• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hollands gereedschap: ThoRR

Auteur: RubenBaeten, gepost 28 april 2008 om 17:34 – 57 Reacties

ThoRR

Elektriciteit is hot, of je het nu over sportwagens of taxi’s hebt. Elektromotoren leveren hun maximale koppel vanaf nul toeren, dus ze zijn niet kinderachtig. Helemaal niet als zo’n stroomvretertje zijn weg vindt naar een Lotus Super Seven-achtig autootje. Zie hier de ThoRR.

De ThoRR is een product van het Nederlandse bedrijf Evisol uit Echt. De cijfers zijn indrukwekkend: het gewicht van de auto is 755 kg, waarvan de accu’s 280 kg opeisen. Het motortje (86 kg) is van Siemens en levert een constant vermogen van 91 pk en een koppel van 160 Nm. Wanneer het piekvermogen wordt aangesproken hebben we het echter over 272 pk en 450 Nm. Een versnellingsbak is er niet, dus dat zal er best lekker aan sleuren! De ThoRR komt gemiddeld 200 km ver voordat je weer een stopcontact nodig hebt.

ThoRR

ThoRR

ThoRR

Hier een filmpje van de ThoRR in actie:

Ook interessant!

  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • "Leaseauto's VERPLICHT elektrisch over 4 jaar"
  • 5 stellingen over elektrisch rijden

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Lichtgewicht

Vorig bericht: « BAE Navistar: Humvees for lunch
Volgend bericht: Grand Theft Auto IV-gekte begint »

Lees Interacties

Reacties

  1. iFi® zegt

    28 april 2008 om 17:36

    doe mij die maar

    Login om te reageren
  2. P@ zegt

    28 april 2008 om 17:37

    Donkervoort neus?

    Wel weer een mooi nederlands product! Nu maar hopen dat de internationale pers het ook op pikt!

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    28 april 2008 om 17:37

    Krijg je er ook een schoonmaak-kitje bij om alle kinderen van de grill te wassen? Ze horen je niet aankomen en je zal ze allemaal wel dood moeten rijden. Jammer voor de kinderen, maar ja, ken je prioriteiten he!

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    28 april 2008 om 17:38

    Bliksems! ;)

    Die indoctrinatie van de milieumafia werkt goed: we beginnen elektrische auto’s langzaamaan te accepteren! :)
    Maar serieus, elektrisch hoeft dus gewoon niet saai te zijn. We zijn alleen zo ontzettend gewend (en gehecht) aan een lekkere grom van interne verbrandingsmotoren dat we daar niet snel afstand van willen doen.

    Login om te reageren
  5. Renaldo zegt

    28 april 2008 om 17:44

    Wat bezielt een ontwerper om een rollbar zo schuin te laten aflopen?
    Last van zijn vrouw ofzo?

    Login om te reageren
  6. jesseduh zegt

    28 april 2008 om 17:45

    lol deze heb ik ook gefotografeerd in berg aan de maas met een rally
    k heb nog een heel gesprek gehad met de man die hem gemaakt had.
    het was een project wat hij moest doen om aangenomen te worden bij het bedrijf in echt.
    meneer werd echter meteen aangenomen toen ze dit zagen.
    i’m loving it

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    28 april 2008 om 17:45

    ik snap hem niet.. hij levert een constant vermogen van 91 pk en maximaal levert hij 272 pk? Hoe kan dat nou als hij constant 91 pk levert :? :)

    Ik heb trouwens paar jaar terug in (Pey) Echt gewoond, leuk dorp!

    Login om te reageren
  8. Mardec zegt

    28 april 2008 om 17:50

    Pff, ik zal toch altijd de (heerlijke) stank van benzine en een geluid om u tegen te zeggen gaan missen.

    Hij ziet er ook niet goed uit.

    Maar toch, doe mij er ook maar een.

    Login om te reageren
  9. DEX zegt

    28 april 2008 om 17:52

    Mooie ontwikkeling.
    Het probleem hiervan is zoals met de auto’s op biodiesel, mocht het grootschalig gebruikt gaan worden dan rijzen de prijzen van overige producten de pan uit. Je ziet voedselprijzen stijgen omdat grote hoeveelheden vegetatie gebruikt worden voor biodiesel. Persoonlijk heb ik er geen zin in om 3 keer zoveel voor mijn energierekening te betalen omdat er meer electrisch wordt gereden. Zolang de electriciteit met kolen wordt opgewekt.. is nog niks groens aan dus.

