• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppen

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 april 2015 om 11:50 – 88 Reacties

Afbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppenAfbeelding Hollanders willen een TDi-motor in deze Bentley stoppen

Bentley TDi
VAG ontwikkelde mooie dikke (en minder dikke) diesels, maar stopte deze vervolgens in een beperkt aantal modellen; een diesel-Bentley was er bijvoorbeeld nog nooit. Gelukkig zijn er altijd handige klussers die een uitdaging niet uit de weg gaan.

Wij werden via de tipmail gewezen op deze Luxemburgse Bentley met 6.0 W12 onder de kap. Een zijdezacht blok natuurlijk, alleen hij zuipt als een templier. De eigenaar was een verbruik van 1 op 5 beu, en maakt dus de switch naar diesel. Voor de ombouw werd het Nederlandse Dutch Build in de arm genomen, en zij storten zich momenteel vol overgave op het project.

De W12 gaat er uit, en hiervoor komen de motor en bak (een V6’je) uit een Phaeton in de plaats. Zodra de build compleet is gaan de rest van de Phaeton en de verwijderde W12 in de verkoop. Vandaag gaat de transplantatie van start, wij hopen jullie spoedig meer updates te brengen. Voor nu: FOTO’S!

UPDATE: We hebben een reactie van de bouwer:

Er zijn vooral veel vragen over dat het wel verstandig zou zijn, en dat is het niet natuurlijk. De eigenaar is het zat om elke dag of soms zelfs 2x per dag te moeten tanken en kreeg hier door het idee om er een TDI in te laten bouwen. Financieel gezien had deze man 200.000km kunnen rijden van het geld wat deze ombouw kost, maar daar is het hem helemaal niet om te doen. Toen ik hem vroeg wat nu de echte reden is voor deze ombouw, kreeg ik als antwoord dat hij het leuk vind om iets te bedenken en om vervolgens te laten bouwen wat hij ziet als een soort van avontuur.

Deze man is werkzaam in de kunst en heeft buiten deze motorombouw ook nog het plan om hem te laten spuiten door een bekende kunstenaar als ook dat het interieur opnieuw bekleed zal gaan worden. Ik heb deze man duidelijk laten weten dat ik mij in eerste instantie alleen focus op de motor/bak wissel omdat dit veel complexer is dan word gedacht en heel veel werk is. Er zit vooral heel veel elektronica in wat erg moeilijk is om goed te krijgen. Ook al denken veel mensen dat de basis van de Bentley gelijk is aan die van de Phaeton, is toch heel veel anders. Zo moet echt alles in de motorruimte zoals het ABS-Systeem verplaatst worden om de V6 te laten passen. Klein is deze V6 niet, al klinkt het wat minachtend. De V10 is simpelweg geen optie omdat dit een zeer moeilijke en kostbare motor is in onderhoud.

Alleen het vervangen van een Dynamo is al bijna een week werk. Deze V6 TDI heeft de turbo en alle belangrijke delen boven op de motor zitten waardoor alles makkelijker te vervangen en te onderhouden is. Deze zal nog onder andere nog wel worden gechipt natuurlijk en het gewicht van de Bentley zal ook een stuk lager uitvallen na deze engine swap.

Er is goed over nagedacht alvorens we hier aan zijn begonnen, maar ondanks alle goede voorbereiding blijft het een groot risico om een auto als deze om te bouwen. Er zijn dan ook veel meer verschillen dan gedacht tussen de Bentley en de Phaeton waar wij mee worstelen om dit alles goed te krijgen. To be continued!

Met dank aan Tjeerd voor de tip!

