• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda werkt aan mysterieuze, blubberdikke CR-V racer

Auteur: jaapiyo, gepost 19 februari 2023 om 19:57 – 3 Reacties

Honda CR-V Hybrid Racer Project car

De flank van deze nieuwe blubberdikke Honda CR-V is net zo dik als de rest van de auto.

De Honda CR-V is niet per se een auto die je associeert met bakken vol met geconcentreerde vurige passie. Sterker nog, waarschijnlijk heb je er als Nederlander sowieso bijna geen associatie mee. Vroegah, toen de SUV hype nog in de kinderschoenen stond, was de auto eventjes populair.

Zo rond de eeuwwisseling had je er een voor circa 30K en veel gezinnen vonden dat wel interessant. Maar ja, tegenwoordig doet de goedkoopste CR-V in Nederland ruim 50K. Dan heb je een hybride met CVT en voorwielaandrijving, waar alsnog bijna 10K CO2-taks opzit. Daar is vrijwel niemand meer voor in de markt.

Honda zal, de populariteit van Max Verstappen ten spijt, geen illusies koesteren dat ze de Nederlandse markt alsnog gaan verover met een imago-booster. Maar wellicht voor andere markten, zijn ze wel bezig een blubberdikke CR-V te maken. De auto voor de brave huisvrouw (m/v/i), wordt omgeturnd in een waar racemonster. De werktitel luidt Honda CR-V Hybrid Racer Project Car.

Waar de auto voor gebruikt gaat worden, is onzeker. De achtervleugel doet denken aan een Pikes Peak monster. Honda laat zich niet in detail uit over de aandrijflijn, maar zegt wel dat de auto ‘meer dan 800 pk’ heeft. Dat is dus serieuze materie. Er is niet zo een twee drie een raceklasse te bedenken waar de combinatie van het formaat en het vermogen in past.

De koets, voor zover we die kunnen zien, is een explosie van wielkastverbreders, splitters, turning vanes en spoilers, uitgevoerd in carbon. De koets scharniert ook in het midden omhoog, zoals bij een Lancia Delta S4. Dat suggereert dat de krachtbron(nen) in het midden huist/huizen. De sfeer van de Civic CRX herleeft.

Op 28 februari doet Honda uit de doeken wat het wil met dit project van Honda Performance Development (HPD) en de Amerikaanse divisie van Honda. Misschien een nieuwe dienstauto voor Max naast zijn Ferrari Monza SP2 en Ferrari SF90?

Ook interessant!

  • waterstof bestseller
    Waterstof bestseller van Honda komt al in 2024
  • Is de nieuwe Honda CR-V nog wel relevant voor ons?
  • Max Verstappen neemt het op voor Vips na racistische uitlatingen
    Kan Max Verstappen de Honda e nog redden?
  • Video: Honda maakt dubieuze beslissing op laatste moment
    Video: Honda maakt dubieuze beslissing op laatste moment

Nieuwste artikelen

  • Video: Volvo-rijder laat zich niet inhalen
  • Nieuwste Renault zou hier een topscorer zijn (maar wordt dat niet)
  • Oeps: fout maakt getunede BMW M5 Touring stukje fraaier
  • 625 pk BMW X5M van Léon is de ultieme gezinsraket #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

cr-v, Honda, prototype, Racing

Vorig bericht: « Elektrische RAM 1500 is een belachelijk succes
Volgend bericht: Is deze retro Citroën beter dan een gewone C5X? »

Lees Interacties

Reacties

  1. nofxke zegt

    19 februari 2023 om 20:52

    Zeker voor Time Attack race

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    20 februari 2023 om 06:13

    Pike’s Peak?

    Login om te reageren
  3. scoobyej20 zegt

    20 februari 2023 om 12:15

    Gaaf! Je zou haast zeggen een deelname voor Pikes Peak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North