• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In deze hyper-GT kun je met z’n vieren 370 km/u rijden

Auteur: machielvdd, gepost 25 november 2020 om 14:16 – 13 Reacties

Wat krijg je als je een GT en een hypercar combineert? De Naran Automotive Naran.

De laatste jaren wordt de autowereld overspoeld met nieuwe hypercar concepten. Het kan daarom geen kwaad dat nieuwkomers eens even goed bedenken hoe ze hun hypercar kunnen onderscheiden. Bij Naran Automotive pakken ze het daarom anders aan dan de meeste anderen.

Hypercoupé

Qua specificaties zit de Naran – dat is zowel de merknaam als de modelnaam – met ruim 1.000 pk in ieder geval op hypercarniveau. Tot zover niets nieuws. Het verschil is alleen dat Naran de auto niet in de markt zet als een hypercar, maar als een combinatie van een hypercar en een GT. Ze noemen het zelf een hypercoupé. Dat is niet alleen een marketingstrategie: de auto ziet er ook daadwerkelijk uit als een GT en heeft vier zitplaatsen.

Gemera

Hoewel Naran de auto aanprijst als de eerste vierzits hypercoupé is dat niet helemaal waar. Eerder dit jaar verraste Koenigsegg namelijk vriend en vijand met de Gemera, een hypercar met – jawel – vier zitplaatsen. Qua looks en opzet is de Gemera desondanks een echte hypercar, met de motor achterin. De Naran is daarentegen meer een traditionele coupé die voorzien is van heftige aerodynamica. Wat dat betreft is het wel degelijk een uniek concept.

8 Serie

Eventuele overeenkomsten die je ziet met de BMW 8 Serie berusten niet op toeval. De hypercar deelt namelijk zijn monocoque met deze BMW. De auto is getekend door Jowyn Wong, die ook verantwoordelijk was voor de extravagante Apollo IE en de prachtige De Tomaso P72.

  • Naran Automotive Naran
  • Naran Automotive Naran
  • Naran Automotive Naran
  • Naran Automotive Naran

Nürburgring

Waar de Gemera voorzien was van een zeer innovatieve hybride aandrijflijn, houdt Naran het traditioneel. De hypercoupé krijgt namelijk een 5.0 liter V8. Om deze hypercarwaarden te laten produceren zijn er twee turbo’s geïnstalleerd. Daarmee komt het vermogen uit op 1.047 pk en het koppel komt uit op 1.036 Nm. 0-100 km/u zou daarmee in 2,3 seconden mogelijk moeten zijn en vervolgens kun je doorknallen tot 370 km/u. Naran heeft de ambitie om de snelste vierzits hypercar op de Nürburgring te worden. Of dat lukt zal vooral afhangen van Koenigsegg.

GT3

De Naran is geïnspireerd op de GT3-raceauto’s, dus wat dat betreft zou de auto zich als een vis in het water moeten voelen op de ‘Ring. De Naran is onder meer voorzien van hydraulische stuurbekrachtiging, viervoudig verstelbare dempers, koolstofkeramische remmen en een double wishbone-ophanging. De heftige aerodynamica zou goed moeten zijn voor 1.377 kg aan downforce.

Oplage

Uiteraard heeft Naran Automotive geen massaproductie in gedachten. De Naran zal in een oplage van 49 stuks gebouwd worden. Wat voor exorbitant hoog prijskaartje er aan de auto kom te hangen is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • De Kia EV6 heeft een prijs
    Kia EV6 GT kan 260 km/u en supercars pesten
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW

Vorig bericht: « Audi troeft Mercedes af met verdubbeling laadvermogen
Volgend bericht: Video – Surfmevrouw doet stunts achter de brute Mercedes EQC 4×4² »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    25 november 2020 om 14:36

    De grote vraag : is dit daadwerkelijk een Naran ja, of een lemon :-)

    Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    25 november 2020 om 14:52

    Op de website van Naran staat “Apply for an opportunity to become one of 49 collectors”, dus ze zetten deze auto neer als ‘garage queen’ ipv rijdersauto.

    Login om te reageren
  3. bbjorn zegt

    25 november 2020 om 15:31

    Op de uitlaten na vind ik het wel echt een megadik ding zeg?

    Login om te reageren
  4. Justawheelchairguy zegt

    25 november 2020 om 15:35

    Doe mij toch maar een Gemera dan.

    Login om te reageren
  5. davelepeef zegt

    25 november 2020 om 16:12

    Opgepast!! Luchtkasteel!!

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    25 november 2020 om 16:25

    Erg gaaf model! Hopen dat dit geen luchtkasteel is… by the way, 370 met z’n 4en. Dat kon in 2011 ook al (https://www.autoblog.nl/archive/2011/09/11/brabus-rocket-800-mercedes-cls-met-v12)

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    25 november 2020 om 16:49

    Over snelheid gesproken…. nog iets bekend over dat ene snelheidsrecord?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      25 november 2020 om 17:09

      SSC heeft gezegd dat ze een nieuwe poging gaan doen en sindsdien zijn er geen nieuwe ontwikkelingen meer voor zover ik weet.

      Login om te reageren
    • jules713 zegt

      25 november 2020 om 17:09

      Ik vroeg me dat vandaag toevallig ook nog af, maar neen, vooralsnog angstvallig stil.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    25 november 2020 om 18:03

    Hij is fijn, maar waarom de motor achterin? Als het een coupé moet zijn (dus een soort van praktisch) stop je toch de motor voorin (past prima in die lange neus) en creëer je hierdoor meer ruimte voor de achter passagiers en voldoende bagage ruimte om ook daadwerkelijk met vier man een weekendje weg te kunnen….

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      25 november 2020 om 18:29

      Daarom ligt de motor ook gewoon voorin ;) In het artikel staat alleen dat de motor van de Gemera achterin ligt.

      Login om te reageren
  9. HzR zegt

    25 november 2020 om 19:16

    Een 8-serie monocoque? Karosserie waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  10. goodvibrations zegt

    25 november 2020 om 19:27

    Erg mooi ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North