• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier is de gloednieuwe Porsche 992 Targa

Auteur: RubenPriest, gepost 16 juli 2019 om 09:58 – 29 Reacties

Hier is de gloednieuwe Porsche 992 Targa


Eén van de tofste varianten van de 911 komt terug.

Met de 991 vond Porsche het een goed idee om de Targa terug te brengen. Helaas enkel in 4S-vorm, maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen. Het model was een succes en het is dan ook niet zo vreemd dat de 992 er ook als Targa gaat komen.

Voorlopig is het model enkel beschikbaar als coupé en als cabrio. Daar gaat echter verandering in komen. De Duitse autofabrikant is druk met het testen van de Targa-variant. Protoypes zijn al gespot op de Nordschleife en nu is ook een testexemplaar gezien op de openbare weg in de Verenigde Staten.

https://www.instagram.com/p/Bz3LHMHlYvs/

Op Instagram is een video verschenen van een groepje 911’s. Een man filmt uit zijn auto hoe de Porsches tussen het verkeer rijden. Het gaat om een coupé en cabrio’s, maar ook één minimaal gecamoufleerde Targa. De lijnen van het model zijn goed zichtbaar op de video en het Targa-systeem lijkt één op één overgenomen te worden van de 991. Wanneer Porsche de nieuwe modelvariant gaat presenteren is nog niet bekend. Wellicht dat we later dit jaar op de IAA in Frankfurt iets te zien krijgen.

Ook interessant!

  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

4s, 992, Porsche, prototype, spyshot, targa

Vorig bericht: « Boete van milieuzone? Laat het er niet bij zitten!
Volgend bericht: Autodiefstal in Nederland: dit is er aan de hand (2019) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    16 juli 2019 om 10:09

    Nu al een Targa, meestal komen die toch pas bij de facelift?

    Login om te reageren
    • qvdweide zegt

      16 juli 2019 om 10:19

      @dutchdriftking: Nee altijd iets later dan de cabrio en coupe

      Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    16 juli 2019 om 10:24

    Die zwarte cabrio is toch wel dik hoor, bultrug of niet.

    Ze zouden die Amerikanen trouwens aan moeten klagen met die achterlijke bumpers van ze altijd ?

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      16 juli 2019 om 13:45

      @gulli: de kentekenplaathouder op die zwarte cabrio is niet standaard. Verder is de bumper in USA zelfde als bij ons.

      Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    16 juli 2019 om 10:28

    Porsche Turbo S Targa dat lijkt een wijs ding.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    16 juli 2019 om 10:37

    Ik vind de 911 Targa wel een heel gaaf ding. Een targa-achtige constructie vind ik ook altijd mooier dan een normale cabrio.

    Enige nadeel van de Targa vind ik z’n gewicht. Het is echt een loeizwaai ding. Een 991.2 Targa 4 GTS heeft een onbeladen gewicht (EU) van 1.680 kg. Dat vind ik toch wel erg gortig. Zou beter zijn als er van de 992 een RWD-variant uit komt zodat het gewicht nog een beetje binnen de perken blijft.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 juli 2019 om 10:56

      @berlinetta: en met die lel van een Amerikaanse bult op de bumper kun je er nog wel 200 kilo bij optellen ?

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        16 juli 2019 om 13:51

        @gulli: bumpers zijn in USA hetzelfde als hier. Rare kentekenplaathouder op zwarte cabrio lijkt me tijdelijk en niet standaard.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2019 om 11:18

      @berlinetta: er is nog wel een nadeel aan de Targa. De ingewikkelde dakconstructie werkt alleen als de auto stilstaat. Je moet altijd even stilstaan terwijl de cabrio tot 50 km/h het dak kan bedienen. Dat laatste maakt het net wat gemakkelijker om dit voor een stoplicht te doen en zorgt er voor dat je vaker open gaat rijden. De schoonheid van de Targa vergt wel een offertje in gebruiksgemak.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 juli 2019 om 11:28

        @mashell: Daar heb je wel gelijk in. Ik vind die cabrio alleen zo lelijk dat ik hem per definitie al nooit zou overwegen. Als het een cabrio moest worden van Porsche, dan zou ik altijd voor een Boxster gaan.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 juli 2019 om 11:58

          @berlinetta: de mooiste, leukste en daarmee meest aantrekkelijke Porsche is inderdaad gewoon de Boxster.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            16 juli 2019 om 12:13

            @mashell: Ik zou ook per direct een 718 Spyder bestellen ipv een Targa. Ik vind hem veel mooier, zal veel spectaculairder zijn, mooier geluid en ook nog eens goedkoper.

