Hier, alle hoeken van Aston Martin’s Shooting Brake

Auteur: , 29 Reacties

Alle hoeken die er toe doen, tenminste.

Het lijkt wel alsof de hype rondom shooting brakes, die vrij recentelijk nog springlevend was, inmiddels is verdwenen als sneeuw voor de zon. Waar de shooting brake-modellen vorig jaar als onkruid uit de grond schoten, zien we tegenwoordig beduidend minder van de interessante carrosserievorm. Toch heeft Aston Martin deze week besloten om alsnog een set foto’s van de Vanquish Zagato Shooting Brake, die vorig jaar al in de schijnwerpers werd gezet, te publiceren.

De nieuwe foto’s van de Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake brengen weinig verrassingen voor de buitenzijde, maar voor wat betreft de binnenkant is dat wel anders. Vandaag krijgen we namelijk voor het eerst een écht goede kijk op het interieur van de auto. Hoewel de fotogallerij ons er aanvankelijk van probeert te overtuigen dat de auto slechts een enkele voorstoel heeft, zien we een foto later dat de Shooting Brake wel degelijk twee stoelen heeft. Ondanks het feit dat er nu eigenlijk voldoende ruimte is voor misschien nog een zitrij, hebben Aston Martin en de koetsenmaker Zagato besloten dat er in plaats daarvan juist een grote opbergruimte mag komen.

Aan de buitenzijde van de auto vinden we het merkwaardig gevormde plaatwerk van de Vanquish Zagato Shooting Brake. Hoewel de voorzijde nog een relatief hoog Aston Martin-gehalte heeft, is de achterzijde eerder te danken aan het Italiaanse Zagato. De achterkant van het dak heeft een duidelijke V-vorm die de Britse sportwagenfabrikant nog niet eerder op deze manier heeft toegepast. De auto wordt nog altijd aangedreven door de meer dan 600 pk sterke zesliter V12, die ook in het origineel ligt.

In de tussentijd hebben we de Vanquish Zagato al in verschillende vormen voorbij zien komen. Zo weten we dankzij een gebruiker op Autojunk.nl dat er tenminste een Nederlander is die de zeldzame bolide op gele platen heeft gezet. Daarnaast is ook de Shooting Brake al eens gespot op de openbare wegen. Meer daarover lees je HIER.



29 reacties

Waarom?
@jeebee: omdat het mooi is
@jeebee: postnl zzp pakketauto, grijs kenteken en gaan
Echt vrijwel niks aan zo. Met die hoge stap krijg je toch nooit je hert erin?
@dappers: Deze is dan ook uitsluitend voor de vossenjacht bedoeld.
@rollingstoned: ah, fair point. Echter mis ik in dat geval de trekhaak voor de paardentrailer.
@rollingstoned: of de jacht om te vossen?
@rollingstoned: mogen er dan ook Vossen wielen onder?
Natuurlijk een limited edition genaamd: Zagato Super Exclusieve Hyper Special Performance Edition. Prijzen al vanaf €987000,-
Vind het wel geslaagd
Hmmmm, ben niet erg enthousiast. Past niet echt bij het model.
De Corvette shooting brake door Callaway is een stuk fraaier:
(en die is ongetwijfeld niet zo belachelijk duur als een Zagato)
https://www.autojunk.nl/2018/09/callaway-aerowagon
@rob: eens! al doet de term aerowagon me meer denken aan de raamband op een uitgebouwde groen-oranje Vectra met honderd speakers omstreeks 2001.
Natuurlijk vergezeld van tribals en chinese tekens, die achteraf blijken te staan voor ‘kontn**ken”.
@rob: Maar de term ‘shooting brake’ is tenminste wel eens juist gebruikt.
Ik ben fan van CLS SB, maar een shooting brake is het gewoonweg niet… Deze wel.
Hebben ze de achterkant van de Ferrari FF geleend?
Zagato : met hun ontwerpen heb je over het algemeen 2 mogelijkheden : of het lijkt op een drol op wielen, of het is schitterend.
@desjonnies: Schitterend
@desjonnies:
Eens. Ik ben meestal wel te spreken over Zagato. Opvallend en excentriek, zonder een schreeuwlelijk te zijn.
Mooiste voorbeeld hiervan vind ik hun Fulvia, misschien wel de mooiste sportwagen ooit gebouwd:
https://www.conceptcarz.com/images/Lancia/71-Lancia-Fulvia-Sport_DV-10-GG_a01-800.jpg

Hoewel, de moderne creaties soms een beetje twijfelachtig zijn…. Wel gewoon tof dat ze nog altijd bestaan en nog (enigszins) hetzelfde doen waar ze goed in waren / zijn. Één van de weinigen, zo niet de enige.
Lalala. Lelijk.
Geil!
Sexy!

Mooi geraffineerd detail is het achterste stukje van de flank waarvan het lijnenspel een heel klein beetje doet denken aan racewagens uit een ver verleden.
Voor het praktische hoef je het na mijn idee niet te doen, lijkt me vrij nutteloze ruimte achterin zo…
Heerlak!
Slaapverwekkend interieur….
En nu de hamvraag: is de koffer groot genoeg om ongeremd te schieten?
Ik mis nog wel een paar hoeken!
Dat is nogal tegen de trend in, een drie deurs hatchback.
Hoop dat dit een grapje is.
Goed gelukt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).