• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 29 april 2018 om 12:57 – 28 Reacties

Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?Afbeelding Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?

Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?
Draagt de paus een jurk?

Eerder dit jaar onthulde Ruf één van haar meest imponerende, fraaie bolides ooit: de SCR. Echter weten zij die het Autosalon van Genève daadwerkelijk hebben bezocht dat de Duitse tuner nog een ander model had meegenomen. Het is logisch dat die wagen weinig tot geen aandacht heeft gekregen, daar het origineel alweer uit 2012 stamt. Dit maakt de wagen niet minder speciaal. Integendeel, de Ruf CTR3 Clubsport is nog altijd een fenomenale machine.

Hoewel het in de basis een simpele Porsche 911 (997) is, herkennen we de originele bolide maar met moeite terug. Het plaatwerk is dusdanig vervormd dat het eerder lijkt alsof we te maken hebben met een door het WEC geïnspireerde Porsche, of een Peugeot RCZ, dan met een doorsnee 911. Met name de achterzijde is tot in het kleinste detail aangepakt, om de wagen maar naar een onvergelijkbaar niveau te tillen. De motor, die normaal gesproken achterin ligt, is in de CTR3 Clubsport tussen de wielen geplaatst. Niet alleen dat, want het vermogen is ook enorm de lucht in geblazen. Letterlijk, want er is een tweetal KKK turbo’s op geschroefd. Ruf zocht de absolute limiet van de 3,8-liter zescilinder op en wist er niet minder dan 750 pk en 960 Nm uit te wringen.

Is deze Ruf CTR3 Clubsport één miljoen euro waard?

Het verblindende vermogen geeft de CTR3 Clubsport de mogelijkheid snelheden van rond de 370 km/u te bereiken. Schakelen gebeurt via een zeventraps dual clutch automaat. Dankzij het relatief lage gewicht (1.360 kg) en de vernuftige plaatsing van de motor is de wagen bijzonder wendbaar. Zijn je ballen groot genoeg om hem op zijn staart te trappen, dan is het een onwaarschijnlijk intense machine. Denk ik.

Het exemplaar dat we hier voor ons hebben wordt binnenkort geveild in Monaco, door RM Sotheby’s. Aangezien het één van de laatste modellen is, en er in totaal krap dertig door Ruf zijn gebouwd, zal het hoogstwaarschijnlijk uitlopen op een flinke biedoorlog. De verkopende partij verwacht dat de CTR3 Clubsport van de hand zal gaan voor een bedrag tussen de 800.000 en 900.000 euro, maar je moet niet gek staan te kijken als de grens van één miljoen euro zomaar doorbroken wordt. De wagen is immers praktisch nieuw.

UPDATE: de auto is verkocht voor 1.107.500 euro.

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, clubsport, ctr3, geld, occasion, Porsche, ruf, veiling

Vorig bericht: « Gratis V10 hebben? Pik hem van deze geknakte Huracan!
Volgend bericht: Nederlandse schuur blijkt 148(!) Citroëns CX te bevatten »

Lees Interacties

Reacties

  1. joost1234 zegt

    29 april 2018 om 13:02

    Nee.

    Login om te reageren
    • Mukmans zegt

      29 april 2018 om 13:08

      @joost1234: Ja!

      Login om te reageren
      • fendercd60 zegt

        29 april 2018 om 13:20

        @mukmans: Nee.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          29 april 2018 om 13:33

          @fendercd60: als het er voor wordt getaald door iemand, dan is deze het voor hem waard. Dus de markt bepaald wat het waard is

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            29 april 2018 om 13:35

            @lekkerlinksrijden: getaald=betaald

            Login om te reageren
        • raceface zegt

          29 april 2018 om 16:37

          @fendercd60: ja

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            29 april 2018 om 20:01

            @raceface: nee

            Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    29 april 2018 om 13:06

    Volgens mij is het in de basis gewoon een Cayman ipv een 911…… Dus daarom zeker een nee!

