Is deze Clio V6 de ultieme hothatch?

Auteur: , 75 Reacties

Ultiem of niet, hij is wel extreem dik én te koop. Ik zeg win-win!

Voor veel mensen (waaronder ikzelf) is een kleine auto met een veel te grote motor een magisch iets. Vanwege die voorkeur heb ik een paar jaar in een BMW 130i gereden, (die er beter vanaf kwam dan DIT exemplaar trouwens), een auto volgens hetzelfde recept. Maar ook een Golf R32, een C63 AMG, of deze Renault Clio V6. Die nog nét iets verder gaat. Een 3 liter V6 achter de voorstoelen, in plaats van een achterbank en 226 pk op de achterwielen. De eerste generatie heeft de naam een beetje een klootzak te zijn, zeker in de regen op bochtige weggetjes. De opvolger, “Phase 2” is wat vergevingsgezinder, aldus de legende. Ik zou het persoonlijk niet weten, ik heb helaas nog nooit zelf achter het stuur van deze bom mogen plaatsnemen.

Maar goed, de auto. het is dus best knap dat dit exemplaar er zo goed bijstaat, want het is er een die luistert naar de toevoeging ‘Phase 1’. Aan de andere kant, de eerste en enige eigenaar heeft er slechts 7100 kilometer mee gereden. Of 7300, zoals even verderop wordt gezegd. Maar welke van de twee het ook is, hij is eigenlijk gewoon nieuw. Wil je weten wat erop zit? Dat komt goed uit, dat kun je hieronder lezen.

Eerste inschrijvingsdatum : 24/01/2002
Kilometerstand : 7.100 Km

***100% Ongevalvrije Belgische wagen met volledige onderhoudshistoriek! Afkomstig van de 1ste eigenaar. Uitstekende staat & maniakaal onderhouden! Originele staat! Eerste lak! Collectorcar! Uiterst zeldzame youngtimer! Indrukwekkende rijprestaties en een buitengewoon sportieve look! Must have! Only 7.300 km.! ***BUITENKANS***

Deze wagen wordt keuringsvrij afgeleverd met detailverslag (80 controlepunten + Car-Pass gewaarborgde kilometerstand) + 12 MAANDEN WAARBORG !

Kleur : Silver Metallic
Interieur : Leder Alcantara grijs

Volledige onderhoudshistoriek bij Renault :
10/09/2004 – 2.405 KM.
15/10/2008 – 5.400 KM.
30/06/2016 – 6.745 KM.

***12 Maanden waarborg***
Nietrokersauto
Belgische wagen, 1ste eigenaar
100% Ongevalvrije wagen (met vermelding op uw aankoopfactuur)
Klimaatregeling “Airco”
Radio Cassette + CD-wisselaar ( origineel )
Sportzetels
17″Alu velgen
Centrale vergrendeling
Mistlampen
Elektrische ruiten
Overname van uw huidige wagen is mogelijk !

Als je hem wil hebben, dan moet je wel even de grens over. Tenzij je een Belg bent, dan staat ie in jouw land. De prijs? Een Belg mag hem meenemen en op de openbare weg van gaan genieten voor 44.950 euro. Datzelfde bedrag betaalt de shoppende ‘Ollander ook, alleen mag die nog wat belastingen aftikken na het invoeren. Maar daar krijg je wel iets voor!

Met dank aan Jonas voor de tip!



75 reacties

Altijd al fantastisch speelgoed én een indrukwekkende verschijning gevonden. En alleen al voor het cassettedeck…
@ronin1130: Precies. Lekker interessant die V6, hij heeft een autoreverse cassettedeck!
@ronin1130: leuke van een casettedeck is dat als je geen cassette’s meer hebt, je ook je iPhone in het luikje kan stoppen, hoeft die ook niet steeds door de auto te slingeren.
Wat een dikkert!
Jammer dat er geen foto van het blok bij zit.
Ik kende iemand die had er 2 staan. Tot zijn zoon zich dood reed een m3. Daarna waren ze weg . Hele geile bakken waren dat.
@rolov: Well, that escalated quickly…
@BmwMPower: wat dan? Is toch uitzonderlijk dat iemand er 2 had? Of zijn de details te gruwelijk? Jochie had zijn racelicentie en een m3 gekregen. Dat liep verkeerd af. Triest maar het is wat het is. Of was. want het is wel een jaar of 15 geleden minimaal.
@rolov: zeist
@emiel79: ja je bent net zo oud als ik dus jij kent dat verhaal ook dus.
@emiel79: zat ik ook aan te denken meteen. Begin van de Amersfoortsestraatweg.
@rolov: gaat het?
@frank360cs: ja prima en met jou?
Ah Xoto Cars. Staan wel nog meer dikke dingen daar. Heb ze al een paar keer zien voorbijkomen op Facebook.
@misterdrogba: esmeralda roxana onder andere. Hot damn.
@dromedaris: Moest ook direct aan haar denken :-)
@misterdrogba: ik rijd er iedere ochtend en avond voorbij. Elke keer genieten: SLS, GT3 + GT3 RS, RS4, … Steeds een mooi aanbod. Helaas is de eigenaar niet de meest hartelijke of vriendelijkste medemens op deze aardbol. But who cares, ik geef mn ogen telkens de kost :)
@leaper035t: Tenzij je geld hebt zeker…
@racerx: Ging me eens informeren over de RS4 (hij rijdt/reed zelf met een RS4). Was echt geen aangenaam gesprek, deed heel afstandelijk en vanuit de hoogte. Vraag me af wanneer de boel daar sluit…
@leaper035t: Vanavond om 18.00 uur meestal.
@straatzakelijk: neen, het is blijkbaar om 19u00 dat ie zn winkeltje sluit…
Een bommetje op wielen bezitten en er nauwelijks mee rijden. Dit is de herdefiniëring van zelfkastijding.
Sinds wanneer is een C63 een Hothatch? :P maar ontopic, wat een geweldige wagen blijft de Clio V6 toch.
@deora: Is het ook niet. Kijk maar, dit schreef ik ervoor! ” Voor veel mensen (waaronder ikzelf) is een kleine auto met een veel te grote motor een magisch iets. ”

