• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Innotech Aspiron is een oranje, Corvette-powered, monster

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 augustus 2013 om 16:45 – 10 Reacties

Innotech Aspiron


Het Tsjechische Innotech is al sinds 1992 actief in de aftermarket sector. Door al hun projecten loopt een dikke rode draad: het toepassen van technologie en/of de aandrijflijn uit dikke Corvettes. Deze Aspiron is hun bruutste project ooit.

Als je wel eens in Praag rondgewandeld hebt, dan weet je dat de stad zeker een aardige club Corvette-enthousiastelingen huisvest. Zdenek Mrkvica is hier een van, en dus richte hij 20 jaar geleden Innotech op. Zijn bedrijf buigt zich over bestaande modellen, zoals de ZR1, Corvette C6 en Z06, maar maakt ook zijn eigen bouwsels.

Eentje daarvan was de Mysterro (2000), dat bij een one-off bleef. De huidige zelfbouwsels hebben één ding gemeen: ze maken, in toptrim, allemaal gebruik van een custom Corvette LS7 7.0L twin-turbo motorblok. Voor de duidelijkheid: dit is het beulenblok dat, in atmosferische vorm, in de Corvette Z06 en Camaro Z/28 ligt.

De Aspiron is het meest extreme project tot nu toe: 1.000 pk in een koolstofvezelbehuizing die, afhankelijk van de specificatie, tussen de 760 en 860 kg weegt, en oogverblindend oranje is. Vorm volgt hier duidelijk functie.

Afhankelijk van de variant die je kiest (het begint bij een 6.2 liter LS3, die we ook kennen uit de Vencer Sarthe. Vervolgens kom je via een 6,2 liter LSA (ZL1), en LS9 (ZR1), uit bij de allesvernietigende LS7) wordt er 500 tot 1.000 pk op de achterwielen afgevuurd, middels een Ricardo-handgeschakelde zesbak. Gelukkig zit er nog wel een sperdifferentieel tussen.

Innotech Aspiron

De Aspiron meet 4330 x 2020 x 1050mm, met een wielbasis van 2700mm. Zijn geventileerde en geperforeerde remschijven meten 14 of 15 inch, met 4 of 6 zuigers per klauw. De rembalans is vanuit de cockpit bij te stellen.

De wielen zijn van gesmeed aluminium, en meten 8×19″ (voor) en 12×20″ (achter). Hieromheen zitten highperformance semi-slicks (mocht het je lukken dit ding op kenteken te krijgen) of slicks, in de maat 235/30ZR19 en 345/20ZR20.

De prijs van deze Radical/Caparo-achtige begint bij 120.000 euro, maar daar heb je bovenstaande Aspiron niet voor. Als je iets echt extreems wilt, dan is Mrkvica ongetwijfeld bereid je onder het genot van een flesje Slivovitz een prijsopgave toe te schuiven.

Naast de huidige gallery hebben we er nog een van een aantal autoCAD-schetsen toegevoegd die uit 2009 stammen. Destijds schreven we trouwens ook al eens over de aanzet tot deze auto. Er is in de tussentijd dus nog wel het een en ander aangepast.

Op het Goodwood Festival of Speed maakte de Aspiron zijn debuut, in de lente van 2014 hoopt het concern zijn eerste modellen uit te leveren.


Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, goodwood-2013, Lichtgewicht, oranje

Vorig bericht: « Deadmau5 rolt in een 458 Spider
Volgend bericht: De 20 meest sexy Britse wagens ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    3 augustus 2013 om 16:52

    Leuk, heel leuk nou nog een plek voor het nummerbordje…

    Login om te reageren
  2. lemans96 zegt

    3 augustus 2013 om 16:54

    Heel ‘Vette.

    Login om te reageren
  3. gillesvp zegt

    3 augustus 2013 om 16:54

    toevallig! ben net in Praag… kotsziek op m’n hotelkamer, 5e verdieping, 32° door een ingewikkelde airco. Heb dus nog niet veel van die Amerikaanse gevaartes gezien. Niet dat het een gemis is..

    Login om te reageren
    • bosje zegt

      3 augustus 2013 om 17:17

      @gillesvp: als je kunt moet je zeker naar buiten gaan! Ik heb daar geen enkele corvette gezien, maar wel een hoop bentleys, Rolls royce, bmw M, Aventador, amg modellen, Aston Martin, dus zeker de moeite waard!

      Login om te reageren
      • gillesvp zegt

        3 augustus 2013 om 17:20

        @bosje: ja gisteren eventjes naar buiten geweest en een witte maybach gezien, samen met wat ferrari’s en de obligate mainstream continentals gt’s :p Niet normaal wat voor kapitaal hier zit in vergelijking met de rest van de republiek.

        Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      3 augustus 2013 om 17:23

      @gillesvp: Neem een (Aspiron) Aspirientje.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    3 augustus 2013 om 17:34

    Ook een leuk detail: die Corvette heeft van die “dakbogen/raamstijlen” zoals de Ferrari 599 ook had.

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    3 augustus 2013 om 18:59

    Ik kan niet wachten om daarmee door de keuring te moeten (not).

    Login om te reageren
  6. snorrie11 zegt

    3 augustus 2013 om 19:50

    1000 pk op de achterwielen in een 860 kg wegende Go-Kart? Suicidaal…

    Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    4 augustus 2013 om 00:22

    AU!! Mijn ogen!!! Wat een lelijkerd! Toch, +1 voor de prestatie iets neer te zetten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North