• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is deze R-Sport de saaiste speciale MX-5 ooit?

Auteur: hayte, gepost 27 april 2020 om 19:56 – 6 Reacties

Mazda MX-5 R-Sport

Kleurrijk is de buitenkant van deze Mazda MX-5 R-Sport allerminst.

De Mazda en de MX-5 zijn een onafscheidelijk duo. Eens in de zoveel tijd kondigt Mazda weer een nieuwe te hebben bedacht. Neem de 100th Anniversary, die op een smaakvolle manier (gebroken) wit combineert met bordeauxrood. Of de Eunos Edition, die een inktzwarte lak combineert met zwarte Rays-velgen. Laatstgenoemde is vooral leuk vanwege de nostalgische waarde.

Mazda Mx-5 R-Sport

De nieuwste speciale MX-5 is echter een tikkeltje minder spannend. Hij heet R-Sport. De eerste vraag is dan misschien, ‘wat is er zo sportief aan?’. Het antwoord is ‘helemaal niks’. Althans, deze R-Sport is qua ophanging of motorisatie niets veranderd ten opzichte van de reguliere MX-5 Sport.

Het speciale aan deze MX-5 R-Sport moeten we dan ook aan de buitenkant vinden. Ten eerste de kleur: Polymetal Grey. Nieuw voor de Mazda MX-5-line-up, daarom dat Mazda deze kleur even wilde laten zien met deze R-Sport. De soft-top is eveneens grijs, net als de 16-inch Rays-velgen. Grijs op grijs op grijs, dus. Behalve de buitenspiegels, die zijn zwart!

Mazda MX-5 R-Sport

De prijs voor ‘spannendste MX-5 ooit’ gaat deze R-Sport met deze kleurstelling dus niet winnen. Maar is dat wel zo erg? Hij ziet er allerminst verkeerd uit, heeft misschien zelfs iets tijdloos. Alsof het constant in een zwart-witte film rondrijdt. Daarnaast is er binnenin wel kleur te zien: net als de 100th Anniversary heeft de R-Sport bordeauxrood leer. En zwart. En zilveren stiksels.

Mazda MX-5 R-Sport

Wie deze R-Sport met 1,5 liter-Skyactiv-G-motor wil (132 pk), wil, moet vooralsnog wel even varen naar het Verenigd Koninkrijk. De Britse tak van Mazda schrijft namelijk over de auto, zij krijgen er 150 stuks van. Of de auto ook naar Nederland komt, is niet bekend. In het VK kost de auto omgerekend 31.700 euro.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mx-5, special-edition

Vorig bericht: « Kiezen tussen rally- of supercar hoeft met deze Mini Boot niet
Volgend bericht: Betaalbare kleine coupé’s van de jaren ’90, dit zijn 13 voorbeelden »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    27 april 2020 om 21:11

    Die Rays velgen zijn zo’n beetje het lichtste wat je voor een modaal inkomen kunt krijgen. Goed voor het onafgeveerde gewicht.
    Mooi dat deze nu standaard gemonteerd worden.
    Verder is mijn ervaring dat verlagen en/of stuggere veren, de wielgeometrie volledig om zeep helpt, al is het maar 3-4 cm. Goedkope tip: Nooit doen dus! Alleen instelbare dempers kunnen nog wat verbeteren, mits ze goed afgesteld zijn. Wederom niet te stug (lees niet te hoge demping)! Alles is licht, dus alles moet ook licht afgesteld staan. Zwaardere rolbeugels is ook een fout die je vaak ziet.
    Colin Chapman schreef dit al jaren geleden, en de natuurwetten zijn zover ik weet nog niet drastisch veranderd.

    Login om te reageren
    • ponnie zegt

      28 april 2020 om 18:06

      Oah ja daarom liggen in werkelijk elke spec/cup race serie de wagens ook maximum laag.
      Wat rondetijden aangaat heeft een laag zwaartepunt altijd voorrang boven geometrie en andere blaat.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        29 april 2020 om 21:53

        Ja Je gaat iets harder door het verlagen van het gewicht. Dat kan in een cup ook prima, het asfalt is een biljartlaken. Een cup auto reageert op de grens ook niet echt lekker meegaand meer op normale weg.

        Login om te reageren
  2. staal zegt

    27 april 2020 om 21:33

    Nee, ik vind het geen mooi model, foto 2 laat zien wat ik bedoel, kijk naar het achterwiel.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      27 april 2020 om 22:37

      @staal: Och, dit ontzettend sympathieke karretje vergeef je toch alles? :-)

      Login om te reageren
  3. ericd zegt

    28 april 2020 om 07:57

    FF afstand nemen… dan kan op foto 3 de hele auto op de gevoelige ploat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North