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, Diesel, motor, phaeton, Volkswagen

Vorig bericht: « De Lexus FLV was een Panamera avant-la-lettre
Volgend bericht: Deze 10 cabrio’s hebben de hoogste restwaarde »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    22 april 2015 om 11:53

    Zo konden toch ook gewoon de 4.2 V8 TDI uit de A8 gebruiken of die V12 TDI uit de q7 als audi die blokken nog heeft liggen? Overigens wel een gaaf project!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      22 april 2015 om 11:59

      @henkhupelschoten: sorry, weet de oorzaak al, de w12 bestaat uit twee VR6 motoren die bovenop elkaar zijn geplaatst. tenminste dat zeiden ze tegen mij in de Gläserne Manufaktur in Dresden……

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        22 april 2015 om 12:44

        @henkhupelschoten: naast elkaar*

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          22 april 2015 om 12:46

          @johanhummer9: aan elkaar*

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            22 april 2015 om 13:28

            @gtwillem: met elkaar :p

            Login om te reageren
            • jurdespotter zegt

              22 april 2015 om 13:37

              @kennone: door elkaar

              Login om te reageren
          • johanhummer9 zegt

            22 april 2015 om 13:40

            @gtwillem: ze zitten niet aan mekaar

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              22 april 2015 om 13:54

              @johanhummer9: eentje voor en eentje achter?

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                22 april 2015 om 14:58

                @gtwillem:
                Nee, eentje links en eentje rechts….

                Als ze echt humor hadden dan hadden ze er een 1.2 tdi in gehangen.
                Continental Slowmotion, 45 stikker en een brommerkenteken, als je dan niet helemaal het mannetje bent bij de plaatselijke Mac of ROC….

              • kenner zegt

                22 april 2015 om 17:30

                @gtwillem: lepeltje lepeltje? ?

          • henkhupelschoten zegt

            22 april 2015 om 15:03

            @gtwillem: @johanhummer9: @kennone: @jurdespotter:
            poedem.biz/uploads/taginator/Aug-2012/w12-engine-audi.jpg op elkaar dus….

            Login om te reageren
            • henkhupelschoten zegt

              22 april 2015 om 15:06

              @henkhupelschoten: http://www.google.nl/search?q=w12+audi+poedem.biz&tbm=isch&oq=w12+audi+poedem.biz&gs_l=mobile-heirloom-serp.12…9833.12764.0.13755.11.11.0.0.0.0.191.1184.6j5.11.0.msedr…0…1c.1.34.mobile-heirloom-serp..8.3.451.TomPBBwnthY#mhpiv=0
              Hopelijk werkt ie dus nu wel….

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                22 april 2015 om 16:14

                @henkhupelschoten: ik zie toch echt twee VR6 blokken aan elkaar, zoals @jrk68 al zegt: eentje links en eentje rechts.

              • johanhummer9 zegt

                22 april 2015 om 16:56

                @henkhupelschoten: mag jij mij uitleggen hoe deze 2 cilinder banken op elkaar gemaakt zijn.

    • sajmun zegt

      22 april 2015 om 12:01

      @henkhupelschoten: Ja dat zou vast wel kunnen, maar dan rijdt je nog niet zuinig…
      Grappig project, ik zou zeggen, lepel die W12 in de Volkswagen!

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        22 april 2015 om 12:11

        @sajmun: die hebben ze in de goede ouwe VW tijd nog gemaakt……

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        22 april 2015 om 16:07

        @sajmun: een W12 phaeton bestaat origineel al.
        http://www.gaspedaal.nl/Volkswagen/Phaeton/?trfw=w12&srt=pr
        Te koop voor een appel en ei, geen mens voor te vinden.

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      22 april 2015 om 12:02

      @henkhupelschoten: dacht ik ook aan, zie mijn latere comment. Maar ik denk dat het gemak is. De Phaeton en Continental GT zijn identieke auto’s, in technisch opzicht. Dus je kunt relatief makkelijk de onderdelen uitwisselen. En in de Phaeton is nooit een V8 geleverd. Dus dit is een vrij ‘eenvoudige’ swap.

      En ondanks wat er beweert word: de A8 is een heel andere auto.

