• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hobbels op de weg voor Brilliance?

Auteur: robbie, gepost 21 maart 2007 om 20:30 – 17 Reacties

Brilliance BS6 1.8T


In Genève leek alles nog koek en ei bij het Chinese Brilliance, ze waren in Zwitserland aanwezig met maar liefst drie verschillende modellen. De grote BS6, de iets kleinere BS4 en de coupe BC3. En toen werd werd deze week ook nog eens bekend dat de BS6 & BS4 voorzien zullen worden van de zelfontwikkelde 1.8 Turbo motor met maar liefst 175 pk en dat is een stuk meer dan de 130 pk waar de BS6 het tot nu toe mee moest doen.

En toen kwam een paar dagen geleden ook nog eens het bericht dat de eerste 500 Brillance BS6’en wiel op Europese bodem gezet hebben. Alles leek dus op rolletjes te lopen, maar helaas het Duitse Dekra heeft een paar BS6’en onderworpen aan een crashtest en de resulaten waren niet denderend. Het was niet zo slecht als bij de inmiddels beruchte Landwind.

De Brilliance is met een vaartje van 56 km/u tegen een betonblok gereden en zou uitkomen op een score van 2 sterren. Bij een EuroNCAP test gebeurt dit echter met een vaartje van 64 km/u en zal de vervorming van de A-stijl vermoedelijk een stuk serieuzer zijn. Ook de zijdelingse protectie is door het ontbreken van zij-airbags niet optimaal en voor de passieve veiligheid is het ontbreken van ESP natuurlijk nooit een pré. Nu maar hopen dat de BS4 en BC3 een stuk veiliger zijn…

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

brilliance, China

Vorig bericht: « Spyker C12 Zagato, afdankertje?
Volgend bericht: Audi TT tuning door JE Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfafan zegt

    21 maart 2007 om 20:41

    De chinezen moeten nog veel leren…

    Login om te reageren
  2. smoke zegt

    21 maart 2007 om 20:44

    Het verbaast me niet zo van die Chinezen, er moet goedkoop geproduceerd worden en in het eigen land is er nou eenmaal niet zoveel focus op veiligheid of milieu of dat soort ‘randaangelegenheden’. Willen ze serieus meedoen op de globale automarkt, dan is het toch zaak hier meer nadruk op te leggen, maar dat gaat natuurlijk weer ten koste van koopargument nummer 1: de prijs. Ik blijf er bij: goedkoop is in veel gevallen toch duurkoop!

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    21 maart 2007 om 20:52

    Waarvan was het nou een concurrent? Nou ja, dat doet er eigenlijk niet toe. Voor elke klasse is dit schrikbarend laag. Chinezen: Way to go!

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    21 maart 2007 om 21:04

    Hoera!, weg met die meuk! Ik hoef die troep hier echt niet te zien, vervuild niet alleen het milieu maar doet zeker ook pijn aan de ogen.

    Login om te reageren
  5. Bertus zegt

    21 maart 2007 om 21:50

    Voor een paar duizend euro minder heb je dus gewoon een lelijke, onveilige en slecht afgewerkte chinese auto, waarvan je weet dat tijdens de produktie een loopje is genomen met werknemers en het milieu. Hoe dan ook, de rekening moet ergens betaald worden.

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    21 maart 2007 om 22:30

    Lang leve de georganiseerde autoindustrie. Die zien de bui al hangen met die goedkope chinese auto’s. Oftewel lekker lage NCAP score is het gevolg. Zag je ook met de landwind die bij de officiële test er beter uitkwam dan die ANWB en de Duitse zus van de ANWB voorspelden, maar het leed was toen al geleden. Maargoed het zal niet lang meer duren of de Chinezen weten dit te omzeilen en ze hier in grote getalen zullen rijden. (waar ik dan overigens niet zo’n fan van ben, want het design is erg vaak gajat en wat zelf ontworpen is kan het daglicht niet verdragen)

    Login om te reageren
  7. DAT zegt

    21 maart 2007 om 22:32

    Brilliant !

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    21 maart 2007 om 22:36

    @ Ejay; Dus volgens jou hebben autofabrikanten invloed op de EuroNCAP? Ik dacht dat het er bij het EuroNCAP juist om onafhankelijkheid ging…

    Login om te reageren
  9. Armada zegt

    21 maart 2007 om 22:36

    brilliant is verdammt

    Login om te reageren
  10. Tim (de Hummergek) zegt

    21 maart 2007 om 23:13

    – Nu maar hopen dat de BS4 en BC3 een stuk veiliger zijn… – Niks hoepn, gewoon die auto’s in China en de rest van Azië laten rond rijden! Ze hebben in de voormale Sovjet-Unie landen dat soort auto’s nodig, want de prijs is laag en het komt ui de buurt!

    Login om te reageren
  11. stefan zegt

    21 maart 2007 om 23:19

    Hopelijk komen die dingen nooit naar europa het is niks meer dan goedkope ziel loose troep.Geef mij gewoon een mooie Japaner.

    Login om te reageren
  12. Robin zegt

    22 maart 2007 om 09:40

    Goedkoop moet ergens compenseren

    Login om te reageren
  13. Rossi zegt

    22 maart 2007 om 09:59

    Ben geen voorstander van deze auto’s maar wat zeiken we nou! Alsof een donkervoort, oude mini, 10jaar oude BMW etc zo veilig is.

    Login om te reageren
  14. LTZ zegt

    22 maart 2007 om 10:25

    @Rossi: Een 10 jaar oude BMW is in ieder geval veiliger dan de Brilliance. Trouwens gaat het niet alleen maar om het feit dat sommige andere auto’s even onveilig zouden zijn, maar om het concurreren in z’n eigen klasse.
    Dan maar liever een Chevy Epica…

    Login om te reageren
  15. miki zegt

    22 maart 2007 om 15:31

    Op zich wel een mooie auto maar het is natuurlijk niet alleen dat dat telt

    Login om te reageren
  16. Fuego zegt

    22 maart 2007 om 18:49

    De Brilliance zal ingevoerd worden door Cardoen Roosendaal en de prijzen schommelen tussen de 25.000 euro (voor de 2.0 Comfort) en 30.000 euro voor de Deluxe versie. De Deluxe versie heeft dan wel een open dak, lederen interieur en automatische airco. Navigatie is niet te verkrijgen, stabiliteitsprogramma en zijdelingse airbags zijn opties. Een diesel versie komt later op de markt. Brilliance brengt in de nabije toekomst nog een SUV en een compacte BS2 op de markt. Voor de prijs van een Brilliance heb je een Mazda 6, Fiat Croma of Kia Magentis… Het “design” is ontworpen door Giugaro, het onderstel werd aangepast door Porsche en de motoren komen van Mitsubishi. Brilliance wil auto’s op de markt brengen die 10 tot 15 % goedkoper zijn dan de Koreaanse concurrenten.

    Login om te reageren
  17. floryn zegt

    23 maart 2007 om 10:42

    het verbaast me niet zo erg dat ze niet zo veilig zijn hoor maar ooit komt het wel goed met die chinezen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North