• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iconic Autobody 387 is briljanter dan een restomod

Auteur: willeme, gepost 8 april 2020 om 12:58 – 29 Reacties

Iconic Autobody 387

De Iconic Autobody 387 is logischer dan een Singer 911. Misschien wel leuker ook.

Restomods zijn helemaal in en hot. Bedrijven als Alfaholics, Eagle en ICON maken de mooiste kunstwerken. Op basis van een klassieke auto maken de restomodders een geslaagde reinterpretatie.

Er zijn twee merken die er enorm uitschieten: Land Rover en Porsche. Voor de Defender en 911 is er enorm veel mogelijk. Dat is op zich ook wel logisch, ze zijn namelijk heel erg lang in productie geweest. In dit geval richten we ons even op de Porsche restomodders. Bedrijven als PS Autoart, Singer en DP Engineering doen het beter dan ooit, maar moet je wel zo’n auto willen?

Iconic Autobody 387

Iconic Autobody

Het Britse Iconic Autobody laat zien dat je het beter andersom kan doen. Daar zitten een paar grote voordelen aan. In dit geval nemen we de Iconic Autobody 387. Dit bedrijf draait de rollen om. In plaats van een oude auto met veel te veel moderne onderdelen, hebben ze gekozen voor een moderne auto met een nieuw doch klassiek koetswerk eromheen.

Iconic Autobody 387

986-generatie

Aanvankelijk werkte Iconic Autobody voornamelijk met de Porsche Boxster van de 986-generatie als basis. Dat was op zich een logische keuze. Ze zijn goed te vinden, onderdelen zijn ruim voorhanden en ze zijn goedkoop. Maar de Britten hebben afscheid genomen van deze basis. Ze beginnen nu wel op leeftijd te raken en ze zijn een tikkeltje traag.

Interieur 987

Kosten

Daarbij worden de meeste kosten gemaakt met de verbouwing, niet met de donor-auto. Dus een Boxster voor 10.000 pond kopen en verbouwen voor 58.500 pond is niet zo logisch. Maar de nieuwe basis is de 987. In principe is de 987 een grondige doorontwikkeling van de 986, dus kon men bij Iconic Autobody veel overzetten.

Iconic Autobody 387

Voordelen

De Porsche Boxster 987 kent eigenlijk alleen maar voordelen als basis. De motoren zijn krachtiger, de wegligging was nog beter en met name het interieur ging er met sprongen op vooruit. Het knappe van de Iconic Autobody 357 Speedster is dat de auto er behoorlijk retro uitziet. Waar je bij deze 2002 conversie op basis van een 135i duidelijk ziet dat de proporties niet kloppen, klopt het hier veel beter.

Interieur 987

Details

Vaak hangt het succes van dit soort projecten af van de details. Die lijken in orde te zijn. De ruitjesbekleding is geweldig gekozen en toegepast, de centrale uitlaten doen denken aan de 356 Speedster, evenals de achterklep. De voorzijde toont eveneens zeer klassiek, met die fraaie louvres naast de clignoteurs. En piece de résistance is het ontwerp van de velgen. Die lijken rechtstreeks van een 550A Spyder af te komen.

Iconic Autobody 387

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Wat is Porsche van plan met deze compacte sportwagen?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

987, boxster, Porsche, Retro, speedster, tuning

Vorig bericht: « Vilner Challenger Hellcat pakt het allergrootste nadeel aan
Volgend bericht: CBR: achterstanden nog dit jaar wegwerken »

Lees Interacties

Reacties

  1. camickaeze zegt

    8 april 2020 om 13:12

    Oef, die kromme magnetron-roosters in de achterklep zijn toch wel een beetje zielig.. Voor de rest ziet het er best okee uit, zeker het interieur! En profil lijkt er iets niet helemaal te kloppen bij de voorruit, die staat net te ver naar achter ofzo.. Een 7.5/10!

    Login om te reageren
    • djim zegt

      8 april 2020 om 13:25

      Het is denk ik de overhang vooraan. Voorwielen lijken 15 cm teveel naar achter te staan.
      Proof: https://ibb.co/Q8DrwhL

      Ik vind ‘m niet mooi.

      Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    8 april 2020 om 13:19

    Video hiervan verscheen kortgeleden op het kanaal van JayEmm on Cars https://www.youtube.com/watch?v=bWM2C6bpZ-E&t=10s

    Login om te reageren
    • Harald.370 zegt

      8 april 2020 om 14:50

      Bedankt voor de link! Goed filmpje :-)

      Login om te reageren
  3. mpgc zegt

    8 april 2020 om 13:24

    Nee, gewoon nee

    Login om te reageren
  4. meetsysteem zegt

    8 april 2020 om 13:31

    Mwoah

    Login om te reageren
  5. rikv99 zegt

    8 april 2020 om 13:32

    £60k! Daar kan je een hele dikke 1ste generatie boxter van laten bouwen, Mezger motor erin ^.^.

