• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ID. Buzz Anniversary Edition valt vies tegen

Auteur: machielvdd, gepost 13 juni 2025 om 09:09 – 9 Reacties

Volkswagen ID. Buzz Anniversary Edition

We vonden de Polo Edition 50 al een teleurstelling, maar dit is nog erger.

Gisteravond schreef collega @Loek dat Volkswagen het 50-jarig bestaan van de Polo viert met de Edition 50. Helaas is dat een ongelooflijk saaie special edition. De inkt van dat artikel is nog nauwelijks opgedroogd, of Volkswagen presenteert de volgende teleurstellende limited edition.

Volkswagen heeft namelijk nóg een feestje te vieren: het 75-jarig bestaan van de Transporter. In maart 1950 rolde de eerste T1 van de band in Wolfsburg. Inmiddels zijn we zes generaties en meer dan 12 miljoen geleverde Transporters verder. Dat moet gevierd worden.

Er is natuurlijk maar één logisch model om dit jubileum luister bij te zetten: de Transporter ID. Buzz. Volkswagen presenteert daarom de ID. Buzz Anniversary Edition. We staan volledig achter de keuze voor de ID. Buzz, dus daar zit de teleurstelling niet in. Dat zit ‘m vooral in de uitvoering.

Wat de Anniversary Edition onderscheidt is namelijk… helemaal niks. Het is puur een pakket van bestaande opties. En daar zitten niet eens standaard de retro ‘Stockton’ velgen en de two-tone kleurstelling kleurstelling bij. Je moet dus bijbetalen om de Anniverary Edition retro te maken.

Met een vanafprijs van €39.990 bespaar je wel €12.000 aan opties, dus dat is een leuk verjaardagscadeautje. Maar we hadden liever een Anniversary Edition gezien die een leuke hommage is aan het verleden. Natuurlijk, de ID. Buzz is standaard al retro, maar juist daarom is het een perfecte basis voor een special edition. Ze hadden op z’n minst een leuk historisch kleurtje kunnen doen en verchroomde velgen… Zo moeilijk is het niet.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.Buzz langer, sterker en meer vermogen
  • De Volkswagen ID. Buzz is nu af fabriek te pimpen!
  • Reteslimme Volkswagen ID Buzz camper is goedkope oplossing
  • ID. Buzz heeft nu eindelijk een fatsoenlijk trekgewicht

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

ID-Buzz, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Had de BMW M2 er zo uit moeten zien?
Volgend bericht: 13 jaar oude Model S krijg nóg een opfrisbeurt »

Lees Interacties

Reacties

  1. O plaat zegt

    13 juni 2025 om 09:14

    Ik ben echt benieuwd als er binnen 40 jaar een even grote aanhang voor die ID Buzzen zal zijn als voor de eerste 3 generaties transporters, compleet met eigen meetings, festivals en te vinden op de camping van elk ander festival. Mijn gok is nee.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      13 juni 2025 om 09:32

      Natuurlijk niet. De 1e transporter is iconisch, de Buzz is gewoon een elektrische bus met funky styling.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        13 juni 2025 om 11:44

        In de jaren ’50 was die 1e transporter ook nog niet zo iconisch hoor, dat is pas later gekomen. Het is nog veel te vroeg om te beoordelen hoe het de ID.Buzz zal vergaan. Er zijn zat modellen geweest die pas iconisch werden nadat eerst 99% van de exemplaren bij het grof vuil waren gezet – bijvoorbeeld nadat ze als quintessential ‘oud barrel’ in een film of serie te zien waren.

        Login om te reageren
    • tenaci zegt

      13 juni 2025 om 09:36

      Zeker niet, zo is de New Beetle toch ook niet omarmd?

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        13 juni 2025 om 10:27

        De twee opvolgers van de iconische bus de T2 en T3 worden omarmen ze wel.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juni 2025 om 09:44

      Misschien wel. Als je dan alleen nog maar met elektrische auto’s mag rijden en verbrandingsmotor voertuigen alleen nog maar in musea staan.

      Login om te reageren
  2. O plaat zegt

    13 juni 2025 om 10:24

    Ik sprak over binnen 40 jaar niet 400 jaar

    Login om te reageren
  3. base85v zegt

    13 juni 2025 om 11:17

    Er zullen ongetwijfeld liefhebbers zijn. Maar zo iconisch als de T1 wordt geen één busje. En de GTX zal vast ook wel wat hebberiger worden in de 2e hands markt. De standaard busjes zijn sowieso minder in trek.

    Login om te reageren
  4. GJZ zegt

    13 juni 2025 om 12:13

    Laf merk maakt laffe speciale edities, ze raken ze anders aan de straatstenen niet kwijt, vandaar maar een beetje korting

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North