• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?

Auteur: Author, gepost 18 juli 2015 om 10:22 – 51 Reacties

Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?Afbeelding Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo 2?

Hoeveel zou jij lappen voor een Renault 5 Turbo?
Een Frans bommetje met middenmotor en een uiterlijk om van te smullen: dat kost een hoop geld.

Zo worden ze niet meer gemaakt, om nog maar een cliché uit de kast te trekken. Misschien dat de Renault Clio V6 nog enigszins in de buurt komt, al valt het te bezien of dat kanon in zakformaat ooit een heuse klassiekerstatus al verwerven.

De Renault 5 Turbo op de plaatjes verkocht voor een feestelijke 72.000 USD. Een stevig bedrag, maar bedenk wel dat er slechts 3.576 exemplaren van zijn gebouwd. De zestigjarige verkoper kwam tot het besef dat de auto niet langer geschikt voor ‘m is, of andersom, en wist het ding op eBay aan een geluksvogel te slijten.

Waanzin

Originaliteit is het toverwoord bij deze hitsige Fransoos. De lak toont hier en daar dan ook kleine beschadigingen en lelijke krassen van waarschijnlijk de wasstraat, die we voor het gemak onder de noemer ‘karakter’ scharen. Het vermogen ligt ergens rond de 185 pk, wat meer dan genoeg is voor zo’n compact autootje.

Meer info over dit icoon check je in deze uiteenzetting van niemand minder dan larssb, een serie fraaie plaatjes staat in de gallery.

d

Ook interessant!

  • Koop een Renault 5 Turbo occasion met verrassing achterin
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod
  • Turbo 3 Black Edition is nóg bruter
  • Renault 5 automaat is rijdende tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

ebay, Klassiekers, occasion, Renault, renault-5, turbo, turbo-2

Vorig bericht: « Formule 1-coureur Jules Bianchi (25) is overleden
Volgend bericht: Goed idee? Een LaFerrari volledig opgetrokken uit carbon »

Lees Interacties

Reacties

  1. noodles zegt

    18 juli 2015 om 10:25

    Ik zou mijn ex-vrouw er voor verkopen.

    Login om te reageren
    • boynoon zegt

      18 juli 2015 om 11:14

      @noodles: dus leuk of niet leuk?

      Login om te reageren
    • autogijs zegt

      18 juli 2015 om 11:28

      @noodles: Ja die verkoopt elke man nog voor een schoenzool.. (Niet specifiek die jouwe hoor)

      Login om te reageren
    • onlyfagsdrivebenzes zegt

      18 juli 2015 om 12:48

      @noodles: Ik dacht dat ze alleen te huur was..

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        18 juli 2015 om 12:58

        @onlyfagsdrivebenzes:
        Verhuren was financieel misschien een betere keuze geweest.

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    18 juli 2015 om 10:27

    Altijd leuk gevonden deze waanzin auto….Over die door het internet verziekte auto prijzen zullen we het maar niet hebben…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      18 juli 2015 om 17:08

      Prijzen zijn inderdaad absurt. Weliswaar een Turbo-1, maar om een idee te geven: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=269051955

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 juli 2015 om 17:11

      @norge: Hoezo het internet? Het is uiteindelijk de mens die de beurs trekt.

      Login om te reageren
    • dewitt zegt

      18 juli 2015 om 18:55

      @norge: Dit is helaas wel het geval voor maar wagen . Waardoor dit soort leuk speelgoed voor altijd buiten bedreik van meesten van ons zal zijn ……. Dank je Internet…..

      Login om te reageren
  3. gieltj zegt

    18 juli 2015 om 10:27

    De nostalgie

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    18 juli 2015 om 10:29

    Jammer dat deze auto toch enigszins is verminkt door die -voor de Amerikaanse wet verplichte- side markers tegen de spatborden aan te schroeven.

    Verder toch wel verbazingwekkend dat er ergens in de VS er toch iemand bereid is gevonden zóveel geld in een (zeker voor hen) ondergewaardeerd merk en model te steken, want alhoewel er slechts een kleine 3600 exemplaren van zijn gebouwd, is dit niet zo zeldzaam als veel andere Europese klassiekers.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 juli 2015 om 10:36

      @RRRobert:

      http://www.mullinautomotivemeseum.com ..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 juli 2015 om 10:38

        @lincoln:

        http://www.mullinautomotivemuseum.com ..

        Deze is wel goed ..

        Login om te reageren
  5. Arnoud zegt

    18 juli 2015 om 10:32

    185pk in een vedergewicht auto.. En een uiterst vierkante wielbasis. Geen wonder dat autootjes zoals deze de twijfelachtige erenaam kregen van boomklever.