      Oh, en trouwens: er staat dus zo een Twin Turbo W12 te koop en een Phaeton zonder motor… Dat klinkt helemaal goed. Kun je eindelijk de Phaeton R60 bouwen die Volkswagen uiteindelijk nooit uit heeft durven brengen (een 600pk sterke Phaeton als S65 AMG concurrent, auto was al klaar om tegelijk met de Touareg R50 TDI gelanceerd te worden, is uiteindelijk niet gekomen, de Touareg dus wel).

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        22 april 2015 om 12:11

        @gtwillem: die Phaeton is zeker wel met een V8 geleverd! Overigens ook met een W12. Dus waarom de W12 van de Bentley in de Phaeton stoppen? Phaeton’s met W12 zijn voor een appel en een ei op te halen.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          22 april 2015 om 12:22

          @maxx1: v8 is nu een benzine, de w12 wordt niet meer geleverd wegens ”groen imago” zeiden ze tegen mij, (dit is ook de reden dat we geen passat r36, touareg r50 etc niet meer kunnen kopen), de 5.0 v10 tdi was ook nog in de eerste generatie verkrijgbaar en de 4.2 v8 tdi is maar heel kort geleverd, staan er bijna geen te koop.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            22 april 2015 om 12:27

            @henkhupelschoten: er staat er geen een te koop, want VW heeft nooit een Phaeton V8 TDI gebouwd en verkocht. Misschien een prototype, maar vanwege die V10 was er niet echt vraag en behoeft naar een V8.

            Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          22 april 2015 om 12:26

          @maxx1: V8 TDI bedoel ik.

          Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      22 april 2015 om 13:19

      @henkhupelschoten: of die Bentley verkopen…. Wil je niet dokken voor de peut, dan rij je geen Bentley.

      Voor degene die beweren dat het een leuk project is, ik vind van niet. Een leuk project wordt het pas als men een dikkere motor in een auto plaatst. Bijvoorbeeld een Bentley w12 in een Golf mk1.

      Zou de eigenaar van de Bentley een oud-hollandsche zuinigaard( lees gieraard) zijn die naar Luxemburg verhuisde voor de goedkopere peut en belastingen en nu nog meer wil besparen?

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        22 april 2015 om 13:54

        @marikoelolo: ik denk eerder dat die het beu is om de haverklap bij een pomp te moeten staan.

        Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      22 april 2015 om 16:24

      @henkhupelschoten: Je kan de Bentley ook naar Rebbl brengen in Aduard. Misschien leuk AWD project met twee electro-motoren.
      http://rebbl.com/ev-conversions/

      Login om te reageren
  2. mike0709 zegt

    22 april 2015 om 11:54

    Klinkt net zo teleurstellend als een Mustang met een V6. Het klopt gewoon niet.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 april 2015 om 12:29

      @mike0709:
      Totdat je iedere 300 kilometer aan de benzinepomp staat, dan krijg je ineens een heel ander ‘gevoel’
      Mijn gevoel was destijds : weg met mijn Range Rover !
      Toen ik er iedere keer 70 liter prut in kon stoppen na 350 kilometer.

      Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, auto’s die zuipen.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        22 april 2015 om 16:15

        @desjonnies: krentekakker hoor, valt me weer tegen van je ;)

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          22 april 2015 om 16:23

          @bofkont:

          tanken is kut ..
          altijd op de tocht ..
          altijd half gebukt half rechtop ..

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            22 april 2015 om 16:38

            @lincoln: hahaha klopt :)

            En daarbij je wordt ook nog eens genaaid door Den haag ;)

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              22 april 2015 om 20:04

              @bofkont: ja waarom dacht je anders dat je moest bukken?

              Login om te reageren
              • bofkont zegt

                22 april 2015 om 20:28

                @w0o0dy: lol

    • gtwillem zegt

      22 april 2015 om 12:33

      @mike0709: Mustangs zijn altijd al met zescilinders geleverd. Tuurlijk, de V8 past beter bij het karakter ervan, maar de meeste Mustangs hebben volgens mij een V6 (in de states dan).

      Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        22 april 2015 om 17:37

        @gtwillem: Mijn vaders mustang cabriolet uit 1965 heeft ook een 6 cylinder. Hij komt snel genoeg van zijn plek en hij is een stuk zuiniger dan de 66 coupe met v8 van zijn maatje. Bij een coupe vind ik dat er wel een v8 in hoort omdat dat toch meer een performence wagen is terwijl een cabrio meer een cruiser is.

        Login om te reageren
  3. crs86 zegt

    22 april 2015 om 11:54

    Leuk project! Maar ik vraag me af hoe snel deze meneer de investering van de ombouw er uit haalt met de besparing aan brandstofkosten! En waarom dan niet meteen de 320pk BiTurbo van zusje Audi er in? Veel lekkerdere motor, veel meer power, en een heerlijk (weliswaar kunstmatig) geluid!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      22 april 2015 om 12:50

      @crs86: omdat die Phaeton voor een prikkie te koop is, terwijl je redelijk wat kwijt bent voor een A6 met dat blok.

      Login om te reageren
  4. jrsmoke zegt

    22 april 2015 om 11:55

    Neem dan de V8 TDI, past toch wat meer bij een Bentley dan een V6je…

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 april 2015 om 11:57

    Gayyyy

    Login om te reageren
  6. steiger zegt

    22 april 2015 om 11:57

    Echt…? Omdat je te vaak moet tanken? Laat dan een grotere tank inbouwen… Ga er maar even vanuit dat het niet om de uitstoot te doen was, want dan zijn er wel betere blokken van een TDI V6 uit een pheaton.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      22 april 2015 om 12:01

      @steiger: u heeft een eigen olieveld?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        22 april 2015 om 12:30

        @henkhupelschoten:
        oprijlaan met shell station…..

        Login om te reageren
      • steiger zegt

        22 april 2015 om 13:25

        @henkhupelschoten: Nee, maar ik heb dan ook geen Bentley Continental én een Pheaton. Geloof niet dat de gemiddelde Bentley-rijder nou echt om benzinegeld verlegen zit.

        Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    22 april 2015 om 11:57

    Op zicb past een diesel perfect bij het comfortabel karakter van een Bentley.

    Maar een Conti GT is erg zwaar, net als de Phaeton, overigens. Dus misschien was een V8 TDI van de A8 (326pk) een betere keuze geweest. De 5.0 V10 is leuker, maar daar los je het brandstofprobleem niet mee op: die zuipt ook.

    Afijn, de 3.0 TDI is een fijne motor, misschien even licht kietelen om hem optimaal te laten lopen. En met de geluidisolatie van zo’n Bentley hoor je de diesel niet eens.

    Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    22 april 2015 om 11:57

    Gaaf project, maar doe mij maar de W12, leuk voor in mijn oude Disco.

    Login om te reageren
  9. goodolddays zegt

    22 april 2015 om 11:58

    Why?

    Login om te reageren
    • lorddisick zegt

      22 april 2015 om 12:04

      @goodolddays: because it can lol

      Login om te reageren
      • ikbenmnzus zegt

        22 april 2015 om 12:20

        @lorddisick: “because it can”?
        Van Gaaltje?

        Login om te reageren
  10. tvklarenbosch zegt

    22 april 2015 om 12:01

    Als je zo’n auto kan kopen is het verbruik toch het minste probleem lijkt me..

    Login om te reageren
    • jandemercedesman zegt

      22 april 2015 om 12:08

      @tvklarenbosch: het zal er ook helemaal niet aan liggen dat hij de benzine niet kan betalen. Als ik elke 300 kilometer de tank vol zou moeten gooien zou ik ook helemaal gek worden

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        22 april 2015 om 12:12

        @jandemercedesman: standaard heeft een GT een 90L tank. Daar kom je wel verder mee dan 300 km

        Login om te reageren
        • jrsmoke zegt

          22 april 2015 om 13:34

          @tvklarenbosch: niet als ik rij…

          Login om te reageren
      • marinepower zegt

        23 april 2015 om 01:14

        @jandemercedesman: dan laat je dat toch doen.

