• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?

Auteur: Author, gepost 3 oktober 2015 om 17:04 – 26 Reacties

Afbeelding Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?Afbeelding Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?Afbeelding Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?Afbeelding Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?Afbeelding Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?Afbeelding Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?

Iemand trek in een Porsche Carrera GTR?
Typefoutje in de titel? Waar?

Hoewel de Porsche Carrera GT (rijtest) in standaard trim wat ons betreft al genoeg getuned is, zijn er altijd mensen die meer willen. De Belgische meneer die deze Carrera GTR van de hand doet, is er zo één. Hij was namelijk van plan om te gaan racen met z’n kostbare speeltje, maar dat liep helaas effe anders.

De fabriek wenste deze race-activiteiten namelijk niet te ondersteunen en dus zat meneer met de gebakken peren en een Porsche die niet meer geschikt is voor straatgebruik. Aanpassingen omvatten motormanagement van Motec, andere vering, nieuwe wishbones, een remsysteem van AP Racing met stalen schijven en nog veel meer zaken die het met recht een Carrera GTR maken.

Dat kostte alles bij elkaar een feestelijke 220.000 euro, exclusief de aanschaf van de auto die intussen weer van z’n stickerpakketje is ontdaan. 98% van de originele onderdelen zitten erbij als deze rappe jongen onder de hamer gaat, tijdens de Zoute Sale op 9 oktober aanstaande. Al met al een bijzondere kar, die bovendien (naar schatting) nog maar 2.000 circuitkilometers heeft gereden. Bonhams verwacht dat ‘ie maximaal 950.000 euro opbrengst. Stukken minder dan een gewone Carrera GT in nette staat dus.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera, carrera-gt, Porsche, Racing, veiling

Vorig bericht: « Deze Renault Mégane 3-deurs photoshop klopt gewoon
Volgend bericht: Klassieker: Opel Monza GSE »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    3 oktober 2015 om 17:12

    Leuke tracktool ..

    Login om te reageren
  2. rikvp zegt

    3 oktober 2015 om 17:13

    Ja is goed hoor

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      3 oktober 2015 om 18:04

      @rikvp: Ja, ik vind gebakken peren eigenlijk wel lekker!

      Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    3 oktober 2015 om 17:13

    950000€ niks te klagen toch?

    Login om te reageren
  4. 991gt3rs zegt

    3 oktober 2015 om 17:19

    Type foutje? Ja, want het is een normale Carrera GT met circuit tuning. Origineel niet af fabriek geleverd.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      3 oktober 2015 om 17:30

      @991gt3rs: Is dat het joh? Artikeltje zelf maakte dat net niet duidelijk, bedankt.

      Login om te reageren
  5. biohazardracer zegt

    3 oktober 2015 om 17:22

    Zonde. Geef mij dan maar de normale Carrera GT

    Login om te reageren
  6. brumax zegt

    3 oktober 2015 om 17:25

    Die foto’s zijn gemaakt met een aardappel

    Login om te reageren
  7. awesome zegt

    3 oktober 2015 om 17:29

    Meadow Walker misschien?

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      3 oktober 2015 om 17:38

      @awesome: zal deze wel veilig genoeg zijn?

      Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    3 oktober 2015 om 17:38

    Eigenlijk best zonde.

    Login om te reageren
  9. jpoers zegt

    3 oktober 2015 om 17:41

    Waarom zou je keramische remmen veranderen in stalen remmen als je ermee wil gas racen? Dat kleine beetje piepen moet dan niet echt een probleem zijn lijkt me.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      3 oktober 2015 om 17:41

      @jpoers: gas=gaan, stomme t9 bemoeit zich ook overal mee

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      3 oktober 2015 om 17:50

      @jpoers: het remgevoel is veel beter met stalen schijven (doseerbaarheid) . Keramische remmen zijn meer een alles of niets geval…

      Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      3 oktober 2015 om 17:52

      @jpoers: Race / Track days = slijtage. Stalen schijven zijn goedkoper om te vervangen dan keramisch.

      Login om te reageren
      • kjeld zegt

        3 oktober 2015 om 22:44

        @d15b2: precies @jpoers enige juiste antwoord. Slijtage vervaning

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          3 oktober 2015 om 23:37

          @kjeld: ik denk dat @breakingpoint een goed punt heeft betreft de remmen. (Pun intended).

          Het slijtage verhaal gaat niet helemaal op, omdat de keramische schijven juist veel minder slijten. Met normaal gebruik (80 procent weg, 20 procent trackdays) moet je volgens Porsche 300.000km kunnen halen op een setje schijven.

          De CGT heeft goede remmen, maar de doseerbaarheid was een issue (zoals veel auto’s met keramische schijven uit die tijd).

          Login om te reageren
          • kjeld zegt

            4 oktober 2015 om 00:17

            @gtwillem: Het gaat hier om een raceauto. In WTCC zo:

            “The Braking system is uprated using 332 mm steel ventilated discs with 4-piston calipers on the front and 280 mm steel ventilated discs with 2-piston calipers on the back. These Upgrades are essential due to the extra stress and speed of racing, as standard breaks would simply overheat and reduce breaking efficiency under the extreme use in races.”

            Bron: http://www.chevroletownersclub.co.uk/blog/chevrolet-cruze-wtcc.asp#.VhBSphn8LqB

            Echter rijdt Audi en Porsche bij LeMans met Ceramic (maar geld zat).
            Dus ik blijf bij mijn punt, ceramic is te duur. Als je veel onderdelen moet wisselen/vervangen (niet duurzaam) dan moet het dus niet super duur zijn. Ceramic is dat wel. Budget is belangrijk

            Login om te reageren
          • MARS zegt

            4 oktober 2015 om 00:33

            3 ton is wel héél positief @gtwillem: op de 997 gt3 rs/turbo/gt2 en panamera turbo is bij 2 ton wel voorbij..

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              4 oktober 2015 om 00:36

              @mars: het is wat Porsche zelf bekend maakte bij de presentatie van de Carrera GT. En nog een paar andere Porsches. Maar ook twee ton vind ik erg veel voor een setje remmen op zulke auto’s.

              Login om te reageren
  10. jorden zegt

    3 oktober 2015 om 17:47

    Waar was Porsche bang voor??

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      3 oktober 2015 om 18:46

      @jorden: denk niet dat ze ergens bang voor waren maar dat ze het gewoon niet van plan waren. Vraag me we af waarom deze man de auto niet gewoon in een Supercar Challenge of VLN heeft ingeschreven. Ik denk dat er zeker potentie in zit/zat

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      3 oktober 2015 om 18:47

      @jorden: misschien verloor de klant wel z’n garantie?

      Login om te reageren
  11. herkies zegt

    3 oktober 2015 om 21:18

    Zelfs de houten pookknop is verdwenen…

    Login om te reageren
  12. jeppie zegt

    3 oktober 2015 om 22:36

    De stickers staan niet slecht. Misschien wel beter door die spoiler. Dan is dat grijs zo saai. Zonder spoiler moet je hem gewkon grijs hebben

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    3 oktober 2015 om 23:41

    Enorm gaaf project, maar ergens lijkt het niet kloppen. Het zal ongetwijfeld dik 2 ton gekost hebben, maar toch vind ik het er goedkoop uitzien. Het aerodymisch pakket zal nog een beste uitdaging zijn.

    Op zich is de gedachte niet vreemd: de motor was ontworpen met racerij in het achterhoofd en ook de bouwwijze was erop berekend. Op het laatst werd het eigenlijk een straatauto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North