    Login om te reageren
  10. biertie zegt

    28 april 2008 om 17:59

    dat is nu het probleem met die auto’s, 200km rijden en dan terug opladen is veeeeeeeeeeel te snel :o

    Login om te reageren
  11. Racer X zegt

    28 april 2008 om 18:02

    Het grote nadeel van elektrische auto’s was al te merken toen we nog met RC autootjes speelden… Als ze leeg zijn duurt het een tijd voor de accu’s weer opgeladen zijn. Een auto met een verbrandingsmotor gooi je met hooguit 3 minuten weer vol. Een accu opladen ben je een stuk langer mee bezig.

    Ik zie het nog niet zo zitten met de elektrische auto. Daar komt bij dat ik niet zit te wachten op het geluid van een opgevoerde boormachine als ik gas geef…

    Login om te reageren
  12. RenJie zegt

    28 april 2008 om 18:05

    @DEX

    het gaat meer om de uitstoot van auto’s denk ik, bij elektrische auto’s is die uitstoot 0, maar voor de elektriciteit moet je uiteraard wel fossiele brandstoffen verbranden. (zoals je al zei) Dus wat is erger; uitstoot bij verbranding van fos. brandstoffen of uitstoot van brandstoffen in de vorm van benzine? je hebt helemaal gelijk; zolang de elektriciteit wordt opgewekt dmv verbranding van fossiele brandstoffen schieten we er geen ene coño mee op. Hetzelfde hierover kan je ook zeggen over biodiesel en alle andere “milieuvriendelijke” brandstoffen. Waterstof ontstaat door elektrolyse, waar ook weer elektriciteit voor nodig is.
    Als we nou gaan kijken welke betere(!) manieren er zijn om elektriciteit op te wekken, dan komen we aardig ver met de alternatieve brandstoffen. Al die onzin met windmolens, ik zeg: kernenergie en het radioactieve afval de ruimte inschieten! =] Ik praat misschien niet heel erg netjes zo, maar dit is wel wat ik vind.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    28 april 2008 om 18:10

    @ RenJie: zelfs kernenergie is geen oplossing voor het energie probleem. Er is gewoonweg te weinig brandstof voor kerncentrales om aan de totale energiebehoefte te voldoen! Schokkend he? :)

    Login om te reageren
  14. Zoepie zegt

    28 april 2008 om 18:10

    @renjie

    De laatste generatie gebruikt al een veel groter percentage van het kernmateriaal waardoor dit eigenlijk voorlopig toch de enige mogelijkheid is om ons van elektriciteit te voorzien zonder de bijhorende CO2 uitstoot

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    28 april 2008 om 18:19

    tsja, vergeet wat ik gezegd heb. Ik zit nu even te kijken naar de situatie (tot zover ik kan), en ik denk gewoon dat we vastzitten, voor het ene ding heb je het andere nodig, zo zit de natuur in elkaar denk ik. Als de mens niet zulke grote behoeftes had gehad, dan kon de aarde gewoon organismen voorzien. Blijkbaar is er gewoon geen oplossing :P Andere eventuele oplossingen zijn dan weer te duur. Beetje lastig dit :?

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    28 april 2008 om 18:20

    @Zoepie

    ja, maar zoals Klassiekerrally al gezegd heeft; je moet (heel veel) energie hebben om de kernsplijting/fusie mogelijk te maken en daarbij wordt ook veel verbrand en uitgestoten.

    Login om te reageren
  17. STi-lover zegt

    28 april 2008 om 18:21

    net een catherham maar dan elektrisch

    Login om te reageren
  18. ZwerverRoodbaard zegt

    28 april 2008 om 18:23

    Volgens mij zijn mijn speakers stuk want ik mis toch echt iets :S

    Login om te reageren
  19. Audi zegt

    28 april 2008 om 18:30

    Zo dat is saai….. hoorde ook niets, leuk man, lekker planken in je elektrische skelter. Nee doet u mij maar een caterham of donkie met een uitlaat die het uitschreeuwt :)

    Login om te reageren
  20. Yuri zegt

    28 april 2008 om 18:34

    Ah is idd een leuke auto. Die is al een paar keer bij ons op school geweest (Hogeschool Zuyd in Heerlen). Mijn vader is zelfs de begleider van de student die hieraan werkte. Topsnelheid is wel wat lager, maarja dat maak niet zoveel uit vind ik!