    Login om te reageren
  6. raceface zegt

    8 april 2020 om 13:33

    Als ik zoiets al zou overwegen moest ik er toch eerst naast staan om te bepalen of ik het echt mooi vind. Leuk en gewaagd is het sowieso, goed afgewerkt ook, maar echt mooi ?

    Login om te reageren
  7. raymondvaneck zegt

    8 april 2020 om 13:54

    Ik vind de 2002 conversie eerlijk gezegd origineler en leuker.

    Login om te reageren
  8. seanxtype zegt

    8 april 2020 om 13:58

    Zet maar voor mijn deur neer. Prachtig stukje design.

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    8 april 2020 om 14:03

    Starke Speedster is wat dat betreft een stuk beter gelukt. Bijna identiek aan deze, maar dan mooier uitgewerkt:
    https://www.speedsterowners.com/topic/sta-rke-speedster-at-arizona-pca-flight-40-concours

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    8 april 2020 om 14:28

    Wel een gaaf ding, maar 60k? Hmm, kun je ook een hoop ander leuk spul voor halen.

    Login om te reageren
  11. meetsysteem zegt

    8 april 2020 om 14:31

    Nee, dan dit:
    https://www.auto-motor-und-sport.de/oldtimer/projekt-356-930-walter-roehrls-porsche-356-mit-911-turbo-motor/

    Login om te reageren
  12. FieRo zegt

    8 april 2020 om 14:56

    Mhwoa, liever een restomod..

    Login om te reageren
  13. mynameisjeroen zegt

    8 april 2020 om 15:15

    Mwah. Dat moderne dashboard vloekt wel erg met die retro koets.

    Login om te reageren
  14. onlyporscheman zegt

    8 april 2020 om 15:32

    Wat een stelletje azijnpissers, dit is niet perfect, niet goedkoop maar zeker mooier dan een ouwe generatie boxter

    Login om te reageren
  15. Rob zegt

    8 april 2020 om 15:57

    Verhoudingen kloppen voor geen meter, vanuit geen enkele hoek….

    Login om te reageren
  16. O plaat zegt

    8 april 2020 om 15:59

    “Er zijn twee merken die er enorm uitschieten: Land Rover en Porsche. Voor de Defender en 911 is er enorm veel mogelijk”
    Dan moet je voor de grap eens Mustang of Camaro intypen op websites zo als summit racing equipment. Of eens zoeken naar stukken voor een oude VW bus…

    Login om te reageren
  17. tenaci zegt

    8 april 2020 om 16:52

    Mist er een linkje in de tekst? Er komt ineens een ‘2002 conversie op basis van een135i’ voorbij.

    Login om te reageren
    • crosske zegt

      8 april 2020 om 22:00

      @tenaci: vond ik ook wel eigenaardig. Even gevraagd aan vriend Google : https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-bmw-2002-is-waanzinnig-modern-122110

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        9 april 2020 om 08:03

        @crosske: ahhhh, ze bedoelen dat ding! Thanks!

        Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    8 april 2020 om 17:05

    Hij is heel erg leuk. Maar het interieur doet toch een beetje afbreuk. Het is te modern voor het klassieke exterieur. En nu snap ik ook wel dat een nieuw dashboard ontwerpen idioot veel pegels kost, maar dit doet wel een beetje afbreuk. En met een restomod hebt je dit probleem niet…

    Login om te reageren
  19. ericd zegt

    8 april 2020 om 17:09

    Hè jasses, doet me denken aan kakkers die ostentatief met hun State of Art poloshirts (verkeerde en pafferige naam overigens, de merknaam) met de kraagjes omhoog rondlopen.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    8 april 2020 om 17:17

    De wagen lijkt lang niet genoeg op een 356 of 550 om gaaf te zijn en eigenlijk vind ik een standaard Boxster (zelfs van de visueel niet helemaal geweldige 987 generatie) een stuk mooier dan dit ding.

    Login om te reageren
  21. spence zegt

    8 april 2020 om 18:09

    Die bulten achter de hoofdsteunen maken het geheel onnodig lomp.

    Login om te reageren
    • z3cabby zegt

      9 april 2020 om 01:14

      @spence: idd, het is van de zijkant net alsof er twee kabouters met puntmuts en inzitten.

      Login om te reageren
  22. mustang750supersnake zegt

    8 april 2020 om 19:39

    hmm k moest qua velgen ook wel een beetje aan de phantom denken…..

    Login om te reageren
  23. pignon zegt

    8 april 2020 om 19:47

    Het idee vind ik wel heel erg leuk. De uitvoering iets minder.

    Login om te reageren
  24. tomz zegt

    10 april 2020 om 16:48

    Leuk gedaan maar doe mij maar een Singer! Vele malen mooier!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North