    Login om te reageren
  6. ghini zegt

    18 juli 2015 om 10:32

    Zo’n fantastisch bakkie! Zou er alleen al een hoop voor over hebben om eens in te rijden! Liefst op circuit of leuke hillclimb..
    Ik vraag me af of een ClioV6 sneller is?

    Login om te reageren
    • mercedesbenz63 zegt

      18 juli 2015 om 10:35

      @ghini: ja dat is die zeker, vanwege de vernieuwde wegligging enzo.. en krachtiger blok.

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        18 juli 2015 om 10:48

        @mercedesbenz63: ik denk dat als ze op een circuit achter elkaar aan zouden zitten, dat de v6 het nog lastig krijgt.
        Dat ding weegt ik gok een 400 kilo zwaarder??
        En die v6 levert rond de 250 pk??

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          18 juli 2015 om 11:11

          @g40freak: de eerste V6 had 230pk en woog volgens mij rond de 1335kg. Maak niet de fout te maken dat het een ‘lekker ragbakkie’ is. Dit zijn linke auto’s. Maar als je er mee om kan gaan, schijnen ze fantastisch te zijn. Deze werden door TWR gebouwd, niet geheel naar wens.

          De Phase II V6 had 255pk en woog rond de 1400kg, en had een iets grotere wielbasis. Deze werden door Renault Sport in Dieppe gemaakt. Kwaliteit was veel beter, evenals de handling. Maar nog altijd een auto die je niet zomaar even dwars gooit.

          Login om te reageren
          • g40freak zegt

            18 juli 2015 om 11:20

            @gtwillem: Hammond had er toch ooit een in de vangrail gezet?
            Maar als je de pk/gewichtsverhouding gaat terug rekenen, denk ik zelfs dat de r5 een betere verhouding heeft.
            Het zou heel interessant zijn om ze op een circuit te zien.
            Het zijn allebei linke auto’s.
            Dat maakt ze leuk, vind ik persoonlijk

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              18 juli 2015 om 12:12

              @g40freak:

              R5 Turbo: 6,0 kg/pk
              Clio V6: 5,8 kg/pk
              Clio V6-255: 5,4 kg/pk

              Login om te reageren
              • noodles zegt

                18 juli 2015 om 13:00

                @gtwillem:
                Lood om oud ijzer dus.
                Beide zijn overigens alleen geschikt voor de gevorderde rijder.

  7. kennone zegt

    18 juli 2015 om 10:34

    Ik ben echt anti Renault. Maar deze staat toch wel hoog op mijn verlanglijstje!!

    Login om te reageren
  8. mercedesbenz63 zegt

    18 juli 2015 om 10:34

    Zo’n 70k zou ik er voor betalen

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 juli 2015 om 11:13

      @mercedesbenz63: en dat is nu ook een beetje de prijs. De Turbo I modellen (in topstaat) zitten rond de 80-90 en de Turbl II rond 60-70.

      Login om te reageren
      • mercedesbenz63 zegt

        18 juli 2015 om 11:52

        @gtwillem: ey thanks voor info1

        Login om te reageren
  9. reistje zegt

    18 juli 2015 om 10:35

    Blijft een geweldige klein cannon. Heb er wat extra jeugdsentiment aan omdat mijn vader in met een Renault 5 GT Turbo racete.

    Vind de prijs wel bizar, $72.000 en dan is hij nog niet in topstaat. Krassen op de motorkap, hier en daar wat roest wat meestal betekend overal roest.

    Login om te reageren
  10. mnmg zegt

    18 juli 2015 om 10:41

    VSOC in Sassenheim heeft een hele mooie te koop staan

    Login om te reageren
    • joligejoffer zegt

      18 juli 2015 om 10:49

      @mnmg: Dat is een Turbo 1….
      Maar voor beide zou ik wel ruimte maken in de garage…

      Login om te reageren
  11. philipf zegt

    18 juli 2015 om 10:55

    Mijn stiefmoeder oke?

    Login om te reageren
  12. ukbob zegt

    18 juli 2015 om 11:18

    Jeugd sentiment idd! Maar staat t ding nou op Mini velgjes..?

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      18 juli 2015 om 11:47

      @ukbob: ja. Vet toch?