    Login om te reageren
  21. Vincent996 zegt

    28 april 2008 om 18:40

    Mooi, leuke auto. Wel raar dat die rollbar scheef is…. Ik hou namelijk van symmetrie! :P
    Dit is de toekomst, alhoewel die niet zo mooi is zonder een verbrandingsmotor.

    Login om te reageren
  22. Trobken zegt

    28 april 2008 om 18:46

    En de prijs?

    Login om te reageren
  23. appieflappie zegt

    28 april 2008 om 18:48

    Het valt me op dat gesuggereerd wordt dat je zon auto niet eraan hoort komen. Maar vergeten dat benzine motoren nagenoeg ook stil zijn, maar toch maken autos veel lawaai. Is iedereen hier vergeten dat banden het meeste lawaai maken. Dus zon auto hoor je echt wel aankomen. Tenzij dat ding met een slakkengang van 20 km/h komt aanrijden.

    Login om te reageren
  24. Juicie zegt

    28 april 2008 om 19:05

    Voorzover ik weet is het een MK Indy chasis en body met een Haselier neus. Maar ik moet toegeven zo een wagen kun je beter met een lekker CBR1000 blok bouwen.

    http://youtube.com/watch?v=W1GXe6AhHNU

    Login om te reageren
  25. Carmaster zegt

    28 april 2008 om 19:35

    Jammer van die vage rollbar…
    Verder een grappig bromtolletje.
    Zullen de mensen verbaasd opkijken als dit karretje
    letterlijk langs komt zoeven!

    Login om te reageren
  26. abc123 zegt

    28 april 2008 om 19:41

    ff serieus offtopic mr dit moet ik toch even zeggen :)
    vandaag op school, les Nederlands (in België)

    onderwerp: nieuwe woorden
    lerares: weet iemand wat SLURPTAX is of heeft iemand er al van gehoord?

    ik (15 jaar) : de enige die het antwoord wist =P
    het is erg gesteld; ben ik de enige in mijn klas die autoblog leest?!
    maar dus jongens ik ben jullie dankbaar want je ziet hoe leerrijk jullie
    autoblog wel niet is!!

    groeten

    Login om te reageren
  27. Dr. S zegt

    28 april 2008 om 20:00

    Mag je daar dan het golfterrein mee verlaten?

    Login om te reageren
  28. wilco zegt

    28 april 2008 om 20:20

    Haha, best wel bizar, een sportwagen zonder geluid hahahahahha.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    28 april 2008 om 20:21

    Nederlands, zo’n licht autootje, elektrisch. Ik moest even aan Burton denken: http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/27/nieuwe-nederlandse-trots-elementz-kit-car .

    Login om te reageren
  30. Gerrit zegt

    28 april 2008 om 20:22

    Heeft autoblog geen internationale bronnen om deze uitvinding in de wereldmedia te brengen? misschien dat het in combinatie met een bedrijf het productierijp kunnen maken!!!

    Login om te reageren
  31. Apache zegt

    28 april 2008 om 20:28

    De gast die dit getekend heeft is zeker zo:

    Login om te reageren
  32. Georgio zegt

    28 april 2008 om 20:31

    Wat nou jammer is, is dat er niet in het artikel staat hoe snel die naar de 100 gaat. Dat moet natuurlijk sneller zijn dan een Donkervoort/Caterham anders koop ik ‘m niet.

    Login om te reageren
  33. Carabo zegt

    28 april 2008 om 21:09

    Mooi initiatief, hopelijk horen we er meer van! Zo aan die neus te zien lijkt Donkervoort er wel wat mee te maken hebben maar op de website van ThoRR kan ik zo snel niks vinden. Weet iemand meer?

    Mensen die zeuren over die roll bar hebben te weinig race wagens gezien. In het geheel niet ongebruikelijk zo’n assymetrische roll bar.

