• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Irmscher geeft de Opel GT V8 powerrrrr

Auteur: robbie, gepost 27 februari 2008 om 12:08 – 35 Reacties

Irmscher Opel GT i40
Opel tunert Irmscher wordt dit jaar 40 en dat moet gevierd worden! En daarom hebben ze het vier cilinder motortje uit de Opel GT vervangen door een wat serieuzer motorblok. Namelijk een 6 liter V8 met maar liefst 480 pk! Dat is nog eens andere koek.

Deze snelle Opel heeft van Irmscher de naam i40 meegekregen. En de letter i is bij Irmscher gereserveerd voor de meest spraakmakende modellen. Op de Autosalon van Geneve zal Irmscher alle details uit de doeken doen, maar het is wel alvast duidelijk de dat i40 in (beperkte) productie genomen zal worden. De hoogste tijd dus dat Wouter deze Opel nog een keer aan de tand gaat voelen!

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2008, irmscher, Opel, tuning

Vorig bericht: « Video: Fiat 500 vs MINI
Volgend bericht: Ron Dennis ontslagen bij McLaren? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vapid zegt

    27 februari 2008 om 12:13

    Dat zal wel gaan…
    Verbaast me wel dat er in dat autotje nog ruimte is voor een V8

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    27 februari 2008 om 12:15

    Zeuw, hee, Maar ik hem liever gezien met nog wat meer PK’s. 480 PK uit een 6 liter of standaard 260PK uit een 2 liter. Maar dan nog, lekker is ie wel!

    Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    27 februari 2008 om 12:17

    Een 6 liter V8 in het vooronder van een roadstertje dat normaal een 2 liter 4cilindertje heeft. Dat wordt ondersturen! En met zoveel power en een gewichtsverdeling van 70% voor 30% achter (door die zware V8) slaat dat onderstuur om in overstuur zodra je de apex gepasseerd bent en weer op het gas gaat.

    En om nog maar eens een cliché er tegen aan te gooien: Het blijft een (sl)Opel

    Login om te reageren
  4. Dr.Bronx zegt

    27 februari 2008 om 12:18

    -edit: reageer eens normaal!-

    Login om te reageren
  5. Alec zegt

    27 februari 2008 om 12:21

    Een V8 van?
    Opel heeft geen V8 in het modellen gamma zitten…. dus dat is vast geen euro5 V8 of dergelijk…..

    Leuk, maar niet echt vernieuwend, een V6 was in deze roadster beter geweest.
    Deze V8 is te groot en te zwaar om een roadster goed te doen…….

    Volgende keer beter

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    27 februari 2008 om 12:22

    Ik vind dit best een leuke auto, en ik heb he-le-maal niks met Opel.
    Dit is denk ik een auto die beter bij ze past dan de Speedster, die in mijn ogen te extreem was voor het merk.

    Login om te reageren
  7. Fruitcake zegt

    27 februari 2008 om 12:27

    @Alec

    Holden (Opel in Australie) heeft anders genoeg V8tjes ;)

    Login om te reageren
  8. Vincent996 zegt

    27 februari 2008 om 12:35

    WAT? 480pk…. dat is wel een grote stap vergeleken met de standard 265 die GM uit de 2.0 T weten te lepelen. Irmscher vond zeker dat het beter kon: ‘Wir haben mehr powerrr nötig. Und mehr powerrr ist immer gut.’ :P Gestoord, maar wel leuk. Hopelijk is het balans een beetje intact gebleven.

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    27 februari 2008 om 12:41

    Tom coronel wil hem wel even testen hoor ;)
    Maar persoonlijk heb ik hem liever in Pontiac gedaante (heb niks met opel)
    Toch appart!

    Login om te reageren
  10. Alec zegt

    27 februari 2008 om 12:43

    @Fruitcake

    Holden en Euro5 gaat ook niet samen…..ofwel?

    Login om te reageren
  11. NLX zegt

    27 februari 2008 om 13:05

    Wanneer zijn jullie op die uitvinding van die fotos onder de artikelen gekomen?

    Login om te reageren
  12. DJD zegt

    27 februari 2008 om 13:19

    dat word wel een bommetje lijkt mij!! wanneer komt er een filmpje van op het circuit?

    Login om te reageren
  13. JeffreyG zegt

    27 februari 2008 om 13:25

    V8 met 480pk? En dan nogsteeds die standaard kleine remmen eronder? Logisch is anders ;)

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    27 februari 2008 om 13:42

    in t matzwart (ik weet t, té 2007) zou ik m wel diggen denk ik :)
    toch heb ik liever die originele GT die een paar foto’s verderop staat, maar dan wel in een ander kleurtje :D

    Login om te reageren
  15. jurrian zegt

    27 februari 2008 om 14:19

    @ Alec, GM heeft anders vast wel wat liggen, of is de corvette ook niet euro5?

    Login om te reageren
  16. melvin zegt

    27 februari 2008 om 14:51

    Had liever de v6 met dubbele turbo uit de vectra gezien kom je ook makkelijk tot 350 pk maar blijft de balans wel iets meer intact. Miss idee voor opel gt opc :D

    Login om te reageren
  17. Dr.Bronx zegt

    27 februari 2008 om 15:19

    Wat reageer eens normaal het blijft gewoon een lelijke opel

    Login om te reageren
  18. Vapid zegt

    27 februari 2008 om 15:29

    Wat heeft iedereen toch tegen opel.
    Het is 1 van de betere merken voor ‘normale’ mensen.
    Opel laat toyota enzo ver achter zich

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    27 februari 2008 om 15:35

    Die Corvette motor gebruiken toch in alles en nog wat!!