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        18 juli 2015 om 12:36

        @scottishcarspotter2000: stiekem best wel ja! :)

        Login om te reageren
    • noodles zegt

      18 juli 2015 om 15:58

      @ukbob:
      Nee, dat zijn Minilites, wel vaakgemonteerd onder Mini’s maar itt wat de naam doet vermoeden ik het een zelfstandige velgen fabrikant. Je ziet ze ook veel onder klassieke Lotussen zoals de Elan en de Cortina.
      Het bedrijf bestaat nog steeds en je kan deze velgen in bijna elke denkbare maat en steek krijgen, goedkoop zijn ze trouwens niet.

      Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    18 juli 2015 om 11:20

    Als je geld als water heb is dit stiekem wel heel leuk om er bij te hebben!

    Login om te reageren
  14. mobieler zegt

    18 juli 2015 om 11:20

    Ik had zelf een Renault 5 Alpine Turbo en mocht op een meeting een keer een stukje meerijden in zo’n machine. Niet normaal zo snel en inderdaad le-vens-gevaarlijk.

    Login om te reageren
  15. kilum zegt

    18 juli 2015 om 11:38

    Nou, het is geen concour staat. Het zijn leuke auto’s maar ik zou er zelf niet zoveel geld voor neerleggen.

    Login om te reageren
  16. scottishcarspotter2000 zegt

    18 juli 2015 om 11:47

    Gaaf, die velgen zijn echt dik

    Login om te reageren
  17. stephane8200 zegt

    18 juli 2015 om 12:08

    6-8 jaar geleden stond er eentje hier in de garage. Met veel stof er op. Een blauwe. Mooi ding was dat. Uiteindelijk besefte de eigenaar dat het tijd was om hem in ere te herstellen. Daarna niet meer terug gezien.

    Login om te reageren
  18. gtwillem zegt

    18 juli 2015 om 13:53

    @noodles: waarschijnlijk weet jij dit beter dan ik, maar de R5 Turbo was een homologatiemodel. Renault had de benodigde stuks gebouwd. Daarna gingen ze verder met de Turbo II, waarbij ze het lichtgewicht plaatwerk vervingen voor het standaard plaatwerk en exotische onderdelen eveneens te vervangen voor eenvoudiger spul. Zoiets toch?

    Login om te reageren
    • noodles zegt

      18 juli 2015 om 14:34

      @gtwillem:
      In grote lijnen wel ja, voor de details verwijs ik je graag naar het larssb linkje.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 juli 2015 om 15:24

        @noodles: thanks, overheen gelezen… Zal de leeftijd wel zijn ;-).

        Login om te reageren
  19. fconderkantlat zegt

    18 juli 2015 om 14:45

    100 eero.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      18 juli 2015 om 15:13

      @arashrsf: dit is geen marktplaats, hup terug in je hok.

      Login om te reageren
  20. rolov zegt

    18 juli 2015 om 15:40

    Jaren geleden Had ik samen met een vriend een escort cosworth geïmporteerd en te koop. Toen belde iemand dat hij een zo’n Renault wilde ruilen tegen de cossie. Hebben we niet gedaan toen, maar Was een leuk ding. Alleen de cossie Was beter. ;)

    Login om te reageren
  21. martingtv zegt

    18 juli 2015 om 17:50

    gave auto, maar met de orginele velgen en niet minilite velgen. Die minilite velgen direct door de schredder halen.

    Login om te reageren
  22. gremalibur zegt

    18 juli 2015 om 19:33

    Gisteren 2 en vandaag 3 van zien rijden langs de Franse riviera. Allemaal verschillende overigens. Leuke verschijning, maar ik zie de genoemde waarde er niet vanaf…

    Login om te reageren
  23. KEV9 zegt

    18 juli 2015 om 22:57

    Ik heb er 1 en nee die is niet te koop en gaat ook nooit in de verkoop. De R5 Maxi en zelfs nog een R9T .. alleen die doet weinig meer. mist wat zuigertjes. HE zuigers + renault = F1 motor

    Login om te reageren
    • noodles zegt

      18 juli 2015 om 23:02

      @Soulmaster:
      Ik ben echt niet jaloers niet, echies niet.?

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 juli 2015 om 23:13

      @Soulmaster: Er moet toch wel een toko te vinden zijn die zuigers voor zo’n apparaat kan maken?

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        19 juli 2015 om 09:07

        @w0o0dy: ow jawel maar de drijfstang die voor zichzelf ging beginnen nam ook een deel van het blok mee op zijn weg naar buiten..

        heb al wel een origineel R9T blok op het oog, moet daarvoor alleen even naar Limoges tuffen..

        Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    19 juli 2015 om 06:01

    Dat is net wat teveel. Well een heel dikke auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North