Een C63 is in mijn optiek een kleine auto voor de 6,2 liter V8 die ze erin hebben gehangen! (En stiekem een droom, maar dat terzijde…)
Vandaar!!
@nicolasr: op die manier, keek iets te veel naar de hatchbacks. Deel je mening volledig wat betreft de C63! Die M156 V8 blijft een van de beste motoren ooit.
@deora: Wél een beetje scherp blijven he..
Moet je eens nagaan he. Men neme een hatchbackje en komen op het idee er even een 3.0 V6 achterin te leggen. En dat je het vervolgens gewoon kon kopen bij de Renaultdealer? Wat een leg moet je gehad hebben om dit in productie te nemen, stel je het eens voor.. Gaaf man, zo’n ding. Ik vind het echt geweldig. Vandaag de dag gaan we dit niet tegenkomen, nooit meer vrees ik.
@viezefreddyw: dat maakt voor mij dat dit eigenlijk dus wel de ultieme hot hatch is. De meeste anderen komen (hoe goed ook) niet verder dan gewoon een veel dikker blok op dezelfde plek stouwen en de set up iets aan te passen.
En de onmogelijke draaicirkel krijg je er gratis bij?
De Clio V6 blijft een ontzettend dikke bak en 1 van mijn ultieme droomauto’s. 2 jaar geleden was ik aan het twijfelen om er een te kopen, toen nog voor ‘slechts’ 10.000,-… Helaas kreeg ik het niet op tijd rond met de verkoop van mijn eigen auto en heb ik de gok niet aangedurft. Als ik toen wist wat ik nu wist dan had ik hem uiteraard allang gekocht, met de huidige vraagprijzen begint deze droomauto langzaam uit het budget te rijden ?
@remon:
Garage Martin van der Jagt, staat ef eentje te koop, voor een goede prijs
@desjonnies: wat is een goede prijs? Ondertussen heb ik al wel wat anders leuks kunnen scoren gelukkig, maar ben toch wel even benieuwd :)
Nee, niet de twr broddel renault, wel de fase 2. Ge-we-dig!!
Een van mijn droomauto’s. Wat een knotsgek apparaat.
Wat zit er eigenlijk onder de voorklep bij zo’n Clio MR2?
@forza: goeie vraag! Ik ben ook wel benieuwd!
@forza: bagagebakkie! Jeremy Clarkson laat hem volgens mij goed zien als ze hem testen :)
Was de Phase I niet een kriem om te rijden?
En was de Phase II niet heel veel beter?
@Rob: Phase 1 schijnt inderdaad de meest tricky van de 2 te zijn. Ik vind persoonlijk een Phase 2 ook mooier. Nog steeds geen makkelijke auto maar wel een stuk beter schijnt. Volgens mij werd de eerste ook elders gebouwd (TWR meen ik?) en de 2e gewoon bij Renault Sport.
@rob: Ik heb een paar keer met een phase 1 mogen rijden, wat een beleving! Maar achterkant is onrustig als je een beetje op het gas gaat… moet je mee leren omgaan omdat de auto niets aangeeft waar de grens ligt. Zou er graag nog eens mee willen sturen!
Destijds meegereden en net als wat ik vlak daarvoor reed (maserati racing) net zo leuk en tricky om mee te rijden.. Yep dit soort hothatches blijven leuk.. Ook al kunnen ze bij lange na niet de specs van de tegenwoordige hothatches bij benen de lol was geweldig en kun je niet hebben met de(meeste) auto’s van tegenwoordig..
Ik heb dit toch altijd zo’n vet ding gevonden. Mooier dan andere hothatches, want alles compleet op z’n kop. Zo extreem om gewoon een dik blok achter de stoelen te gooien en de aandrijving om te draaien. Mooie traditie van Renault die wel weer eens een keer een opvolger verdient!
Wat betekend keurinsvrij in Nederlands?
Mooie uitspraak :maniakaal onderhouden.
@hplh: eerste keer 4 jaar tussen, tweede keer 8 jaar tussen. Er zijn bijna geen kilometers gemaakt, maar maniakaal zou ik het ook niet durven noemen!
Mooie auto en heeft echt de minimaal nodige kms gereden
Voor mij de op een na gaafste auto, nummer 1 is de Renault 5 turbo 2, de voorvader van de v6
Na de R32 (Golf 4) absoluut
Ik heb zelf een Clio gehad phase 1 met 1.8i motor dat was al een feest in de stad , voor sjonnies met bmw’s niet zo hahaha. In Duitsland op de linker baan tussen de dikke Duitsers was echt auto rijden tot dat ik vol in de ankers moest, was ik m bijna kwijt
Via de bpm calculator kwam ik op een bpm importtoeslag van 358 hele Eurotjes. Is te doen zeg ik.
Prachtig ding!! maar voor het rijden kun je echt beter de phase 2 hebben die door renault sport zelf is ontwikkeld, deze phase 1 is ontwikkeld door walkinshaw racing , en is idd aardig tricky op de grens.
@bofkont: Ik ben altijd verbaast over hoeveel jij weet. Ook op Autoweek dat rollerbank filmpjes en autoreviews weet jij enorm veel. Zoek altijd wel de comment van bofkont op. Best wat geleerd van jou, dank daarvoor!
@rachid: thx dat waardeer ik !!
Super dik. Jammer dat de designers niet wat meer werk van het interieur om die ook onderscheidend te maken.
Franse gekkies. Het is tijd dat ze weer eens iets geks gaan bouwen. Gewoon omdat het kan..
nee
Levensgevaarlijk tempramentvol ettertje, duik in de regen maar achter een vrachtwagen en probeer niet stier te doen.
De phase II is wat dat betreft een veel fijnere auto, maar Opoe R5 Turbo blijft toch de beste en is veel lichtvoetiger en voelt gebalanceerder aan.
Wil ik er eentje, nee, jammer genoeg heeff deze nooit furore gemaakt in de rallye of racerij; en da’s best wel jammer, Opoe 5 Turbo was na haar laatste Maxi-face lift beregoed en snel geworden.
Overigens zijn deze samen net Tom Walkinshaw ontwikkeld.
@desjonnies: geen furore in de racerij?
Heb toch 2 jaar met plezier rondjes gereden in de V6 cup!
@MARS: Een merkencup zal altijd minder tot de verbeelding spreken dan een race waarbij auto’s van verschillende fabrikanten tegen elkaar racen.
De Clio V6 word niet bijzonderder omdat een betere coureur sneller is in een zelfde Clio V6.