    Nu weer in een Opeltje.

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    27 februari 2008 om 16:12

    lijkt me een wat zware motor, niet? het vermogen zal hij wel aankunnen maar het gewicht? hoop wel dat ze hem dan zover mogelijk achter de vooras hebben ingebouwd. dan is het een pretmachine van de bovenste plank. die corvette motor is wel een allermans vriendje maar gelukkig wel uitermate robuusd.

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    27 februari 2008 om 16:51

    @ Dr.Bronx: jij suggereert toch niet dan iedereen die een Opel mooi vind het fout heeft he? want dan wil ik robbie graag vragen jou reactie te verwijderen.

    @ Vapid: ik krijg echt gemengde gevoelend bij jouw reactie kerel :) wij rijden al bijna 30 jaar opel, maar ik werk op t moment bij toyota dus… wat zal ik eens zeggen… Opel 4 life :D

    Login om te reageren
  22. Armada zegt

    27 februari 2008 om 17:23

    @ Robbie

    Als het zover mocht komen dat autoblog deze wagen aan de tand mag voelen meld ik me aan als mede tester.

    Als student aan HTS autotechniek moet ik toch een beetje feeling houden met de stand der techniek. ;)

    Login om te reageren
  23. Dr. Bronx zegt

    27 februari 2008 om 18:56

    nee is gewoon mijn mening trek je er niks van aan IK VIND het gewooon lelijke auto’s…

    Login om te reageren
  24. Luc zegt

    27 februari 2008 om 19:07

    @ dr bronx, zeg gewoon eerlijk; je bent een puber en je hebt gewoon vooroordelen over opel. Zo zijn er wel meer hier.

    Dit moet toch nog meer rijplezier worden, wouter moet die echt gaan testen

    Login om te reageren
  25. ZwerverRoodbaard zegt

    27 februari 2008 om 20:22

    Hmm Opel GT + V8 :) Dat is best wel een strakke optie, nu alleen nog wat meer pktjes 480 uit 6 liter moet beter kunnen Irmscher

    Login om te reageren
  26. vin zegt

    27 februari 2008 om 21:31

    Mooi, na de i30 van Hyundai hebben we hier de i40 :?

    Login om te reageren
  27. Luc zegt

    27 februari 2008 om 22:18

    @ vin, irmscher was eerder met de i dan hyundai

    Login om te reageren
  28. pipo zegt

    27 februari 2008 om 22:46

    en bestellen kunnen we waar? (niet bij Dr.Bronx blijkbaar…)

    Login om te reageren
  29. Dr.Bronx zegt

    28 februari 2008 om 08:59

    Sorry Luc maar ik ben geen puber mag ik geen mening meer hebben ofzo?.. Voel je je soms minderwaardig omdatje in een opel rijdt?…

    Login om te reageren
  30. luc zegt

    28 februari 2008 om 10:17

    ik rij geen opel, gaat moeilijk als ik 16 jaar ben.

    je hebt nog geen eens een argument voor je ‘mening’

    Login om te reageren
  31. Dr.Bronx zegt

    28 februari 2008 om 11:07

    Ah dus je bent zelf die puber.

    Ik vind opels gewoon lelijke auto’s moet je daar een argument voor hebben dan? het is mijn smaak niet en ik vind het merk opel gewoon suf. meer is het niet ze rijden wel lekker dat wel maar ik heb er niks mee.

    Login om te reageren
  32. Bart_V zegt

    28 februari 2008 om 11:11

    @ mensen boven mij
    ronde 2 ? ding ding ding

    AUB even normaal houden ?

    nu mijn reacite lijkt mij een leuke combi v8 in een opel gt
    audi (auid voor victor tyfouten is menselijk ;) ) r8 killer anyone?
    ben benieuwd naar de specs

    Login om te reageren
  33. OMEGAAF zegt

    26 april 2008 om 09:12

    40 jaar geleden lag er al een v8 in een OPEL (diplomat). Opel is onderdeel van GM en die hebben meer V8 motoren dan alle andere merken bij elkaar. Word onderhand ziek van dat commentaar van die JALOERSE anti OPEL lui.

    Login om te reageren
  34. damnedt zegt

    15 juni 2008 om 15:29

    Inderdaad wat een gezeik van al die niet Opel rijders.
    Helaas zijn bijna alle leaseauto´s van de VAG groep.
    Heb al heel mijn leven Opels gereden en helaas een keer een Audi Coupe.
    Ik moet zeggen veel minder betrouwbaar die Audi en onderdelen ook te duur.
    Jammer dat sommigen Opels als de GT lelijk vinden, zou dat komen omdat ze er zelf niet in kunnen rijden of omdat ze niet in het lease segment passen.

    Login om te reageren
  35. calibra535 zegt

    4 december 2008 om 00:00

    Wat een aandacht voor irmscher, dacht dat die meer verstand hebben van spoilers. Hadden beter Lexmaul kunnen laten tunen, die haalt met gemak 450 Pk uit een 24 kleppertje , (later is dit mede geleend door Lotus Omega voorzien van Bi-turbo`s)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North