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      29 april 2018 om 13:51

      @mark997gt3: Als je met de basis alleen de achterlichten bedoeld heb je een punt.
      Je moet toch ergens de basis voor je auto leggen.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 april 2018 om 14:24

      @mark997gt3: Nee, dat klopt niet wat je beweert. De voorkant is van een GT3, de achterkant is compleet nieuw door Ruf ontwikkeld. Zoals @torsen terecht zegt: alleen de achterlichten komen van een Cayman.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        29 april 2018 om 15:55

        @willeme: en het interieur ook (deels). Alleszins de ventilatiemonden. Ik snap de verwarring wel. Meestal verklapt het interieur meestal de origine. Basis was idd de 911.

        Login om te reageren
    • karaya zegt

      29 april 2018 om 19:26

      @mark997gt3: Dat is niet zo maar het grappige is dat de Cayman in de basis een veel beter concept is.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      29 april 2018 om 21:38

      @mark997gt3: hij is toch langer? Dan maakt het toch neit uit dat de basis een cayman is?

      Login om te reageren
  3. simonferrari zegt

    29 april 2018 om 13:07

    Ik dacht altijd dat deze op basis van de Boxster of Cayman was gebouwd.

    En op de vraag of ik er zoveel voor over zou hebben? Nee zeker niet, voor mij een mooie Targa in donkerblauw met beige interieur aub.

    Login om te reageren
  4. Forzedesign zegt

    29 april 2018 om 13:09

    Toch nog 30 van gemaakt… en verkocht blijkbaar!

    Login om te reageren
  5. djlens zegt

    29 april 2018 om 13:13

    Ja, alleen het geluid al van dat ding, een monster. Zo had Porsche een auto moeten bouwen

    Login om te reageren
  6. Pallas zegt

    29 april 2018 om 13:43

    Geen enkele auto is een miljoen waard

    Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    29 april 2018 om 13:49

    Ik heb principieel iets tegen schreeuwerige spoilers, maar in dit geval, zet ik graag mijn principes even opzij!

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    29 april 2018 om 14:03

    Of deze auto nou een 911 of een Cayman als basis heeft, maar niet veel uit. De 911 en de Cayman delen grotendeels hetzelfde chassis. Daarom zijn o.a. de deuren inwisselbaar, en kun je een complete 911 neus op je Cayman schroeven. Pas tussen de A-stijl en de B-stijl beginnen de grote verschillen. En uiteindelijk ligt de motor van deze auto voor de vooras (al heeft hij wel een flinke wielbasis).

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    29 april 2018 om 14:12

    Als het er voor betaald wordt dan is de auto het waard.

    Login om te reageren
  10. right zegt

    29 april 2018 om 15:06

    Nee

    Login om te reageren
  11. weetikveel zegt

    29 april 2018 om 15:09

    Heb je €1 miljoen betaald, wordt je alsnog ingehaald door een beetje snelle planga van €12.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      29 april 2018 om 16:32

      @weetikveel: Met zo’n vlot montuurtje knal je jezelf zo richting de toekomst!

      Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    29 april 2018 om 15:10

    Spectaculair autootje en mooi ingetogen kleurenschema ??

    Benieuwd of deze sneller dan een 991 GT2 RS de ‘Ring rondgaat. Vermoed van wel.

    Login om te reageren
  13. Graafke zegt

    29 april 2018 om 15:24

    Het antwoord op je vraag is nee nee nee

    Login om te reageren
  14. ikleesookoverautos zegt

    29 april 2018 om 16:07

    Liever iets van Rauhwelt in dit geval. En dan vooral die Cayman achterlichten zien er niet uit zo.

    Login om te reageren
  15. wokpan zegt

    30 april 2018 om 05:39

    Ligt er aan wat er voor betaald wordt, dat is ie waard

    Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    30 april 2018 om 10:27

    Ontel baar x liever deze dan die nieuwe ouderwetse die ze laatst getoond hebben, zo saai en lelijk vind ik die persoknlijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North