Hoeveel heb jij over voor deze verkeerde Volvo?

Auteur: , 49 Reacties

Die achterkant. Dat kan toch niet.

Het zijn van die dingen die gewoon zo horen te zijn. Met een Alfa hoor je een keer op de vluchtstrook te staan met pech. Bij een willekeurige VAG auto moet je even een paar liter olie bijvullen en bij een Volvo moet het gewoon een stationwagon zijn. Anders klopt het plaatje niet.

Toch is het exemplaar op de foto’s géén stationwagon, maar een sedan. Omdat je altijd de Estate voorbij ziet komen en die auto destijds erg cool was, neem je automatisch aan dat dat de uitvoering is die je moet hebben. Verder voldoet de auto precies aan de eisen: Het betreft namelijk een T-5R (niet de gewone T5) en de auto is gespoten in de kleur Cream Yellow.

De auto wordt geveild bij BVA-auctions. Op het moment van schrijven wordt er 8.250 euro voor geboden. Dat lijkt veel, maar dit exemplaar heeft slechts 170.967 kilometer gelopen. Naar Volvo maatstaven is dat erg weinig. Exemplaren met het dubbele op de klok doen dergelijke bedragen, mits in goede staat. Nog een verhoging van de feestvreugde: de auto is uitgevoerd met een handgeschakelde vijfbak, in plaats van de trage viertraps automaat.

De auto bevindt zich, volgens de advertentie, in technisch goede staat, alleen heeft de lak wat werk nodig. De veiling verloopt over anderhalve dag, dus je kan hier alvast gaan bieden.



49 reacties

Een Volvo moet gewoon een station en een 5-cilinder zijn.
Van de huidige Volvo’s kloppen de plaatjes dus sowieso niet meer
@melkkoe: een Volvo moet niks. Verwissel jouw mening niet met de waarheid.
@henk_he: Nouja, rijden mag een Volvo van mij opzich wel.
@denniss00: ach BMW en Volvo zijn gewoon historisch verantwoord bezig, beide merken zijn groot geworden met legendarische 4 cilinders, die in hun soort geweldig waren. (De M10 van BMW en de b20 van Volvo)
@undifined1: sorry verkeerd geklikt :p
@henk_he: Het is net als BMW dat haar 6 in lijn inlevert voor een 4 cilinder, het is jammer maar het is gewoon nodig. Ik vind een 5 cilinder bij een Volvo passen als Messi bij Barcalona.
@dieselkameel: Het is niet nodig, het word wel door de strot geduwd.
@henk_he: het mag dan wel niet de waarheid zijn, ik deel zn mening absoluut!
@henk_he: de waarheid is helaas hard
@melkkoe: …realiteit …
Clickbait!
Ik ben allang blij dat het voor de verandering een handbak is.
@RickB: geen clickbait, gewoon een uitnodigende titel. En dat is ook het doel van een titel, uitnodigen om verder te lezen…
Ik presenteer u het goede nieuws: ze hebben er ook een als estate staan bij BVA: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/37215/12097708 zoals ‘ie heurt.
Lekker hoor! Ik heb er ook ééntje. In het groen en met automaat. Heerlijk snelle, luxe bak
@joppe: en ja.. De estate is mooier. Maar deze zie je wat minder :-)
@joppe: dop groen? Heb er ook een, een R met handbak
@ricardo147: 850 r estate*
@ricardo147: ook met automaat?
@straatzakelijk: handgeschakelde 850R estate in dop groen
@ricardo147: Yes, een DOP.
@joppe: heb er ook een (had niemand verwacht) R, automaat, estate, ROOD en een op maat tjoening👌🏼 Lekker elk jaar nieuwe voorbanden aanschaffen
@kennone: die was toch Total loss.. oh wacht.. haha..
Vroeger was de Volvo-station hip omdat toen nog niet de hele markt verziekt was door alle yuppen in hun ‘lifestylecombi’s’.
Daarom is nu de sedan weer hip.
@kapiteinknalgordel: ik vind tegenwoordig alles wat geen SUV is wel hip eigenlijk😉
@v60polestar: hip is kut
8250 is deze zeker wel waard, de sedan is in deze kleir een stuk zeldzamer dan de estate
@tmenges: hooooooo! Zie nu dat deze italiaanse boekjes heeft en dus slechts de 2.0 t5 heeft met minder pk’s , die moet ke niet hebben niet
@tmenges: 211 pk voor de 2.0. Dan maar zelf een 15G Turbo erop zetten.
@vegelien: ja zit nu nog eens te kijken maar zijn spaanse boekjes :’) , soms kan ik beter mijn mond houden
@tmenges: waar haal je dat vandaan? Ik lees namelijk 2.3 en 166kW. Of was dat gekoppeld aan het vermeende Italiaanse?
@geenidee1975: ja klopt idd , italiaanse heeft een 2.0 , de rest een 2.3
@tmenges: waarom is hij voor de Italiaanse markt geleverd met een 2.0?
@derek306: Heeft te maken met belastingregels in Italië. Als een blok 2.0 of minder is betaal je minder belasting.
@derek306: vanwege het belastingklimaat.
@vegelien: het zou tijd worden voor klimaatverandering
@tmenges: hou er ff rekening mee dat er op de veilingprijs van BVA nog eens 16% veilingkosten én daarover nog eens 19% btw mag worden afgerekend. Dat verhoogt het winnende bod met een whopping 38%. Wel iets om rekening mee te houden, voordat je enthousiast gaat meebieden.
@RRRobert: Ik kijk er ook geregeld en is inderdaad wel misleidend. Vooral de veilingkosten zijn hoog (verschillen per kavel). Bij de 850 zijn die kosten 20%. BTW (21% tegenwoordig 😄) is al betaald bij deze. Vaak moet dat bij de ex-lease nog wel betaald worden inderdaad.
Zonder grappen, als de lak netjes is kan je er zo 20k voor vragen en dan zijn er ook nog gekken die dat er voor geven!
@kennone: dat zal toch zeker niet. Is gewoon een oude geïmporteerde vulva met niet bijzonder veel vermogen.
@hplh: hij zelf zeker wel, heeft iets met dit type.
@hplh: check de duurste 850 op marktplaats maar.
@hplh: omdat cult auto’s nou eenmaal een fan-basis hebben en daar goed geld voor wordt betaald. En volgens die standaard “weinig pk’s” zou een E30 M3 ook niks moeten opbrengen.
Mijn vrouw rijd precies in deze uitvoering. Sedan, handbak en cream yellow en 4 ton op de klok. Helaas is ze vorige week achter op een andere auto gereden :'( Miss is dit een goeie vervanger… :)
Tja, de station is ook gewoon veel mooier.
Das raar. Volgens die italiaanse papieren is dit een 1999cc motor.

De T5R was toch een 2.3?
Zeker een apart model voor de italiaanse markt, die hebben wat met de twee liter grens (vandaar ook de Maserati BiTurbo met tweeliter v6).
@sudbina: zoals eerder gezegd is, vanwege het belastingklimaat waren de T-5R’s daar 2.0

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).