

    De prijzen zijn bekend hoor. In NL € 4.858, incl. In België € 4.099.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      24 april 2018 om 18:10

      @lacker: In japan kost hij 399 600 Japanese yen = 3 004.09 Euros
      Verder komt hij ook nog in een cafe racer en scrambler variant op de markt, daar wacht ik nog even op.

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      24 april 2018 om 22:01

      @lacker: ik werd erg hebberig toen ik ’t las, maar 5000 euro is wel veel geld voor een hebbeding…

      Login om te reageren
  12. bogaertd zegt

    24 april 2018 om 14:04

    Ze zijn NOOIT gestopt met Monkeys maken… tot vorig jaar zijn er nog nieuwe ‘oude’ monkeys gemaakt voor jdm.
    Dus betere titel zou zijn -> Nieuw model monkey in productie

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      24 april 2018 om 22:12

      @bogaertd: volgens mij stoppen ze ook niet met het maken van de 50cc monkeys. Via diverse importkanalen kan je ze nog kopen, ook met geldig bromfiets kenteken.

      Login om te reageren
      • bogaertd zegt

        25 april 2018 om 09:06

        @janjansen: Ik kan u met 100% zekerheid zeggen dat ze nietmeer gemaakt worden. Het model dat ze tot vorig jaar nog maakten was dan ook reeds geen monkey gelijk wij hem kennen van vroeger (deze hebben al injectie voor de uitstoot en zien er meer new school uit bv Monkey kumamon). Maar ik kan wel bevestiggen dat je via verzamelaars en winkel nog gemakkelijk nieuwe of er met weinig km kunt vinden. heb je een adres nodig kan u er verschillende wereldwijd geven :)

        Login om te reageren
  13. densk zegt

    24 april 2018 om 14:10

    Tof ding om een drukke binnenstad mee te doorkruisen. En af en toe een leuk buitenweggetje meepakken uiteraard ook niet vergeten. Laast nog zo’n ding zien rijden. Hoor je eerst een leuk en zwaar geluid, kijk je om zie je het ding onderhand niet eens staan.

    Login om te reageren
  14. henk_he zegt

    24 april 2018 om 22:00

    @ikschrijfookoverautos “De 2018 Monkey zal beschikbaar zijn in drie kleuren Banana Yellow/Ross White, Pearl Nebula Red/Ross White, Pearl Shining Black/Ross White en is vanaf juli 2018 bij de Honda dealers verkrijgbaar, voor een introductieprijs van € 4.858,- (incl.BTW, BPM en alle rijklaarmaakkosten)”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North