De configurator van de nieuwe BMW 4 Serie staat nu online, dus probeer het vooral uit.
Dinsdag was het moment dan eindelijk daar: we konden de nieuwe BMW 4 Serie van alle hoeken bekijken. Nou ja, alle hoeken: het ging vooral om de voorkant. Die was voor veel mensen om een of andere reden een struikelbok. Misschien heeft de M Performance-uitvoering je nog op andere gedachten kunnen brengen? En anders het overtuigende betoog van collega @willeme toch wel?
Als het antwoord op beide vragen ‘nee’ is dan heb je nu alsnog een kans om van gedachten te veranderen. De configurator van de nieuwe BMW 4 Serie staat namelijk online. De Nederlandse helaas nog niet, maar je kunt wel terecht bij die van onze ooster- en zuiderburen. We hebben zelf gemakshalve even de laatste gepakt, want dan is de taalbarrière net iets minder groot.
Bescheiden als we zijn hebben we natuurlijk meteen de dikste versie gepakt: de M440i xDrive. Mocht je de cijfers alweer vergeten zijn: dat is de versie met 374 pk en 500 Nm koppel.
Het exemplaar in de voorbeeldconfiguratie is uitgevoerd in Tansanitblau II, een Individual kleur. Kost €2.105, maar dan heb je wel een heel fraai kleurtje. Bijkomend voordeel: met een donkere kleur als deze valt de grille minder op. Wat ook helpt: we hebben de Shadow Line-optie aangevinkt (€225). Zodoende zijn veel details (inclusief de omlijsting van de grille) uitgevoerd in hoogglans zwart.
Het interieur is ook in een aantal smakelijke kleurtjes uit te voeren. In dit geval hebben we gekozen voor Leder Vernasca Cognac met zwarte stiksels. Dit kleurt namelijk erg lekker bij Transanitblau. Om het geheel nog wat stijlvoller te maken is de optie ‘Edelhoutenuitvoering Ahorn met sierlijst in Perlglanz’ aangevinkt. Als de BMW 4 Serie nu nog niet in de smaak valt geven we het op.
De prijs van deze dikke uitvoering komt uit op precies €74.420,01. Voor alle duidelijkheid: dit was de Belgische configurator. Voor een kale 420i met 184 pk mogen onze zuiderburen €46.000 betalen.
Het is uiteraard persoonlijk wat de ‘juiste uitvoering’ is. Ga daarom vooral zelf aan de slag. De 4 Serie-configurator is te vinden op de Belgische website van BMW. Mocht je Duits beter beheersen dan Vlaams, dan kun je ook op de Duitse website terecht. We rekenen erop dat de Nederlandse configurator, met bijbehorende prijzen, ook niet lang meer op zich laat wachten.
dwfc zegt
Bekijk dit even, zo kan je een beter beeld vormen hoe mooi of lelijk de 4 is!
https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/bmw-m440i-xdrive-coupe-erster-check-2020/
Bedankt AMS en de Duitse Wouter.
MoeWat zegt
@dwfc: niet iedereen verstaat Duits..
dwfc zegt
Anders poepsimpel hoor !
hooesi zegt
@dwfc: bekijk dit om te bepalen of het alrijd erger kan: https://images.app.goo.gl/VopwJCscFa6bvT1eA
mp014 zegt
@dwfc: ik vind he in een lichte kleur inderdaad nog wel enigszins ok…. alhoewel ….
vacano zegt
Mocht je Duits beter begrijpen dan Vlaams ??? Whoehahahaaaa
dwfc zegt
Als je West-Vlaams spreekt ben je er bijna :-)
saxoke zegt
@dwfc: het belgisch limburgs van aan de maaskant is nog steeds meer Duits dan hzt West-Vlaams. Daar zitten ze gewoon met een serieus spraak-hebrek
dwfc zegt
Je bent niet mee jong :-)
ottosk zegt
Bij de 3 serie kun je Individual Merino leder kiezen dat zal later komen bij de 4 serie..
theblazerunner zegt
@ottosk: kan mij dat nou schelen
ottosk zegt
@theblazerunner: Zinvol commentaar….waarschijnlijk niks als je toch nooit een BMW nieuw wil bestellen. :D
bsxc2 zegt
Ziet er in deze specificatie zo wat ‘saai’ uit. De zwarte nieren op de nieuwe 4-serie zien er daarentegen wel goed uit (dat ik dit ooit nog eens zou zeggen). Ik zou persoonlijk de 4-serie configureren met groene lak.
simonferrari zegt
Ik kan er gewoon niet aan wennen. En het interieur ziet er in mijn ogen wat verouderd uit, althans weinig vernieuwend.
