• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel km zet een Veyron-rijder gemiddeld op de teller?

Auteur: autoblogger, gepost 8 april 2016 om 18:01 – 49 Reacties

Jean Bugatti Veyron


Een paar leuke weetjes over de kilometerstanden van een Veyron.

Want hoeveel wordt er nou met zo’n auto gereden? De Dutchbugs hebben inmiddels een bovengemiddelde tellerstand op de Nederlandse Veyrons gezet. Op volgorde van oud naar nieuw: 39k (2007), 26k (2009) en 24k (2014). Dat is best netjes, vooral als we kijken naar die laatste. Dat is een Veyron GS Vitesse en daar is dus zo’n 12.000 kilometer per jaar mee gereden.

Er is echter altijd baas boven baas, want er schijnen inmiddels 1 of 2 Veyrons te zijn met meer dan 100k op de teller. Volgens een woordvoerder van Bugatti gaat dat om een Veyron in Amerika, maar er zijn ook geruchten over Veyrons uit Duitsland en Rusland die een extreem hoge tellerstand zouden hebben.

Maar wat doet een Veyron gemiddeld? De PR-man van Bugatti kon ons melden dat er gemiddeld slechts 1620 kilometer per jaar met een Veyron wordt gereden. Er staan dus genoeg van die units te verstoffen in dik gevulde garages over de gehele wereld. Zonde.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Dutchbugs, veyron

Vorig bericht: « Popo wil burgers inzetten voor flitscontroles
Volgend bericht: Audi Group S rally-prototype: niemand kent hem »

Lees Interacties

Reacties

  1. hight96 zegt

    8 april 2016 om 18:07

    Wat had je anders verwacht? Bijna alle exclusieve auto’s staan stil in een garage. Er zijn slechts enkele eigenaren die er werkelijk van genieten, de rest ziet het als investering…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      8 april 2016 om 18:09

      @hight96: en dat Nederlanders er dus van genieten is mooi om te weten:)

      Login om te reageren
      • hight96 zegt

        8 april 2016 om 18:17

        @autoblogger: Gelukkig wel, maar in mijn optiek kan het altijd beter ;)

        Login om te reageren
      • jeppie zegt

        9 april 2016 om 11:09

        @autoblogger: maar we hebben het hier alleen over bugatti’s. Er staat nog genoeg moois in garages te verstoffen.

        Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      8 april 2016 om 19:15

      @hight96: Ik denk eerder dat die mensen nog 30 andere auto’s hebben…

      Login om te reageren
  2. screamgt zegt

    8 april 2016 om 18:08

    Opzich logisch. Die krengen kosten zelf al een vermogen, laat staan het onderhoud. Wanneer je het dan (helaas) als investeringsobject koopt, en hier nét genoeg geld voor hebt, zal je er weinig mee rijden. Bespaart je ook een godsvermogen aan beurtjes.

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      8 april 2016 om 18:32

      @screamgt: Denk niet dat er veel mensen zijn die een Veyron kopen als ze er nét genoeg geld voor hebben.

      Login om te reageren
      • screamgt zegt

        8 april 2016 om 19:45

        @chimaera: Why not? Als jij nét genoeg spaarcenten hebt om te investeren, dan doe je dat toch prima met een Veyron?

        Login om te reageren
        • r32t zegt

          9 april 2016 om 11:15

          @screamgt: nee niet dus. De mensen die een Veyron kochten hebben geld genoeg, anders ga je ook niet investeren in een auto die destijds nog niet eens uitverkocht was.

          Login om te reageren
    • dailydriver zegt

      8 april 2016 om 21:46

      @screamgt: olie en andere vloeistoffen worden ook oud. Ook al wordt er niet meegereden of zeer gering. Dus service/ onderhoudsbeurt is toch wenselijk. Banden kunnen uitdrogen.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    8 april 2016 om 18:09

    1620 km per jaar !!
    Hoop dat het 4 leuke uurtjes waren dan iig ..