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      22 april 2015 om 12:12

      @tvklarenbosch: als je ‘m nieuw koopt ja. Tegenwoordig zijn deze Bentley’s onder de €50000 te koop. De meeste mensen die ‘m nu kopen denken daadwerkelijk om het verbruik.

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      22 april 2015 om 12:23

      @tvklarenbosch: er staan hollander, dat zegt heel veel

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        22 april 2015 om 12:53

        @henkhupelschoten: Beter lezen. Hollands bedrijf dat de ombouw doet, Luxemburgse eigenaar.

        Login om te reageren
      • camber24 zegt

        22 april 2015 om 12:59

        @henkhupelschoten: klopt. Inventief. Creatief. Thinking outside of the box. Geen beperkingen op laten leggen. Gewoon mouwen opstropen en aanpakken. Goed opgemerkt Henk.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          22 april 2015 om 14:58

          @camber24: ik denk ergens anders aan maar oke……

          Login om te reageren
  11. racy zegt

    22 april 2015 om 12:02

    Kon hij zich dat niet bedenken, dat het verbruik hoog lag met een 12 cilinder.

    Login om te reageren
  12. tombe zegt

    22 april 2015 om 12:02

    Was LPG nu geen pakken goedkoper en eervoller?

    Login om te reageren
  13. topgear zegt

    22 april 2015 om 12:04

    Als hij het verbruik van benzine zo erg vind, zet er dan een LPG-installatie in! Is al meerdere keren gedaan volgens een korte zoektoch op het Internet.
    Dan blijft de W12 en het geluid in ieder geval behouden. En de rijeigenschappen zoals Bentley die bedoeld had, blijven dan ook aanwezig.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 april 2015 om 12:32

      @topgear:
      omdat je dan een driehonderd liter tank nodig hebt, die dan weer voor en achter uitsteekt…

      Login om te reageren
    • aventadorrr zegt

      22 april 2015 om 12:37

      @topgear: met zo’n W12 sta je al regelmatig aan de pomp voor benzine, als ie op LPG gaat rijden sta je er meer wel dan niet. Een ringtankje in plaats van het reservewiel is binnen 1 keer accelereren leeg, en om nou zo’n grote tank achterin die bentley te leggen..

      Login om te reageren
  14. ziekegeest zegt

    22 april 2015 om 12:05

    Bentley Continental GTDi

    Login om te reageren
  15. Kvgorp zegt

    22 april 2015 om 12:07

    1ste world problems. Waarom rij je niet gewoon je kilometers in de Phaeton en pak je je Conti voor het weekend, als je wil patsen of voor de kleine stukjes.

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    22 april 2015 om 12:08

    Het zijn Luxemburgers en geen Hollanders. Maar pak dan wel even een echte diesel!

    Login om te reageren
  17. philipf zegt

    22 april 2015 om 12:13

    Wat een idioot! Dit doe je toch niet?!

    Login om te reageren
  18. motiondrive zegt

    22 april 2015 om 12:24

    Niet perse tegenstander van dit soort harttransplantaties. Maar je haalt een van de fijnste motoren die er zijn uit het vooronder en legt er een nietszeggend dieselaggregaat in. Had dan een andere auto gekocht dan deze Bentley…

    Login om te reageren
  19. rikus zegt

    22 april 2015 om 12:27

    Beide auto’s zijn saai uitgevoerd. Kleur van de lak, interieur. En dan gooien ze dat saaie motorblok van de ene naar andere saaie auto. Saai.

    Login om te reageren
  20. freeze zegt

    22 april 2015 om 12:40

    Was het niet gemakkelijker en goedkoper geweest de Continental in te ruilen voor de versie met V8 en cilinderuitschakeling? Op Luxemburgs kenteken liggen die prijzen een stuk lager dan in Nederland

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      22 april 2015 om 12:58

      @freeze: dus je wilt een oud model bentley in ruilen voor een nieuwe model bentley v8 s. Dat is volgens mij teduur voor deze meneer.