Maargoed, wellicht is hij in het echt beter te pruimen. Ditzelfde had ik met de Porsche Taycan.
lekkerlinksrijden zegt
@simonferrari: ik vind het interieur helemaal goed, mankeert niks aan. Het infotainment is het beste van allemaal qua bediening
simonferrari zegt
@lekkerlinksrijden: Er mankeert uiteraard ook niks aan. Alleen vind ik zelf dat de Mercedes en Audi interieurs echt veranderen qua design bij nieuwe modellen na een aantal jaar. Hier zie ik weinig verschil met de vorige generatie 4 serie. Over de infotainment kan ik niet oordelen, ik heb zelf nooit BMW gereden.
tjorque zegt
Ik ga een aftermarket nose job ontwikkelen…
sanderp zegt
Misschien ben ik gek maar eigenlijk best een fraaie wagen in de juiste configuratie.
denx zegt
@sanderp: ben het met je eens…. gewoon een mooie wagen. Gedurfd design dat wel.
lecomte zegt
@denx: Gedurfd? Misschien de voorzijde. De achterzijde lijkt veel op een Infiniti Q60 coupé als je de twee naast elkaar zet.
mpgc zegt
@sanderp: nee hoor, je hebt gewoon een eigen mening ?
lincoln zegt
Mwah ..
de mening van multinational corporation BMW ..
Verre van een eigen mening ..
raoufff zegt
@sanderp: je bent knettergek, het is toch een lelijk hok, iedereen vindt dat dus jij ook!!! Hup en nu snel in je grijze Audi stappen en ophoepelen.
rollingstoned zegt
@raoufff: en als je zowel grijze Audi’s als dit ding niets vindt?
polak zegt
Ik ~zeg~ schrijf dit voor het eerst. Gelukkig hebben we in NL een mooi groot geel nummerbord op onze auto
saxoke zegt
@polak: in heel europa zijn die dingen even groot, en in nederland nog lelijk geel erbij ook
camber24 zegt
@saxoke: niets is zo lelijk als witte platen met rode letters… Geel met zwart is dan vele malen mooier. Ik heb ook de BE platen en vind ze echt spuuglelijk. Smaken verschillen nu eenmaal.
SimonMc zegt
Inderdaad, smaken verschillen. Jij bent de eerste persoon die ik tegenkom die gele platen met zwarte letters mooier vindt dan witte platen met rooie letters.
vondick zegt
Hier nog 1
geenidee zegt
@camber24: Het beste algemeen zou zijn neutrale maar contrasterende kleuren. Duitse platen bijvoorbeeld, zwart en wit.
camber24 zegt
@geenidee: volledig mee eens!
mk7r zegt
@camber24: smaken lol jullie hebben gewoon de lelijkste pkaten van europa
camber24 zegt
@mk7r: je bedoelt de wit/rode combi het lelijkste? Want die heb ik namelijk.
theblazerunner zegt
@saxoke: In Italia heb je een keurige kleine voorplaat
fastforward zegt
@saxoke: zonder nummerbord zijn de tanden nog aanvaardbaar. Met gele nummerplaat absoluut niet
peke zegt
@saxoke: onjuist. Duitse platen zijn fractioneel groter dan onze Nederlandse
dwfc zegt
Stoeffer !
EnthousiaST220 zegt
Volgens mij ben ik de enige autoblog lezer die het nieuwe design wel mooi vind.
vondick zegt
Het is vooral het rare kader OM de gril heen dat het verziekt. De concept vond ik wel gaaf. Hopelijk wordt de i4 beter. Wie wil er nu nog een nieuwe auto met plofmotor.
dwfc zegt
Ja
vacano zegt
Onbegrijpelijk dat dat anno 2020 nog niet mogelijk is om verschillende bumpers in de optielijst te geven.
Normale grill ; 0€
Sportieve grill ; 575€
Dino grill ; 1.495€
lekkerlinksrijden zegt
@vacano: stuur ff een fax naar ze
mp014 zegt
@vacano: giga konijnen tanden BMW gril -10.000,-
Dan verkopen ze hem wel
bugboy zegt
@vacano: Dat dacht ik dus ook. Ik snap dat ze concessies doen voor de Chinese markt omdat het daar goed verkoopt. Maar maak dan ook een neus voor de EU wel mooi is. Dat had prima gekund als je de radiateur daar op had afgestemd. De rest van de wagen vind ik erg mooi, maar die neus maakt het helemaal kapot.
dwfc zegt
Ga voor de deur staan zwaaien met de tekst : Protest !
vpowert zegt
Peugeot deed dat al, met de 3008! Bij optie koning BMW had ik het ook wel verwacht. ‘Euro Sport Classic’ pakket ofzo.
skinny058 zegt
Waar ik me zo over verbaas hier is dat (aan de reacties te lezen) iedereen zo verwonderd is over de ‘nieuwe’ neus…dit was toch al lang en breed bekend toen de 4-serie concept uitkwam?
