Hier is de gloednieuwe Porsche 992 Targa

Auteur: , 29 Reacties

Eén van de tofste varianten van de 911 komt terug.

Hier is de gloednieuwe Porsche 992 Targa

Met de 991 vond Porsche het een goed idee om de Targa terug te brengen. Helaas enkel in 4S-vorm, maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen. Het model was een succes en het is dan ook niet zo vreemd dat de 992 er ook als Targa gaat komen.

Voorlopig is het model enkel beschikbaar als coupé en als cabrio. Daar gaat echter verandering in komen. De Duitse autofabrikant is druk met het testen van de Targa-variant. Protoypes zijn al gespot op de Nordschleife en nu is ook een testexemplaar gezien op de openbare weg in de Verenigde Staten.

View this post on Instagram

🏁 . . BREAKING NEWS – surprise visitors to our neighborhood: Welcome to Porsche 992 Targa, Turbo S Cabriolet, Carrera 4S and Carrera S Cabriolet… 😉🏁👍🏻 . RENNWERKSTATT is already working on very unique customization options for 992 models – like Interior Trims, Steering Wheels, etc. 👌 . 🏁 . . . . Create the things you wish existed… . . 📲Call/Email/DM Sascha for more info📱 . . ⌨️⌨️⌨️RENNWERKSTATT.com⌨️⌨️⌨️ . . . #911 #customization #911r #mostpersonal #gt3 #porsche #911gt3 #porsche992targa #Porsche #porsche911 #losangeles #personalization #marvista #992targa #porsche992 #turbocabriolet #california #992 #porscheclub #caroftheday #nosubstitute #RWSxx #rennwerkstatt

A post shared by RENNWERKSTATT (@rennwerkstatt) on

Op Instagram is een video verschenen van een groepje 911’s. Een man filmt uit zijn auto hoe de Porsches tussen het verkeer rijden. Het gaat om een coupé en cabrio’s, maar ook één minimaal gecamoufleerde Targa. De lijnen van het model zijn goed zichtbaar op de video en het Targa-systeem lijkt één op één overgenomen te worden van de 991. Wanneer Porsche de nieuwe modelvariant gaat presenteren is nog niet bekend. Wellicht dat we later dit jaar op de IAA in Frankfurt iets te zien krijgen.



29 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Nu al een Targa, meestal komen die toch pas bij de facelift?
@dutchdriftking: Nee altijd iets later dan de cabrio en coupe
Die zwarte cabrio is toch wel dik hoor, bultrug of niet.

Ze zouden die Amerikanen trouwens aan moeten klagen met die achterlijke bumpers van ze altijd 😕
@gulli: de kentekenplaathouder op die zwarte cabrio is niet standaard. Verder is de bumper in USA zelfde als bij ons.
Porsche Turbo S Targa dat lijkt een wijs ding.
Ik vind de 911 Targa wel een heel gaaf ding. Een targa-achtige constructie vind ik ook altijd mooier dan een normale cabrio.

Enige nadeel van de Targa vind ik z’n gewicht. Het is echt een loeizwaai ding. Een 991.2 Targa 4 GTS heeft een onbeladen gewicht (EU) van 1.680 kg. Dat vind ik toch wel erg gortig. Zou beter zijn als er van de 992 een RWD-variant uit komt zodat het gewicht nog een beetje binnen de perken blijft.
@berlinetta: en met die lel van een Amerikaanse bult op de bumper kun je er nog wel 200 kilo bij optellen 😋
@gulli: bumpers zijn in USA hetzelfde als hier. Rare kentekenplaathouder op zwarte cabrio lijkt me tijdelijk en niet standaard.
@berlinetta: er is nog wel een nadeel aan de Targa. De ingewikkelde dakconstructie werkt alleen als de auto stilstaat. Je moet altijd even stilstaan terwijl de cabrio tot 50 km/h het dak kan bedienen. Dat laatste maakt het net wat gemakkelijker om dit voor een stoplicht te doen en zorgt er voor dat je vaker open gaat rijden. De schoonheid van de Targa vergt wel een offertje in gebruiksgemak.
@mashell: Daar heb je wel gelijk in. Ik vind die cabrio alleen zo lelijk dat ik hem per definitie al nooit zou overwegen. Als het een cabrio moest worden van Porsche, dan zou ik altijd voor een Boxster gaan.
@berlinetta: de mooiste, leukste en daarmee meest aantrekkelijke Porsche is inderdaad gewoon de Boxster.
@mashell: Ik zou ook per direct een 718 Spyder bestellen ipv een Targa. Ik vind hem veel mooier, zal veel spectaculairder zijn, mooier geluid en ook nog eens goedkoper.
@mashell: iemand ervaring mee of zo’n Targa dak veel wind hapt als je open rijdt en daarmee drukopbouw in de cabine geeft?
Is ook vaak een nadeel van een Targa
@hehe: ik heb alleen ervaring met eem 911 targa uit 1978 en dat is boven de 100km/h niet te doen.
@mashell: dat lijkt mij niet juist. Een 996.2 Targa kon je het dak van openen, al reed je 200. Er schuift een glazenpaneel onder het achterraam, dat dan ook niet meer open kan.