            Login om te reageren
      • hehe zegt

        16 juli 2019 om 12:10

        @mashell: iemand ervaring mee of zo’n Targa dak veel wind hapt als je open rijdt en daarmee drukopbouw in de cabine geeft?
        Is ook vaak een nadeel van een Targa

        Login om te reageren
        • mynameisjeroen zegt

          17 juli 2019 om 07:37

          @hehe: ik heb alleen ervaring met eem 911 targa uit 1978 en dat is boven de 100km/h niet te doen.

          Login om te reageren
      • 911targa zegt

        16 juli 2019 om 12:23

        @mashell: dat lijkt mij niet juist. Een 996.2 Targa kon je het dak van openen, al reed je 200. Er schuift een glazenpaneel onder het achterraam, dat dan ook niet meer open kan.

        Overigens was een targa altijd een erg praktische auto, doordat je het achterraam open kon doen om bijv. je racefiets op de achterbank te leggen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 juli 2019 om 13:28

          @911targa: bij de huidige targa (kan de hele glas koepel bewegen) maar alleen als de wagen stil staat. Zoek maar eens een filmpje daarvan. En ja, dat is inderdaad een stap terug tov eerdere 993 en 996 targa’s (die vooral een bijzonder groot schuifdak hadden).

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            17 juli 2019 om 09:07

            @mashell: je hebt helemaal gelijk! Dak openen is leuk theater, maar praktisch is het niet!

            Spijt van dat ik mijn 996.2 Targa voor 10k heb verkocht (motor opgeblazen). Dat koper hem ongezien kocht, moest een waarschuwing zijn ??

            Login om te reageren
      • 911targa zegt

        16 juli 2019 om 12:26

        @mashell: dus anders gezegd: een Targa geeft dus meer (!) gebruiksgemak: 1. je kan blijven doorrijden en 2. de achterbank kan je bereiken zonder de voorstoelen naar voren te klappen en te schuiven. Je kan grotere voorwerpen meenemen, zoals bijv. een designradiator ofzo………

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 juli 2019 om 13:29

          @911targa: haha. Als je die lijn van argumentie volgt is de perfecte Porsche een Cayenne met panoramadak…

          Login om te reageren
  5. superhans zegt

    16 juli 2019 om 11:24

    Ik vind de Targa prachtig om te zien, maar idd het gewicht… Ik begrijp het nut van dat elektrische dak ook niet helemaal. Wat is er mis met een vaste rolbeugel en een licht uitneembaar dak? Oorspronkelijk kon je daar dan ook een skidrager opzetten. Nu kan dat niet meer.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      16 juli 2019 om 12:12

      @superhans: Omdat rijke mensen het misschien heel vervelend vinden om zelf het dak open te moeten klappen. Dat is voor losers. Als je geen knopje hebt voor een elektrisch dak, tel je niet mee. Ga dan maar lekker tof doen in je mx5 of whatever…

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      16 juli 2019 om 14:44

      @superhans: Het is best even een minuutje priegelen met het uitneembare dak op de originele Targa’s. Dan moet je het nog opvouwen, en later weer uitklappen, zorgend dat je vingers er niet tussenkomen. Het vergt best wat kracht en handigheid. Tegenwoordig kan je daar niet meer mee aankomen bij een nieuwe auto.

      Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    16 juli 2019 om 11:27

    Hoe lekker is dat baantje? Beetje over de wereld reizen en dan op plaats van bestemming Porsches gaan testen. Ik zou er voor tekenen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2019 om 13:32

      @rick-dos: hele dag in de auto zitten maar niks bezoeken, van alles uit proberen en veel dat niet werkt en dus geregistreerd moet worden en s’avonds met collega’s vergaderen om de dag door te spreken, het is minder leuk dan het lijkt.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        16 juli 2019 om 14:17

        @mashell: Ik denk dat het verschrikkelijker is om de hele dag achter een bureau te zitten, rondje koffie halen voor de afdeling, praatje moeten maken bij de koffieautomaat en moeten lachen om stomme kantoorgrappen om maar de dag door te komen…

        Login om te reageren
  7. FB_100001036415374 zegt

    16 juli 2019 om 13:11

    De nieuwe Turbo S staat erlangs, daar gaat mijn aandacht toch veel liever naartoe dan die basic Targa.

    Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    16 juli 2019 om 14:39

    Trapeziumvormige uitlaten op de gewone Carrera dus(?). Meh.

    Login om te reageren
  9. alper zegt

    16 juli 2019 om 21:21

    Vorig Targa model is toch een fractie mooier. Bij deze kloppen de naden niet.

    Login om te reageren
  10. 991abc zegt

    17 juli 2019 om 10:19

    Is het iemand al opgevallen dat het bij de Targa om twee rechthoekige uitlaten gaat. Geen S dus maar een gewone Carrera of Carrera 4. Verder exact hetzelfde als de 991, wat prima is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North