    Login om te reageren
    • boenderaar zegt

      8 april 2016 om 18:12

      @lincoln: er is maar 1 gas en dat is vol-gas!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 april 2016 om 18:14

        @boenderaar: Ja .. De rest is gay gefriemel in de marge ..

        Login om te reageren
        • PeugeotGTI zegt

          8 april 2016 om 18:23

          @lincoln: lafjes tegenaan hangen inderdaad…

          Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        8 april 2016 om 18:26

        @boenderaar:
        En ik hou maar van één munt en da’s klinkende munt!

        Login om te reageren
  4. cadrez zegt

    8 april 2016 om 18:21

    Zonde toch.

    Login om te reageren
  5. jordydeknecht zegt

    8 april 2016 om 18:23

    Ik ben zelf ook heel benieuwd wanneer zo’n ding de geest geeft of wanneer de onderhoudskosten écht niet meer kunnen

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      8 april 2016 om 18:29

      @jordydeknecht: Ik denk dat je echt heel gek moet doen voordat de onderhoudskosten niet meer rendabel zijn.

      Login om te reageren
      • jordydeknecht zegt

        8 april 2016 om 18:30

        @robert110: tuurlijk dat wel, maar heeft zo’n ding ooit pech langs de weg?

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          8 april 2016 om 18:52

          @jordydeknecht: De oudste Nederlandse Veyron van de Trust meneer stond vorrigjaar nog defect op een trailer.

          Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          8 april 2016 om 18:54

          @jordydeknecht: die van Peridon heeft al meerdere keren langs de snelweg gestaan iig.

          Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    8 april 2016 om 18:24

    200 euro per kilometer, waar heb je het over?

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    8 april 2016 om 18:27

    Leuk dat de PR-man met zulke feitjes naar buiten komt…

    Maar het belangrijkste vergeet hij te vertellen…

    Dat een Fiat Panda eigenlijk sneller is. De Bugatti doet die afstand op zijn best in iets meer dan 4 uur. Maar om die afstand af te leggen moet je tien keer tanken,3 keer langs de Kwikfit voor nieuwe banden, en een keer langs de VW-dealer voor een kleine beurt… Ben je zomaar twee weken verder…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      8 april 2016 om 19:29

      @moveyourmind: vet goed verhaal om het weekend mee in te gaan. Lekker kort ook ;)

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      8 april 2016 om 20:01

      @moveyourmind: 100 liter tank, met normaal rijden (dus zonder de “SPEED AND POWWAAAAAAH” sleutel) een verbruik van 1 op 4. dus dat is 400 kilometer, met je panda tik je net de 500 aan gok ik? bandjes zijn gewoon bandjes speciaal ontworpen voor dit ding, jou panda banden klappen al uit elkaar met 150 kmp/u.

      maar oke, goedkoper is ie wel.

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        8 april 2016 om 20:35

        @gwnbmw:

        De fabriekopgave voor de V-max van de Panda is 155km/u, en dat halen die bandjes prima hoor, ook als ze 6 jaar oud zijn.. ? en dat zijn GPS kilometers. En dat was nog niet eens in de 100hp versie.

        Vorig jaar zomer zijn we met de Panda 1100km naar de vakantie bestemming gereden, 130/140 gemiddeld en dan is er ongeveer 80liter door heen gegaan.

        Je onderschat die panda’s een beetje.. ?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          9 april 2016 om 05:13

          @bakkerst: dat was vast geen twinair in die panda. Ik heb er verschillende gereden maar die krengen zuipen gewoon 110 liter op 1100 kilometer met 140km per uur. Overigens is 80 liter ook nog veel voor een zuinigheidswonder. Mijn 190E uit 1992 heeft bij die snelheid maar een paar procent meer nodig.

          Login om te reageren
          • bakkerst zegt

            9 april 2016 om 08:23

            @lekbak:
            Klopt, was een generatie ouder, de 1.2 – 4 cilinder. Ik moet er wel bij zeggen dat hij volgepakt was met bagage, 2 volwassenen en een kind. En dat de route niet echt vlak is als je van west naar oost door Duitsland en Polen rijdt, dan valt het nog wel mee we hebben er in totaal 12u over gedaan incl stops voor minimaal 1,5 u totaal.

