• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In de Volkswagen ID.7 ga je niet zweten

Auteur: RubenPriest, gepost 19 januari 2023 om 17:56 – 7 Reacties

In de Volkswagen ID.7 ga je niet zweten

Slimme airconditioning maken het interieur van de Volkswagen ID.7 tot een aangename plek.

Het verschilt van persoon tot persoon, maar zelfs in een voertuig met airconditioning kan het vroeg of laat gebeuren dat je gaat transpireren in de auto. Misschien is dat wel verleden tijd in de Volkswagen ID.7, want het Duitse autofabrikant heeft een slim nieuw airconditioningsysteem geïntegreerd in de cabine van de auto.

De technologie debuteert in de nieuwe elektrische auto. In het voertuig zitten elektronisch gestuurde ventilatieroosters. Deze werken snel en gaan al koelen of verwarmen zodra gedetecteerd wordt dat de sleutel van de auto in de buurt is. De theorie is dat je in een verkoelde of verwarmde auto stapt. En dus niet eerst in een steenkoude of bloedhete auto, en dat geheel automatisch. Natuurlijk kun je manueel vanaf een app het klimaat van tevoren regelen bij veel moderne auto’s, echter dat vereist een handeling. De Volkswagen ID.7 doet het automatisch voor je.

Volkswagen ID.7 interieur
Volkswagen ID.7 interieur

Dit is niet het enige foefje van het nieuwe airconditioningsysteem. Zo reageert het systeem op individuele stemcommando’s (bestuurder of passagier). Verder leest het systeem de positie van de zon voor de best mogelijke koeling of verwarming aan boord van de auto.

De Volkswagen ID.7 is de eerste auto van het merk met dit nieuwe airconditioningsysteem aan boord. Het merk rept met geen woord over andere (toekomstige) modellen die deze technologie krijgen, maar het is aannemelijk dat dit het geval is.

Volkswagen ID.7 interieur

Sliden maar

Helaas verloopt de bediening van de climate control nog steeds zo strontvervelend als in alle andere ID-modellen. Met een slider die reageert op haptische feedback. Het is wel verlicht in de ID.7, dat dan weer wel. Toch is het geen prettige bediening tijdens het rijden in bijvoorbeeld de Volkswagen ID.4 en ik kan me niet voorstellen dat het in de ID.7 opeens wel geniaal werkt.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID. Buzz rijtest video
    Volkswagen ID. Buzz rijtest video
  • Volkswagen showt volgende week nieuwste ID-model
  • Volkswagen ID. Buzz verkleed als ambulance
    Volkswagen ID. Buzz verkleed als ambulance
  • Volkswagen ID. Harmonicabuzz als nieuwe stadsbus
    Volkswagen ID. Harmonicabuzz als nieuwe stadsbus

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

airconditioning, ID7, interieur, Volkswagen

Vorig bericht: « Iedereen wil ineens een Saab occasion
Volgend bericht: Nieuwe Alpine komt op platform van Lotus? »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    19 januari 2023 om 18:12

    Mooi dat Volkswagen het anno 2023 eindelijk voor elkaar heeft dat je in een koele auto kan stappen, ook al heeft deze de hele dag in de zon gestaan, maar dat helpt me nog steeds niet van mijn verschroeide billen af die ik in de jaren ’80 heb opgelopen door de gloeiend hete met zwart skai bekleedde achterbank die mijn ouders destijds hadden.

    Nog trauma’s van.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 januari 2023 om 18:21

      Als kind weigerde ik op een gegeven moment nog een kortte broek te dragen. Want dat was bijzonder pijnlijk in de auto. Je blote benen plakten vast aan het skai. Als we dan een bocht doorgingen gleden we met z’n drieën naar één kant (gordels waren er niet) en werd je vel hardhandig door de middelpunt vliedende kracht van het skai getrokken, aaaauuuwwww.

      Login om te reageren
  2. goodvibrations zegt

    19 januari 2023 om 20:06

    En al bekend of het een abonnementsvorm wordt?! Net als over the air voorverwarmen..?
    En dan standaard niet koel genoeg uiteraard 😂

    Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    19 januari 2023 om 20:47

    Kan de klimatisering gewoon via de app aanzetten ipv 3sec voordat je instapt. Dan is het volgens mij ook niet meer nodig.. moet je eerst 3min opwarmen of afkoelen zogenaamd..

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    19 januari 2023 om 22:12

    Weer zo’n oplossing waarvoor het probleem nog moest gevonden worden… 😝

    Login om te reageren
  5. racerx zegt

    20 januari 2023 om 09:12

    Wat een absurd lelijk interieur met dat scherm lukraak tegen het dashboard gekwakt…

    Login om te reageren
  6. invictus66 zegt

    20 januari 2023 om 10:31

    Ik snap het niet. Wat is er precies nieuw?
    De verwarming of koeling gaat aan als de sleutel in de buurt is? Dat is dan 5 sec voor je instapt? Of hoe moet ik dat zien?
    Wat als ik in de buurt van mijn wagen ben, maar helemaal niet de intentie heb om er mee te gaan rijden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North