      Login om te reageren
      • freeze zegt

        22 april 2015 om 19:55

        @mab: Het zal niet goedkoop zijn maar het kopen van een tweedehands Phaeton en het betalen van een bedrijf om de auto om te bouwen zal ook aardig in de papieren lopen

        Login om te reageren
  21. trustmeiamanengineer zegt

    22 april 2015 om 12:43

    Ombouwen naar LPG was inderdaad in alle opzichten veel beter geweest. En anders ernaast gewoon een Audi A6 TDI biturbo aanschaffen. Rijd nog beter ook waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  22. swaffelaer zegt

    22 april 2015 om 12:47

    Wat is die Bentley ineens gedateerd van binnen. Viel me nu pas op.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      22 april 2015 om 13:43

      @swaffelaer:
      Is ie ooit modern van binnen geweest dan?

      Login om te reageren
  23. schellekens006 zegt

    22 april 2015 om 13:05

    Ze hadden de V10 uit de oude touareg moeten pakken gewoon voor de leuk. Het R50 blok met chipje zo’n 400PK.

    Login om te reageren
  24. jaapiyo zegt

    22 april 2015 om 13:09

    Die frontoverhangen van deze bakken…alleen daarom al kan een FWD gewoon niet in deze segmenten.

    Login om te reageren
  25. Maarten123 zegt

    22 april 2015 om 13:22

    Dat de auto’s technisch identiek zijn, biedt natuurlijk mogelijkheden, maar van 560pk terug naar 224pk (en na een kuurtje wellicht 300pk) is wel een stap. Dan was ik toch voor LPG gegaan, desnoods met conventionele W12 zonder de turbo’s.

    Login om te reageren
  26. kennone zegt

    22 april 2015 om 13:34

    Why?????

    Login om te reageren
  27. Rob zegt

    22 april 2015 om 13:48

    Gewoon gaan rond rijden in de Phaeton was in alle opzichten slimmer geweest.
    Maarja, dan heb je geen penisverlengend embleempje meer op je sleutelbos…..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      22 april 2015 om 21:21

      @Rob: ik denk dat de sleutel wel een VW logo gaat dragen: de motor, startmotor en bekabeling zullen allemaal van de VW motor zijn, dus zal die daar de VW sleutel voor nodig hebben.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        22 april 2015 om 21:37

        @gtwillem:
        Wat een akelig logische opmerking weer, zoals gewoonlijk. Hou daar eens mee op! ;-)

        Login om te reageren
  28. bsxc2 zegt

    22 april 2015 om 13:57

    Ik hoop dat het leer gaat scheuren door de diesel trillingen.

    Login om te reageren
  29. hondar zegt

    22 april 2015 om 13:59

    Kon je met de meerkosten van dit project niet nog even een paar benzine betalen en die auto vervolgens inruilen voor een andere misschien zuinigere auto…?

    Login om te reageren
  30. Dev zegt

    22 april 2015 om 15:18

    Het zijn Luxemburgers die naar Lunteren zijn gegaan. Is geen Hollander aan te pas gekomen volgens mij.

    Login om te reageren
  31. mercedesbenz63 zegt

    22 april 2015 om 15:25

    Wahahahaha een VAG motor dit gaat te ver

    Login om te reageren
  32. ohoogeveen zegt

    22 april 2015 om 16:48

    Dus om kosten te besparen koop je een Phaeton en huur je een garage in die de motoren wisselt? Wat mis ik hier?

    Login om te reageren
  33. mrrallycross zegt

    22 april 2015 om 19:11

    Gewoon de w12 in de pheaton bouwen. Daarnaast zou ik nooit een w12 ruilen voor een V6 diesel.

    Login om te reageren
  34. ghost zegt

    22 april 2015 om 19:36

    Ik kan dit soort projecten wel waarderen. Ten minste geen kuddedier die man.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North