            Login om te reageren
  8. cadrez zegt

    8 april 2016 om 18:28

    Jammer dat Multipla rijders niet op zo’n manier denken.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    8 april 2016 om 18:39

    39k + 26k + 24k = 90k

    Bugatti heeft ie sinds 2007 dus ongeveer 9 jaar ergo 9 : 90k = 10k p/j.

    Gemiddeld 10k km pj rijden met een Bugatti Veyron. Doet ie netjes. Er zijn Fiat Pandaatjes die dat gemiddelde niet halen…

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      8 april 2016 om 20:02

      @Rick-dos: er zijn mensen die 4 dagen per week naar hun werk moeten, 2 keer per jaar op vakantie gaan en die de 10k net wel net niet aantikken…

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      8 april 2016 om 22:35

      @Rick-dos: ik woon dicht bij m’n werk en doe 10k p/j in m’n polo! Dus daily driver zo’n Veyron!

      Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    8 april 2016 om 18:54

    12000km@300km/u= slechts 40 rij-uurtjes per jaar.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      8 april 2016 om 20:28

      @alcantara: denk dat de gemiddelde snelheid van een Veyron heel wat lager ligt.. Dat zal die PR gast er niet bij vertellen ;)

      Login om te reageren
  11. madvillain zegt

    8 april 2016 om 18:56

    Ik weet van een Bugatti in de omgeving Helmond met meer dan 40K op de teller.
    Kan het nog wel eens navragen wat nu de precieze stand is.

    Hij rijdt er serieus veel mee, heeft nog een hele collectie ernaast.

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      8 april 2016 om 19:48

      @madvillain: nog nooit zien rijden

      Login om te reageren
      • madvillain zegt

        8 april 2016 om 19:52

        @Bart_V: Dat kan.

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      9 april 2016 om 04:02

      @madvillain: die grijze ?

      Login om te reageren
  12. martijn11 zegt

    8 april 2016 om 19:07

    Daar is hij ook voor gemaakt

    Login om te reageren
  13. p993 zegt

    8 april 2016 om 19:15

    Definieer ‘extreem hoge stand’ !

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    8 april 2016 om 19:24

    Tja, gewoon rijden!

    Login om te reageren
  15. maferick74 zegt

    8 april 2016 om 19:33

    Ik rijd ca 500km per mnd … ik heb mijn corolla (1999) ook als verzamelobject. Nu al 186.000 op de teller. De vorige eigenaar heeft het verpest… gelukkig was hij een monteur bij toyota… dus altijd goed onderhouden ?

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      8 april 2016 om 19:48

      @maferick74: G6R toevallig ?

      Login om te reageren
  16. lazy123 zegt

    8 april 2016 om 19:59

    Ik ga een bugatti kunnen kopen? En dan laat ik het in een garage? nou ik dacht het niet !!!!!

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 april 2016 om 22:43

      @lazy123: Is dit nou bewust zo slecht Nederlands? Alle woorden bestaan maar, in deze context hebben ze geen betekenis.

      Login om te reageren
  17. tdivlammer zegt

    8 april 2016 om 22:29

    Ik denk dat de Veyron van onze vrienden van Dutchbugs ook aardig wat kilometers gevreten heeft ;-)

    Login om te reageren
  18. exclusieviteitsfreak zegt

    9 april 2016 om 00:48

    Mensen die dit soort exclusiviteit kunnen permitteren, zijn altijd vermogende mensen, en hun eigen levensstijl hebben, daar kun je als gewone burger niet tegen-op . . . , wil jij dit ook kunnen bekomen, dan moet je daar zelf voor zorgen, het wordt je niet in de schoot gegeven . . .

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    9 april 2016 om 08:29

    De rest van de tijd rijden ze in hun Porsche’s, Bentley’s, Rolls Royce’s, Mercedes’en, Clio’s, Lamborghini’s, Maserati’s en Ferrari’s.

    Login om te reageren
  20. pinut187 zegt

    11 april 2016 om 12:12

    Jammer, zie ze graag wat vaker op de weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North