Iemand betaalde bijna $125.000 voor een 240Z

Auteur: , 19 Reacties

Vraag en aanbod. Soms kun je er geen stempel op drukken.

Auto’s die je enkele jaren geleden nog kon kopen voor een nog te overzien bedrag zijn in sommige gevallen nu flink meer geld waard. De vraag is altijd welke auto’s het goed doen. Over het algemeen is investeren in een auto dan ook geen goed idee. De gok is nu eenmaal groot.

Dat auto’s opeens krankzinnig veel geld kunnen opleveren is af te zien aan deze Datsun 240Z. Op de foto’s lijkt dit inderdaad een net exemplaar. De auto is niet gepimpt en nog helemaal standaard. De 240Z stond te koop via Bring A Trailer en blijkbaar vond iemand het een goed idee om 124.240 dollar te betalen voor de Japanse auto. Er werden in totaal 19 biedingen uitgebracht.

De Datsun in kwestie is dan ook niet zomaar een 240Z. De auto is begin 1990 gerestaureerd en is toen ook opnieuw gespoten. Verder heeft de coupé op een tentoonstelling gestaan in het Whitney Museum of Modern Art in New York. De klassieker uit 1970 heeft 53.108 kilometer gedraaid en komt met de befaamde 2.4-liter zes-in-lijn. De karakteristieke auto met zijn lange neus vanuit alle hoeken bekijken doe je in de gallery!



19 reacties

Het is een prachtig exemplaar van een prachtige auto, maar ik denk dat de verkoper mazzel heeft gehad met de dikke vingers en/of alcoholgebruik van de koper.
Prachtexemplaar my ass. Nou ja hij ziet er erg netjes uit maar geen $120k netjes, wat een onzin. Als het een Z 432 was geweest misschien.

https://jalopnik.com/this-gorgeous-and-super-rare-nissan-fairlady-z-432-is-h-1685060510
Lol hieronder staat een overzicht van alle op BaT verkochte 240’s, de duurste hiervoor was een compleet circuit-ready voor $77k. Deze koper heeft echt een gaatje in zijn hoofd, of hij weet toevallig dat er 40 kilo coke in de achterbak zit.
@gulli: De markt heeft nou niet echt stil gestaan sinds 2015. Je kan het een bubbel noemen, maar de prijzen stijgen al een tijdje. Dus die speciale versie zou nu alweer een hoop meer waard zijn.

Neem een Toyota 2000GT, die is van 100.000 euro (dieptepunt crisis) naar 1 miljoen gegaan.
@fanboy: eens, maar de bubbel is niet meer zo groot als hij was volgens mij. Klassiekers zijn nog steeds te duur maar dit is gewoon 2/2,5 keer meer dan normaal. De reden waarom ik er zo van baal is overigens omdat ik het een geniale auto vind en er ook ooit een hoop te bezitten. Met dit soort fratsen wordt die kans natuurlijk wel steeds kleiner :’)
@gulli: Is ook een fantastische auto. En zoveel auto’s gaan nu buiten bereik van de gewone man.
Dan maar wachten op een volgende crisis en spaargeld klaar hebben liggen :P
@fanboy: als je langs de beurzen gaat zie je dat de prijzen al wat dalen sinds 2017.
@aquila2097: allemaal sentiment op die beurzen…
Nou ja voor de lange adem wellicht.
Bring a trailer is dan ook niet meer wat het was. Lijkt wel een status dingetje te zijn om daar ‘te veel’ te betalen.
Maar goed, als de koper er blij mee is is het prima toch!
@reactief: idd, paar jaar geleden was het vooral: “moet je zien wat voor bijzondere, en verrotte, auto ik nou op internet heb gevonden”. Tegenwoordig worden er ook gewoon concours auto’s verkocht voor meer dan een miljoen, zoals hun eigen 300SL laatst.
@GWBoes: ja, en die zijn er nog steeds. En dat is het leuke van BaT. Van een weinig gerespecteerde E12 met 150k miles tot aan klassieke Ferrari’s en Jaguars. Maar de nadruk ligt wel veel op Europees. Amerikaanse auto’s worden er niet heel goed verkocht. De R107 en de 911’s zijn veruit het populairst.
Allicht betaalde de koper zoveel omdat deze wagen met “motorruimteverlichting” is uitgerust.
@trobken: en de originele boekjes plus gereedschapssetje he, is belangrijk :P
..of zou het bedrag een reference naar het ontwerp zijn van de 240Z en de overeenkomsten van een andere italiaanse spider uit hetzelfde tijdperk?
Raarrr!
Kan toch een bijzonder reden hebben dat iemand er zoveel voorover heeft. Kan me best situaties voorstellen waarin ik meer geld over zou hebben voor een bepaald type auto dan de marktwaarde.
Lekker afgetikt pik!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).