    Login om te reageren
  34. bleegh zegt

    28 april 2008 om 21:29

    @ klassiekerrally

    er is genoeg uranium om (op het niveau van vandaag de dag) ons voor de komende 400 jaar aan energie te voorzien. WERELDWIJD!

    Login om te reageren
  35. Klassiekerrally zegt

    28 april 2008 om 21:33

    @ bleegh: daar lopen de meningen blijkbaar over uiteen.
    Maar ik heb het ook maar uit de KIJK, dus… ;)

    Login om te reageren
  36. RenesisHP zegt

    28 april 2008 om 21:39

    Als serieuze petrolhead kan ik alleen maar zeggen dat dit hem voor mij niet gaat worden. Ik ben gek op mechanica en de bijbehorende geluiden. De mooist klinkende motoren komen eigenlijk uit de eerste 60 jaar van de autoindustrie. Daar komen alle mechanische klanken goed tot hun recht.
    Nu zijn de meeste auto’s al erg kunstmatig, maar electrische auto’s zijn wel heel erg.
    Nope, ik kan er niet aan wennen. ;)

    Login om te reageren
  37. Jerudo zegt

    28 april 2008 om 21:50

    Ze hadden het bij The Jetsons dan toch bij het rechte eind dat alle vervoersmiddelen van die space geluidjes gingen maken.

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    28 april 2008 om 21:56

    @mx5/rx8 .. petrolhead !! o.k. .. de eerste 60 jaar ?? daar zit je fout ..
    er is al een tijd geweest dat electrische en bezine auto,s 50/50 verdeeld waren ..

    Login om te reageren
  39. _Junkreader_ zegt

    28 april 2008 om 22:10

    niet horen aankomen? wat een B*LLSHIT… hoor je niet te kijken als over wil steken of zo??? als je “to lame” bent om te kijken horen je genen gestopt te worden voor voortplanting en dan is zo’n electrische auto een mooi hulpmiddel…de schuld altijd bij een ander leggen hé…preventieve euthanasie moet er gepromoot worden of de mensheid gaat onder aan die iq-loze schaduwbrullers…

    Login om te reageren
  40. abc123 zegt

    28 april 2008 om 22:12

    @ Ruben Baeten:

    is het nu slurptaKS of slurptaX ??
    ik denk het eerste

    :)

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    28 april 2008 om 22:39

    @Lincoln.

    Uitzonderingen zijn er altijd, dat is waar. Maar de “normale” auto’s klinken geweldig. Maar ja, meningen mogen verschillen. ;)

    Login om te reageren
  42. Zoef zegt

    28 april 2008 om 23:03

    Zo hoor je eens wat voor rolgeluiden een auto maakt, dat is nog behoorlijk wat.
    Ah zo zit dat met die E-motoren. 91 pk maar 300 piek. Zo komt zo’n karretje als de Franse Fetish aan zo’n fenomenale acceleratie maar zo’n matige topsnelheid. Ook bij de Tesla is dat het geval, van 0 tot 100 in 4 seconden met 300 pk, maar 200 is de top.

    Login om te reageren
  43. bram zegt

    29 april 2008 om 00:07

    beschamend voor elke seven liefhebber!

    Login om te reageren
  44. janjanssen zegt

    29 april 2008 om 00:16

    Check die cyclewings op de 1e foto.
    Bewegen die zo asymmetrisch als je stuurt?
    Ook Aardig wat camber geinduceerd door het gewicht van het electrische package!

    heb ff het kenteken bekeken op de RDW-site, enkele details:
    Datum aanvang tenaamstelling 26-04-2007
    BPM € 0 :-)
    Vermogen 27 kW

    In NH is iemand bezig een Caterham om te bouwen:
    http://www.indigosite.nl/forum/index.php?thread=2236

    Wat ik mezelf afvraag zijn de gevaren bij een ongeluk en er bijv stroomdraden bloot komen te liggen. Is er iemand die dit al voor mij heeft uitgeprobeerd door zijn Prius vakkundig in een SUV te manouvreren?

    Login om te reageren
  45. Hextrasher zegt

    29 april 2008 om 00:36

    Da’s toch helemaal niks he, doe maar een lekker brullend motorgeluid, dat geeft volgens mij 200x meer kick.