Overigens was een targa altijd een erg praktische auto, doordat je het achterraam open kon doen om bijv. je racefiets op de achterbank te leggen.
@911targa: bij de huidige targa (kan de hele glas koepel bewegen) maar alleen als de wagen stil staat. Zoek maar eens een filmpje daarvan. En ja, dat is inderdaad een stap terug tov eerdere 993 en 996 targa’s (die vooral een bijzonder groot schuifdak hadden).
@mashell: je hebt helemaal gelijk! Dak openen is leuk theater, maar praktisch is het niet!

Spijt van dat ik mijn 996.2 Targa voor 10k heb verkocht (motor opgeblazen). Dat koper hem ongezien kocht, moest een waarschuwing zijn 🙁😁
@mashell: dus anders gezegd: een Targa geeft dus meer (!) gebruiksgemak: 1. je kan blijven doorrijden en 2. de achterbank kan je bereiken zonder de voorstoelen naar voren te klappen en te schuiven. Je kan grotere voorwerpen meenemen, zoals bijv. een designradiator ofzo………
@911targa: haha. Als je die lijn van argumentie volgt is de perfecte Porsche een Cayenne met panoramadak…
Ik vind de Targa prachtig om te zien, maar idd het gewicht… Ik begrijp het nut van dat elektrische dak ook niet helemaal. Wat is er mis met een vaste rolbeugel en een licht uitneembaar dak? Oorspronkelijk kon je daar dan ook een skidrager opzetten. Nu kan dat niet meer.
@superhans: Omdat rijke mensen het misschien heel vervelend vinden om zelf het dak open te moeten klappen. Dat is voor losers. Als je geen knopje hebt voor een elektrisch dak, tel je niet mee. Ga dan maar lekker tof doen in je mx5 of whatever…
@superhans: Het is best even een minuutje priegelen met het uitneembare dak op de originele Targa’s. Dan moet je het nog opvouwen, en later weer uitklappen, zorgend dat je vingers er niet tussenkomen. Het vergt best wat kracht en handigheid. Tegenwoordig kan je daar niet meer mee aankomen bij een nieuwe auto.
Hoe lekker is dat baantje? Beetje over de wereld reizen en dan op plaats van bestemming Porsches gaan testen. Ik zou er voor tekenen…
@rick-dos: hele dag in de auto zitten maar niks bezoeken, van alles uit proberen en veel dat niet werkt en dus geregistreerd moet worden en s’avonds met collega’s vergaderen om de dag door te spreken, het is minder leuk dan het lijkt.
@mashell: Ik denk dat het verschrikkelijker is om de hele dag achter een bureau te zitten, rondje koffie halen voor de afdeling, praatje moeten maken bij de koffieautomaat en moeten lachen om stomme kantoorgrappen om maar de dag door te komen…
De nieuwe Turbo S staat erlangs, daar gaat mijn aandacht toch veel liever naartoe dan die basic Targa.
Trapeziumvormige uitlaten op de gewone Carrera dus(?). Meh.
Vorig Targa model is toch een fractie mooier. Bij deze kloppen de naden niet.
Is het iemand al opgevallen dat het bij de Targa om twee rechthoekige uitlaten gaat. Geen S dus maar een gewone Carrera of Carrera 4. Verder exact hetzelfde als de 991, wat prima is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).