• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iconisch model verkoopt als EV voor geen meter, merk neemt drastische maatregelen

Auteur: Bas Leesberg, gepost 16 mei 2025 om 17:05 – 7 Reacties

De ooit zo populaire muscle car incasseert als EV rake klappen.

We moeten nog dik een jaar wachten op de volgende Fast & Furious-film. De makers hebben daarom nog genoeg tijd om Domenic Toretto niet in een jaren ’70 Charger te zetten, maar in een elektrische Dodge muscle car. Vin Diesel zou dan een van de weinigen zijn, want de elektrische Dodge Charger schijnt voor geen meter te verkopen. De instapversie, de R/T, verkoopt zelfs zo dramatisch dat Dodge hem uit de verkoop haalt.

Een Dodge-woordvoerder bevestigt aan CarScoops dat de instapper uit het assortiment wordt gehaald. Volgens de PR-persoon stelt Dodge de productie van de Charger R/T uit om te kijken wat het effect is van de importheffingen van Trump. Mopar Insiders denkt dat er een andere reden ten grondslag ligt: de slechte verkoopcijfers.

Wie had dat gedacht zeg: een auto die bekendstaat om zijn luidruchtige motor blijkt weinig in trek als stille EV. Volgens Mopar Insiders staan er meer dan 3.500 stuks van de R/T bij de dealer stof te verzamelen. Ter vergelijking: van de eveneens niet geweldig verkopende Scat Pack-uitvoering van de Charger staan er zo’n 1.600 auto’s in de showrooms.

Vernieuwde Charger (met verbrandingsmotor!)

Reden genoeg voor Dodge om ingrijpende maatregelen te nemen. De R/T stopt en de Scat Pack krijgt een boel wijzigingen. Zo komt er een vijfdeursversie van de Scat Pack. Wie eerst meer dan drie deuren wilde, moest voor de R/T gaan. Tevens is het Track Pack (speciale wielen, adaptieve ophanging, Brembo-remmen, sportievere stoelen etc.) vanaf de nieuwe generatie optioneel in plaats van standaard bij de Scat Pack.

De grootste en belangrijkste verandering is dat de Charger SIXPACK klaar is. Dit is de Dodge Charger met een verbrandingsmotor, al is het met (zoals de naam al verraadt) een zescilinder in plaats van een grote V8. Het is tenminste iets voor de potentiële kopers die zweren bij benzinegeur en uitlaatgebrul.

Charger wordt goedkoper

Nog meer goed nieuws voor de doelgroep. Dodge heeft zijn dealers verteld dat de Charger Scat Pack na de update een prijsverlaging krijgt. Hoe duur de EV nu wordt in Amerika weten we nog niet. De nieuwe Dodge Charger zal in de tweede helft van 2025 zijn opwachting maken in Europa. Dat zal in eerste instantie de elektrische versie zijn, de zes-in-lijn volgt later. Welke zou je liever op de oprit hebben staan: de Charger of Giulia met dezelfde techniek?

Via Mopar Insiders, CarScoops

Ook interessant!

  • Gespot - Mokerdikke Dodge Charger op Nederlands kenteken
  • Elektrische Dodge Charger verkoopt niet, tienduizenden Dollars korting
  • Elektrische Charger Daytona heeft toch een dikke V8 sound!
    Elektrische Charger Daytona heeft toch een dikke V8 sound!
  • Dodge verkoopt één nieuwe Viper in 2024

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

charger, Dodge, Elektrisch, r/t

Vorig bericht: « Koop geen EV! In 2030 is de stroom op
Volgend bericht: Waarom het niet verstandig is om de Volvo EX90 te filmen »

Lees Interacties

Reacties

  1. wrangler88 zegt

    16 mei 2025 om 19:33

    Dan het liefst een elektrische versie van de Giulia. Of op z’n minst een hybrid/PHEV

    Login om te reageren
  2. Tonnie zegt

    16 mei 2025 om 20:26

    Ik vind ‘m als EV ook wel gaaf. Een beetje In Time vibes.

    Login om te reageren
  3. verdebosco zegt

    16 mei 2025 om 21:23

    Uiteraard de Alfa Romeo Giulia. De ultieme vertegenwoordiger van de Europese automobiel. Snel, mooi en veilig. Historie en onderscheid: de Giulia heeft het allemaal in overvloed. Hopelijk ook zichtbaar-in overvloed- bij de nieuwe Giulia, die in 2026 uitkomt. De laatste kans voor Alfa Romeo.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      17 mei 2025 om 07:39

      Wordt toch gewoon weer een zoveelste Stellantis variant met dito (gebrekkige) kwaliteit?!

      Login om te reageren
  4. Jopie zegt

    16 mei 2025 om 22:41

    Zie die foto van de motorkap vanaf boven gezien dan. Net of er een kleinere motorkap in zit.
    Geen gezicht.
    Wat wel zou verkopen is een V8 met electrische ondersteuning.

    Login om te reageren
  5. O plaat zegt

    17 mei 2025 om 10:58

    Alfa Romeo ging toch enkel nog crossovers maken? De volgende generatie Giulia werd hierdoor ook een crossover. https://www.autoblog.nl/nieuws/oh-nee-volgende-alfa-romeo-giulia-wordt-een-crossover-7031169

    Login om te reageren
  6. David zegt

    17 mei 2025 om 13:12

    Ik weet niet wat zo’n Charger EV moet kosten, maar waarom verkopen ze die niet hier in NL? Ziet er veel beter uit dan al die smakeloze EV hokken die er nu rondrijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North