Correct me if I’m wrong. Maar volgens mij is de R5 Turbo, in tegenstelling tot de V6, als homologatie model ontstaan.
Ik kan me zo snel geen homologatie model voor de geest halen die geen cult status verworven heeft.
Zeker niet uit die periode.
@torsen: cupraces zijn juist erg spectaculair, met 5 dik proberen de tarzanbocht proberen te verslinden.. Heerlijk..
@MARS:
Sorry heb je gelijk in, weet niet waarom ik deze cup vergeten benm die van de 5 kan ik me nog levendig herinneren.
@desjonnies: de 5 blijft ook een icoon, de V6 kon niet half in zijn schaduw staan..
@mars:

Als je echt had geraced met de v6 had je wel geweten dat het de v6 trophy was en niet cup zoals bij de gewone clio 2 racers.

Domme internetheld met praatjes!
Eerst je renault sport studie afronden en een echte rs gaan rijden meneertje Uilkema
Is dit niet typisch zo`n auto waarvan je moet dromen maar nooit moet kopen??
Hou is op hele tijd met die verkoop berichten, nu snappen we het wel. Als er geen nieuws is moet je niet op autoscout gaan zitten zoeken en doe alsof het interessant is…
@goodolddays: Spreek voor jezelf a.u.b. Ik waardeer dit soort berichten wel.
@goodolddays: Ook voor jou geldt, als je het niet leuk vind, klik dan niet!
@nicolasr: Ik heb genoten. Topartikel!
@goodolddays: en ‘is’ is een vervoeging van het werkwoord ‘zijn’
Heb deze nooit mooi gevonden, ook het interieur is verschrikkelijk. Maar gaaf is ie wel.
Ik heb onlangs nog een phase 2 te koop zien staan onderweg naar de wintersport in Les Deux Alps. De kleine Renaultgarage daar vroeg 28K voor een phase2 met 39k km’s erop. Zal de foto ervan eens terugzoeken, was mijn inziens niet duur.
Valt me nog mee dat er geen ‘Schuurvondst!!!’ in de advertentie staat. Verder heeft hij ze allemaal gehad volgens mij
Schitterende auto. Phase 2 is meer mijn favoriet. Heb er in mogen rijden. Een gifgroen exemplaar. Trekt veel bekijks. Klinkt super en rijdt ook nog eens lekker. Nog altijd op m’n shortlist.
Ben al blij dat de auto niet rookt. Staat er trouwens bijgeschreven.
Erg gave auto! Altijd al gevonden, in mijn boek blijft mijn ultieme hot hatchback altijd een voorwielaandrijver

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).