    Login om te reageren
  46. RenJie zegt

    29 april 2008 om 00:49

    @abc123

    niet dus. TAX = BTW

    Login om te reageren
  47. Juppe zegt

    29 april 2008 om 01:04

    @rx8,
    Grappig dat we hier laatst al een ‘discussie’ over hadden. Ik ben ook zeker een petrolhead, en ben ook vooral een liefhebber van de ‘oude’ techniek zoals jij die noemt. Zoals de oude formule 1 bolides. Geweldig.

    Ik mag m’n vtec ook graag in de toeren jagen, of een 600cc blokje richting de 12.000rpm jassen (dan heb ik het over een 2-wieler ;) ), en verder heb je nog wel een enkele auto met een leuke V8 oid. Maar het gros van de motoren wat hier rondrijdt is niet zo spannend, en ik heb er niks op tegen om met de tijd vooruit te gaan. Ik vind het wel wat, zo’n elektrische sportwagen. Door de bochtjes jagen, terwijl je de steentjes onder het rubber hoort kermen ;) En er fluit ook nog een vogeltje LOL!

    Login om te reageren
  48. Tombnolz zegt

    29 april 2008 om 01:43

    Ik zette m’n plaatje af om naar het filmpje te kijken… Had ik niet moeten doen, want er is niks te horen! En een leuk motorgeluid past nochtans zo goed bij dat soort Lotus-7-kloons, ja toch?

    Maar goed, het rijdt wel met die batterijen. Maar laat ons toch niet de hele tijd fixeren op het verbruik en de uitstoot van de auto’s. Hoezeer lijdt de aarde om de Thorr keer op keer vol te laden? En om ‘m te ontmantelen? Ik weet het zo nog niet hoor.

    Login om te reageren
  49. Neal zegt

    29 april 2008 om 10:02

    Leuk, nu moet je constant gaan toeteren om overstekende mensen te waarschuwen dat je eraan komt. Eens kijken hoeveel extra ongevallen dat met zich meebrengt…

    Login om te reageren
  50. Erwin zegt

    29 april 2008 om 13:02

    En nu nog het aftermarket pakket om van je benzinebak een hybride te maken en veel extra vermogen :)

    Login om te reageren
  51. Jan C. zegt

    29 april 2008 om 13:37

    Ik kan niet warm worden van de zoveelste Lotus-kloon met als “verschil” een elektrische motor (sorry, ook dat is al eerder gedaan)

    Login om te reageren
  52. RenesisHP zegt

    29 april 2008 om 14:40

    @Juppe.

    Jagen van bocht naar bocht en dan toch nog meekrijgen dat er een vogeltje fluit. :? Dat doe je goed.
    Die vogels zullen mij niets interesseren als ik aan het laagvliegen ben, tenzij ik er een aan rij, dan stop ik wel ff…. Om te kijken of die schijtbird geen schade heeft veroorzaakt. :P

    Login om te reageren
  53. Snuf zegt

    29 april 2008 om 20:44

    Mooie nederlandse concurrentie voor Tesla! En voor alle audiofielen: bij >80km/h hoor je gewoonlijk toch alleen de banden en is de motor op de achtergrond verdwenen.

    Login om te reageren
  54. Juppe zegt

    29 april 2008 om 22:16

    @Rx8,
    Dat vogeltje horen met alle windgeruis om je heen zal ook wel goed gaan ;)

    Wel weer jammer dat het gros van de seven klonen zo ontiegelijk lelijk zijn. En het kopieren van de Donkervoort RS neus is ook niet bepaald geslaagd te noemen. Doe even je best mensen, zo verkoop je nooit iets.

    Login om te reageren
  55. Tombnolz zegt

    30 april 2008 om 14:46

    Quanta costa? Hopelijk minder dan de 99.000 euro die Tesla vraagt…

    Login om te reageren
  56. Jan C. zegt

    6 mei 2008 om 23:02

    Ik heb het e.e.a. nagevraagd. Deze auto is niet te koop en is eigenlijk een soort experiment.

    Login om te reageren
  57. art zegt

    17 juni 2008 om 20:16

    Eey die komt uit de plaats waar ik woon heb eigenlijk wel nog nooit van het bedrijf iets gezien of gehoord?? :s
    volgens de adres gegevens ligt het bedrijf achter onze school
    Hmm tijd om eens op bezoek te gaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North