racerx zegt
@skinny058: iets met wishful thinking
vondick zegt
Neen. Nu zit er een raar kader omheen. Vond het concept wel mooi. Deze is geheel mislukt.
skinny058 zegt
@vondick: Dat bedoel ik toch niet…de nieren op de concept waren ook al zo groot. En toen viel iedereen er ook over. In de basis lijken ze erg op elkaar (zoals veel concepts en daadwerkelijke productie bij BMW) maar in detail is de concept meestal nog een stuk mooier qua design, zo ook bij de nieuwe 4. Vind ik dan.
staal zegt
Getuite lipjes!
roland78 zegt
Ik begin er gvd aan te wennen al..
phaeton zegt
@roland78: Nou, hier nog één. Shit.
racerx zegt
Nee dat is ‘m nog steeds niet voor mij, de rustige lijnen detoneren teveel met de nogal grof vormgegeven voorkant. Helaas.
turbolife zegt
Recht van voren is het gewoon een complete grap.
smex zegt
Hij is te redden met een andere grill. Hopen op aftermarket bumpers..
autopetje zegt
Eindelijk een echte 2 deurs coupe ipv een 2 deurs sedan. Now we are talking
fastforward zegt
De dikste uitvoering (uiteraard) maar ben me niet te buiten gegaan aan extra Msport goodies. Toch een auto van 85k. in Belgie… Gek dat er geen optie is om de nieren in aluminium of neon te laten zien. Of BMW zich er zelf voor schaamt. Maar goed. https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/p5d0s3t0
anne_gaastra zegt
Redelijk in de buurt hoe ik het ook voor me zie, toch wat subtiele wijzigingen (vooral interieur):
https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/s6g4p1r2
dwfc zegt
top, dan is deze niet voor het klootjesvolk :-)
lecomte zegt
Wat een saaiheid qua kleuren in de configurator. Daar wordt deze auto dus ook niet iets prettiger van voor op het netvlies.
cedio911 zegt
Jouw configuratie mist nog een goedkope optie: gegalvaniseerde knoppen. Kost maar een goede €100 en geeft de auto een bijzondere premium-look. Dan zijn de knoppen op het stuur en voor de raambediening ook in het zilver en vallen ze minder op. Moet je maar eens bekijken ;) wat me opvalt; niemand zegt iets van de C-stijl?! Die is toch zo hard on-BMW! Eerder Volvo V60… Zie je ook bij de 3 Touring.
fastforward zegt
@cedio911: lijkt op de knik bij de 1 en 2 serie. Wennen
karhengst zegt
Zeg anders de S90 eens naast de 8 Serie Gran “Coupe”. Niet dat ik het erg vind, want het zijn beiden erg fraaie limousines.
Wat betreft die knopjes geef ik je gelijk, jammer dat bij een premium merk de premium elementen niet standaard zijn.
tmenges zegt
Gewoon even wennen denk ik, kan me nog herinneren dat de 1e 1-serie uitkwam en dat vond ik een vreselijk lelijk apparaat. Ondertussen vind ik dat ding best mooi opgedroogd.
vondick zegt
Nogsteeds walchelijk
Dat terwijl ik de nieuwe 7 wel mooi ben gaan vinden.
haringarie zegt
Ik vind hem echt prachtig in deze kleur.
phaeton zegt
Nu nog zonder M-uitdossing…
Edge zegt
Nee, absoluut niet. De grille is en blijft een verschrikking. Ik val inmiddels in herhaling, maar de wagen had echt zo enorm veel mooier kunnen zijn met nieren van een normaal formaat zoals in dit photoshopje: https://i.imgur.com/J49H06b.jpg
dwfc zegt
Herhalingen zijn symptomen van dementie Edge …. het ga je goed verder.
mashell zegt
Iedereen jammert over de neus maar een coupe op de markt brengen waarop je geen rood kunt kiezen, BMW is helemaal de weg kwijt!
caprio zegt
Mooie auto geworden, de gril valt mee, de achterzijde had iets aparter gemogen om beter bij de uitgesproken gril te passen. Lijkt me de afmetingen/verhoudingen van een Mustang te hebben.
michaelcorleone zegt
Dit interieur kan anno 2020 niet. 10 jaar geleden kon je ermee wegkomen, maar aangezien de concurrentie niet heeft zitten slapen vallen de verschillen meteen op. Audi, Porsche, Mercedes hebben stuk voor stuk mooiere interieurs dan BMW.
BMW moest het vooral hebben van de sportievere exterieur, maar ook op dat vlak laten ze steken vallen en ook op dat vlak is de concurrentie beter vind ik.
steelfighter zegt
deze BMW maakt ieder ander BMW gelijk “oud” ogen, wat een gaaf ding, beetje amerikaans pontiac style, TOP