
Voor een flink bedrag staat deze Mercedes-AMG GT Black Series te koop op Marktplaats.
Een auto kopen als investering? Het advies is vaak, doe het niet! Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Als je auto maar bijzonder genoeg is en er is vraag in de markt kun je zeer zeker geld verdienen aan een auto.
Zo kun je eigenlijk blind een nieuwe gelimiteerde Ferrari kopen, mocht je in die gelegenheid zijn. Die dingen worden vrijwel altijd voor meer dan de nieuwsprijs weer doorverkocht. Mits de kilometerstand laag is natuurlijk.
AMG GT Black Series op Marktplaats



Een vergelijkbare situatie zien we hier ook gewoon in Nederland. Een jong gebruikte Mercedes-AMG GT Black Series wordt op Marktplaats aangeboden door de dealer in Breda voor maar liefst € 589.945. Een pittig prijskaartje. Zeker als je beseft dat de eerste eigenaar € 439.729 heeft moeten aftikken toen de auto nieuw was. Kortom, dit is een flipper: een jong gebruikte auto proberen te verkopen voor een (veel) hogere prijs. In dit geval een prijsverhoging van dik 34%.

Chapeau als de GT inderdaad voor deze prijs wordt verkocht. De eerste eigenaar heeft er 2.000 kilometer lol mee gehad en zou er dan ook nog eens zo’n € 150.000 aan verdienen. Niet slecht!
De Mercedes-AMG GT Black Series in kwestie komt uit 2022 en heeft 2.440 km gelopen. De origineel Nederlands geleverde auto heeft een typisch Nederlandse spec. Namelijk grijs in combi met zwart.

Onder de kap ligt een 4.0 V8 met twee turbo’s, goed voor 730 pk. De Black Series sprint in 3,8 sec naar de 100. De topsnelheid ligt op 312 km/u. Meer dan een half miljoen euro voor deze GT Black Series, wie maakt de dealer los? De advertentie kun je bekijken op Marktplaats.





Ik moet zeggen dat ik de specs nog een beetje tegen vind vallen, een F40 uit 1987 trekt harder op en loopt ook harder op topsnelheid
Ja man deze is langzaam! Mercedes AMG GT Slak Series. 🐌
Een F40 doet de 0-100 in 4,1 sec, de AMG GT Black Series in 3,8. De top van de Ferrari ligt inderdaad 15 km/u hoger dan die van de MB. Met dank aan de aërodynamica.
Overigens : een AMG GT Black Series gaat in een kleine 6:44 de ‘Ring rond. Je mag blij wezen als de F40 dat in 7:20 doet.
Maar een F40 is toch net wat leuker en specialer dan de zoveelste AMG ;-)
Ik zou van deze twee ook liever de F40 hebben. Maar dat doet niets af aan de kille cijfertjes 🙂
Zet ze eens tegen elkaar op een circuit, even kijken welke beter stuurt
In Dld te koop vanaf een ton of 4 met vergelijkbare kilometerstand en specs. Rest BPM zal geen 100K+ zijn. Ben dus benieuwd hoe Louwman tot de vraagprijs is gekomen.
Die zijn knettergek met hun prijzen bij Louwman! Inflatie hebben ze er bijgerekend.
https://www.autotrack.nl/a/mercedes-benz-amg-gt-benzine-2022-53737909?_ga=2.222126616.1660705318.1687852488-1859589229.1629118019
Het kan nog een stuk gekker 😂
Ben ik gek als ik zeg dat de originele GT of GTS vele malen mooier/cooler vindt dan dit overdreven ding? Zeker als je het prijs verschil ziet. Mooie GT kost je maar een goeie ton.
Mee eens, wel met 800+pk en de AMG schalensitze 😍😍
En die klinken waarschijnlijk nog beter ook, ivm de crossplane krukas.
Iemand van autoblog quote dat de v8 van de black Series klinkt als een verkouden viercilinder.
https://www.autoblog.nl/nieuws/bottas-ruilt-amg-gt-om-voor-dikkere-amg-gt-922384
Een crossplane heeft inderdaad een wat karakteristieker geluid. Maar als liefhebber van hoogtoerige blokken vind ik zo’n flatplane op toeren toch ook wel lekker klinken.
Eens. Deze auto heeft hetzelfde probleem als de 911 vind ik: de basisversies zijn het mooist, en iedere snellere versie met meer spoilers en vleugeltjes wordt er niet mooier op.
Nee hoor, ik deel je mening. Auto’s worden doorgaans niet mooier van extra tupperware en zulks meer.
Altijd fijn zo’n taartschep om ‘m recht op in de meterkast te kunnen zetten
Wie weet vond de eigenaar het na een jaar en 2400 km uiteindelijk een enorme k#t auto om te rijden.
Jeremy Clarkson heeft ooit eens een vergelijkende test gedaan tussen de ‘reguliere’ AMG-GT en de Black Series, en kwam tot de conclusie dat de laatstgenoemde, hoewel gewoon met EU type-goedkeuring voor toelating op de openbare weg, eigenlijk compleet ongeschikt was voor gebruik aldaar. Ergo, je was beter af met z’n ’tamme’ broertje en de Black Series moest je alleen kopen als je er regelmatig trackdays mee wilde rijden.
“Wie weet vond de eigenaar het na een jaar en 2400 km uiteindelijk een enorme k#t auto om te rijden.”
Die kans zit er best in ja…
Als je een trackauto voor de openbare weg wil ben je (imho) veel beter af met een homologatie special van een rallyauto. Dan kun je tenminste fatsoenlijk, snel en onbezorgd over drempels en hobbels knallen i.p.v. dat je dergelijke hindernissen stapvoets moet nemen. En het stuurt ook nog eens leuk als de ondergrond geen mooie, gladde autobahn is ;-)
https://m.youtube.com/watch?v=w5EilOgYAIk
Een Alpina B5 is sneller en niet zo opzichtig