• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het probleem met deze sportauto van DC Design

Auteur: RubenPriest, gepost 4 november 2015 om 18:33 – 25 Reacties

DC Avanti
Was het dan toch te mooi om waar te zijn?

Opnieuw nieuws vanuit India. Dit keer van DC Design. De sportwagen die betaalbaar (+-35.000 dollar) moest zijn voor de grotere massa staat nog steeds te shinen op beurzen, maar niet bij klanten thuis. Waar de auto inmiddels eigenlijk hoort te staan.

CEO Dilip Chhabria blies vorig jaar al hoog van de toren en moet nu inderdaad op zijn woorden terugkomen. Zo zou de Avanti oorspronkelijk in het derde kwartaal van 2014 in productie gaan en werden aantallen van 2000 units per jaar genoemd. Fantasie, zo blijkt nu.

Er is namelijk, op wat prototypes voor beurzen na, nog geen één Avanti bij een eventuele klant afgeleverd. Om de boel nog verwarrender te maken, kozen ze bij DC Design op het laatste moment voor een nieuwe motorisering. De tweeliter viercilinder van Ford is inmiddels verruilt voor een turboblokje van Renault. Goed voor 253 pk en 340 Nm aan koppel. De auto krijgt een handgeschakelde zesbak mee die je in zes seconden naar de 100 km/u moet knallen. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 200 km/u.

DC Avanti

Qua formaat moet je denken aan een McLaren 570S. Maar dan veel minder peekaa’s en een behoorlijk gewicht van 1580 kg zonder vloeistoffen en personen. De looks van de auto stammen uit 2012 en dit begin je te zien aan de auto. Het Indiase merk moet niet te lang wachten met een eventuele productie, want zeker aan de achterzijde van het design kleeft een houdbaarheidsdatum.

Een exacte prijs en eventuele productiedatum is nog steeds onduidelijk. Op de website van de autobouwer bungelt een disclaimer die alvast wat vertrouwen geeft -ahum. “Features and specifications as shown may not be part of standard fitment and are subject to change without prior notice.” Het eerste concept van drie jaar geleden check je in de gallery hieronder.

Ook interessant!

  • Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
    Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design
    Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design: nu al tijdloos?
  • Prior Design GTI Widebody
    Prior Design GTI Widebody is eindelijk correcte hot hatch

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

dc-design, India

Vorig bericht: « Ook de RDW gaat zich bemoeien met dieselgate
Volgend bericht: De prijs van deze tweedehands Saab is hoog. Heel hoog. »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    4 november 2015 om 18:39

    Deze was laatst in London gespot, een rode (op Indiaas kenteken). Zal waarschijnlijk wel de eigenaar van de organisatie zijn.

    Login om te reageren
  2. gerjan zegt

    4 november 2015 om 18:42

    Plak op de voor kant een Ferrari logo en iedereen zou gaan speculeren wat voor in stap Ferrari ze gaan maken.

    Die foto 9 zo van de achter kant heeft wel wat.

    Login om te reageren
  3. lamborghinibrapa zegt

    4 november 2015 om 18:44

    Waarom zou je hem tot 200 begrenzen?

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      4 november 2015 om 18:52

      @lamborghinibrapa: sneller dan dat en ie zou uit elkaar rammelen

      Login om te reageren
    • ceesjan zegt

      4 november 2015 om 18:54

      @lamborghinibrapa: Anders wappert al het plaatwerk eraf.

      Login om te reageren
  4. beetec zegt

    4 november 2015 om 18:47

    Die achterkant zou zomaar een voorkant kunnen zijn. Doe maar niet.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    4 november 2015 om 18:50

    Bijzonder. Dit is 1 van de weinige auto’s waar de achterkant de mooiste kant is.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      4 november 2015 om 19:09

      @mashell: Haha grapje mag ik hopen!

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 november 2015 om 18:52

    Wat een lelijk hok!

    Login om te reageren
  7. tvr1974 zegt

    4 november 2015 om 18:52

    Dus een golf gti(om er maar 1 te noemen) is sneller, lichter en goedkoper(in de US).. Wat is het nut van deze auto? Of wat is de meerwaarde?

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      4 november 2015 om 19:32

      @tvr1974: Goeie vraag wat de meerwaarde in de US is…

      Heel misschien het ontbreken van een rond logo met de V en de W erin…

      Login om te reageren
  8. reggie-boy_rood zegt

    4 november 2015 om 18:56

    Wat vind je er zelf van?

    Login om te reageren
  9. remcott zegt

    4 november 2015 om 18:58

    Lekker geloofwaardige claims ……, qua gewicht en vermogen met zo’n blok zulke prestaties. Het zal wel

    Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    4 november 2015 om 19:33

    Het frontje ziet er wel leuk uit. De rest is nogal inspiratieloos. En dat interieur man man man

    Login om te reageren
  11. danmar zegt

    4 november 2015 om 19:35

    Veel te zwaar om leuk te rijden, lijkt me.
    Hij lijkt er totaal niet op, toch doet ie me – qua lelijkheid – hier aan denken:

    http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/05/Lamborghini-5-95-Zagato-101.jpg

    Login om te reageren
  12. maseratizzzzzzzz zegt

    4 november 2015 om 19:58

    Doet me een beetje denken aan een lykan hypersports

    Login om te reageren
  13. schreute01 zegt

    4 november 2015 om 20:12

    In India malen ze niet om een gedateerd ontwerp: zie de Hindustan Ambassador.

    Login om te reageren
  14. nathan_verhoeven zegt

    4 november 2015 om 20:32

    Ik heb deze auto twee week geleden in London gespot https://www.youtube.com/watch?v=8G9Q9wwreJY

    Login om te reageren
  15. stephane8200 zegt

    4 november 2015 om 20:44

    Victor Mueller, is that you?

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      4 november 2015 om 23:27

      @stephane8200: hahahahaha, daar d8 ik ook al aan :-)

      Login om te reageren
  16. sanderm3 zegt

    5 november 2015 om 00:46

    Ik dacht aan Leepu ?

    Login om te reageren
  17. silver zegt

    5 november 2015 om 00:46

    Het probleem van DC Design is DC Design. Maken al jaren verschrikkelijke gedrochten. Laat dat Design maar weg.

    Login om te reageren
  18. beefcake zegt

    5 november 2015 om 01:27

    Van voren een soort door de mangel gehaalde R8. De rest is Leepu-waardig.

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      5 november 2015 om 01:28

      @beefcake: het prototype bedoel ik, dat andere hok is nog erger.

      Login om te reageren
  19. fokspietkop zegt

    5 november 2015 om 20:41

    “verruild”… de L zit niet in (op? onder?) het flokschaap

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North